قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

«گلکسی اس ۱۰ پلاس» با قاب سرامیکی ضد خش و ضد ضربه

به گزارش مهر به نقل از رددیت، موبایل «گلکسی اس ۱۰» به نظر می رسد دستگاهی شکیل از ترکیب فلز و شیشه باشد اما گران قیمت ترین نسخه آن با برچسب ۱۵۰۰ دلاری عرضه می شود و احتمالا نکته ای متمایز از بقیه دارد.

 

در همین راستا طبق اطلاعات Ice_Universe  این موضوع صحت دارد.  

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گلکسی اس ۱۰

 

این کاربر توئیتر که همیشه اطلاعاتی از سامسونگ را فاش می کند، در پست جدید خود نوشته است: پوشش پشت موبایل «گلکسی +S۱۰» (با ۱۲ گیگابایت RAM و یک ترابایت حافظه) از جنس سرامیک است. این سرامیک طی فرایند خاصی ساخته شده که محصول نهایی نه تنها ضد خش است، بلکه در مقابل افتادن نیز مقاوم است. اما وزن دستگاه افزایش می یابد. این پیشرفته ترین نسخه +S۱۰ است.  

 

 البته سامسونگ نخستین شرکتی نیست که قاب سرامیکی می سازد، «اپل واچ۳»، گرانقیمت ترین ساعت هوشمند اپل نیز قاب سرامیکی داشت که در نسخه ۴ آن حذف شد.

 

به گفته وب‌سایت AppleInsider یک حساب‌کاربری با شناسه iCTech گزارشی خارج از کشور چین را در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرد. وی ادعا می‌کند که به اطلاعاتی پیرامون آی‌فون‌های جدید اپل برای سال جاری دست یافته است. بر اساس این گزارش، آی‌فون‌های جدید از باتری‌های ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده خواهند کرد که در مقایسه با ظرفیت باتری آی‌فون‌های کنونی پیشرفت قابل‌توجهی را نشان می‌دهند؛ چرا که آی‌فون XS مکس از یک باتری ۳۱۷۵ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد.

 

همچنین گزارش مذکور مدعی است که آی‌فون‌های جدید احتمالا به‌همراه یک لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۳ برابری تولید شده و از قابلیت شارژ بی‌سیم سریع‌تر با توان ۱۵ وات پشتیبانی خواهند کرد. بعلاوه گزارش با طرح ادعایی مشکوک معتقد است که آی‌فون‌های جدید از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی ۹۰ تا ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کنند. آی‌پد پروهای اپل مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی هستند؛ لذا در صورت صحت این خبر، به‌کارگیری چنین نمایشگرهایی در آی‌فون بدون افزایش قابل‌توجه هزینه‌های تولید پدیده بسیار مطلوبی به‌نظر می‌رسد.

 

 وب‌سایت AppleInsider خاطرنشان کرده که iCTech شهرت بسیار پایینی دارد و در بسیاری از موارد، اطلاعات نادرستی را منتشر می‌کند؛ اگرچه صحت برخی از آن‌ها نیز به اثبات رسیده است. در این مورد نیز توصیه می‌شود که اخبار مطرح شده را چندان جدی نگیرید.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، این شرکت بی سروصدا فروش آیفون اس ای را از سر گرفته و مدل ۳۲ گیگابایتی گوشی یادشده را به قیمت ۲۴۹ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن را به قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می رساند.

 

دو گوشی یادشده در ابتدا به قیمت های ۳۴۹ و ۴۴۹ دلار روانه بازار شده بودند و عرضه ارزان قیمت آنها تا به حال سابقه نداشته است. آیفون اس ای اولین بار در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد و با استقبال کم و بیش خوبی مواجه شد.

 

گوشی یادشده مجهز به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و پردازنده ای ۹ است و البته قادر به اجرای تازه ترین نسخه از سیستم عامل آی او اس می باشد که برای آن مزیتی قابل توجه محسوب می شود. تا به حال کمتر سابقه داشته که اپل گوشی های خود و حتی گوشی های قدیمی خود را با چنین تخفیف بالایی روانه بازار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سری A شرکت سامسونگ یکی از محبوب‌ترین خانواده‌های این شرکت است که از ۴ سال پیش تولید می‌شود و مدل‌های مختلف آن نیز فروش بسیار بالایی دارند. کاهش فروش گوشی‌های سامسنگ و افزایش تولید هوآوی این شرکت را مجبور کرده تا در تولید مدل‌های جدید این سری تغییرات مثبتی ایجاد کند تا محبوبیت این سری را حفظ کند و حتی فروش آن‌ها را نیز افزایش دهد. به تازگی سایت ET News جزئیات جدیدی از روند تولید این سری در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده که حاوی نکات قابل توجهی برای طرفداران این شرکت کره‌ای است.

سامسونگ برنامه دارد تا در سال جاری ۹ مدل جدید از سری A گوشی‌های گلکسی را تولید کند که با نام‌های Galaxy A10 تا Galaxy A90 شناخته خواهند شد. به احتمال زیاد مدل‌های بالارده این سری مانند Galaxy A8s به صفحه نمایش Infinity-O مجهز می‌شوند. باقی مدل‌ها نیز با صفحه نمایش Infinity-O یا Infinity-U به همراه شکاف دوربین سلفی معرفی می‌شوند. (Infinity-O به صفحه نمایش‌هایی گفته می‌شود که دارای یک حفره دایره‌ای برای دوربین سلفی هستند درحالی که صفحه Infinity-U دارای یک بریدگی U. شکل در بالا صفحه برای دوربین سلفی است)

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,سامسونگ


همانطور که چندی پیش اخبار مربوط به این سری A Galaxy فاش شده بود، اولین مدل‌هایی که به بازار می‌آیند، Galaxy A50، Galaxy A70 و Galaxy A90 خواهند بود. سامسونگ در هر سه مدل یاد شده از اسکنر اثرانگشت زیر صفحه نمایش (مانند پرچم دار گلکسی اس ۱۰) استفاده خواهد کرد، هرچند به جای روش دقیق‌تر فراصوتی، مانند OnePlus 6T از روش نوری برای شناسایی اثر انگشت استفاده خواهد شد تا هزینه ساخت کاهش یابد. در طول سال شرکت سامسونگ مدل‌های دیگر خانواده Galaxy A را به بازار خواهد فرستاد، اما این مدل‌ها به فناوری اسکنر زیر صفحه نمایش مجهز نمی‌شوند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,سامسونگ


همه مدل‌ها بسته به نوع قیمت‌گذاری، از دوربین‌های دوگانه یا سه‌گانه بهره می‌برند که برای بهبود عکاسی واقعیت افزوده و پرتره، استفاده از دوربین ToF (دوربین‌هایی با حسگر سه بعدی) برای همه مدل‌ها در دستور کار شرکت سامسونگ قرار گرفته است. این شرکت در حال حاضر زمان ارائه و قیمت دقیق محصولات سری را مشخص نکرده است، اما انتظار مدل اولین مدل آن در سه ماهه دوم سال جاری معرفی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در هفته جاری شاهد برگزاری نمایشگاه CES در آمریکا بودیم. هرساله در طول این نمایشگاه تمام شرکت‌های بزرگ و کوچک حوزه فناوری جمع می‌شوند تا محصولات جدید خود را به نمایش بگذارند، به همین دلیل است که به CES لقب بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری سال را داده اند. نمایشگاه CES برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ برگزار شد و حالا سابقه آن به بیش از ۵۰ سال می‌رسد. CES مخفف "Consumer Electronics Show" به معنای نمایشگاه الکترونیک مشتری محور است، این به آن معنا است که در این نمایشگاه، خبری از تجهیزات زیرساختی و سازمانی نیست، تمام شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، از تولیدات مشتری محور خود که مناسب زندگی روزمره انسان‌ها است پرده برداری می‌کنند. همین موضوع جذابیت نمایشگاه را افزایش می‌دهد.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, نمایشگاه CES 2019


امسال نیز مانند سال‌های گذشته تمام برند‌های بزرگ فناوری در این نمایشگاه حاضر بودند و از محصولات و فناوری‌های جدید خود رونمایی کردند. ما قصد داریم در دو گزارش بهترین محصول معرفی شده در ۱۴ دسته بندی مختلف را معرفی کنیم، با قسمت دوم گزارش با ما همراه باشید. همچنین میتوانید از طریق لینک زیر به گزارش اول دسترسی داشته باشید.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, نمایشگاه CES 2019


بهترین فناوری و محصول تلفن هوشمند معرفی شده در نمایشگاه CES 2019
Mophie Juice Pack Access
شرکت‌های مختلف به طور معمول در نمایشگاه CES از تلفن‌های هوشمند خود رونمایی نمی‌کنند، اما محصولات جانبی تلفن همراه در این نمایشگاه زیاد به چشم می‌خورد. شرکت Mophie به تازگی یک محصولی را معرفی کرده که مانند یک پاوربانک عمل می‌کند. Juice Pack Access یک دستگاه شارژ بی‌سیم است که برای مدل‌های مختلف آیفون ساخته شده است. کاربران آیفون با این وسیله سرانجام می‌توانند به طور همزمان هم تلفن خود را شارژ کنند و هم با استفاده از سیم Lightning از هدفون یا هر وسیله دیگری که به این سیم نیاز دارد متصل شوند. Mophie با محصول جدید خود مشکل خیلی از کاربران آیفون را حل کرده و باید دید در بازار به محصولی پر طرفدار تبدیل می‌شود یا خیر؟

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, نمایشگاه CES 2019


برترین تلویزیون معرفی شده در نمایشگاه CES 2019
ال‌جی OLED TV R
رویای تلویزیون OLED قابل انعطاف سرانجام به حقیقت پیوست. شرکت ال‌جی با تولید تلویزیون OLED TV R قدم بزرگی در این صنعت برداشته و یکی از درخشان‌ترین محصولات CES را به نمایش گذاشت. صفحه ۶۵ اینچی این تلویزیون با وجود قابل انعطاف بودن کیفیتی همچون دیگر تلویزیون‌های OLED جدید ال‌جی را دارد که شامل رنگ‌های زنده و رنگ مشکی عمیق است. این محصول از 4K و HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می‌کند. اطلاعات کامل در مورد این محصور در لینک خبر زیر قابل مشاهده است.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, نمایشگاه CES 2019


بهترین محصول گیمینگ معرفی شده در نمایشگاه CES 2019
Alienware Area-51m
هر چند اولین لپ‌تاپ تولیدی شرکت Alienware به سخت افزار بسیار قدرتمندی مجهز است، اما نکته منحصر به فرد در مورد این لپ‌تاپ این است که خریدار در هر زمانی می‌تواند اجزای آن مانند حافظه رم، پردازنده، کارت گرافیک و حافظه داخلی را تعویض کند یا ارتقاء ببخشد. در واقع سخت افزار این لپ‌تاپ مانند یک رایانه شخصی قابل تغییر است. طراحی چنین سیستم انعطاف پذیری یک ایده جدید و فوق‌العاده است و کمک می‌کند تا متناسب با گذر زمان دستگاه خود را به روز کنید و مجبور به خرید یک لپ‌تاپ جدید نشوید. Area-51m جدا از طراحی فنی و قابل انعطاف، ظاهری بسیار جذاب و درخور یک لپ‌تاپ گیمینگ دارد که خریداران را عاشق خود می‌کند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, نمایشگاه CES 2019


برترین محصول غیر منتظره معرفی شده در نمایشگاه CES 2019
Impossible Burger 2.0
لپ‌تاپ‌ها، گجت‌های هوشمند و تلویزیون‌ها هر ساله پای ثابت نمایشگاه CES هستند و هرگز از شنیدن نام چنین محصولاتی در این نمایشگاه تعجب نخواهیم کرد. اما زمانی که یک شرگت برگر ساز با یک دستورالعمل جدید وارد نمایشگاه می‌شود، همه با محصولی غیر منتظره رو به رو خواهند شد. Impossible Burger 2.0 از برنج گیاهی و بدون گوشت تهیه شده،


3. بهینه‌سازی تصاویر

استفاده از تصاویر و انواع فایل‌های چندرسانه‌ای این روزها هم برای مدیران سایت‌ها و هم برای کاربران به یک گویه مهم تبدیل شده است. همین مسئله مایه شده تا موتورهای جستجو برای این مورد هم به اندیشه چاره بیفتند و به عنوان یگانه از راه‌های بهینه‌سازی سایت از آن استفاده شود. اما مسئله مهم در به کارگیری تصاویر در صفحات سایت این است که بسیاری افراد بدون توجه به بهینه سازی عکس ها و کاهش حجم تصاویر باعث ضربه زدن به سایت خود می‌شوند.


در اثناء به کارگیری تصاویر متاداده‌های هر تصویر مشابه سررسید ساخت تصویر، اطلاعات رزولوشن، اطلاعات دستگاهی که با آن عکاسی شده و… را حذف کنید.


حتما این نکته را در نظر بگیرید که به کارگیری عکس ها در سایت بیشترین کارایی را روی افزایش سرعت سایت دارد. بنابراین سعی کنید با به کارگیری نرم‌افزارهایی نظیر فتوشاپ در ویندوز و گیمپ در گنو/لینوکس ضمن حفظ کیفیت تصاویر حجم آنها را تا جای ممکن تفریق دهید. افزار آنلاین برای تفریق حجم تصاویر نیز وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید. به عنوان نمونه سایت‌های pxhere.com، tinypng.com و tinyjpg.com از پرطرفدارترین آنها هستند.


لود مرحله‌ای تصاویر

یکی از بهترین روش‌های افزایش سرعت سایت استفاده از قابلیت لود تنبل برای عکس ها است. افزونه بهینه سازی و افزایش سرعت سایت وردپرس در این صورت تا زمانی که به بخشی که تصویر در صفحه قرار دارد اسکرول نکرده باشید درخواستی برای لود تصویر به سرور ارسال نخواهد شد. در این صورت در سررسید لود سایت با کاهش شمار درخواست HTTP مواجه میشوید که صفحات سریع‌تر لود می‌شوند. حال هر سررسید دربایستن بود عکس ها لود شوند این تقاضا با اسکرول کردن و رسیدن به محتوای تصویر ارسال شده و در زمانی کوتاهی نیز تصویر نمایش داده خواهد شد.


جلوگیری از مصرف پهنای باند سایت

در بسیاری از موارد که برای سایت‌های پر بازدید پیش می‌آید، عکس ها و دیگر فایل‌های این سایت‌ها در وبلاگ‌ها و سایت‌های دیگر استفاده می‌شود. این مسئله مایه مصرف بالاتر پهنای باند سایت خواهد شد و مدام سرور را درگیر پاسخ دادن برای لود فایل‌ها در سایت‌های مختلف می‌کند. در این حالت بهتر است قبل از هر چیزی اگر سایتی دارید که از فایل‌های تصویری زیادی بهره‌گیری می‌کنید از هاست دانلود برای فایل‌ها استفاده کنید که تاثیر روی درگیر شدن بیشتر سرور دیتابیس و مصرف پهنای باند بالا و از طرفی سایر برآوردن به درخواست‌های بسیار نداشته باشید. ولی اگر نیازی به هاست دانلود ندارید می‌توانید از نمایش تصاویر سایت در سایت‌های سایر جلوگیری کنید. برای این شغل بس است کد زیر را در فایل htaccess. سایت خویش پیمان دهید. اما مزه آن بیش از پیش به گوشت نزدیک است و می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای برگر‌های گوشتی شود. این محصول می‌تواند مردم را از مضرات مصرف زیاد گوشت حفظ کند و این اتفاقی غیرمنتظره است.

اخبار,اخبارتکنولوژی, نمایشگاه CES 2019


برترین فناوری ورزشی معرفی شده در نمایشگاه CES 2019
JAXJOX Smart Kettlebell
فناوری‌های ورزشی در چند سال اخیر به جای آن که به خود وسایل ورزشی متمرکز شود به سمت گجت‌های سلامت و خدمات اشتراکی سوق پیدا کرده است. اما شرکت JAXJOX محصول جدیدی را در نمایشگاه امسال معرفی کرد که به خود روح ورزش بازمی‌گردد. کتل‌بل‌ها از محبوب‌ترین وزنه‌های ورزشی هستند که تمام بدن را درگیر می‌کنند و در باشگاه‌های بدنسازی بسیار پر کاربرد هستند. JAXJOX یک کتل‌بل هوشمند طراحی کرده که وزن آن به صورت دیجیتالی تغییر می‌کند. این یک فناوری واقعا ویژه است که ورزشکاران را از شر کتل‌بل‌ها با وزن‌های مختلف رها می‌کند. این محصول هنوز کمی خام است، اما JAXJOX قول داده تا مدل‌های مختلف آن را به زودی تجاری کند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, نمایشگاه CES 2019


برترین رایانه یا تبلت معرفی شده در نمایشگاه CES 2019
Dell XPS 13
چگونه می‌توان یک لپ‌تاپ عالی را به یک محصول فوق‌العاده تبدیل کرد؟ شرکت دل با طرح جدید لپ‌تاپ XPS 13 مشکلات قبلی این مدل را رفع کرده و حالا این لپ‌تاپ یک محصول بی نقص است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ به 4K Dolby Vision HDR مجهز شده، وب‌کم به بالای صفحه انتقال پیدا کرده و حاشیه صفحه حتی از قبل نیز باریک‌تر شده است. XPS 13 حالا یک از بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی بازار است که بسیار سریع، کاربردی و جذاب است و یکی از بهترین صفحه نمایش‌های موجود در بازار را نیز دارد.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, نمایشگاه CES 2019


برترین ربات معرفی شده در نمایشگاه CES 2019
Samsung Bot Care
ربات‌های خانگی محصولات فراگیری نیستند، اما به آرامی جایگاه خود را در خانواده‌ها باز می‌کنند. Bot Care جدید سامسونگ یک از آن محصولاتی است که کاربرد‌ها فراوانی دارد و شاید به همه‌گیر شدن ربات‌ها کمک کند. این ربات وضعیت خواب و حیاتی شما را آنالیز می‌کند و در مواقعی که زمین می‌خورید یا به کمک نیاز دارید با ایجاد آژیر یا تماس با مراکز آورژانسی به کمک شما می‌آید. این ربات با امکانات تفریحی خود می‌تواند کودکان شما را سرگرم کند و شما را به برنامه‌های روزانه خود آگاه سازد.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی, نمایشگاه CES 2019


برترین فناوری نمایشگاه CES 2019
Impossible Burger 2.0
شاید کمی عجیب به نظر برسد که برترین محصول بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری سال در واقع یک غذا باشد، اما Impossible Burger به دلیل ایده جدید و تاثیر گذاری که در سلامت انسان و حتی آینده کره خاکی دارد به عنوان بهترین محصول این نمایشگاه انتخاب می‌شود. مصرف فست فود‌ها، گوشت قرمز و غذا‌های ناسالم در جهان رو به افزایش است و به طبع بیماری‌هایی نظیر اضافه وزن، فشار خون، کلسترول بالا و مواردی از این دست نیز در جهان رشد چشمگیری داشته است. یک همبرگر گیاهی می‌تواند به اصلاح رژیم غذای انسان‌ها کمک کند و البته فراموش نکنیم که مهم‌ترین عامل موفقیت Impossible Burger طعم آن است که بسیار به طعم اصلی گوشت نزدیک است و شاید حتی از آن بهتر هم باشد.

