قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

«آدام» بازیگر گرفت

علی استادی، ارمیا قاسمی و فاطیما عنصری به فیلم سینمایی «آدام» به کارگردانی احمد تجری پیوستند.

به گزارش رسیده، فیلم سینمایی «آدام» به کارگردانی احمد تجری، نویسندگی: فاطیما اباحمزه و حجت پاشاپور و تهیه کنندگی ماندانا جلالی هفته گذشته در تهران کلید خورد.

علاوه بر علی استادی، ارمیا قاسمی و فاطیما عنصری که به تازگی به جمع بازیگران این فیلم اضافه شده اند، بیتا سحرخیز، مهران ضیغمی، مهری آل آقا، حجت پاشاپور، بابک قادری، افشین سنگ چاپ، ارمیا خندان و شقایق دلشاد از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

«آدام» قصه خانواده ای است در جنوب شهر که مادر خانواده دچار آلزایمر است اما همواره در تلاش است که روابط بین فرزندانش خوب و شاد باشد، طی اتفاقی مادر روانه زندان می شود.

از دیگر عوامل این اثر هنری می توان به مدیر برنامه ریزی: فاطمه حسن لی، دستیار اول کارگردان: حسن خان محمد پور، مدیر فیلمبرداری: وحید ملک محمدی، طراح گریم: دانیال شعاعی، صدابردار: روح الله جعفر بگلو، طراح صحنه و لباس: ساناز هاشم پور، منشی صحنه: لیلا مربی، مدیر تولید: سعید احمدی، مدیر تدارکات: علیرضا بربری، دستیار دوم کارگردان :نیوشا محرابی، مجری طرح: ارمیا قاسمی، تدوین: نفیسه رستمی، اصلاح رنگ و نور: بابک کاظم زاده، مدیران رسانه و روابط عمومی: محسن بیده و سید محمد صادق سیادت و عکاس: آرمین فلکی اشاره کرد.

موسیقی در فیلم احساس نمی شود، ولی احساس را منتقل می کند

بهزاد عبدی آهنگساز مطرح ایرانی درباره موسیقی فیلم با اهالی رادیو نمایش گفت و گو کرد.

به گزارش رسیده، وی با حضور در رادیو نمایش درباره اهمیت نقش مخاطب در آهنگسازی گفت: به عنوان آهنگساز همیشه خودم را جای مخاطب قرار می دهم و به خودم فکر می کنم که چگونه می توانم چیز جدیدی برای شنیدن به مخاطبم ارائه کنم و تلاش دارم اثری بسازم که باعث رشد فکری مخاطب شود.

این آهنگساز در ادامه درباره جشنواره موسیقی فجر افزود: به نظرم در جشنواره موسیقی فجر اگر رقابت در فرم های مختلف موسیقی تعریف و به درستی داوری شود ، هیجانی که سال هاست در جشنواره کمرنگ شده به مراتب پررنگ تر خواهد شد و گروه ها با همت بیشتری شرکت خواهند کرد .

این آهنگساز درباره نحوه ورودش به فضای ساخت موسیقی فیلم گفت : اصولا آثاری را که برای ارکستر می نوشتم ، موسیقی برنامه ای و توصیفی بود. نمونه بارز آن اپرای عاشورا و اپرای مولوی است و من بعد از اپرای مولوی وارد موسیقی فیلم شدم که همان سال اول فعالیتم در حوزه فیلم سینمایی، سیمرغ جشنواره فیلم فجر را دریافت کردم، در واقع از جایی به بعد احساس کردم جای موسیقی فیلم در آثارم خالی است و به همین دلیل سعی کردم آثاری برای تصویر بنویسم.

وی در پایان با اشاره به تفاوت موسیقی سریال و فیلم تاکید کرد : سریال ، بیان قصه در چند بخش است و موسیقی آن باید در قالب بخش های داستانی و تنوع شخصیت ها قرار بگیرد. در واقع وقتی از سریال حرف می زنیم پای شخصیت های زیادی به میان می آید که باعث می شود با تنوع تم مواجه شویم و به عبارتی با تکرار تم ها ، موسیقی آن نیز تغییر می کند اما در موسیقی فیلم اینگونه نیست چرا که اصولا موسیقی در فیلم احساس نمی شود ولی احساس را منتقل می کند.

این گفت و گو در برنامه زنده رادیویی «ارغوان هنر» صورت گرفته و این برنامه هر روز ساعت ۱۷ تا ۱۹ از رادیو نمایش پخش می شود.

