قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

غذاهای دریایی را چه در خانه بپزید چه در رستوران بخورید، فرقی نمی کند چون یک انتخاب مناسب و عاقلانه است. خوراکی های دریایی منبع غنی امگا۳ هستند و کالری پایینی دارند. با این حال خیلی ها هنوز خاطره تلخ مسمومیت ماهی های جنوب را فراموش نکرده اند و خودشان را به همین دلیل از خوردن ماهی و میگو محروم می کنند. اما جای نگرانی نیست. با کمی دقت و عمل به چند توصیه زیر می توانید با خیال راحت به ماهی فروشی بروید و از خریدن ماهی سالم مطمئن باشید.

 

ماهی و میگو هر چه تازه تر باشند، به نفع خودتان است. تا جایی که می توانید از خریدن ماهی های یخ زده و بسته بندی شده دوری کنید. میگو خیلی سریع خراب می شود، چون تمام اندام های گوارشی میگو در سرش جمع شده، شروع مرحله فساد از ناحیه اتصال سر با قسمت بدن است، بنابراین وقتی نزدیک به فاسد شدن می رسد، اول سرش را می کنند. در مرحله بعد پوست میگو را جدا می کنند و عضله خالی می ماند. پس میگو باید با سر بوده و سر آن سفت و محکم به بدن چسبیده باشد. رنگ میگو بسته به گونه، نژاد و محیط زندگی میگو فرق می کند ولی بعد از پخت تقریبا تمام میگوها به رنگ صورتی مایل به قرمز درمی آیند، یعنی هر چقدر میگو بعد از پخت کمتر صورتی بشود، کیفیت پایین تری دارد. البته این دلیل نمی شود که همه میگوهای بدون سر و پوست بسته بندی شده فاسد هستند. میگوی تازه بوی بد ندارد و فقط بوی خاص میگو می دهد که اصلا تند نیست. ولی در صورت خراب شدن، بوی شدید و تند آمونیاک از آن به مشام می شود.

 

ماهی منجمد سالم هم بعد از آب شدن حالت درخشندگی دارد و گوشتش سفت است به طوری که فشار انگشت روی گوشت باعث فرورفتگی دایمی نمی شود.

 

یک سر سوزن نمک

 

همین چاشنی که خیلی ها به آن سم خوراکی سفید می گویند و بهتر است در مصرف آن صرفه جویی کنید در آشپزخانه کلی به کارتان می آید. به جای ضررش از مزیت هایش استفاده کنید:

 

اضافه کردن کمی نمک به آب باعث می شود زودتر به جوش بیاید. این طوری زمان پخت سبزیجات و غذاهای دیگر را کوتاه تر می کنید.

 

پختن تخم مرغ در آب نمک با اینکه زمان بیشتری می برد اما باعث می شود پوسته تخم مرغ راحت تر جدا بشود. پاشیدن یک ذره نمک به سفیده تخم مرغی که برای کیک آن را هم می زنید، باعث می شود سریع تر پف کند و سریع تر هم فرم بگیرد.

 

ریختن یک سر سوزن نمک در یک کاسه محتوای آب سرد باعث می شود سیب، گلابی یا سیب زمینی بعد از پوست کندن تغییر رنگ ندهند.

 

معده خود را زیر و رو نکنید

 

آیا شما از افرادی هستید که به محض سرما خوردن به سراغ داروهای خود می روید و به صورت خودسرانه انواع آنتی بیوتیک ها را وارد بدن خود می کنید؟ یا برای بهتر شدن جوش های خود مدت های طولانی است که آنتی بیوتیک می خورید؟

منبع

اگر در شرف متاهل شدن هستید حتما این مطلب را بخوانید.خرید حلقه ازدواج یکی از اجزای مراسم ازدواج است که خرید آن اگرچه آسان به نظر می‌رسد، ولی معمولا وقتی پای خریدش به میان می‌آید، وسواس بیش از اندازه مانع این می‌شود که انتخاب راحت و درستی داشته باشیم. این مطلب سعی می‌کند با زبانی ساده و کاربردی، به‌شما کمک کند در خرید طلایی‌ترین حلقه عمرتان موفق عمل کنید.