به گزارش ایسنا، مایکروسافت بعنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم‌ عامل ویندوز، چند سال پیش در رقابت با شرکت‌های رقیب همچون گوگل و اپل تصمیم گرفت که به عرضه و ارائه گوشی‌های هوشمندی با سیستم عامل ویندوز اقدام کرده و به توسعه این پلت‌فرم در بخش موبایل روی بیاورد که متاسفانه هرگز نتوانست محبوبیت چندانی در میان کاربران گوشی‌های موبایل کسب کند و آن شرکتهای تولیدکننده موبایل همچون نوکیا که با مایکروسافت همکاری می‌کردند نیز با افت شدیدی در میزان فروش محصولات مبتنی بر ویندوز موبایل مواجه شدند.

 

همه این عوامل موجب شد که این شرکت بزرگ علی‌رغم موفقیت در زمینه سیستم عامل ویندوز در نسخه‌های دسکتاپ برای رایانه‌های شخصی، نتواند در حوزه گوشی‌های هوشمند ویندوزی موفق شود. بدین ترتیب اعلام کرد که دیگر محصول جدیدی را که از نسخه موبایلی این سیستم عامل بهره ببرد، معرفی و رونمایی نخواهد کرد.

 

حالا براساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی مایکروسافت، به روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری برای نسخه موبایلی ویندوز ۱۰ تا انتهای سال جاری میلادی یعنی دسامبر ۲۰۱۹ منتشر می شود و دیگر پس از آن کاربران گوشی‌های مذکور قادر نخواهند بود وصله‌های امنیتی برای گوشی خود دریافت کرده و یا دستگاه خود را آپدیت کنند.

 

بر اساس گزارش وب سایت سی‌نت، به نظر می‌رسد که برای مایکروسافت نیز عرضه و انتشار به روزرسانی‌های جدید برای گوشی‌های ویندوزی دیگر صرفه و توجیه اقتصادی ندارد به همین دلیل هم  مرگ تدریجی و پایان این گوشی‌ها را به صورت عمومی اعلام کرده تا کاربران مربوطه در صورت تمایل گوشی‌های خود را تغییر وضعیت داده و یا آن را با گوشی‌های دیگر مبتنی بر اندروید و آی‌اواس تعویض کنند.

 

روز گذشته سند پتنتی منتشر شد که نشان می‌داد گوگل ظاهرا در حال توسعه پیکسل 4 خود با پنل نمایش تمام صفحه است. حالا شاهد انتشار تصاویر تازه‌تری از یک پتنت دیگر هستیم که همین موضوع را بار دیگر مورد تأیید قرار می‌دهند. البته در این تصاویر تازه همچنین یک قابلیت محبوب دیگر هم دیده می‌شود.

 

حاشیه‌های صفحه نمایش در گوشی هوشمند مرموز موجود در این پتنت تقریبا هم اندازه حاشیه‌ها در گوشی‌های آیفون 10 اس اپل و سری پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ هستند. از طرفی برخلاف هر دو گوشی مذکور هیچ نشانی از بریدگی سوراخ مانند و ناچ در پنل نمایش این گوشی گوگل دیده نمی‌شود.

 

با توجه به این موضوع هنوز مشخص نیست که گوگل چگونه قادر خواهد بود تکنولوژی تازه خود با دوربین سلفی دوگانه را در این پنل نمایش تمام صفحه تعبیه کند. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی همچنان تمایل دارد بلندگوهای استریو محبوب را در پنل جلوی گوشی آینده هم نگه دارد. در این تصاویر به خوبی می‌توان بریدگی‌های عریض مربوط به بلندگوهای استریو را در بخش‌های بالا و پایین پنل نمایش مشاهده کرد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,

این پتنت برخلاف اسناد قبلی پنل پشتی گوگل پیکسل 4 را به نمایش نگذاشته است. از آنجا که این طراحی در سپتامبر سال 2017 به ثبت رسیده ، سایر موارد در طراحی احتمالی پنل پشتی تا امروز دیگر منتفی شده بودند. در پتنت قبلی که چندی پیش منتشر شد هم پنل پشتی منتسب به پیکسل 4 تقریبا شبیه به پنل پشتی گوشی هوشمند پیکسل 2 ایکس ال طراحی شده بود.

 

به نظر می‌رسد که گوگل واقعا ایده طراحی پیکسل با پنل تمام صفحه را جدی گرفته باشد. از طرفی تلاش برای محقق ساختن این ایده موضوع متفاوت دیگری است. اگر این پیش بینی صحت داشته و گوگل واقعا به دنبال توسعه چنین گوشی هوشمندی باشد، بدین ترتیب ممکن است که پیکسل 4 با چنین رویکرد نوینی معرفی شود.

چگونه یک مادربورد جدید نصب کنیم؟


راستش اولین باری که می خواستم یک سیستم را مونتاژ کنم چیزی در مورد اسمبل قطعات کامپیوتری نمی دونستم، اصلا قطعات را لمس هم نکرده بودم. رفتم داخل یک شرکتی برای کارآموزی و روز اول قطعات و کیس را گذاشتن جلوی من و یک توضیح مختصری دادن گفتن شروع کن. اولش ترسیدم که قطعات را اشتباه جا بزنم ولی بعدش همه را سر جاشون گذاشتم و خدا را شکر اتفاقی هم نیفتاد. حالا برای شما توضیح می دهم که چطوری این کار را انجام دهید و ببینید که چقدر راحت انجام می شود.

 نصب مادربورد, پردازنده ی مرکزی

بهترین بخش درباره ی سخت افزار کامپیوتر این است که آن ها سر جای خودشون نصب شده باشند، آنها جاهای مشخصی دارند که نصب بشوند؛ مگر اینکه شما بخواهید آزمایش کنید که جاهایشان را تغییر دهید. من در این مقاله، سعی می کنم به شما بگویم که چگونه مهم ترین قطعه ی سخت افزاری یعنی مادربورد را نصب کنید و به شما توصیه می کنم که هر قطعه را حتما سر جای خودش نصب کنید.
حالا می بینیم که چه چیزهایی لازم داریم. روشن است که ما برای شروع یک مادربورد نیاز داریم. نیازهای بعدی ما یک جعبه (کیس) و یک پردازنده ی مرکزی (CPU) است.
برای این که شما خودتان بتوانید کامپیوترتان را مونتاژ کنید، باید یک مجموعه ی کامل از پیچ گوشتی هایی را که لازم دارید داشته باشید. برای اینکه از مادربوردتان قبل از شروع نصب مراقبت کنید 2 مورد مهم را باید رعایت کنید که عبارتند از:

  • باید چک کنید که آیا CPU شما با مادربوردتان سازگار است.
  • باید چک کنید که آیا اندازه ی کیس تان برای مادربورد مناسب است.

یکبار دیگر مواردی را که در بالا نامبرده شد را بررسی کنید، حالا شما آماده هستید که مونتاژ را شروع کنید.

پنل محافظ اصلی ورودی/خروجی
اجازه دهید که با پَنِل محافظ اصلی ورودی/خروجی شروع کنم. اول، ما نیاز داریم که پَنِل اصلی محافظ ورودی/خروجی را که فقط در جعبه ی مادربورد وجود دارد را بررسی کنیم، باید ببینیم که آیا سوکت های پورت ورودی/خروجی با مادربورد سازگار است یا نه.
مادربوردهایی که توی بازار مشتری بیشتری دارند، معمولا مثل یک بازی کامپیوتری کامل یا پورت های صدای کامل ویژگی های جدیدی دارند. پس، احتمال دارد که پَنِل محافظ ورودی/خروجی که توی جعبه ی مادربوردتان است با سوکت های پورت ورودی/خروجی یکی نباشد. فقط پَنِل محافظ ورودی/خروجی که در جعبه ی مادربوردتان است می تواند مادربورد را در کیس ثابت نگه دارد. مطمئن باشید وقتی که مادربورد و پَنِل محافظ ورودی/خروجی در جعبه ی مادربورد قرار دارند هیچ فشاری به آن ها وارد نمی شود. فقط در صورتی فشار به آن ها وارد می شود که یا در بیرون از جعبه باشند و یا به طور صحیح در جعبه قرار نگرفته باشند.

 نصب مادربورد, پردازنده ی مرکزی

پردازنده (CPU)
مرحله ی بعدی که بسیار مهم هم هست نصب پردازنده (CPU) روی مادربورد است. این کار بسیار ساده ای است، در موقع نصب پردازنده دقت بیش تری داشته باشید چون پردازنده یک شیء خیلی حساس است. سوکت پردازنده را در مادربورد به راحتی می توانیم تشخیص بدهیم. معمولا در کنارش یک گیره ی پلاستیکی دارد. به راحتی بازوی پلاستیکی را بلند کنید و گیره ی سوکت را باز کنید، این تمام کاری است که شما باید برای نصب پردازنده انجام دهید. حالا، باید پردازنده تان را چک کنید. پردازنده ی خوب پین هایی دارد که در زیر آن قرار دارد، ولی یک گوشه از آن معمولا پین ندارد که با یک نشانه ی مثلثی شکل نشان داده شده است. پردازنده را با سوکتش جفت کنید و آن را روی سوکت قرار دهید. باید درست روی سوکت قرار بگیرد، حالا گیره ی پلاستیکی را برای قفل کردن CPU پایین آورید. این نکته را یادتان باشد که قبل از این که مادربرد را روی کیس نصب کنید حتما پردازنده را جا بزنید بعد مادربرد را روی کیس نصب کنید.

 نصب مادربورد, پردازنده ی مرکزی

کیس (Case)
مرحله ی بعدی جاسازی مادربرد روی کیستان است. کیس ها توسط شرکت های گوناگونی ساخته شده اند که معمولا پیچ هایی دارند که با مادربورد جور است. پایه ی مادربورد در کیس، به درستی با پَنِل ورودی/خروجی تنظیم شده است. یکبار دیگر بعد از اینکه به درستی مادربورد را تنظیم کردید مادربورد را نصب کنید. باید بدانید که کیس یک کلید پاور دارد که برق را به تمام اجزاء گوناگون کامپیوتر می رساند. مادربوردهای قدیمی شبیه ATX، معمولا یک کانکتور (بست) 20 پین ATX دارند، در حالی که مادربوردهای جدید از کابل های هادی و برق 12 ولت استفاده می کنند و از اتصالات مخصوص ساخته شده اند که به مادربوردتان اجازه می دهد که از منبع تغذیه به درستی استفاده کند.

 نصب مادربورد, پردازنده ی مرکزی

هم چنین شما به یک کلید برای منبع تغذیه نیاز دارید که کانکتور اختصاصی آن معمولا با PW-SW نشان داده می شود و روی مادربورد قرار دارد. در نهایت پاور را به مادربورد متصل کنید و وقتی که از درست کار کردن آن مطمئن شدید، پیچ های روی مادربورد را محکم ببندید تا در جای خودش ثابت شود. توجه داشته باشید که قبل از اینکه مادربورد را روی کیس محکم کنید از درست کار کردن آن مطمئن باشید.

مونتاژ کردن همه ی قطعات سخت افزاری روی کیس کار سختی نیست، فقط باید با دقت زیاد انجام دهید. حواستان باشد که کابل های پاور و داده (DATA) را در جاهای خودشان نصب کنید.
خوب ، ملاحظه کردید که چقدر راحت می توانید یک مادربورد یا هر قطعه ی سخت افزاری دیگر را روی کیس نصب کنید و کار مونتاژ یا ارتقاء کامپیوترتان را خودتان انجام دهید.

شاید کمتر کسی که به نحوی با رایانه ارتباط دارد با PDF آشنایی نداشته باشد؛ فرمتی که امروزه دیگر یکی از فرمت‌های استاندارد به منظورمشاهده کتاب‌ها بوده و تقریبا تمام دستگاه‌ها آن را اجرا میکند و نمایش می‌دهد.

این فرمت که خلاصه شده عبارت Portable Document Format است، به فرمتی اطلاق می‌شود که به کمک آن می‌توانیم متون، اسناد و تصاویر خود را با ویژگی‌های بسیار خاص در محیط وب و بین رایانه‌های مختلف به اشتراک بگذاریم. این فرمت سال 1993 توسط شرکت ادوب معرفی و برای نمایش و اجرای آن نرم‌افزار Adobe Acrobat ارائه شد. این فرمت که با گذشت سال‌های متمادی تغییرات بسیاری در آن ایجاد شده، امروزه یکی از پرطرفدارترین فرمت‌های به اشتراک‌گذاری اطلاعات در دنیای مجازی به شمار می‌رود؛ زیرا در صورت ذخیره کردن فایل خود با این فرمت می‌توان بدون وابستگی فایل به محیط نرم‌افزاری که توسط آن ایجاد شده، آن را برای استفاده دیگران به اشتراک گذاشت.

از ویژگی‌های جذابی که باعث گسترش استفاده از این نوع فرمت در جهت انتشار کتاب‌ها و مطالب می‌شود، علاوه بر امکان ارائه هر نوع محتوا اعم از متون، تصاویر، فایل‌های سه بعدی و... در قالب آن، امکانات امنیتی بسیار بالای موجود در آن در جهت رمزنگاری محتوا و جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز است. امروزه نیز به علت گسترش استفاده از تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های همراه و محدودیت استفاده از روش‌های سنتی ارائه محتوا، ارائه محتوای دلخواه با این فرمت ـ که در بیشتر رسانه‌ها قابل اجرا و مشاهده باشد ـ بسیار مهم و ضروری است. با این که تقریبا بهترین گزینه برای اجرای فایل‌های PDF نرم‌افزار Acrobat شرکت ادوب است، اما برای تولید فایل‌های PDF روش‌های متفاوت و نرم‌افزارهای مختلفی معرفی شده که می‌توانیم با توجه به اهداف مورد نظر از آنها استفاده کنیم.

اما نکته جالب توجه امکان تولید فایل‌های PFD توسط نرم‌افزار Bridge‌ شرکت ادوب است، با این نرم‌افزار که به عنوان نرم‌افزار مدیریت و مرتب‌سازی تصاویر شرکت ادوب همراه فتوشاپ و بیشتر نرم‌افزار‌های مجموعه CS ادوب نصب می‌شود، قبلا آشنا شدیم و درباره روش‌های تولید گالری تصاویر توسط آن صحبت کردیم. در این مقاله درباره تولید فایل‌های PDF توسط این نرم‌افزار مطالبی را خواهیم‌آموخت.

برای ایجاد فایل‌های PDF توسط این نرم‌افزار باید پس از اجرای نرم‌افزار با فشار دکمه‌های Ctrl+F4 یا کلیک روی گزینه OutPut در قسمت بالای محیط نرم‌افزار، پانل OutPut را فعال کنیم. در پانل OutPut در صورتی که گزینه PDF انتخاب شده باشد با کلیک روی آن، آن را فعال کرده و با توجه به نیاز خود تنظیمات دلخواه خود را روی آن انجام می‌دهیم.

پانل OutPut در بخش PDF علاوه بر قسمت اصلی که امکان انتخاب قالب تولید فایل PDF را فراهم می‌آورد، از طریق هفت قسمت دیگر امکانات بسیار جالبی برای مدیریت فایل PDF را به این شرح ارائه می‌کند:

1. Document: به کمک این بخش می‌توانیم تنظیماتی از قبیل اندازه و ابعاد خروجی، کیفیت آن Quality، رنگ پس‌زمینه Background و موارد امنیتی فایل مثل تعریف رمز ورود Open Password و رمز ویرایش و دسترسی Permission و حتی غیرفعال کردن حالت چاپ Disable Printing را انجام دهیم.

2. Layout: در این بخش علاوه بر امکان تنظیم موقعیت قرارگیری تصاویر، فواصل در لبه‌ها، تعداد سطرها و ستون‌ها، می‌توانیم مواردی چون تنظیم فواصل به صورت خودکار، Rotate for Best Fit چرخش تصویر برای بهترین حالت نمایش و تکرار یک تصویر در همه صفحات Repeat one photo per page را نیز انتخاب کنیم.

3. Overlay: در این بخش می‌توانیم تنظیمات توضیح نمایش داده شده همراه تصویر را که معمولا نام تصویر و پسوند آن است، مثل تنظیم فونت، اندازه متن و رنگ آن را انجام داده و صفحات خود را شماره‌گذاری کنیم و تنظیمات آن را انجام دهیم.

4. Header: به کمک این بخش امکان تعریف سربرگ با ویژگی تکرار در همه صفحات فایل خروجی فراهم می‌شود. با فعال کردن حالت سربرگ add Header‌ می‌توانیم متن مورد نظر (Text)، فونت، اندازه و رنگ آن را تنظیم و فاصله دلخواه برای نمایش آن را (Distance) نیز مشخص کنیم. به کمک قسمت Divide می‌توان جداکننده‌ای برای بخش سربرگ از بقیه بخش‌ها تعریف کرده و رنگ دلخواهی به آن نسبت دهیم.