عطشانی «سلفی با دموکراسی» می گیرد

پیش تولید دهمین فیلم سینمایی علی عطشانی همزمان با رونمایی از لوگوی این فیلم آغاز شد.

به گزارش رسیده، پیش تولید فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی عطشانی آغاز شد.

فیلم «سلفی با دموکراسی»، فیلمی راجع به جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و داستان فیلم تقریبا در ادامه داستان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» است.

این کارگردان فیلم‌های سینمایی «کاتیوشا»، «اولین تولد»، «یادم تو رو فراموش»، «پارادایس»، «نقش نگار»، «آقای الف»، «تلفن همراه رئیس‌جمهور» و «در امتداد شهر» را نیز در کارنامه خود دارد.

عوامل و بازیگران این فیلم به زودی معرفی می‌شوند.

فستیوالی که با جشنواره رشد، «جشنواره» شد

در نخستین نشست هم‌اندیشی «در آستانه پنجاه سالگی» جشنواره فیلم رشد عنوان شد واژه پرکاربرد «جشنواره» به عنوان معادل کلمه فستیوال، توسط جشنواره فیلم‌های آموزشی رشد به زبان فارسی هدیه شد!
به گزارش رسیده، نخستین نشست هم‌اندیشی «در آستانه پنجاه سالگی» جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با حضور جمعی از کارشناسان و همکاران سالهای دور و نزدیک این جشنواره در سالن سینمای موزه سینما آغاز شد.
در این نشست که به میزبانی ستاد اجرایی چهل‌ونهمین دوره رشد برگزار می‌شود، ابتدا وحید گلستان دبیر جشنواره به مهمانان خوش‌آمد گفت و سپس با تشریح محورهای سه‌گانه، از لزوم تحول همه‌جانبه در جشنواره فیلم‌های آموزشی و تربیتی گفت و سپس احمد وحدت، دبیر یازده دوره جشنواره در سال‌های پیش از انقلاب را به عنوان نخستین سخنران بر صحنه فراخواند.
احمد وحدت ضمن بیان مستنداتی درباره پایه‌گذاری این رویداد در ۴۶ سال پیش، به برخی ویژگی‌های تاریخی آن نیز اشاره کرد. از جمله یادآور شد که این جشنواره نخستین جشنواره سینمایی آنهم از نوع بین‌المللی در ایران است، و همچنین واژه پرکاربرد «جشنواره» برای اولین بار و در دوره ششم این رویداد به جای کلمه انگلیسی فستیوال ساخته ‌شد.
وحدت ضمن بیان خاطراتی از سال‌های دور برگزاری جشنواره، ابراز امیدواری کرد آرزوی بنیان‌گذاران آن سرانجام برآورده شود و وزارت آموزش و پرورش بتواند خرید و نمایش منظم فیلم‌های برگزیده «رشد» را در دستور کار قرار دهد.
در ادامه هم‌اندیشی «در آستانه پنجاه سالگی» جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، مهندس محسن چینی‌فروشان نخستین دبیر این رویداد در سالهای پس از انقلاب با ذکر یاد و نام گروهی از همکاران سالهای دور جشنواره و خاطراتی از دشواری‌های احیا و برگزاری در آن ایام طی سالهای جنگ، به اهداف نشست امشب پرداخت و جایگاه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را در بدنه آموزش‌وپرورش و در سینمای ایران زیر ذره‌بین قرارداد.
وی با تاکید بر این مهم که وزارت آموزش ‌و پرورش اگر نقشش را درست ایفا کند، می‌تواند فیلم، کتاب، مجله و هر محصول فرهنگی مربوط به دانش‌آموزان را به اوج برساند، تعدد اهداف جشنواره رشد و مشابهت بخش‌هایش با سایر جشنواره‌های تخصصی نظیر جشنواره کودک و نوجوان اصفهان را از جمله دلایل کم دیده‌شدن آن برشمرد.
دبیران و مسئولان دوره‌های بیستم تا چهل‌ونهم جشنواره رشد: جشنواره‌ای برای کشف یا بایگانی فیلم‌ها؟
در ادامه نشست هم‌اندیشی «درآستانه پنجاه سالگی» جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد، انتقاداتی به روند برگزاری و میزان اثربخشی آن مطرح شد.