 

1- حلقه با انگشتر فرق دارد

 

از همان اول دنبال انگشترهای بزرگ و پرنگین نباشید. آنها حلقه به شمار نمی‌آیند. حلقه خیلی ظریف است و روی آن یک ردیف نگین و یا یک نگین درشت کار شده است. شما حتی می‌توانید یک حلقه طلایی ساده را به عنوان حلقه ازدواج‌تان انتخاب کنید. بعدا می‌توانید برای جشن ازدواج یک انگشتر پرنگین را برای روی حلقه ازدواج‌تان بخرید. دقت کنید که حلقه و انگشتر شما باید با یکدیگر هماهنگی رنگ و جنس داشته باشند.

 

2- حلقه‌تان را سفارش بدهید

 

اگر خیلی نسبت به رنگ و شکل حلقه ازدواج‌تان حساس هستید و مدل‌های موجود در بازار را نمی‌پسندید، می‌توانید یک مدل حلقه ازدواج‌ را که می‌پسندید پیدا کنید و یک جواهرسازی معتبر پیدا کنید و از او بخواهید عین آن حلقه را برایتان بسازد. دقت کنید حتما مهم است جواهرساز شما در این کار متبحر باشد و حلقه شما را دقیقا با همان ظرافت مورد نظرتان بسازد.

3- حلقه‌های جفت بخرید

بعضی سلیقه‌ها معمولا دنبال حلقه‌های یک جور برای عروس و داماد نمی‌گردند چون در این صورت چون حلقه‌ها جفت هستند، حلقه عروس کمی مردانه و حلقه داماد کمی خصوصیات زنانه خواهد داشت ولی اگر شما به دنبال یک حلقه زنانه باشید، می‌توانید آن را خیلی ظریف و زنانه انتخاب کنید.

 

4- به نگین‌ها دقت کنید

 

وقتی می‌خواهید یک حلقه بخرید به نگین‌های آن خوب دقت کنید. بهتر است هر نگین در یک قاب از جنس طلا، محکم شده باشد چون در غیر این صورت احتمال افتادن و جدا شدن نگین‌ها بیشتر است. نگین‌هایی که با چسب به انگشتر چسبیده شده‌اند ممکن است با ضربه و زمین خوردن حلقه شما جدا شوند و مسلما دوباره جایگزین کردن این نگین‌ها گران تمام می‌شود.

 

5- یک سایز بزرگ‌تر بخرید

 

وقتی برای خرید حلقه می‌روید، حلقه‌هایی را بخرید که برای دست شما تنگ و جفت و جور نباشند. بالاخره قرار است شما این حلقه را یک عمر به دست کنید. در طول این سال‌ها ممکن است چاق شوید و حلقه شما دیگر قابل استفاده نباشد. اگر حلقه شما اندکی گشاد باشد می‌توانید آن را تنگ کنید ولی به دست کردن حلقه تنگ خیلی دشوار است.

منبع

برای خرید کردن برنامه ریزی کنید



 

خرید,طرز خرید

 

 

هنگامی که قصد خرید کالایی را دارید شاید در آن لحظه تنوع موجود در جنس، فرم و دیگر خصوصیات ظاهری، کاربرد و بسیاری نکات دیگر راجع به آن را مدنظر قرار نداده ولی پس از مراجعه به فروشگاه های مربوطه به یک باره با انبوه متنوعی از آن کالا مواجه می شوید که ممکن است تصمیم گیری شما را سخت کرده و یا با توجه به محدودیت زمانی باقی مانده و شلوغی خیابان ها در این روزهای پایانی سال، مجبور به انتخابی عجولانه شوید که در نهایت به پشیمانی بینجامد.

 

حال تصور کنید حاصل این تصمیم ناگهانی و نادرست یکی از لوازم دکوراسیونی کاربردی مانند سرویس مبلمان باشد در این صورت چقدر مشکل ساز خواهد شد، زیرا با وجود نامناسب بودن این قبیل لوازم به هر دلیل معمولاً امکان تعویض و یا پس دادن وجود نداشته و به طور کلی به جهت بزرگ بودن ابعاد آنها چندان هم راحت نیست؛ لذا مجبور خواهید شد آن را با تمام مشکلاتش در فضای خانه تان تحمل کنید.