5. Footer: این بخش نیز برای اضافه‌کردن پابرگ روی صفحات استفاده می‌شود که تنظیمات آن مشابه تنظیمات Header است.

6. Play Back: یکی از امکانات بسیار جالبی که هنگام تولید فایل PDF در این نرم‌افزار می‌توانیم روی آن اعمال کنیم، امکان پخش خودکار صفحات با قابلیت اعمال جلوه‌های ویژه و تنظیم زمان نمایش هر صفحه است. به کمک این بخش می‌توانیم حالت تمام صفحه هنگام اجرای فایل (Open in FullScreen Mode)، رفتن خودکار به صفحه بعد پس از زمان دلخواه (Automatic advance to the next page)، زمان مکث برای هر صفحه (Duration)، قابلیت تکرار پس از اتمام اجـــــــرای فایل (Loop)، اعمال جلوه‌های ویژه برای زمان تعویض یک صفحه با صفحه دیگر (Transition) با 14 جلوه مختلف و تنظیم جهت (Direction) و سرعت (Speed) تعویض صفحات را انتخاب کنیم.

7. Water Mark: به کمک این بخش می‌توانیم واترمارک دلخواه خود را برای جلوگیری از استفاده‌های غیرمجاز یا به منظور نمایش متون دلخواه روی کل صفحات اعمال کنیم. پس از فعالسازی این بخش از قسمت Add Water Mark و انتخاب نحوه نمایش آن (Foreground روی تصویر و Background پشت آن) می‌توانیم از بخش Insert text متن دلخواه و از بخش Insert Image تصویر دلخواهی برای آن در نظر بگیریم که در بخش متن می‌توانیم نوع فونت، اندازه و رنگ آن را تنظیم و در بخش تصویر دلخواه خود را از قسمت Path فراخوانی کرده و تنظیمات مورد نظر را روی آن انجام دهیم.

در نهایت پس از اعمال تنظیمات مورد نظر به کمک دکمه Refresh Preview در قسمت بالای پانل OutPut پیش‌نمایشی از فایل خود را مشاهده می‌کنیم و با فشار دکمه Save‌ در پایین پانل OutPut فایل ذخیره می‌شود. دقت کنید قبـــلا باید در پنجره Content تصاویر مورد نظر را جهت تولید فایل PDF انتخاب کنیم. با فعال کردن گزینه View PDF after save پس از ذخیره‌سازی فایل PDF فایل ذخیره شده را اجرا کرده و نمایش می‌دهد.

در تهیه و تولید فایل‌های PDF توسط این نرم‌افزار توجه به چند نکته ضروری است:
1. برای مشاهده جلوه‌های ویژه اعمال شده روی صفحات و تعویض خودکار صفحات باید نسخه جدیدAdobe Acrobat روی سیستم نصب شده باشد و در صورتی که فایل مورد نظر توسط سایر نرم‌افزارهای PDF مثل PDF Reader یا نسخه‌های پایین آکروبات گشوده شود، ممکن است این جلوه‌ها بدرستی نمایش داده نشود.

2. در بخش‌هایی که امکان اضافه‌کردن متن فراهم بود مثل سربرگ، پابرگ و واتر مارک، در صورتی که بخواهیم متون فارسی اضافه کنیم باید از فارسی‌نویس مناسب و فونت‌های مربوط به آن استفاده کنیم؛ در غیر این صورت، متون به صورت جدا از هم و معکوس درج خواهد شد.

استراتژی سوشیال مدیا برای سئو سایت فروشگاهی

در استراتژی سوشیال مدیا ها برای سایت های فروشگاهی دو قصد را پیگیری می کنیم:


ایجاد سیگنال های شبکه های اجتماعی

گرفتن بازدید از سوشیال مدیاها برای صفحات و مطالب سایت

منظور از سیگنال های شبکه های اجتماعی چیست؟

گوگل و دیگر موتورهای جستجو یک الگوریتم جالب برای دادن جایگاه پسندیده به یک سری صفحات دارند! اون هم میزان انتشار یک مطلب در شبکه های اجتماعی هست. هر چقدر یک مطلب درمیان کاربرهای شبکه های اجتماعی بیشتر اشتراک گذاری شود، بعد آن مطلب یک نوشته ای است که کاربران بدان علاقه بیشتری دارند، گوگل هم که بدنبال نمایش مطالبی است که کاربران بیشتر به آنها علاقه دارند، بعد این کار مایه می شود مطالب ما اغلب دیده شوند. هر چقدر می توانید مطالب خویش را در پروفایل ها و صفحات مختلف شبکه های اجتماعی با لینک صفحه انتشار دهید تا سیگنال های شبکه های اجتماعی شما تقویت شوند.


گرفتن بازدید از سوشیال مدیاها

یکی از مهمترین عوامل کارساز در سئو شدن یک سایت، میزان بازدید آن است. شما اگر بازدید اکثریت داشته باشید بیشتر از رقیبان خویش در نتایج جستجو دیده می شوید. احد از بهترین روشها جهت افزایش بازدید سایت، انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی است که در پروفایلهای آنها فالورهای متعددی حضور داشته باشند و با انتشار مطالب آنها به مطلب علاقه نشان داده و بر روی لینک مطلب کلیک کنند و مطب را از سایت نگاه کنند.


استراتژی انتخاب صحیح کلمات کلیدی

شما می توانید با گزینش درست واژه ها کلیدی بازدید بیشتری برای مطالب خود جفت و جور کنید! خب سوال مهم اینجاست که چطور تشخیص دهیم از چه کلماتی برای عنوان مطلب بهره‌گیری کنیم: من تنها یک پاسخ می دهم! از خود گوگل!!!


شما برای انتخاب عنوان مطلب یا فرآورده خود می توانید آغاز چیزی که به ذهنتان می رسد را در گوگل جستجو کنید.آموزش سئو وردپرس سایت فروشگاهی بعد ببینید رقبا چه عناوینی برای خویش گزینش کردند و چه توضیحاتی برای عناوین خویش دیتا اند. از آنها برای نوشتن عناوین و توضیحات اولیه مطلب خود بهره‌گیری کنید! البته حواستان باشد دقیقا آنها را کپی کنید!!


برای فهم بهتر گزینش واژه کلیدی می توانید آموزش سئو واژه کلیدی را مطالعه فرمایید.


امیدوارم با خواندن این نوشتار توانسته باشید درک بهتری از سئو کردن سایتهای فروشگاهی بدست بیارید. البته باید در عقیده داشته باشید  سایتهای فروشگاهی سایتهایی هستند که برای فروش اغلب به جز سئو به برندینگ و تبلیغات نیازمند هستیم. بعد سئو سایت فروشگاهی گرد از عوامل موثر در فروش اغلب است اما تنها کار لازم نیست. شما باید برای فروش اغلب در فروشگاه اینترنتی خویش تقسیم های مختلفی اعم از مارکتینگ، بازاریابی، فروش، حمایت از مشتریان، فرآوری درونمایه و … انجام دهید.

PDF چیست؟
PDF فرمتی است که برای کتاب های الکترونیکی استفاده می شود و نسبت به فرمت های دیگر مثل Doc برتری دارد چون وقتی از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر انتقال می یابد نظم نوشته های آن به هم نمی ریزد.
به هر حال، در بسیاری از مواقع کسانی که فایلی را می گیرند ترجیح می دهند که فایل را به صورت PDF بگیرند، چون ممکن است در کامپیوتری که می خواهند از آن فایل استفاده کنند نرم افزار سازنده ی فایل وجود نداشته باشد.

 چگونه PDF بخوانیم؟
برای این که بتوانیم یک فایل PDF را بخوانیم باید از نرم افزار Adobe Acrobat Reader استفاده کنیم. این نرم افزار را می توانیم از سایت www.Adobe.com/acrobat به راحتی download کنیم.
برای download کردن یک فایل PDF به جای آن که روی لینک آن کلیک کنیم، بهتر است ابتدا کلیک راست کنیم و بعد Save target as را انتخاب کنیم تا فایل بر روی کامپیوترمان ذخیره شود تا به راحتی بتوانیم آن فایل را باز کنیم و اطلاعات درونی اش را ببینیم.

 pdf چیست؟, ساخت فایل pdf

چگونه فایل PDF بسازیم؟
چند راه برای ساختن فایل PDF داریم. هر فایلی که بتوانیم چاپ کنیم را می توان به PDF تبدیل کرد. بنابراین می توانیم فایل های مختلف را به PDF تبدیل کنیم تا دیگران برای دیدن فایل های ما نیازی نداشته باشند که نرم افزارهای مختلف را نصب کنند. یکی از راه های ساختن PDF استفاده از نرم افزار  Adobe Acrobat است. توجه کنید که این نرم افزار با Adobe Acrobat Reader تفاوت دارد. Reader فقط می تواند فایل PDF را بخواند ولی Adobe Acrobat که بعضی اوقات Adobe Acrobat Writer هم نامیده می شود، هم می تواند فایل های PDF را بخواند، هم می تواند ویرایش کند و هم فایل های PDF ایجاد کند.

اگر فایل های PDF را با نرم افزار Adobe Acrobat باز کنیم می توانیم آن ها را تغییر بدهیم. برای ساختن فایل PDF و تبدیل فایل های دیگر به PDF از Adobe Distiller که به همراه Adobe Acrobat نصب می شود هم می توانیم استفاده کنیم.
البته نرم افزار Adobe Distiller بدون Adobe Acrobat هم نصب می شود و می توانیم فقط از آن استفاده کنیم در این صورت برای خواندن فایل های PDF باید Adobe Acrobat Reader را هم نصب کنیم.

اگر نرم افزار Adobe Distiller را نصب کنیم چاپگری با همین نام بر روی کامپیوتر نصب می شود که هر فایلی را که می خواهیم به PDF تبدیل کنیم باید اول با نرم افزار مربوط به خودش باز کنیم و بعد فایل را چاپ کنیم. چاپگر Adobe Distiller را به جای چاپگر پیش فرض خودمان انتخاب کنیم تا مسیر ذخیره ی فایل را از ما بپرسد و فایل PDF ذخیره شود. این روش اگرچه بسیار راحت و ساده است ولی بعضی از وقت ها با مشکل مواجه می شود و ممکن است فایل PDF مان درست کار نکند. مثلا بعضی وقت ها این روش نمی تواند با فونتی که ما توی فایلمان استفاده کردیم کار کند و پیغام Error می دهد.

 pdf چیست؟, ساخت فایل pdf

راه دیگر استفاده از نرم افزار PDF995 است. این نرم افزار را می توانیم از سایت www.pdf995.com دانلود کنیم. حجم این نرم افزار بسیار کم است و وقتی روی سیستم مان نصب می شود یک چاپگر با همین نام بر روی ویندوزمان نصب می شود که می توانیم با انتخاب این چاپگر به عنوان چاپگر پیش فرض در هنگام چاپ، فایل PDF بسازیم.

راه مطمئن تر برای ساخت فایل PDF استفاده از چاپگر Postscript است که دردسر بیشتری دارد. برای نصب چنین چاپگری در Control Panel، Printers را باز می کنیم بر روی Add Printer دو بار کلیک می کنیم و در مرحله ی بعد Local Printer را انتخاب می کنیم در قسمت Select the Printer Port از بین فهرست نمایش داده شده، آخرین گزینه یعنی File: Print to file را انتخاب می کنیم. در مرحله ی بعد یک چاپگر Postscript را به عنوان چاپگر انتخاب می کنیم. اگر می خواهیم این چاپگر پیش فرض باشد Yes و اگر نه No را انتخاب می کنیم و Next را می زنیم تا نصب ما کامل شود.
حالا برای ساختن PDF باید در نرم افزار مورد نظرمان فایل را با استفاده از چاپگر که نصب کردیم چاپ کنیم، اول باید مسیر و نام فایل دخیره شده را مشخص کنیم تا یک فایل PRN بر روی هارد کامپیوترمان ذخیره شود و  بعد این فایل را با نرم افزار Acrobat Distiller باز می کنیم و سپس با استفاده از Drag کردن، فایل PRN را بر روی نرم افزار قرار دهیم.
Distiller، یک فایل PDF در کنار فایل PRN ما می سازد که می توانیم آن را باز کنیم و ببینیم. سایت هایی هم مثل www.pdfconverter.com وجود دارند که به صورت online بعضی از فایل هایمان مثل Word و html را به PDF تبدیل می کنند. البته این سایت ها معمولا با فایل های فارسی سازگار نیستند. در آخر بعضی از نرم افزار ها امکانات خاصی را برای ساختن فایل های PDF دارند که در قسمت Save As و یا Export آن ها می توانیم فایل PDF بسازیم.


یک رایانه درابعاد کوچک است حدود  W) x 135(D) x 25(H)mm ,~ 450g) که تمامی قابلیتهای یک رایانه را درخود جای می دهد و به عنوان رقیب اصلی رایانه های رومیزی معمولی می باشد.علت نامگذاری این رایانه به این نام این است که NetTop از دو کلمه نت (Internet) و تاپ (Desktop) به معنای میزکار تشکیل شده است.

نت تاپ چیست ؟, رایانه های رومیزی

درمقایسه با رایانه های معمولی نت تاپ ها نه تنها کوچکتر ارزانتر و سبکترند بلکه مصرف برق به مراتب کمتری هم دارند. یک نت تاپ در حدود 23 وات برق مصرف می کند.

نت تاپ را میتوان در پشت مانیتورهایتان نصب کنید که به نسبت کیس های بزرگ امروزی فضای کمتری را اشغال می کند البته میتوان آنها را با استفاده از پایه روی میز قرارداد.

NetTop ها از لحاظ سیستم خنک کننده به دو بخش عمده دسته بندی می شوند. دسته اول در قسمت تهویه خود دارای فن و دسته دوم که فاقد فن هستند ازفناوری هوای خنک استفاده می کنند ، این قابلیت باعث شده که NetTop به عنوان یکی از کم صداترین تجهیزات فن آوری اطلاعات در منازل و دفاتر کار و شرکت ها مطرح شوند.

نت تاپ چیست ؟, رایانه های رومیزی

البته لازم به ذکر است که طراحی نت تاپ ها به گونه ای است که بیشتر بر روی دستیابی های مبتنی بر وب تمرکز دارند تا انجام فعالیت های محاسباتی پیشرفته،بنابراین معمولا نسبت به کامپیوترهای شخصی همتای خود دارای قدرت پردازش و حافظه کمتری می باشند که این باعث اجرانشدن سریع و دقیق می شود.

همچنین با وجود اینکه کامپیوترهای امروزی کمتر بر روی رسانه های نوری مانند سی دی و دی وی دی جهت ذخیره سازی تمرکز دارند اما به طور کامل نمی توان آنها را نادیده گرفت و این در حالیست که بیشتر نت تاپ ها فاقد سی دی /دی وی دی رام می باشند.

اجزا و ویژگی های یک نت تاپ:
- قابلیت نصب سیستم عامل های ویندوزو لینوکس را دارا می باشند.
- کارت شبکه مینیاتوری GB LAN و Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
- درگاه های USB 3.0 , HDMI
- کارت خوان داخلی SD/SDHC/MS/MS Pro/MMC
- درگاه های USB 2.0, DVI ،صدا و میکروفون
- استفاده از از هاردهای 5.2 اینچی یا  SSD و حافظه DDR3

نمای پشت نت تاپ

نت تاپ چیست ؟, رایانه های رومیزی

نمای جلوی نت تاپ

نت تاپ چیست ؟, رایانه های رومیزی

Nettop ها را می توان بر اساس توان آنها در ادارات ، بانک ها ، مدارس ، شرکت های خصوصی ، کارخانجات و در خانه مورد استفاده قرار داد.

به منظور آشنایی بیشتر با مدل های ارائه شده نت تاپ ها در زیر چندین نمونه از آنها را معرفی خواهیم کرد.

- نت تاپ سولمیت آمیس (Solmate AMIS Nettop)
* پشتیبانی از DOS - XP - VISTA - SEVEN – LINUX
* پردازنده Intel Atom D525 1.8 Dual Core با تکنولوژی CUDA چهار هسته پردازشی
* گرافیک NVidia ION2 Geforce 9400 M 512 DDR3
* 4/2 گیگ رم  DDR3 ، هارد 320 گیگ پشتیبانی تا 500 گیگ
* 4 عدد پورت USB ، شبکه 1 گیگ و شبکه وایرلس سری N ، خروجی گرافیک VGA و HDMI ، ورودی و خروجی صدا

- نت تاپ سولمیت جنریک (Solmate Generic Nettop)
* پشتیبانی از DOS - XP - LINUX
* پردازنده Intel Atom D510 1.66 Doul Core
* گرافیک Intel GMA 3150 256
* 2 گیگ رم ||DDR ، هارد 250 گیگ پشتیبانی تا 500 گیگ
* 6 عدد پورت USB ، شبکه 1 گیگ ، خروجی گرافیک VGA ، ورودی و خروجی صدا
* کاملا بی صدا ، 0.5 لیتر حجم ، 650 گرم وزن ، 18 وات میانگین مصرف برق ، قابلیت اتصال پشت مانیتور

- نت تاپ مکس دیتا
*پشتیبانی از DOS - XP - VISTA - SEVEN - LINUX
*پردازنده Intel Atom 330 1.6 Dual Core با تکنولوژی CUDA چهار هسته پردازشی
* گرافیک NVidia ION Geforce 9400 M 512
* 2 گیگ  DDR|| ، هارد 250 گیگ پشتیبانی تا 500 گیگ
* 4  عدد پورت USB ، شبکه 1 گیگ ، خروجی همزمان گرافیک DVI و HDMI ، ورودی و خروجی صدا
* Card Reader ،WLan 802 .11 b/g/n
* کاملا بی صدا ، 0.5 لیتر حجم ، 550 گرم وزن ، 18 وات میانگین مصرف برق ، قابلیت اتصال پشت مانیتور

- نت تاپ سولمیت مدیا (Solmate Media Nettop)
* پشتیبانی از DOS - XP - VISTA - SEVEN - LINUX
* پردازنده Intel Atom 330 1.6 Dual Core با تکنولوژی CUDA چهار هسته پردازشی
* گرافیک NVidia ION Geforce 9400 M 512
* 2 گیگ / 4 گیگ رم DDR|| ، هارد 250 گیگ پشتیبانی تا 500 گیگ
* 5 عدد پورت USB ، شبکه 1 گیگ ، خروجی گرافیک DVI ، ورودی و خروجی صدا
* Card Reader ،e-sata ،Infra Red ،WLan 802 .11 b/g
* کاملا بی صدا ، 0.7 لیتر حجم ، 850 گرم وزن ، 18 وات میانگین مصرف برق ، قابلیت اتصال پشت مانیتور

- نت تاپ سولمیت تاور


* پشتیبانی از DOS - XP - VISTA - SEVEN - LINUX
* پردازنده Intel Atom 330 1.6 Dual Core با تکنولوژی CUDA چهار هسته پردازشی
* گرافیک NVidia ION Geforce 9400 M 512
* 3 گیگ رم DDR|| ، هارد 250 گیگ پشتیبانی تا 500 گیگ
* 6 عدد پورت  USB ، شبکه 1 گیگ ، خروجی گرافیک DVI ، ورودی و خروجی صدا
* کاملا بی صدا ، 0.5 لیتر حجم ، 650 گرم وزن ، 18 وات میانگین مصرف برق ، قابلیت اتصال پشت مانیتور

چگونه اطلاعات را هارد به هارد کنیم؟

بعضی اوقات می خواهیم برای محکم کاری اطلاعات مهم و ضروری را روی یک هارد دیگر هم ذخیره کنیم یا این که از اطلاعاتی که روی یک هارد دیگر است خوشمان می آید و می خواهیم آن ها را داشته باشیم ولی با CD یا DVD و یا فلش و چیزهای دیگر به خاطر حجم محدودی که دارد نمی شود .