مسعود فیاضی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی که شاخه برگزارکننده جشنواره در بدنه وزارت آموزش و پرورش است ضمن خوشامدگویی و تشکر از مهمانان، به شدت بر لزوم تجدیدنظر در ساختارهای اجرایی جشنواره رشد تاکید کرد و کارکرد آن را به روندی برای بایگانی شدن فیلم‌های آموزشی تشبیه‌ کرد. وی با تاکید بر عزم راسخ معاونت فناوری و خودش بر تغییر این روند، آغاز این سلسله هم‌اندیشی به فاصله یک سال مانده تا دوره پنجاهم را گواه این عزم دانست و از حضار برای مشارکت فعال در کارگروه‌های تخصصی سند تحول جشنواره دعوت به عمل آورد.
سخنران بعدی احمد طالبی‌نژاد منتقد پیشکسوت سینما و سازنده تعدادی از فیلمهای برجسته آموزشی بود که مسئولیت برگزاری چند دوره جشنواره رشد در دو دهه قبل را نیز در کارنامه دارد. وی با استناد به سخنان فیاضی، به انتقاد شدید از آنچه که «بی انگیزگی و بی‌اهمیت بودن جشنواره نزد مقامات وزارتخانه در سالهای قبل» نامید پرداخت و با یادکرد از بهروز صمدی‌مطلق و رحمت‌الله محرابی (دبیر جشنواره و مدیر کل دفتر فناوری در دوره بیستم) به تلاش‌های آنان برای غلبه بر کاستی‌های ناشی از فقدان بودجه و اثرات آن در پرستیژ و اثربخشی جشنواره ادای احترام کرد. گفته‌های تند طالبی‌نژاد موجب واکنش کلامی تعدادی از حاضران شد که به بخشی از حرف‌های او اعتراض داشتند.
در ادامه نشست مهدی مسعودشاهی، موسس نخستین و عضو سناد برگزاری بسیاری از جشنواره‌های سینمایی پس از انقلاب، دشواری‌های پیش روی ستاد برگزاری یک جشنواره بین‌المللی مثل «رشد» در سالهای جنگ را یادآور شد و از اینکه فقدان زیرساختهای نمایش فیلم در مدارس، زحمات برگزارکنندگان جشنواره از دیرباز تاکنون را تحت‌الشعاع قرار داده ابراز تاسف کرد.
آخرین سخنران هم‌اندیشی، احمد جولایی کارشناس پیشکسوت فناوری‌های آموزشی و دبیر دوره‌های ۳۷ و ۳۸ جشنواره بود که در سخنانش از پیوند حیاتی آموزش با هنرهای نمایشی گفت و ساخت اولین آمفی‌تئاترهای ایران در مدارس دارالفنون تهران و مسعودیه بوشهر شاهد مثال آورد. در ادامه، برخی مثال‌های وی در توضیح آنچه بی‌مسما شدن عبارات بین‌المللی و جشنواره و اداره محفلی رویداد می‌خواند، مجددا سبب ورود بعضی حضار و سخنرانان قبلی به بحث شد و حرارت جلسه را بالا برد. محسن چینی فروشان در دقایق پایانی این تضارب آراء را به فال نیک گرفت و ضمن جمع‌بندی صحبتها از حاضرین خواست تا همین انرژی‌ را به کارگروه‌های تخصصی ببرند و زمینه‌های تحول ساختاری جشنواره را فراهم کنند.
اولین نشست هم‌اندیشی «درآستانه پنجاهمین سالگرد» جشنواره فیلم رشد، با اعلان سپاس ویژه ستاد اجرایی که توسط وحید گلستان، دبیر امسال این رویداد عنوان شد در ساعت ۲۳ چهارشنبه ششم شهریور به پایان رسید.

توزیع کارت آزمون های دانشنامه پزشکی آغاز شد

توزیع کارت شصت و ششمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و سومین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی به همراه امکان پرداخت هزینه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و ششمین دوره آزمون کتبی دانشنامه تخصصی در کلیه رشته های تخصصی صبح روز پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸ در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران برگزار خواهد شد.

داوطلبان می توانند از امروز ۶ شهریور با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی http://sanjeshp.ir نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام و همچنین دریافت کارت ورود به جلسه خود به صورت اینترنتی اقدام کنند.

حوزه امتحانی هر داوطلب بنا به راهنمای مربوطه از سوی دبیرخانه شورای اموزش پزشکی و تخصصی تعیین و در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه به اطلاع کلیه داوطلبان رسانیده خواهد رسید.