به همین علت مجبوریم هارد به هارد کنیم. اگر می خواهید این کار را به درستی انجام دهید باید خیلی حواستان را جمع کنید و دقت داشته باشید.

اول برای پارتیشن های موجود در هارد دیسکتان اسم مخصوص بگذارید. برای انجام این کار My Computer را باز کنید و روی پارتیشن کلیک راست کنید.

گزینه ی Properties را انتخاب کنید. حالا در پنجره ای که باز شد، نام پارتیشن را عوض کنید.

حالا با همین روش اسم همه ی پارتیشن ها را عوض کنید و آن ها را به یاد داشته باشید.

حالا کامپیوترتان را خاموش کنید. هارد دیسکی را که می خواهید اطلاعات را از آن کپی کنید بردارید. آن را به دقت بررسی کنید. هارد دیسک ها معمولا با یک کابل به مادربرد وصل می شوند. در کنار محل اتصال کابل به هارد دیسک محلی برای وصل کردن فیش برق یا همان Power قرار دارد.

حالا وقتی کامپیوتر خاموش است درب کیس را باز کنید. در کیس هارد دیسک را پیدا کنید. هارد دیسک با کابلی به مادربردتان وصل است. این کابل معمولا دارای 2 جای اتصال است. ممکن است هم به هارد دیسکتان و هم به CD-Rom تان وصل باشد. شما می توانید به همین روش کابل هارد دیسک دوم را به مادربردتان وصل کنید. برای این کار می توانید جای اتصال دوم را از CD-Rom جدا کنید و به هارد دیسک دوم وصل کنید.

ممکن است CD-Rom یا DVD-Rom شما با یک کابل جداگانه به مادربوردتان وصل شده باشد، به هر حال کافی است این کابل را از سی دی رام یا دی وی دی رام جدا کرده و به هارد مورد نظرتان وصل کنید. حالا شما 2 تا هارد دیسک را به مادربردتان وصل کرده اید.

حالا باید برقی را که هارد دیسک دوم نیاز دارد تأمین کنید برای این امر به نوع فیش برقی که به هارد دیسک متصل است دقت کنید. احتمالا یکی از این نوع فیش های مثل آن در کامپیوترتان هست که به هیچ جایی و هیچ چیزی وصل نشده است. این کابل ها همگی به سیستم اصلی برق کامپیوتر وصل شده اند. یکی از این فیش های آزاد را به هارد دیسک مهمان وصل کنید. یا اگر هیچ فیش برق آزادی وجود نداشت از همان فیش برق متصل به درایو سی دی یا دی وی دی استفاده کنید.
 حالا کامپیوترتان را روشن کنید.

به محض این که روشن شد کلید Delete را فشار دهید تا وارد تنظیمات مادربرد شوید. این منو برای هر نوع مادربردی فرق می کند اما در این منو تنظیمات مربوط به هارد دیسک وجود دارد. به منوی standard Cmos Features بروید. معمولا تنظیماتی در مادربرد های جدید به صورت پیش فرض وجود دارد که هارد دیسک ها را در حالت اتوماتیک شناسایی می کند. اگر به این صورت هارد دیسک را نشناخت شما تنظیم این قسمت را در حالت auto بگذارید تا مادربردتان به صورت خودکار هارد دیسک را شناسایی کند. حالا از منو بیرون بیایید و گزینه ی Save an Exit را بزنید.

اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید کامپیوترتان مثل حالت اولش کار می کند. ویندوز بالا می آید. اما وقتی My Computer را باز کنید متوجه می شوید که پارتیشن های جدید اضافه شده است که همان پارتیشن های هارد دیسک مهمان است. حالا اطلاعاتی را که لازم دارید در بین دو هارد دیسک کپی کنید. این کپی هم دقیقا مثل زمانی است که در هارد دیسک خودتان اطلاعات را از جایی در جای دیگر کپی می کنید. بعد از این که کارتان تمام شد، کامپیوترتان را خاموش کنید و همه چیز را به حالت اولش برگردانید. هارد دیسک مهمان را جدا کنید و کابل برق و کابل مادربرد را به حالت اول برگردانید.


تنظیم روشنایی، کنتراست و رنگ نمایشگرها

کالیبره نمودن تلویزیون
کالیبره یا تنظیم کردن هر وسیله‌ای برای افزایش دقت آن امری ضروری است. اگر وسیله‌‌ی مورد نظر تلویزیون یا مانیتور باشد، تنظیم کردن کاری مشکل و گیج کننده می‌شود. اغلب افراد اطلاعات درستی در مورد نحوه‌‌ی تنظیم روشنایی، کنتراست، شدت رنگ، رنگ و تیزی تصویر ندارند و به همین علت ویدیوها، تصاویر و بازی‌ها را با کیفیت اصلی خود مشاهده نمی‌کنند. جنبه‌ی دیگر مسأله این است که فروشندگان شدت رنگ و روشنایی تلویزیون‌ها را طوری تنظیم می‌کنند که شخص تصور کند کیفیت آنها فوق‌العاده است در حالیکه برخی مدل‌ها تنظیمات پیش‌فرض واقعی‌تری دارند وبه نظر می‌رسد که کیفیتشان پایین‌تر است. در این مقاله می‌خواهیم با نحوه‌ی کالیبره کردن و مفهوم تنظیمات اصلی نمایشگر آشنا شویم.

هدف ما این است که تنظیمات یک نمایشگر را کالیبره کنیم. آن هم بدون استفاده از نرم‌افزار یا وسیله‌ی دیگری و تنها با چشم خودمان. کار مشکلی نیست اما نیاز به توضیح و درک مفهوم هر یک از تنظیمات موجود دارد. پس شروع می‌کنیم.

کنتراست یا Contrast
اولین تنظیم مورد بحث کنتراست است که مهمترین عامل تأثیر‌گذار روی کیفیت تصویر می‌باشند. ساده‌ترین تعریف کنتراست به این صورت است: نسبت روشنایی روشن‌ترین نقطه‌ی تصویر به تیره‌ترین نقطه‌ی آن را کنتراست می‌گویند. مقدار کنتراست در تلویزیون‌ها و مانیتورها، تعیین‌کننده‌ی شدت روشنایی روشن‌ترین بخش‌های تصویر است.

اما نحوه‌ی تنظیم کنتراست چگونه است؟ اگر کنتراست را بیش از حد بالا ببریم، برخی جزئیات تصویر خصوصاً در نواحی روشن از بین می‌رود چرا که روشنایی نقاط مجاور به حدی زیاد می‌شود که تفاوت روشن‌ترین نقاط و نقاط مجاور قابل تشخیص به وسیله‌ی چشم نیست.

کالیبره نمودن تلویزیون, تنظیم رنگ نمایشگرها

cloud computing
برای تنظیم هر یک از پارامترها باید یک یا چند تصویر مناسب پیدا کرد. برای کنتراست انتخاب تصویری که دارای نقاط روشن در پس زمینه‌ی روشن باشد، ضروری است. بنابراین ابرهای سفید در آسمان روشن را به عنوان سوژه انتخاب می‌کنیم. کنتراست را از حالت معمولی یا حتی پایین به تدریج افزایش می‌دهیم تا جایی که نقاط روشن تصویر جزئیات خود را از دست بدهند. در این حالت کنتراست کمی زیاد است، کمی به عقب بر‌می‌گردیم و آن را کاهش می‌دهیم تا جزئیات دوباره دیده شوند. این حالت بهترین حالت ممکن است و کنتراست کالیبره شده است.

توصیه می‌کنیم که روی چند تصویر مختلف همین عمل را انجام دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

روشنایی یا Brightness
این پارامتر شدت روشنایی نقاط تیره‌ی تصویر را مشخص می‌کند. اگر مقدار آن بیش از حد باشد، رنگ سیاه به خاکستری تبدیل می‌شود.

برای تنظیم شدت روشنایی باید تصویری تیره انتخاب کرد. به عنوان مثال صحنه‌ی تاریکی از یک فیلم اکشن. روشنایی را کم می‌کنیم تا همه چیز نسبتاً تیره شود و سپس آن را مجدداً زیاد می‌کنیم تا جایی که نقاط واقعاً تیره‌ی تصویر رنگ سیاه خود را حفظ کنند و نه بیشتر.

کالیبره نمودن تلویزیون, تنظیم رنگ نمایشگرها

darkknight-1
البته تنظیم روشنایی مشکل است و باید به دقت آن را انجام دهید. شاید با یک تصویر خاص هم نتوان نتیجه‌ی مطلوبی گرفت. سعی کنید تصاویری را انتخاب کنید که قالب آن‌ها تیره باشد و قسمت‌های روشن نیز آن‌ها وجود داشته باشد. اغلب فیلم‌های سینمایی تصاویر تاریک مناسب این کار را در خود دارند.

رنگ یا Color
شدت رنگ را با تن رنگ یا در واقع سردی و گرمی آن اشتباه نگیرید. معمولاً تلویزیون‌ها در مورد شدت رنگ در حالت پیشفرض از عدد 50 درصد در حالت استفاده می‌کنند. اگر شدت رنگ را کم کنیم، رنگ‌ها از بین می‌روند و تصویر سیاه و سفید می‌شود. اگر آن را بیش از حد زیاد کنیم، رنگ طبیعی صورت به نارنجی و حتی قرمز می‌زند.

Boy Face from Venezuela
برای تنظیم کردن رنگ هم می‌بایست در ابتدا یک تصویر مناسب انتخاب کنید که این بار تصویری شامل چهره‌ی یک انسان مناسب است. شدت رنگ را کم و زیاد کنید تا جایی که رنگ صورت شخص به نظر طبیعی برسد.

تن یا گرمی و سردی رنگ، Color Temprature یا Color Tone
منظور از تن رنگ، گرمی و سردی آن است. معمولاً از دو واژه‌ی سرد Cool و گرم یا Warm برای مشخص کردن تن آبی یا قرمز تصویر استفاده می‌شود. وقتی تن تصویر آبی باشد، می‌توان هاله‌‌ای آبی رنگ را در تمام تصویر مشاهده کرد، وقتی تن رنگ قرمز باشد نیز هاله‌ای قرمز رنگ در تصویر دیده می‌شود. اما توجه کنید که تن رنگ سرد و یا گرم هر دو به نظر خوب می‌رسند، بیشتر تلویزیون‌ها در حالت پیش‌فرض تن رنگ طبیعی یا استاندارد، Natural یا Standard دارند.

برای تنظیم تن رنگ هم از تصویر چهره استفاده می‌کنیم که در حالت عادی کمی نارنجی است. اگر تن رنگ سرد یا استاندارد را اعمال کردید و هاله‌ی مایل به آبی در چهره دیدید، احتمالاً باید گزینه‌ی سوم یعنی تن گرم را انتخاب کنید. توجه کنید که آبی بودن تصویر به خاطر بازتاب نور آبی رنگ محیط نباشد و یا قرمزی بیش از حد چهره به خاطر نور مایل به قرمزی که از محیط تابیده شده نباشد.

تیزی یا Sharpness
این پارامتر شدت تیزی لبه‌های تصویر را مشخص می‌کند. اگر تیزی را کم کنیم، تصویر مات می‌شود و برخی جزئیات مثل چین صورت از بین می‌روند، اگر آن را بیش از حد زیاد کنیم نیز در کنار لبه‌های تصویر روشنایی غیر عادی دیده می‌شود.

برای تنظیم تیزی هم از تصویر قبلی استفاده می‌کنیم، یعنی چهره‌ی یک شخص. تیزی را کم می‌کنیم، طوری که جزئیاتی مثل چین صورت از بین می‌روند. سپس آن را به تدریج افزایش می‌دهیم تا جایی که جزئیات تصویر کم‌کم نمایان شوند. این حالت مقدار بهینه‌ی تیزی می‌باشد.

یک درایور کارت گرافیک نرم افزاری است که به سیستم عامل و برنامه های شما امکان استفاده از سخت‌افزار گرافیک کامپیوترتان را می دهد. اگر شما بازیهای PC را انجام می دهید، لازم است تا درایورهای کارت گرافیکتان را به روز نگه دارید تا بهترین عملکرد را از سخت افزارتان کسب نمائید.

ما قبلاً به شما توصیه کرده‌ای که درایورهایتان مکرراً آپدیت نکنید - بیشتر درایورهای سخت‌افزار که با کامپیوتر شما یا Windows Update عرضه می شوند خوب هستند. با این حال، درایورهای کارت گرافیک برای سخت‌افزار گرافیک NVIDIA، AMD یاحتی اینتل شما یک استثناء بزرگ هستند.

عکس از: Carles Reig در فلیکر

چرا باید درایورهای کارت گرافیکتان را آپدیت کنید

آپدیتهای مادربورد، کارت صدا، و درایورهای شبکه کامپیوتر شما کلاً باعث افزایش سرعت نمی شوند. آنها اغلب باگهای نادر را رفع می کنند - و حتی ممکن است باگهای جدیدی را اضافه نمایند.

با این حال، این مورد برای درایورهای به روزرسانی شده کارت گرافیک شما، که با عنوان GPU یا کارت ویدئو شناخته می شوند، مطرح نمی باشد. NVIDIA و AMD هر دو متناوبا درایورهای گرافیکی منتشر می کنند که اغلب بهبودهای عملکردی عمده‌ای را در اختیار قرار می دهد، به ویژه برای بازیها جدیدتر. با توجه به اینکه اینتل با معماری گرافیک Haswell جدیدش نگاهی جدی به عملکرد گرافیک مجتمع می کند، اکنون عرضه آپدیتهای درایور ویدئویی رایجتری را نیز شروع کرده اند.

در اینجا اسنپشاتی از تازه ترین بسته درایور گرافیکی NVIDIA مشاهده می شود، که در ۵ فوریه ۲۰۱۳ عرضه می شود:

سیستم عامل, کارت گرافیک

این نوع از افزایش عملکردها در درایورهای گرافیک آپدیت شده نامعمول نیستند. با اینکه بازیهای جدیدتری مانند Far Cry 3 شاهد بهبودهای قابل توجهی بوده اند (تا ۳۸% بر ریو برخی سخت افزارها)، حتی بازیهای قدیمیتری مانند Skyrim و Starcraft II افزایش قابل توجهی در عملکرد را تجربه کرده اند.

NVIDIA ممکن است در بیان بهبود عملکردهایی که در اختیارتان قرار خواهد داد مبالغه آمیز عمل کند، و ممکن است این بر روی کارتهای گرافیک قدیمیتر به آن اندازه جدی نباشد. با این وجود، بهبودهای قابل توجهی رخ داده است. برخی از بازیهای جدیدتر ممکن است از اجرا با درایورهای گرافیکی بهینه سازی نشده و قدیمی نصب شده خودداری کنند.

البته اگر شما هرگز بازیهای PC را روی کامپیوترتان اجرا نمی کنید و اهمیتی به عملکرد گرافیک ۳D نمی دهید، واقعاً هیچ‌گاه نیازی به آپدیت درایورهای کارت گرافیکتان نخواهید داشت.

سئو چیست؟

کلمه سئو SEO اقتباس از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و دربرگیرنده تکنیک‌های فنی و خلاقیتی است که باعث رشد وبسایت شما در موتور های جستجو می شود.


سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به درمان رویت و وابستگی وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با قصد رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.


قرار دریافت اسم سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو بسیار ارزشمند است ، به راستی این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی عالم است. این پروسه باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.


الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی کامیاب سئو بدانند. این دوره آموزشی بدست تیم نیرومند آلت وردپرس ( ارائه قالب وردپرس ، افزونه و تعلیم ) ارائه شده است.


هدف سئو سایت چیست و چرا سئو مهم است ؟

از اینکه با وبسایت دست موزه وردپرس به اتفاق هستید خوشحالیم ، هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در توسط آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش پیوستگی بین صفحات و واژه ها کلیدی وارد شده توسط کاربران است.


نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج پیوسته جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشانه می‌دهد.


در بازدید وب سایت کارایی بسزایی دارد. ( به دنبال بازدید افزایش فروش و … خواهیم داشت )

باعث برپایی برندینگ می شود. ( برند ها از اهمیت بسیاری در ایران برخوردارند )

باعث افزایش ترافیک وبسایت خواهد شد.

باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.

بهترین ابزار برای تبلیغات است.

بهینه سازی کلاه سفید (White Hat SEO)

آموزش های افزار وردپرس مبنی بر سئو کلاه سفید است ، تکنیک‌ های سئو در این دسته حائز ویژگی‌های پایین هستند:


با دستور العمل‌ و استانداردهای موتورهای جستجو مطابقت دارند.

محتوای نازک و کپی شده (Duplicate content) ارایه نمی‌شود.

تضمین می‌کند که محتوای تولید شده برای کاربران برپایی شده است و نه صرفا برای موتورهای جستجو

تضمین می‌کند محتوای که یک موتور جستجو ایندکس می کند همان محتوای باشد که اثناء ورود کاربر از طریق موتور‌های جستجو مشاهده می‌کند.

بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO)

تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه بر این اساس شناخته می‌شوند:


تلاش برای درمان رتبه با فریب و برخلاف رویه‌های موتورهای جستجو

هدایت از یک صفحه که مخصوص موتورهای جستجو در عقیده گرفته شده است به صفحه دیگر

هدایت کاربران به یک صفحه که محتوای آن متفاوت از محتوای نشانه دیتا شده در موتورهای جستجو است

مخفی کردن متن‌ها، استفاده از رنگ بعد گویه برای متن یا لینک ها ، سئو کردن سایت فروشگاهی به کارگیری فونت ریز و کوچک که کاربر توانا به احضار متن نیست.

استفاده بیش از حد واژه ها کلیدی (keyword stuffing) و قراردادن واژه ها کلیدی بی ربط به محتوای سایت

ایجاد صفحات با کیفیت زیر و محتوای بسیار مختصر که با واژه کلیدی و لینک‌های زیادی پر شده‌اند.

شناسایی کارت گرافیک شما
راههای مختلفی برای شناسایی سخت‌افزار کامپیوتر شما وجود دارد، از جمله برنامه های کامپیوتر اطلاعات سیستمی همچونSpeccy. با این حال، شما می توانید این اطلاعات را مستقیماً از Windows Device Manager دریافت کنید.

برای باز کردن Device Manager، روی کلید ویندوز کلیک کنید تا استارت منویتان باز شود، عبارت Device Manager را در منوی استارت تایپ کنید، و روی میانبر Device Manager کلیک کنید. (اگر شما از ویندوز ۸ استفاده می کنید، روی کلید ویندوز، عبارتDevice Manager را در صفحه Start تایپ کنید، طبقه بندی Settings را انتخاب نموده، و روی میانبر Device Manager کلیک کنید.)

سیستم عامل, کارت گرافیک

بخش آداپتور Display را بسط دهید تا تولیدکننده و مدل کارت گرافیک کامپیوترتان را مشاهده نمائید.

سیستم عامل, کارت گرافیک

اگر شما هم اینتل و هم NVIDIA را روی یک لپتاپ می بینید، لپتاپتان از تکنولوژی اپتیموس NVIDIA برای انتخاب تغییر هوشمندانه بین کارت گرافیکهای اینتل که برای عمر باتری بهتر است و گرافیک NVIDIA که برای عملکرد بهتر است استفاده می نماید. در این حالت، شما برای ارتقاء وضعیت بازیتان نیاز به آپدیت درایورهای NVIDIA نیاز خواهید داشت.

دریافت تازه ترین آپدیتها
برای برخی از انواع سخت‌افزار گرافیکی تعبیه شده در لپتاپها (که با عنوان GPUهای نوتبوک نیز شناخته می شوند)، ممکن است نتوانید درایورها را مستقیماً از سازنده بگیرید. شاید لازم باشد درایورهای به روز رسانی شده‌ای را از تولیدکننده لپتاپتان بگیرید، و ممکن است به طور منظم آپدیتها را عرضه نکند.

با این حال، شما عموما می توانید درایورهای گرافیکی به روزرسانی شده‌ای را از وبسایت تولدکننده سخت افزارتان دریافت کنید:

دانلود درایورهای گرافیک NVIDIA

دانلود درایورهای گرافیک AMD

دانلود درایورهای گرافیک اینتل

لازم خواهد بود تا مدل دقیق کارت گرافیک کامپیوترتان را، که در پنجره Device Manager نشان داده شده است، انتخاب کنید.

ممکن است برخی از تولیدکنندگان ابزارهای کاربردی بررسی کننده آپدیتی داشته باشند که به طور اتوماتیک ویرایشهای درایور گرافیکی جدید را چک می کند و درباره آنها به شما تذکر می دهد، همچون ابزار NVIDIA Update، که اگر سخت‌افزار گرافیکیNVIDIA دارید می توانید به آن از بخش کنترل پنل NVIDIA دسترسی یابید (مسیر Help > Update را طی کنید).

سیستم عامل, کارت گرافیک

اگر سخت‌افزار گرافیک قدیمی تری دارید، به خاطر داشته باشید که آن سخت‌افزار برای همیشه پشتیبانی نخواهد شد.تولیدکنندگان نهایتاً بهینه سازی و به روزرسانی سخت‌افزار قدیمی تر را متوقف می کنند. اگر سن سخت‌افزار گرافیکی شما پنج سال است، به احتمال بسیار زیاد درایورهای بهینه سازی شده برای آن دیگر عرضه نمی شوند. اینکه تا چه زمانی از سخت‌افزار شما پشتیبانی شود بستگی به تولید کننده اش دارد.

Netsupport School یکی از شناخته‌شده‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت کلاس‌های آموزشی و همچنین مدیریت کافی‌نت‌هاست. در صورتی که بر روی سیستم شما به عنوان یک کلاینت این نرم‌افزار فعال است، غیرفعال کردن آن تنها توسط مدیر سرور قابل انجام است. حتی با قطع کابل شبکه نیز نمی‌توان این نرم‌افزار را غیرفعال کرد. در صورتی که ویندوز شما دسترسی محدود نداشته باشد با استفاده از این ترفند می‌توانید Netsupport School را بر روی سیستم کلاینت خود غیرفعال کنید.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
در پنجره‌ی Run عبارت CMD را وارد کرده و Enter بزنید.
با باز شدن پنجره‌ی Command Prompt دستور زیر را وارد کرده و Enter بزنید:

sc stop client32

با این کار Netsupport School با موفقیت غیرفعال شده است.

برای غیرفعال‌سازی سرویس client32 می‌توانید بدین صورت نیز عمل کنید:
در Run عبارت services.msc را وارد نمایید.
اکنون در پنجره‌ی Services سرویس Client32 را بیابید و بر روی آن دوبار کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده بر روی دکمه‌ی Stop کلیک کرده و OK کنید.

لازم به ذکر است همان‌طور که گفته شد در صورتی که حساب کاربری شما در ویندوز محدود باشد ممکن است امکان استفاده از این ترفند وجود نداشته باشد.
همچنین دقت کنید با راه‌اندازی مجدد ویندوز، سرویس Client32 از نو فعال خواهد شد و Netsupport School نیز مجدد قابل دسترس خواهد بود.


دقت کردید از وقتی لپ تاپ ها آمده اند چقدر زندگی راحت تر شده ، حداقل از این همه سیم کشی که کامپیوترهای خانگی دارد راحت شدیم فقط یک سیم شارژر دارد که به آن وصل می شود. در حال حاضر هم نسل جدید ماوس ها و کیبورد هایی وارد بازار شده که بدون سیم (Wireless) هستند و به راحتی هم قابل استفاده و قابل حمل و نقل هستند و برد بیشتری هم دارند.

ماوس بی سیم, اتصال ماوس بی سیم به لپ تاپ

اگر شما همیشه مسافرت می روید و مجبورید که همه جا از لپ تاپتان استفاده کنید، ماوس بی سیم (Wireless) بهترین وسیله ی جانبی است. من در این مقاله به شما می گویم که چطوری ماوس بی سیم را به لپ تاپتان وصل کنید.

تکنولوژی روز به روز پیشرفت می کند، و وسایل جانبی کامپیوتر را طوری می سازند که بدون سیم کار کنند. بهترین وسیله برای کسانی که همیشه مسافرت می کنند و از لپ تاپ استفاده می کنند ماوس بی سیم است. البته از این ماوس برای کامپیوترهای رومیزی هم استفاده می شود که به شما کمک می کند که همیشه میزتان بدون سیم و مرتب باشد. ماوس بی سیم هم مثل بقیه وسایل بدون سیم کار می کند، سیگنال های فرکانس رادیویی را به یک دستگاه فرستنده و گیرنده می فرستد و می گیرد.

بخش هایی از یک ماوس بی سیم (Wireless)
وصل کردن یک ماوس بی سیم به لپ تاپ در نگاه اول ممکن است خیلی پیچیده به نظر برسد، اما خیلی آسان است. بخش هایی مثل فرستنده و گیرنده دارد. دستگاه فرستنده در داخل ماوس قرار دارد و قابل مشاهده نیست. دستگاه گیرنده در شکل های مختلفی وجود دارد بعضی ها خیلی کوچک هستند و مثل قلم اند. در اکثر بسته های ماوس بی سیم یک CD وجود دارد که برنامه هایی دارد که به سیستم عامل کمک می کند تا ماوس را بشناسد.

ماوس بی سیم, اتصال ماوس بی سیم به لپ تاپ

چگونگی اتصال یک ماوس بی سیم (Wireless) به لپ تاپ
بسته را باز کنید و باتری ها را درون ماوس قرار دهید. مراقب باشید که باتری ها حتما سر جایشان قرار بگیرند. حالا، شما باید دستگاه فرستنده و گیرنده را از بسته پیدا کنید که معمولا شبیه یک قلم یا حتی USB در مدل های ماوس جدید است. دستگاه فرستنده و گیرنده را در یک port خالی USB قرار دهید، بعد دکمه ی "ON" که روی آن قرار دارد را پیدا کنید. دکمه ی "ON" روی ماوس بسیار کوچک است و باید مطمئن بشویم که حتما روشن است. شما باید هر دو دستگاه ماوس و فرستنده و گیرنده را فعال کنید. دکمه ی "ON" هر دو وسیله را فشار دهید و سیستمتان را restart کنید.

ماوس بی سیم, اتصال ماوس بی سیم به لپ تاپ

اگر بسته یک CD داشت، CD را در دستگاه قرار دهید و برنامه هایش را روی کامپیوتر نصب کنید. برنامه ها بین ماوس، دستگاه فرستنده و گیرنده و سیستم عامل ارتباط برقرار می کند. بعد از این که CD را در دستگاه گذاشتید شما را راهنمایی می کند که برنامه را چگونه Install کنید. بعد از اینکه برنامه ها Install شد سیستم را restart کنید. ماوس وقتی کار می کند دستگاه فرستنده و گیرنده را به طور خودکار پیدا می کند. نباید فاصله ی بین دستگاه و ماوس بیشتر از 9 قدم باشد. این فاصله ی نرمال یک ماوس بی سیم است. اما نسل جدید ماوس های بی سیم با تکنولوژی 2.4 گیگا هرتز وارد بازار شده که فاصله اش 30 قدم پا است.

اگر شما دوست دارید که از سیم های اضافی متصل به کامپیوتر راحت شوید، یک بسته ی ترکیبی ماوس و کیبورد را خریداری کنید. اگر نگران کمبود port های USB برای اتصال وسایل جانبی هستید می توانید از یک USB external استفاده کنید. این ماوس ها برای حمل و نقل راحت تر هستند و کوچک تر از نوع معمولی می باشد.

اثرات گرد و خاک برقطعات رایانه

به نظر شما آلودگی هوا یا بهتر بگوییم گرد و خاک و ذرات معلق در هوا که به‌مرور روی قطعات رایانه می‌نشیند، تاثیری در عملکرد آنها دارد یا می‌تواند موجب خرابی در این قطعات بشود؟

اگر پاسخ این سوال مثبت باشد و گرد و خاک بتواند به قطعات رایانه شما صدمه بزند، چطور ‌باید مانع بروز این صدمات شد و چه نشانه‌هایی وجود دارد که شما را از بروز مشکلات ناشی از آلودگی مطلع می‌سازد؟ در نهایت نیز پس از اطلاع از وجود گرد و غبار روی قطعات چطور ‌باید نسبت به تمیز کردن و رفع این آلودگی‌ها اقدام کنید؟

اولین دشمن رایانه
همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه در عملکرد رایانه، پایین نگه‌داشتن دمای قطعات است. برای این کار نیز از فن‌ها و عایق‌هایی کمک گرفته می‌شود که گرد و غبار، اولین دشمن آنها به‌شمار می‌رود. پس گرد و غبار در درجه اول می‌تواند مانع عملکرد صحیح فن‌های خنک‌کننده و عایق‌های حرارتی شود و به این ترتیب حرارت قطعات رایانه بیش از حد افزایش می‌یابد. افزایش حرارت نیز می‌تواند براحتی موجب خراب شدن و از کار افتادن قطعات سخت‌افزاری رایانه شما بشود. همچنین گرد و غبار می‌تواند با ایجاد تداخل اتصالات الکترونیکی روی پورت‌ها و دیگر اتصالات، نتایج غیرقابل پیش‌بینی‌ای را به‌وجود آورد.

چطور تمیز کنید؟
ساده‌ترین و بهترین راه برای پاکسازی قطعات رایانه از وجود گرد و غبار، استفاده از هوای فشرده یا اسپری‌ هواست. برای استفاده از این روش بهتر است ابتدا رایانه خود را به محوطه‌ای باز یا دارای سیستم تهویه مناسب منتقل کنید. در ادامه اگر رایانه شما رومیزی است، در کناری بدنه کیس (Case) را باز کنید و در صورتی که قصد دارید لپ‌تاپتان را تمیز کنید، صفحه‌نمایش آن را رو به پایین قرار دهید و با استفاده از اسپری هوا یا هوای فشرده، همه فن‌ها، عایق‌ها، پورت‌ها و... را از وجود گرد و غبار پاک کنید.

همچنین شما می‌توانید از جاروبرقی برای تمیز کردن توده‌های بزرگ‌تر گرد و غبار استفاده کنید و حین انجام این کار با یک پارچه مرطوب (بدون چکه کردن آب) پره‌های فن و قطعات پلاستیکی را نیز تمیز کنید.

توجه: هنگام به‌کارگیری هوای فشرده یا جاروبرقی روی فن‌ها مراقب باشید فن نچرخد، زیرا فن در این شرایط ممکن است با سرعتی بیش از سرعت مجاز بچرخد؛ چون باعث می‌شود حرکت فن را با مشکل مواجه سازد. همچنین هنگام استفاده از جاروبرقی روی قطعات و مدارهای بورد اصلی رایانه، مراقب اتصالات کوچک باشید تا از روی بورد اصلی جدا نشود.

گرد و غبار در درجه اول می‌تواند مانع عملکرد صحیح فن‌های خنک‌کننده و عایق‌های حرارتی شود و به این ترتیب حرارت قطعات رایانه بیش از حد افزایش می‌یابد. افزایش حرارت نیز موجب خراب شدن و از کار افتادن قطعات سخت‌افزاری رایانه شما میشود. همچنین گرد و غبار می‌تواند با ایجاد تداخل اتصالات الکترونیکی روی پورت‌هاو دیگر اتصالات، نتایج غیرقابل پیش‌بینی را به‌وجود آورد

نشانه‌هایی از گرد و غبار
صدای ناهنجار فن از جمله صداهایی است که از بسیاری از رایانه‌ها شنیده می‌شود. کاربران نیز با استفاده از روش‌های مختلف سعی در کاهش این صداها دارند و در مواردی نیز در انجام آن موفق می‌شوند! روغن‌کاری قسمت مرکزی فن، زدن ضربه روی بدنه کیس! فوت کردن به داخل فن و زدودن گرد و غبار از روی آن برخی از این روش‌هاست که از نظر کارشناسان، روش سوم بهترین روشی است که ‌باید مورد استفاده قرار گیرد. پس یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی که می‌توان برای تشخیص گرد و غبار روی قطعات به آن استناد کرد به صدا در آمدن فن است. اگر دقت کرده باشید فن در شرایط معمولی با سرعت مشخصی می‌چرخد و یکی دیگر از نشانه‌های وجود گرد و غبار نیز چرخش بسیار سریع فن در شرایط معمولی است. این افزایش سرعت به‌دلیل وجود گرد و غبار روی عایق‌ها و پره‌های فن است و از آنجا که فن نمی‌تواند با چرخش معمولی دما را کاهش دهد، سرعت چرخش را افزایش می‌دهد. یکی از دیگر روش‌های تشخیص افزایش دمای قطعات نیز استفاده از نرم‌افزارهای نشان‌دهنده دمای پردازشگر مرکزی است. به‌طور معمول، دمای پردازشگر مرکزی در حالتی که رایانه در حالت بیکار (idle) به‌سر می‌برد نباید بیش از 55 درجه سانتی‌گراد باشد و هرچه این دما کمتر باشد، بهتر است.

افزایش دمای هارد‌دیسک نیز از دیگر نشانه‌های وجود گرد و غبار است. دمای مناسب برای هارد‌دیسک بین 20 تا 55 درجه سانتی‌گراد است و یکی از عوامل افزایش این درجه حرارت می‌تواند گرد و غبار باشد!

توجه:برای مشاهده دمای پردازشگر مرکزی و هارد‌دیسک می‌توانید از نرم‌افزارهای CoreTemp و CrystalDiskInfo کمک بگیرید.

http:‌/‌‌/‌alcpu.com‌/‌CoreTemp
http:‌/‌‌/‌crystalmark.info‌/‌software‌/‌CrystalDiskInfo‌/‌index-e.html

پیشگیری و درمان
پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از گرد و غبار بسیار آسان است. ساده‌ترین روش قرار دادن رایانه در محیط‌های عاری از گرد و غبار است. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید رایانه را در یک کارگاه حفر تونل مورد استفاده قرار دهید بهتر است آن را در جایی قرار دهید که از گرد و غبار دور باشد و حتی‌الامکان فضای کافی برای رد و بدل شدن هوا نیز در اطراف آن وجود داشته باشد. پس از قرار دادن رایانه در موقعیت مناسب، بررسی دوره‌ای و تمیز کردن قطعات نیز می‌تواند مانع بروز مشکلات بعدی بشود. هرچه بتوانید در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری گرد و غبار قطعات را پاک کنید، عمر قطعاتی همچون فن‌ها نیز افزایش می‌یابد. گاهی اوقات بی‌توجهی به همین نکات کوچک ممکن است موجب صدمه دیدن قطعات رایانه بشود و در این شرایط نیز ابتدا پیشنهاد می‌کنیم گرد و غبار را از روی قطعه معیوب پاک کرده و مجدد آن را تست کنید. اگر با تست مجدد نیز نتیجه‌ای حاصل نشد تنها راه باقیمانده، تعویض یا تعمیر قطعه معیوب است.

توجه: وجود گرد و غبار یکی از دلایل صدمه دیدن قطعات رایانه به‌شمار می‌رود، اما اگر می‌خواهید از رایانه خود بخوبی محافظت کنید و با کمترین خرابی‌ها مواجه شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک محافظ برق کمک بگیرید زیرا در سراسر دنیا، نوسانات برقی اولین عامل بروز خرابی در قطعات الکتریکی به‌شمار می‌رود.