نتایج آزمون کتبی تخصصی با توجه به شرح مندرج در برگه راهنما توزیع کارت، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد و آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی که به صورت  KFP/PMP/OSCE /MMI و سایر روشهای ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار می شود. 

کلیه دستیارانی که وفق مقررات واجد شرایط شرکت در آزمون گواهینامه سالجاری بوده و موفق به کسب قبولی در آزمون مذکور شده اند، به صورت مشروط مجاز به شرکت در شصت و ششمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی شناخته می شوند.

کلیه دستیارانی که به صورت مشروط در آزمون دانشنامه تخصصی شرکت می کنند، باقیمانده دوره تحصیلی خود را در مراکز آموزشی مربوطه گذرانده و گواهی لازم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود را ارائه کنند. اعلام رسمی قبولی در آزمون مذکور منوط به ارائه این گواهی خواهد بود.

افرادی که به آزمون گواهینامه تخصصی سالجاری معرفی نشده و یا در آن شرکت نکرده اند به عنوان مردود آزمون گواهینامه تخصصی شناخته شده و به همراه سایر مردودین آزمون گواهینامه تخصصی مجاز به شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی سالجاری نیستند.

آزمون دانشنامه تخصصی در دو قسمت کتبی و شفاهی برگزار می شود ، حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی ۷۰ درصد کل نمره آزمون کتبی و ۷۰ درصد کل نمره آزمون شفاهی خواهد بود.

افرادی که موفق به کسب ۷۰ درصد از نمره کل آزمون کتبی می شوند (نمره ۱۰۵ از نمره کل ۱۵۰) به عنوان قبول شده آزمون کتبی دانشنامه تخصصی محسوب و مجاز به شرکت در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی خواهند بود.

جهت تعیین نفرات برتر، نمره آزمون کتبی دانشنامه تخصصی با ضریب  ۲ و نمره آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی با ضریب یک با توجه به تبصره ذیل بند ب ماده ۶ محاسبه خواهد شد.

نحوه شرکت در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی به همراه مدارک لازم و هزینه ثبت نام در آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است. نتایج نهایی آزمون دانشنامه تخصصی از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود.

سی و سومین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی نیز پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸ در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی در سطح شهر تهران به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.

داوطلبان می توانند از امروز ۶ شهریور ماه با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی http://sanjeshp.ir نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

کلیه داوطلبان لازم است تا تاریخ ۱۵ آذر ماه سال ۹۸ دوره دستیاری فوق تخصصی خود را به پایان برسانند.

اعتبار قبولی آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی ۵ سال است در صورت عدم شرکت و یا عدم موفقیت در آزمون شفاهی در مدت مذکور، متقاضیان موظف به شرکت مجدد در آزمون نهایی کتبی هستند.

کلیه دستیاران شرکت کننده علاوه بر معرفی نامه از طرف رئیس بخش آموزشی و تائید مدیر گروه ملزم به ارائه تائیدیه از دانشکده پزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه محل آموزش هستند.

دستیارانی که در آزمون دانشنامه فوق تخصصی شرکت می کنند باید باقیمانده دوره آموزشی خود را پس از آزمون در مراکز آموزشی مربوطه گذرانده و گواهی لازم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود جهت فارغ التحصیلی را ارائه کنند.

نتایج آزمون کتبی فوق تخصصی با توجه به شرح مندرج در برگه راهنما توزیع کارت، از طریق سایت مرکز سنجش اعلام خواهد شد و آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی که به صورت  PMP و یا OSCE و سایر روشهای ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار می شود. 

آزمون کتبی دارای ۱۰۰ یا ۱۵۰ سئوال چند گزینه ای بوده (تعیین تعداد سئوالات با تشخیص هیئت ممتحنه مربوطه و تائید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است) و حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل ۷۰ درصد کل نمره آزمون است.

در صورت قبولی در آزمون کتبی، داوطلب می تواند در آزمون شفاهی شرکت و ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل ۷۰ درصد از کل نمره آزمون شفاهی است.

دستیاران رشته های فوق تخصصی معرفی شده توسط گروه های آموزشی مربوطه جهت شرکت در آزمون دانشنامه فوق تخصصی در صورت کسب ۶۰ درصد نمره کل آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی موفق به کسب گواهینامه فوق تخصصی خواهند شد.