نکات و ترفندهای چاپ در CSS

با گذشت زمان و فراگیر شدن سیستم های کامپیوتری، کاغذ محبوبیت و کارایی خود را در محیط کار و منزل از دست داد. کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ ها، تبلت ها و تلفن های هوشمند جایگزین مناسبی برای روش های سنتی نگهداری اطلاعات بودند.

اما هنوز با وجود مزایای فراوان استفاده از سیستم های دیجیتالی، افرادی هستند که تمایل بیشتری به نگهداری فیزیکی اسناد دارند.

در گذشته برای چاپ یک صفحه از وب سایت، نسخه خلاصه شده آن صفحه را به صورت مجزا ایجاد می کردیم تا کاربر بتواند به بهترین شکل نسخه چاپی آن را در اختیار داشته باشد.

مجموعه ای از ترفندها و نکات مربوط به "تلفیق نسخه چاپی سایت در نسخه اصلی آن" با کمک سی اس اس در دو بخش جمع آوری شده است که بخش اول آن را می توانید در ادامه مشاهده نمایید.

قدم اول: تعریف چاپگر به جای نمایشگر به عنوان خروجی
محل نوشتن تنظیمات مربوط به چاپ را با استفاده از دستور media مشخص می کنیم:

    @media print { 
 }

حذف رنگ های اضافه
بسیاری از مرورگرها به صورت پیش فرض در زمان چاپ رنگ ها را مدیریت (معکوس) می کنند تا در مصرف تونر یا کارتریج پرینتر صرفه جویی شود. اما برای داشتن بهترین خروجی، بهتر است رنگ ها به صورت مجزا برای چاپ تعریف شوند.

   @media print {
    body {
    color: #000;
    background: #fff;
    }
    }

حذف اجزای اضافه در زمان چاپ
در یک صفحه سایت قسمت هایی وجود دارد که برای نمایشگر طراحی شده اند. مواردی مانند تبلیغات، منوی سایت، تصاویر زمینه و ... با توجه به نیاز بهتر است در زمان چاپ حذف شوند. 
دستورات display: none و background: none انتخاب های مناسبی برای حذف این موارد از نسخه چاپی هستند.

    /* Default styles */
     
    h1 {
    color: #fff;
    background: url('/banner.jpg');
    }
     
    @media print {
    h1 {
    color: #000;
    background: none;
    }
     
    nav, aside {
    display: none;
    }
    }

واحدهای اندازه گیری در چاپ
در CSS واحدهای اندازه گیری متنوعی وجود دارد که پرکاربردترین آن پیکسل است. در زمان چاپ بهتر است از واحدهایی مانند سانتی متر و میلی متر استفاده شود تا بهترین خروجی را روی کاغذ داشته باشیم. یکی از بهترین روش ها، تعریف فاصله محتویات با لبه کاغذ با استفاده از page و margin است.

    @media print {
    h1 {
    color: #000;
    background: none;
    }
     
    nav, aside {
    display: none;
    }
     
    body, article {
    width: 100%;
    margin: 0;
    padding: 0;
    }
     
    @page {
    margin: 2cm;
    }
    }

یکپارچه بودن قسمت های مهم
زمان چاپ به صورت خودکار محتویات سایت صفحه بندی می شوند. برای بعضی از قسمت های سایت بهتر است صفحه بندی را مدیریت کنیم. به عنوان مثال، از چاپ شدن تیترها در پایین صفحه با دستور زیر جلوگیری می کنیم.

    h2, h3 {
    page-break-after: avoid;
    }

همچنین برای تصاویر حداکثر عرض تعریف می کنیم تا تصاویر بزرگتر به صورت خودکار در زمان چاپ متناسب با عرض صفحه چاپ شوند.

    img {
    max-width: 100% !important;
    }

نکته سوم اینکه بهتر است مقالات، اخبار و ... (article) در زمان چاپ از ابتدای صفحه شروع شوند.

    article {
    page-break-before: always;
    }

در نهایت بهتر است از تقسیم شدن بخش هایی مانند لیست ها و تصاویر به چند صفحه جلوگیری کنیم.

    ul, img {
    page-break-inside: avoid;
    }

نکته: چهار موردی که در این بخش ذکر شد فقط به عنوان نمونه بودند و با توجه به نیاز می توان این بخش را تکمیل کرد.

نمایش تصاویر زمینه و رنگ ها در چاپ
در بعضی از سایت ها (نمونه کارها، گالری تصاویر و ...)، تصاویر و رنگ ها اهمیت ویژه ای دارند. در صورتی که مرورگر کاربر پشتیبانی کند (مانند مرورگرهایی که از موتور وب کیتاستفاده می کنند)، با استفاده از دستورات سی اس اس می توانیم آن ها را به همان صورتی که در نمایشگر به نظر می رسند به چاپگر (رنگی) ارسال کنیم.

    @media print and (color) {
    * {
    -webkit-print-color-adjust: exact;
    print-color-adjust: exact;
    }
    }

در بخشی بعدی، ترفندهای دیگری برای بهینه سازی نسخه چاپی سایت بیان خواهد شد.


آموزش تصویری کم کردن حجم عکس در paint

اگر با دوربین‌هایی با لتزهای بالا، حالا چه خانگی چه نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای، عکاسی کرده باشید باید بدانید که خانگی‌ها معمولاً عکس را با کیفیت 72dpi می‌گیرند که حجم آن حدوداً 3MB می‌شود، نیمه‌حرفه‌ای‌ها بسته به نوع دوربین دارد ولی معمولاً کیفیتشان 128dpi است و این یعنی حجم هر عکس حدوداً 4MB است، دوربین‌های حرفه‌ای هم کیفیت بالاتر و حجم بالاتر دارند، با حجم بالای هاردهای امروزی حجم فایلها چندان اهمیتی ندارد اگر بخواهیم عکس‌ها را فقط در کامپیوتر خودمان داشته باشیم.

اما مشکل از جایی شروع می‌شود که آدم هوس می‌کند عکس‌ها را در سایت یا وبلاگ گذاشته تا دیگران هم از آن لذت ببرند. و مشکل این است که حالا حتی اگر ADSL هم داشته باشید با سرعت واقعی نهایتاً 20Kb (سرعت آپلود از دانلود پایین تر است) برای هر عکس حدوداً 4 دقیقه زمان لازم است تا آپلود بشود، حالا اگر بخواهیم فقط 5 تا عکس را آپلود کنیم حداقل 20 دقیقه معطل هستیم. و حالا این نیمی از قضیه است، باید در نظر گرفت که کاربر هم متقابلاً حدوداً همین زمان را باید صرف دانلود کند. اجازه بدهید در مورد dial-up دیگر صحبت نکنیم!
بنابراین راهی که باقی می ماند این است که حجم عکس را کم کنیم، البته کیفیت قربانی می‌شود ولی نه تا حدی که جذابیت عکس از بین برود، پس برای پایین آوردن حجم عکس این آموزش را دنبال کنید...

حتوای خود را بهبنه کنید

همیشه سعی کنید درونمایه را برای کاربر بنویسید و کاری کنید که نیازی از کاربر را برطرف سازید. این کار به شما نیز کمک میکند تا کاربران بیشتری به سمت سایت بیایند و از شما خرید کنند.

• به کارگیری لینک سازی داخلی

برای هر فرآورده خود یک ارزش قائل شوید یعنی اینکه با لینک دادن به صفحات پیوسته و هم آرش به کاربر کمک کنید الی بهترین برگزیدن را داشته باشد. اگر از تکنیک های لینک سازی اطلاعی ندارید بهتر است بایک متخصص سئو رایزنی کنید الی بهترین گذرگاه پیشه را به شما بدهد.

• با استفاده از دست موزه های گوگل بهترین کلمات کلیدی کسب و کارتان را استخراج کنید و برای آن راهبرد داشته باشید. پلتفرم سئو وردپرس صرفا این نباد که بعد از مدت ها روی کلمات کلیدی پیشه کنید ولی هیچ ترافیکی برای شما ندارد و سررسید و خرج خویش را به هدر دهید.

• در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید

فکر نکنید هر چی بیشتر از واژه ها کلیدی استفاده کنید بهتر است . ( اصلا چنین چیزی نیست ) از واژه کلیدی نسبت به گنجایش و چگالی واژه باید استفاده کنید.

• کپی از سایت های سایرین هرگز

یکی از مواردی که سایت های اینترنتی را منهدم میکند کپی کردن محتواست . اگر میخواهید سئو خود را منهدم کنید این مقاله را بخوانید

در رابطه با سئو فروشگاه اینترنتی تدبیر های بسیاری هستی دارد . استراتژی هر سایت با سایت دیگر متفاوت است . ولی این را حتما به خاطر داشته باشید پس از راه اندازی سایت و یا فروشگاه اینترنتی خویش حتما با یک کارآزموده سئو فروشگاه های اینترنتی رایزنی کنید. چون اگر این کار را نکنید بعد از چندین ماه وقت و خرج ای که کرده اید متوجه میشوید که تمام کارهایی که از اول سپریدن دیتا اید اشتباه بوده و باید از اول همه این شغل ها را اتمام دهید.

و اما چطور حجم عکس را پایین بیاوریم؟
خیلی ساده، برای این کار برنامه paint را باز کنید، از منوی image گزینه stretch/skew را انتخاب کنید، در قسمت stretch یک درصدی مثل 50% را وارد کنید در این صورت حجم و سایز عکس 50 درصد کوچک تر می‌شود، ذخیره کنید و تمام.

حالا یک کم مفصل تر و مرحله به مرحله ببینید :
ابتدا یک کپی از عکس مورد نظر بگیرید که نسخه اصلی از بین نرود.
از مسیر زیر برنامه paint رو باز کنید.

Start > all program > accessories > paint

1-1- برای باز کردن عکستان در paint مسیر زیر را دنبال کنید.(در ویندوز xp)

کم کردن حجم عکس, عکس کم حجم

2-1- باز کردن عکس در paint در ویندوز7 

کم کردن حجم عکس, عکس کم حجم

2و3- عکس مورد نظرتان را انتخاب و روی دکمه open کلیک کنید.

کم کردن حجم عکس, عکس کم حجم

4-1- سپس از منوی Image گزینه stretch/skew را انتخاب کنید. در ویندوز xp

کم کردن حجم عکس, عکس کم حجم

4-2- در ویندوز 7 به این قسمت مراجعه کنید...

کم کردن حجم عکس, عکس کم حجم


5- در قسمت stretch باید برای گزینه‌های horizontal (افقی) و vertical (عمودی) یک درصد تعیین کنید. دقت کنید عددی که وارد می کنید مثلا 40 به معنای این است که سایز عکس شما 4/0 می شود نه اینکه عکس شما 40 درصد کوچک تر بشود، به همین دلیل هر چه عدد کوچکتری وارد کنید عکس شما کوچکتر می‌شود. (نکته‌ای که باید رعایت شود این است که برای بر هم نخوردن تناسب عکس هر دو گزینه را یکسان بگذارید، در غیر این صورت عکس شما از طول یا عرض کشیده می شود)
در ویندوز xp:

کم کردن حجم عکس, عکس کم حجم

در ویندوز 7:
چیزی که ویندوز 7 اضافه تر دارد این است که امکان کوچک کردن عکس به صورت پیکسلی را هم می‌دهد، percentage همان حالت درصدی در ویندوز xpاست که توضیح دادیم . pixels هم به صورت پیکسلی سایز را مشخص می‌کند. و یک گزینه دیگر هم maintain aspect radio است که اگر تیک داشته باشد اعداد horizontal و vertical قفل می‌شوند به هم یعنی اگر یکی از اعداد را وارد کنیم دومی خودکار به تناسب وارد می شود. در حالت درصد دقیقا همان عدد وارد شده برای یکی از گزینه های horizontal یا vertical برای دیگری هم در نظر گرفته می شود؛ و در حالت پیکسلی به تناسب، اگر تیک این گزینه را بردارید می‌توانید در دو حالت درصدی و پیکسلی اعداد متفاوتی را به horizontal و verticalبدهید که این کار پیشنهاد نمی‌شود چون تصویر از یک طرف کشیده خواهد شد.

کم کردن حجم عکس, عکس کم حجم

6- بعد از وارد کردن عدد مورد نظر برای اعمال تغییرات روی دکمه ok کلیک کنید.

7- حالا برای ذخیره عکس اگر به توصیه ما گوش کرده و از عکستان یک کپی تهیه کردید کافی است فقط save کنید، (در ویندوز xp از منوی فایل گزینه save را انتخاب کرده و در ویندوز7 در نوار عنوان روی علامت save کلیک کنید) تغییرات روی کپی عکس اعمال می‌شود.

8- چنانچه فراموش کردید از عکس کپی بگیرید اصلا هول نکنید کافی است گزینه save as را انتخاب کنید. (در ویندوز xp از منوی فایل گزینه save as را انتخاب کرده و در ویندوز 7 این مسیر را دنبال کنید...)

کم کردن حجم عکس, عکس کم حجم

9- در پنجره باز شده اگر فرمت پیش فرض jpeg بود که هیچ، اگر نبود این فرمت را انتخاب کنید، چرا؟ چون این فرمت فشرده ترین فرمت عکس است (برای مناظر طبیعی) که کیفیت را هم حفظ میکند . این قسمت در هر دو ویندوز xp و 7 مشابه هستند.

10- مسیر و نام دلخواهی انتخاب و گزینه saveرا بزنید.

کم کردن حجم عکس, عکس کم حجم

منبع:aftab.cc

آنتی‌ویروس‌های مناسب برای ویندوز 8

آنتی‌ویروس‌های زیر بهترین گزینه‌ها برای استفاده در ویندوز ۸ هستند و می‌توانند امنیت رایانه شما را در بالاترین سطح تامین کنند.

آنتی‌ویروس BullGuard - آنتی‌ویروس BullGuard که به همراه بسته امنیتی اینترنت است، ۳ ماه استفاده رایگان به صورت تریال به همراه ۵ گیگابایت فضا برای ایجاد پرونده پشتیبان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول یک بسته کامل امنیتی می‌باشد که شامل دیوار آتش، محافظت از پست الکترونیک، بهینه‌ساز رایانه، جلوگیری از هرزنامه‌ها و ابزارهای متعدد دیگر است.

یکی دیگر از برندهای صاحب نام در زمینه‌های امنیتی F-Secure می‌باشد که به طور کامل از رایانه شما محافظت می‌کند و توانایی ایجاد پرونده پشتیبان آنلاین را به همراه پشتیبانی کامل از ویندوز ۸ دارد.
گزینه دیگر امنیتی Kaspersky Lab است که دارای Kaspersky Internet Security 13 نیز می‌باشد و برای کاربرانی طراحی شده است که از ویندوز ۸ بهره می‌گیرند. این محصول شامل تمامی موارد امنیتی مثل دیوار آتش، محافظت از ایمیل و ضد اسپم می‌باشد.

شرکت McAfee نیز نسخه‌ای آزمایشی از آنتی‌ویروس خود را برای ویندوز ۸ اعلام کرده است. این محصول گزینه بسیار مناسبی برای رایانه‌های شخصی و کاربران خانگی است که قصد حفاظت از سیستم خود را در مقابل بدافزارهای اینترنتی دارند.

آنتی‌ویروس ابری (Cloud) - آنتی‌ویروس ابری (Cloud) شرکت پاندا یکی از پر سرعت‌ترین آنتی‌ویروس‌های کنونی و گزینه‌ای عالی برای کاربران وب می‌باشد. این آنتی‌ویروس مبتنی بر فضای ابری می‌باشد و در وقت کاربران صرفه‌جویی می‌کند.

Norton همیشه یکی از محبوب‌ترین آنتی‌ویروس‌ها در میان کاربران بوده است و به کمک لایه‌های قدرتمند حفاظتی خود می‌تواند بدافزارهای اینترنتی را قبل از این که دستگاه شما را آلوده کنند، از کار بیندازد. این آنتی‌ویروس گزینه مناسبی برای کنترل و حفاظت از شبکه شما می‌باشد.

Trend Micro یک آنتی‌ویروس All in One است که تمامی امکانات امنیتی لازم را در یک بسته فراهم کرده است و در آخرین نسخه آزمایشی خود پشتیبانی از ویندوز ۸ را نیز دارد. این آنتی‌ویروس دارای دیوار آتش قدرتمندی است که علاوه بر آن می‌تواند به سرعت سیستم شما را اسکن کند.

تفاوت بین پروتکل POP3 و IMAP

حتی اگر شما از کاربران حرفه ای کامپیوتر نباشید مطمئنا حداقل یکبار نام POP3 یا IMAP را شنیده اید. از پروتکل های POP3 و IMAP برای اتصال ایمیل سرورها به ایمیل کلاینت ها استفاده می شود. یا به عبارتی دیگر، این دو متد مختلف به شما اجازه می دهند تا ایمیل های خود را بر روی کامپیوتر، موبایل یا تبلت دانلود کنید. هر دوی این پروتکل ها قابل اطمینان هستند و هر دو اجازه دسترسی به ایمیل را به شما می دهند. اما این دو پروتکل تفاوت کوچکی نیز با یکدیگر دارند که در این مقاله سعی کرده ایم به آن اشاره کنیم.

زمانی که یک ایمیل برای شما ارسال می شود، ابتدا به یک سرور ابری منتقل خواهد شد. سپس شما می توانید با اتصال به این سرور ایمیل های خود را مشاهده کنید. قطعا ذخیره اطلاعات کاربران بر روی سرورهای خارجی از لحاظ امنیتی مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. همانطور که می دانید این روزها هم بحث اینترنت ملی مطرح است و چندین سرور ایمیل نیز در داخل کشور راه اندازی شده اند. راه اندازی ایمیل سرورهای داخلی باعث افزایش امنیت اطلاعات کاربران خواهند شد.

اگر شما قصد دارید ایمیل های خود را از طریق یک سرویس ابری مانند جی میل چک کنید، می توانید این کار را بدون کمک از پروتکل های POP3 و IMAP انجام دهید. اما اگر قصد دارید ایمیل های خودتان را از طریق تلفن یا یک برنامه کلاینت مانند Outlook یا Thunderbird مشاهده کنید، شما به یک راه برای متصل کردن سرور راه دور به موبایل یا کامپیوتر خود نیاز خواهید داشت. پروتکل های POP3 و IMAP مانند یک پل ارتباطی عمل کرده و برنامه کلاینت (Outlook یا Thunderbird) شما را به سرورهای ایمیل متصل می کنند.

برنامه های کلاینت ایمیل
همانطور که قبلا اشاره کردیم هر دوی این پروتکل ها قابل اطمینان هستند اما تفاوتی با یکدیگر دارند. پروتکل POP3 مانند یک مسیر یکطرفه است. ایمیل می تواند از طریق این پروتکل به برنامه کلاینت شما منتقل شود اما بعد از آن، اتصال شما با سرور راه دور قطع خواهد شد. به زبان ساده، تغییراتی که شما بعد از دریافت ایمیل اعمل می کنید (مانند حذف ایمیل) بر روی سرور تاثیری نخواهد داشت. برای مثال، اگر شما از طریق تلفن همراه خود و پروتکل POP3 ایمیلی را بررسی کرده و سپس آن را حذف کنید هنوز هم آن ایمیل در سرور موجود خواهد بود. زیرا پروتکل POP3 قابلیت Sync با سرور را ندارد و فقط می تواند ایمیل ها را به برنامه کلاینت شما منتقل کند.

در دست دیگر، پروتکل IMAP قرار دارد که مانند یک خیابان دو طرفه است. شما می توانید از طریق این پروتکل ایمیل های خود را بر روی برنامه کلاینت مشاهده کنید. همچنین اگر تغییری بر روی ایمیل انجام دهید (مانند حذف ایمیل) بلافاصله در سرور نیز اعمال خواهد شد.

شاید این سوال برایتان مطرح شود که از کدامیک از این دو پروتکل استفاده کنیم؟ پاسخ این سوال بستگی به چگونگی استفاده شما از ایمیل دارد. اگر شما نمی خواهید که تلفن همراهتان با کلود Sync شود، پروتکل POP3 انتخاب مناسبی است اما اگر نیاز دارید که همزمان سازی در هر محلی انجام شود بهتر است که از پروتکل IMAP استفاده کنید.

دوربین‌های جمع و جور (compact) امروزی کارایی و قابلیت‌های دوربین‌های DSLR را ارائه می‌کنند و حتی گاهی اوقات کاربرد آنها خیلی بیشتر از دوربین‌های حرفه‌ای است. کامپکت‌ها با بهره بردن از کوچکی و سبکی وزنشان عموما خوشدست‌ترند.

این روزها بیشتر کسانی که قصد خرید دوربین‌های DSLR را دارند، در انتخابشان حتما یکی دو مدل دوربین CSC را نیز در نظر گرفته‌اند. آنها برای کسانی که500 یورو قدرت خرید دارند، در اینجا هفت مدل از جدیدترین و بهترین دوربین‌های این گروه را که دست‌کم روی کاغذ از مشخصاتی مشابه دوربین‌های DSLR برخوردارند، با یکدیگر مقایسه کرده و نتایج آن را در اینجا شرح می‌دهیم تا در آستانه سال نو و نوروز کمک و راهنمای خوبی برای کاربرانی باشد که قصد خرید دوربین مناسبی دارند.

دوربین CSC چیست؟
سیستم‌های دوربین عکاسی جمع و جور (compact) با امکان تعویض لنزهای مختلف و حسگرهای در حد و اندازه دوربین‌های حرفه‌ای (DSLR-sized sensors) داخلی که عموما کوچک‌تر و سبک وزن‌تر از دوربین‌های DSLR هستند، جزو رده دوربین‌های کامپکت CSC طبقه‌بندی می‌شود.

CANON EOS 600D
ـ مزایا: صفحه نمایش قابل تنظیم عالی، کیفیت تصویر خارق‌العاده و زمان شروع سریع.

ـ معایب: قیمت گران و مشکلاتی که در اندازه‌گیری بر حسب متر دارد.

ـ طراحی: دکمه‌های ایزو و صفحه نمایش از بالا و صفحات پشتی در موقعیت خوبی قرار دارند، در پشت دوربین فضای کافی برای انگشت شصت دست وجود دارد.

ـ کارایی: وایت بالانس خودکار دقــــــــیق و در معرض‌گذاری (exposure) دلپذیر، نکات برجسته و جالب با یک کم در معرض‌گذاری تیره‌تر به‌صورتی کافی حفظ می‌شوند.

NIKON D3200
ـ مزایا: حسگر با رزولوشن بالا، کیفیت عالی ویدئو و طراحی خوب.

ـ معایب: خوشدست نیست، AF آهسته هنگام استفاده از کیت لنز و طرح قاب LCD جالب نیست.

ـ طراحی: در بالا و اطراف صفحات پشتی جای کافی برای کار وجود دارد. موارد اختیاری نمی‌تواند به وسیله دکمه گرد چرخان تنظیم (pad dail) فهرست اعمال شود.

ـ کارایی: نتایج مانند 600D اما کمی تیره‌تر است، هیچ شکایتی از وایت بالانس خودکار در میان نیست.

OLYMPUS Eـ PM 2
ـ مزایا: صفحه نمایش حساس، AF سریع، ساختار خوب و کیفیت تصویر قابل اطمینان

ـ معایب: نسبت قاب تصویر 16:9 (اما برای ویدئو مزیت است)، دکمه‌های بسیار کوچک و کیــت لنز به درد نخور.

ـ طراحی: محل استراحت انگشت شصت عالی، خوشدست؛ اما این‌که قفل لنز باید از حالت قراردادی‌اش باز شود، از سرعت کار می‌کاهد.

ـ کارایی: رنگ‌ها در بالا و پایین تصویر گرم‌تر از نقاط دیگر تصویر است که این خود موجب جذاب‌تر شدن رنگ‌ها می‌شود.

PANASONIC LUMIX GX1
ـ مزایا: بدنه شسته رفته با بخش‌های فلزی، کارایی AWB بسیار عالی.

ـ معایب: پارازیت تصویر (noise) در حالت‌های حساسیت بالا، ضعف در تنظیمات حکاکی (engraving) و رزولوشن پایین صفحه نمایش.

ـ طراحی: دکمه گرد چرخان تنظیم حالت به‌جای پلاستیک از فلز ساخته شده که بسیار عالی است، برجستگی دکمه کوچک چرخان فرمان (command dail) از شکاف قرارگیری‌اش کمتر بوده که کار با آن را سخت کرده است.

ـ کارآیی: سیستم AWB دوربین GX1 رنگ‌های کاملا زنده و سفیدی‌های طبیعی، هر دو سیستم‌های تصویر و سنجش فاصله کار خود را به بهترین وجه انجام می‌دهند.

PENTAX Kـ 30
ـ مزایا: چشمی وسیع و روشن، صدای بی نظیر و طراحی صنعتی عالی.

ـ معایب: شروع به کار آهسته در مقایسه با دوربین‌های DSLR و کیت لنز CA نویزدار.

ـ طراحی: درگاه‌های اتصال متعددش با درپوش‌های لاستیکی ضخیم پوشیده شده که آن را از نفوذ آب و گرد و خاک حفظ می‌کند، دکمه‌های چرخان فرمان در پشت و جلوی دوربین بیش از حد کوچک است.

ـ کارایی: در اینجا در معرض‌گذاری کمی تیره‌تری وجود دارد، به لطف AWB رنگ‌ها نیز کمی گرم‌تر بوده و با این وضوح جزئیات نیز بالاست.

SAMSUNG NX1000
ـ مزایا: ویدئوی خارق‌العاده، قابلیت‌ها و ویژگی‌های درخشان به نسبت قیمت و رزولوشن خوب.

ـ معایب: رنگ‌های مرده، برخی اوقات AF و سرعت ثبت عکس Raw آهسته است و حالت IS مطابق استانداردی ندارد.

ـ طراحی: دکمه‌ها بخوبی عنوان‌گذاری شده و در نتیجه آن گزینه‌های اختیاری به آسانی در دسترس است؛ اما بدنه پلاستیکی‌اش حس خوبی منتقل نمی‌کند.

ـ کارایی: با وجود عملکرد خوب وایت بالانس خودکار در تصویر، رنگ‌ها کمی مرده‌تر از حد انتظارند، البته این دوربین از در معرض‌گذاری قابل قبولی بهره می‌برد.

SONY NEX-5R
ـ مزایا: جزئیات تصویر بسیار عالی، ثبت تصویر بی‌درنگ و پاسخگویی خوب صفحه نمایش.

ـ معایب: کیت لنز حجیم، گرمی AWB و AF کم‌سرعت‌تر از رقبا.

ـ طراحی: صفحه نمایش قابلیت تنظیم رو به جلو و قابل قرار گرفتن با زاویه 90 درجه نسبت به دوربین را دارد، جا برای قرار گرفتن انگشت شصت کمتر از مدل‌های رقیب است.

ـ کارایی: دوربین 5R درست مانند K-30، گرایش به ایجاد تصاویری کمی تیره تر از رقبیش دارد و وایت بالانس خودکار نیز کمی به سمت گرمی می‌زند که قابل اغماض است.


سه کلیک برای تبدیل رایانه به نمایشگر سه بعدی!


با استفاده از نرم افزار KM Player می توانید مانیتور رایانه خود را به یک نمایشگر سه بعدی تبدیل کنید.

با گسترش تولید فیلم های سه بعدی و بالا رفتن آمار طرفداران این فیلم ها،کاربران علاقه دارند تا بتوانند این فیلم ها را روی نمایشگر رایانه خود تماشا کنند.برای این کار می توان از نرم افزار KM Player  نسخه 3.6 یا بالاتر استفاده نمود.

کافیست تا گام های زیر را دنبال کنید:
1- گام اول : نرم افزار KM Player را باز کنید

 نمایشگر سه بعدی, فیلم سه بعدی

2- گام دوم : فیلم سه بعدی مورد نظر را برای پخش با این نرم افزار آماده کنید

نمایشگر سه بعدی, فیلم سه بعدی

3- گام سوم :  گزینه 3D را از پایین پنجره ی نرم افزار سمت چپ فعال کنید.

نمایشگر سه بعدی, فیلم سه بعدی

حالا کافیست تا عینک سه بعدی خود را به چشم بزنید و از تماشای یک فیلم سه بعدی لذت ببرید.

منبع:yjc.ir

استفاده صحیح از باتریهای یون-لیتیوم که در انواع گوشی‌های هوشمند و گجت‌ها یافت می‌شوند موضوعی است که علی رغم حرف و حدیث های بسیار هنوز بسیاری از ما را درگیر خود کرده و حقیقتاً تصویر درستی از این موضوع نداریم. نقل قول‌های زیادی شنیده و خوانده‌ایم که چطور، چه زمان و چقدر باید باتری مربوطه را شارژ کنیم اما اینکه ایده آل چیست هنوز شاید بسیاری از ما ندانیم. در این مطلب قصد داریم تا در این باره قدری کندوکاو کنیم.

در تلفن‌های همراه و گجت‌های نسل گذشته از باتری‌های نیکل استفاده می‌شد که نسبت به نحوه ی استفاده بسیار حساس بودند، موضوعی که خوشبختانه در باتری‌های یون-لیتومی به چشم نمی‌خورد. البته کارکرد ناصحیح از این باتری‌ها نیز می‌تواند به کاهش عمر مفید آنها منتج شود؛ اما اغلب باتری‌های لیتومی می‌توانند بدون مشکل چند سالی برای مان کار کنند.

باتری‌های لیتومی, شارژ باتری گجت

باتری را کاملاً خالی نکنید!
برخلاف باور عمومی، به جای آنکه همیشه اوقات باتری لیتومی خود را کاملاً خالی کنید، بهتر است قدری که انرژی ذخیره شده آن کاهش یافت، کمی آن را شارژ و دوباره استفاده نمایید. اگر به جدول ضمیمه که از «دانشگاه باتری» گرفته شده نگاهی بیاندازید، درخواهید یافت که در حالت ایده آل تخلیه باتری تا 50 درصد برای سلامت این قطعه بهتر از تخلیه‌های بسیار کم یا بسیار زیاد است. پس از این به بعد اگر امکانش برایتان وجود داشت نگذارید شارژ باتری گجت شما تا انتها مصرف شود و در عوض وقتی میزان شارژ باتری گجت شما به حدود ۵۰ درصد رسید آن را به برق متصل نموده و شارژ نمایید.

باتری‌های لیتومی, شارژ باتری گجت

باتری را کاملاً شارژ نکنید!
علی رغم اینکه بسیاری از کاربران در زمان شارژ، باتری لیتیومی خود را صد درصد شارژ می‌کنند، نیازی به این کار نیست. بهتر است به قانون 40 تا 80 درصدی بسنده کنید و همیشه در همین محدوده باتری را شارژ یا مصرف کنید. چرا که چنین رویکردی می‌تواند به افزایش طول عمر باتری گجت شما بیانجامد. اگر احیاناً باتری را تا 100 درصد شارژ کردید، بهتر است سریعاً دوشاخه را از پریز جدا کنید. کاری که اغلب ما انجام نمی‌دهیم و شب تا صبح باتری بی نوا را به شارژر یا برق شهری متصل می‌کنیم. ابزارهایی همچون Belkin که در تصویر مشاهده می‌کنید نیز وجود دارند که بصورت خودکار زمانی که گجت شما بطور کامل شارژ شد، جریال الکتریسته ورودی به شارژر را قطع می‌کنند. البته ما مطمئن نیستم که این ابزار در بازار کشور نیز وجود داشته باشد اگر شما نمونه مشابهی را می‌شناسید در بخش نظرات به دیگران معرفی کنید.

یکبار در ماه باتری را کاملاً تخلیه کنید
شاید عجیب به نظر برسد، اما علی رغم اینکه نباید همیشه باتری‌های لیتیومی را صد درصد خالی کرد، لازم است تا ماهی یک بار باتری خود را کاملاً خالی کنید. جالب است بدانید باتری‌های جدید هوشمند بوده و قادرند تا زمان اتمام شارژ خود را به دستگاه اعلام کنند. اما دقت این اندازه گیری زمانی، پس از بارها شارژ نصفه و نیمه با اشتباه همراه می‌شود و آنگاه است که می بایست اجازه دهیم باتری کاملاً از انرژی تخلیه شود تا دوباره دقت اندازه گیری سابق باز گردد.

باتری‌های لیتومی, شارژ باتری گجت

باتری را خنک نگه دارید!
اغلب ما از این موضوع اطلاع درستی نداریم که دمای بالا می تواند به سلامت باتری لطمه بزند. دقیقاً مانند پردازنده ها که دمای زیاد آنها را اذیت کرده و از عمر مفیدشان می‌کاهند، باتری‌ها نیز به این شرایط حساس هستند. اگر بار دیگر به جدول ضمیمه دوم نگاهی بیاندازید، درخواهید یافت باتری که در گرما نگهداری می شود، به مراتب زودتر از باتری که در خنکا است از بین می رود.

وسواسی نشوید و سخت نگیرید
باوجود تمام این توصیه ها اگر در شرایطی قرارگرفتید که مجبور به نقص موارد فوق شدید، مثلاً باتری کاملا تخلیه شد یا اینکه پیش از مسافرت و عدم دسترسی به برق باتری را کاملاً شارژ کردید، نگرانی به دل راه ندهید و وسواسی نشوید. در ذهن داشته باشید که این باتری چند سالی به شما خدمت خواهد کرد و بعد از سپری شدن عمر مفید به هر حال از کار می افتد. تمام راهکارهای بالا می تواند در دراز مدت بر این عمر مفید بیافزاید. خوب است با توجه به نیازتان از باتری کار بکشید و تنها در صورتی که می توانید بدون دردسر موارد بالا را رعایت کنید، این کار را حتما انجام دهید، اما خود را به زحمت نیاندازید که دنیا محل گذر است و همه بالاخره روزی رفتنی هستیم!



برای دسترسی و مدیریت رایانه از راه دور، راه‌های بسیاری وجود دارد. مثلاً نرم‌افزارهای VNC و TeamViewer جزو رایج‌ترین روش‌های کنترل رایانه از راه دور به شمار می‌روند .اما اگر شما به مرورگر کروم دسترسی دارید، نیاز به نصب هیچ ابزار دیگری برای این کار نخواهید داشت.

مهم نیست که شما کاربر ویندوز هستید یا مکینتاش. تمام چیزی که به آن نیاز خواهید داشت، نصب افزونه Chrome Remote Desktop است. (متأسفانه در حال حاضر کاربران لینوکس قادر به استفاده از این قابلیت نیستند).

به صفحه این افزونه در فروشگاه گوگل مراجعه کرده و با انتخاب گزینه Add To Chrome آن را به مرورگر کروم خود اضافه نمایید.

افزونه مرورگر کروم, مرورگر کروم

شما می بایست این افزونه را برای مرورگر کروم، در هر دو رایانه نصب نمایید. یعنی رایانه ای که قصد کنترل آن از راه دور را دارید و رایانه ای که بوسیله آن قصد اتصال به رایانه مقصد را خواهید داشت.

این افزونه حجمی بسیار زیاد و خاص دارد (حدود ۲۲.۶ مگابایت). با این حال نصب آن ساده و سریع خواهد بود. پس از نصب برنامه و باز کردن یک تب جدید، شما از لیست برنامه‌های نصب شده به این ابزار دسترسی خواهید داشت.

افزونه مرورگر کروم, مرورگر کروم

اولین باری که شما Chrome Remote Desktop را اجرا می‌کنید، می بایست اجازه دسترسی به رایانه خود را به آن بدهید. Continue را انتخاب کرده و از وارد شدن به حساب کاربریتان در گوگل مطمئن شوید. سپس بر روی Allow Access کلیک کنید.

افزونه مرورگر کروم, مرورگر کروم

شما به دو شیوه می‌توانید از این افزونه استفاده کنید. در روش اول شما می‌توانید به هر کس که مایل باشید سطح دسترسی لازم برای کنترل رایانه خود را بدهید. و یا اینکه به رایانه‌ای که متعلق به شماست و به آن دسترسی فیزیکی ندارید، 

سئو فروشگاه اینترنتی چیست ؟


با فراگیر شدن اینترنت و البته رونق کسب و کار های اینترنتی و اینکه دیگه ملت برای خرید و یا مقایسه یک محصول دیگه به سراغ روش های باستانی و سنتی مثل مجلات  ، روزنامه و یا تراکت نمیروند سایتهای فروشگاهی زیاد مرسوم و رو به افزایش است. از این جهت همگی کسب و کارها به فکر تاسیس سایتهای اینترنتی مخصوصصا فروشگاه های اینترنتی شده اند.


داشتن یک سایت به تنهایی هوده ای ندارد. مثل این میمونه که شما بهترین ماشین رو خریده باشید و اون رو تو پارکینگ خونتون بزارید و هیچ کاربرد ای از اون نبرید. از این رو سئو فروشگاه اینترنتی یک امر بسیار مهم و حیاطی برای سایت های فروشگاهی میباشد. سئو فروشگاه اینترنتی مایه فروش بیشتر شما و جذب کاربر به سایت شما میشود. در اینجا احد از تجربیاتم در مقوله سئو فروشگاه اینترنتی رو خدمتتون عرض میکنم.

سئو فروشگاه اینترنتی


• قدم نخست در سئو سایت های فروشگاهی چیست ؟

شاید پس از اینکه سایت یا فروشگاهتون رو راه اندازی کردید به فکر این هستید که خب اکنون که باید از کجا آغاز کنم و آیا باید با کسی که متخصص در این دامنه هست مشورت کنم یا خودم بر بنیاد سلیقه برم جلو. در این پست میخوام قدم به قدم به شما بگم که از ابتدا باید چطوری سئو فروشگاه اینترتی خودتون رو آغاز کنید پس با من مهدی عسگری به اتفاق باشید.

در قدم اول شما باید متناسب با فرآورده و یا خدماتتون گونه CMS سایتتون رو برگزیدن کنید .منظور از CMS اون زبان یا پلت فرمی هستش که برای راه اندازی سایت به اون احتیاج دارید. من به شما سیستم مدیریت درونمایه وردپرس رو توصیه میکنم .چون با توانایی های زیاد زیادی که وردپرس داره میتونید هر نوع سایت و یا فروشگاه اینترنتی رو تاسیس و مدیریت کنید.

• در قدم بعدی گونه قالب رو باید برگزیدن کنید.یعنی بر بنیاد احتیاج خود و مخاطبینتون قالبی رو گزینش کنید که کاربران با اون بهترین پیوستگی رو برپا کنند و به راحتی به کل جای سایت دسترسی داشته باشن و براشون شغل کردن با سایت سخت نباشه. شما دو راه برای این کار دارید گرد استفاده از قالب های آماده وردپرس هستش که میتونید راه اندازی کنید که البته مشکلاتی رو بعدا براتون به هستی میاره از آنگونه عدم امکان دگرگونی ها در نما اصلی سایت و اینکه دیگه نمیتونید قالب رو تغییر بدین.

سئو سایت


راه بعد به کارگیری طراحی سایت بدست افرادی که میتونن قالب وردپرس بنویسن. ایجاد طرح سایت فروشگاهی اگر از طراح سایت وردپرسی استفاده کنید بعدا میتونید هر گونه تغیری در قالب و چیدمان سایت بدهید که خیلی به سود شماست و کاربران حس نکویی از فروشگاه اینترنتی شما میگیرند.

• قدم پس بخش بندی و مشخص کردن گونه محصولات در سایت میباشد. باید طوری تقسیم بندی رو مشخص کنید که سئو فروشگاه اینترنتی شما نیز به هم نخورد.

• قدم بعدی وقتی فرآورده خود را درون سایت گذاشتید برایش توضیحات کاملی بنویسید به طوری که کاربر با احضار توضیحات فرآورده ترغیب شود از شما خرید کند یا با خود این اندیشه را کند که آهان این همون چیزیه که دنبالش بودم. اگه شما چنین حسی به بیننده خود بذهید بی گمان از شما خرید خواهد کرد و سایت شما را به دیگران شناسایی میکند و همین یگانه از عامل های برندینگ شما خواهد بود.

متصل شده و به مدیریت آن بپردازید. در قسمت My Computers بر روی Get Started کلیک کرده و سپس گزینه Enable Remote Connectios را انتخاب نمایید.

افزونه مرورگر کروم, مرورگر کروم

در این مرحله شما می بایست به دلیل حفظ مسائل امنیتی، یک رمز عبور برای محافظت از رایانه خود انتخاب نمایید. پس رمز عبوری با حداقل ۶ کارکتر عددی وارد نموده و بر روی Ok کلیک نمایید. (به دلیل کاربرد خاص این افزونه، شدیداً توصیه می‌کنیم که از رمز عبوری مطمئن استفاده کنید. پیشنهاد ما ۱۶ کارکتر مخلوط از اعداد، حروف و علامت ها می باشد)

افزونه مرورگر کروم, مرورگر کروم

در ادامه از شما برای اعمال تغییرات در حساب کاربری سئوال می‌شود که Yes را انتخاب نمایید. سپس رمز عبور خود را مجدداً وارد کرده و بر روی OK کلیک کنید.

افزونه مرورگر کروم, مرورگر کروم

خوب. نیمی از کار انجام شد. در ادامه شما می بایست همین مراحل را بر روی رایانه دوم نیز تکرار کنید. فقط دقت داشته باشید که در هر دو رایانه از یک حساب کاربری گوگل استفاده نموده و استفاده افزونه از آن را تأیید کنید.

گزینه Get Started در پایین صفحه را انتخاب کنید. سپس شما باید نام رایانه مقصد را وارد نمایید. به طور پیش‌فرض فرم با نام رایانه فعلی تکمیل شده که شما می‌توانید با انتخاب آیکون مداد در سمت راست، نام مورد نظر خود را تایپ نمایید.

افزونه مرورگر کروم, مرورگر کروم

برای اتصال به رایانه مقصد، بر روی نام آن کلیک کرده و رمز عبوری را که برای آن انتخاب کرده‌اید، وارد کنید. سپس بر روی Connect کلیک نمایید.

افزونه مرورگر کروم, مرورگر کروم

به همین سادگی شما به رایانه مرود نظرتان متصل شده و می‌توانید هر کاری را که مایلید از راه دور توسط آن انجام دهید. درست مثل وقتی که بر روی صندلی و روبروی آن نشسته‌اید. در تصویر، شما به نوار ابزاری دسترسی دارید که حاوی برخی از تنظیمات و انتخاب ها خواهد بود.

دکمه Disconnect به منظور قطع ارتباط استفاده می شود. همچنین شما می‌توانید با استفاده از گزینه Send Keys، کلید های ترکیبی خود را بدون اینکه در رایانه مبدأ اجرا شوند، به رایانه مقصد بفرستید.

افزونه مرورگر کروم, مرورگر کروم

شما می‌توانید از منوی Screen Options، روشن و یا خاموش بودن «نمایش تمام صفحه» را مشخص نمایید. همچنین می توانید یکی از حالت‌های «نمایش با ابعاد تصویر رایانه شما» و یا «جا دادن تصویر در پنجره مرورگر» را انتخاب کنید.

به نظر می‌رسد در زمان فعلی، مرورگر ها دیگر صرفاً وسیله‌ای برای مرور صفحات وب نبوده و می‌توان کارهای بسیاری را توسط آن‌ها انجام داد. در این میان مرورگر کروم با شتاب فوق‌العاده‌ای سعی در راحت کردن امور کاربران رایانه ها دارد. اینطور نیست؟


همانطور که در بخش اول نکات و ترفندهای چاپ در CSS مشاهده کردید، نیازی به ایجاد صفحه جداگانه برای بهینه سازی نسخه چاپی سایت نبوده و با رعایت برخی نکات و استفاده از تعدادی ترفند، می توانیم صفحات سایت را همزمان برای نمایشگر و چاپگر پیاده سازی نماییم.

در ادامه تعدادی دیگر از این نکات و ترفندها را با هم مرور خواهیم کرد.

نمایش لینک ها در زمان چاپ
هیچ روشی (البته تا لحظه نگارش این نوشته) برای ارتباط کاربر با لینک های چاپ شده روی کاغذ وجود ندارد. با استفاده از after و سایر دستورات سی اس اس می توانیم مقصد لینک ها را در نسخه چاپ شده نمایش دهیم. همچنین در صورت تعدد لینک ها، می توانیم فقط مقصد لینک های خارجی را به محتویات چاپی اضافه کنیم. 
در صورتیکه از روش آدرس دهی نسبی (Relative) برای لینک های داخلی وب سایت خود استفاده کرده باشید، با کمک گرفتن از دستورات زیر می توانید آدرس مقصد لینک های خارجی را در ادامه آن نمایش دهید:

    @media print {
    article a {
    font-weight: bolder;
    text-decoration: none;
    }
     
    article a[href^=http]:after {
    content:" <" attr(href) "> ";
    }
    }

به عنوان مثال اگر عبارتی به شکل زیر وجود داشته باشد:

    <p>You’ve explored this <a href="/blog">site</a>;
    now it’s time to <a href="http://www.webplatform.org/">read other
    Web development documentation</a>.</p>

خروجی آن چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد بود:

بهینه سازی نسخه چاپی, چاپ صفحه سایت

البته داخل یک صفحه ممکن است لینک هایی به یک نقطه از همان صفحه وجود داشته باشد (Anchor links). با روش زیر می توانیم این نوع لینک ها را از لیست لینکهای چاپی حذف کنیم:

    article a[href^="#"]:after {
    content: "";
    }

همچنین با استفاده از دستورات CSS4 می توانیم تصاویری که دارای لینک هستند را مانند قسمت قبل از لیست خارج کنیم:

    $a:after > img {
    content: "";
    }

و البته CSS4 کار ما را در موارد فوق (انتخاب لینک های خارجی) بسیار آسان خواهد کرد:

    a:not(:local-link):after {
    content:" <" attr(href) "> ";
    }

درج آدرس صفحه به وسیله کدهای QR
یکی از موارد جالبی که می توانیم در نسخه چاپی سایت اضافه کنیم، نمایش آدرس صفحه با استفاده از QR کدها است. 
خوشبختانه Chart API گوگل تبدیل آدرس به کدهای QR را بسیار آسان کرده است. برای این منظور، باید چهار ورودی به API ارسال کنیم:

- نوع خروجی (که در اینجا QR است) 
- ابعاد تصویر خروجی 
- آدرسی که باید به کد تبدیل شود 
- سیستم یا نوع حروف (character encoding)

به عنوان مثال اگر هدر یک سایت به صورت زیر باشد:

    <header>
    <h1>Lizabeth’s Salon</h1>
    <h2>Providing Intellectual Stimulation Online Since 2001</h2>
    </header>

ابتدا با استفاده از سی اس اس به اندازه کافی برای درج QR فضا اختصاص می دهیم:

    header h1 {
    margin-right: 200px;
    margin-bottom: 2rem;
    line-height: 1.5;
    }

سپس با استفاده از دستورات زیر، کد QR را به نسخه چاپی اضافه می کنیم:

    @media print {
    header h1:after {
    content: url(https://chart.googleapis.com/
    chart?cht=qr&chs=150x150&chl=
    http://yourdomain.com&;choe=UTF-8);
    position: absolute;
    right: 0;
    top: 0;
    }
    }

خروجی چیزی شبیه تصویر زیر خواهد بود:

بهینه سازی نسخه چاپی, چاپ صفحه سایت

با استفاده از دستورات بالا، طراح سایت باید برای هر صفحه از سایت به صورت دستی آدرس آن را وارد کند. اگر سرور شما از زبان PHP پشتیبانی می کند، با استفاده از آرایه SERVER می توانید آدرس هر صفحه از سایت را به صورت خودکار در دستورات بالا قرار دهید.

@media print {
h1:after {
content: url(https://chart.googleapis.com
/chart?cht=qr&chs=150x150&chl=http://<?php echo
$_SERVER["SERVER_NAME"].$_SERVER["REQUEST_URI"];
?>&choe=UTF-8);

    position: absolute;
    right: 0;
    top: 0;
    }
    }

و اگر سایت شما به کمک وردپرس راه اندازی شده است، دستورات زیر می تواند به شما کمک کند:

    @media print {
    h1:after {
    content: url(https://chart.googleapis.com
    /chart?cht=qr&chs=150x150&chl=http://
    &choe=UTF-8);
    position: absolute;
    right: 0;
    top: 0;
    }
    }

فیلترهای CSS3 و بهینه سازی تصاویر
مرورگرها روش های مختلفی برای بهبود تصاویر در زمان چاپ دارند (مخصوصا تصاویر با محتویات سفید در زمینه مشکی).

بهینه سازی نسخه چاپی, چاپ صفحه سایت

در صورتی که بخواهیم چاپ این نوع تصاویر را مدیریت کنیم، یکی از روش ها این است که هر دو نسخه تصویر را در سایت قرار داده و با استفاده از سی اس اس در زمان چاپ، نسخه مخصوص آن را نمایش دهیم. اما با این روش حجم صفحات سایت زیاد می شود. 
یکی از بهترین انتخاب ها، استفاده از فیلترهای سی اس اس برای معکوس کردن رنگ این نوع تصاویر است.

    @media print {
    header {
    background: none;
    color: #000;
    }
     
    header img {
    filter: url('/inverse.svg#negative');
    -webkit-filter: invert(100%);
    filter: invert(100%);
    }
    }

با استفاده از این فیلتر، رنگ ها معکوس می شوند. متاسفانه تمام مرورگرها از این فیلتر پشتیبانی نمی کنند. به عنوان مثال برای فایرفاکس باید یک فایل SVG جداگانه ایجاد شود.

    <svg xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">
    <filter id="negative">
    <feColorMatrix values="-1 0 0 0 1
    0 -1 0 0 1
    0 0 -1 0 1
    0 0 0 1 0" />
    </filter>
    </svg>

اپرا درباره رنگ ها و فیلتر feColorMatrix توضیحاتی داده که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

و این هم خروجی نهایی تصویر فوق در هر دو حالت (تصویر ساده یا تصویر PNG شفاف):

بهینه سازی نسخه چاپی, چاپ صفحه سایت

نکته: نکات و ترفندهایی که در این دو قسمت بیان شد، مواردی بود که در اکثر وب سایت ها مفید خواهند بود. بدون شک تلفیق نسخه نمایشی و چاپی سایت در نهایت موجب رضایت بازدیدکننده و در نتیجه می تواند باعث افزایش بازدید سایت شود.

از Gmail به عنوان یک درایو استفاده کنید!

روز به روز بر تعداد مشتاقان Gmail اضافه می‌شود و گوگل هم در پاسخ به این استقبال، دائم به امکانات خود می‌افزاید. در طول چند ماه گذشته خبرهای زیادی راجع به افزایش ظرفیت Gmail خوانده‌اید.
شرکت‌های رقیب گوگل مدعی بودند که این افزایش ظرفیت یک ترفند تبلیغاتی است و گوگل می‌داند که کاربران نمی‌توانند از این همه فضای Gmail استفاده کنند. اما گوگل در پاسخ می‌گوید که کاربران می‌توانند از این فضا به عنوان یک مکان برای ذخیره فایل‌های خود استفاده کنند. مهم‌ترین مزیت این مسأله این است که شما می‌توانید به فایل‌های ذخیره شده در این درایو از پشت هر کامپیوتری که به اینترنت متصل است، دسترسی داشته باشید، مانند یک حافظه کوچک که همیشه همراه شماست.

اگر بخواهید فایل‌های خود را در Gmail اکانت خود ذخیره کنید، باید آن‌ها را از طریق یک آدرس E-mail دیگر به آن ارسال کنید، به عبارت دیگر باید فایل‌های مورد نظرتان را به نامه Attach کنید و سپس آن را برای Gmail بفرستید.
این کار کمی وقت‌گیر و پر دردسر است، برای همین عده‌ای تصمیم گرفتند تا با نوشتن برنامه‌هایی انجام این کار را آسان‌تر کنند. ظاهرا ایده اولیه این برنامه را آقای Richard Jones برای سیستم عامل لینوکس ارائه داده است، اما در حال حاضر چند برنامه برای این کار در ویندوز وجود دارد.

از جمله برنامه‌های خوب می‌توان به Gmail Drive از آقای Bjarke Vikose اشاره کرد.
می‌توانید آخرین نسخه این برنامه را از آدرس: http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm  دریافت کنید.

Gmail Drive به صورت فایل Zip شده با حجم 121 کیلوبایت است و پس از دریافت و باز کردن آن با برنامه‌های مخصوص Unzip، (یکی از این برنامه‌ها در بخش دریافت فایل موجود است) کافی است روی Setup کلیک کنید تا اجرا شود.

پس از اجرای فایل Setup، اگر پنجره My Computer را باز کنید، خواهید دید که یک درایو به نام Gmail Drive به درایوهای قبلی اضافه شده است. حجم این درایو به اندازه ظرفیت Gmail یعنی حدود 2 گیگابایت است و شما می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را به راحتی درون آن کپی کرده و یا از آن کپی کرده و یا از آن پاک کنید. دقت داشته باشید Gmail Drive یک درایو مجازی است که در حقیقت به عنوان یک لینک به درون Gmail Account شما عمل می‌کند، بنابراین زمانی Online نیستید نمی‌توانید فایل‌های خود را به این درایو کپی کنید.

برای کار کردن با این برنامه علاوه بر داشتن یک اکانت در Gmail، به سیستم عامل ویندوز XP نیاز دارید. مرورگرهای اینترنت اکسپلورر از نگارش 5/5 به بعد، NetScape نگارش 1/7 به بعد، موزیلا از 4/1 به بعد و فایر فاکس 8/0 نیز به خوبی از این برنامه پشتیبانی می‌کنند.

بعد از کپی کردن فایل‌ها به این درایو مجازی، اگر به آدرس Gmail خود Login کنید، تعدادی E-mail حاوی Attachment خواهید دید که در قسمت Subject ، نام و حجم آن فایل‌ها وجود دارد.

نکته مهم دیگر راجع به این برنامه این است که در حالت عادی با اغلب سرویس‌های E-mail نمی‌توانید بیش از 10 مگابایت فایل Attach کنید. اما با استفاده از Gmail Drive می‌توان به اندازه حجم خالی Gmail Box فایل کپی کرد و این برنامه به صورت خودکار آن را به Gmail Account ارسال می‌کند. به این ترتیب دیگر محدودیت 10 مگابایت را نخواهید داشت. همچنین اگر فایلی از درون این درایو حذف شود، به طور خودکار از اکانت Gmail پاک خواهد شد.

این برنامه بسیار جالب، کاربردی و مفید است و نصب آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر پس از نصب آن، از برنامه راضی نبودید، می‌توانید به راحتی از Control Panel وارد add/Remove Programs شده و Gmail Drive Shell Extension را Remove کنید.