 

در همین راستا اگر شما نیز در این روزهای پایانی اسفندماه قصد خرید سرویس مبلمانی را برای خانه تان دارید، هنگام تنظیم این لیست مذکور به نکات زیر نیز توجه کنید:

 

۱ در مراحل تصمیم گیری و انتخاب، ویژگی های محیط تان را نیز در نظر بگیرید:

 

شرایط فضایی که در فکر خرید مبلمانی برای آن هستید، مانند وسعت و نور، نقش موثری در انتخاب رنگ، طرح پارچه، ابعاد، مدل، سبک و دیگر مشخصات یک سرویس مبلمان مناسب آن محیط دارا است که به پاره ای از آنها به اجمال اشاره خواهیم کرد:

 

 

الف) تاثیر ویژگی های مکان در انتخاب رنگ مبلمان: به طور کلی یک مبل از یک اسکلت اصلی چوبی یا فلزی و مقداری پارچه تشکیل شده است که با توجه به مدل آن، میزان کاربرد هر یک از این دو نسبت به هم متفاوت بوده و در نتیجه شما شاهد نمای بیشتری از چوب یا فلز و یا حتی پارچه (در مبلمان تمام پارچه) خواهید بود ولی به هر حال رنگ غالب موجود چه در پارچه چه در چوب یا فلز، می بایست با توجه به شرایط یاد شده مکان موردنظر انتخاب شود.

 

به عنوان مثال در صورتی که نور موجود در فضا کم باشد شما با محدودیت در انتخاب رنگ پارچه و یا چوب و فلز مواجه خواهید بود. به این ترتیب که برای فضاهای کم نور انتخاب مبلمانی با پارچه و یا اسکلت تیره رنگ، نه تنها محیط را تاریکتر می کند بلکه به لحاظ دیداری از وسعت آن نیز می کاهد. حال آنکه برعکس اگر در چنین محیطی مبلمانی به رنگ روشن چیده شود، نور موجود در فضا افزایش یافته و مکان نیز بزرگتر جلوه خواهد کرد. حال در مورد فضاهایی که از نور کافی بهره مند هستند تنها عاملی که می تواند مانع انتخاب رنگ های تیره شود، کم بودن وسعت فضا است یعنی با وجود آنکه یک محیط از نور زیادی هم بهره مند باشد ولی از آنجایی که رنگ های تیره علاوه بر جذب نور خاصیت کوچک کردن فضا به لحاظ دیداری را نیز دارا هستند، کاربرد مبلمان تیره در فضای کوچک و حتی پرنور نیز جایز نیست. حال ذکر این نکته ضروری است که در مقایسه میان دو ویژگی نور و وسعت یک فضا، اهمیت وسعت بیشتر است.

 

زیرا مشکل کمبود نور تنها به اوقات روز اختصاص داشته که آن هم در صورت تمایل با کمک نورپردازی مصنوعی قابل جبران است. بنابراین اگر فضای مورد نظر شما نیز با وجود وسعت زیاد از نور کافی به هنگام روز برخوردار نیست، در صورت تمایل می توانید مبلمانی با رنگ تیره در محیط بچینید به شرط آنکه نورپردازی مناسب هم در روز و هم در شب انجام پذیرد.

 

منبع

راهنمای خرید و استفاده از بخارشوی خانگی



 

 

بخارشوی,راهنمای خرید

 


از ۳۰۰ سال پیش تا به امروز استفاده از بخار آب و فشار حاصل از آن به زندگی انسانها کمک زیادی کرده است. جیمز وات با اختراع ماشین بخار در ۲۴۰ سال قبل موجب تحولی عظیم در صنعت جهان شد. شاید اختراع بخارشوی نیز بتواند تحولی در نظافت و بهداشت محیط کار و منازل ایجاد کند ...

 

 

این وسیله خانگی که کم کم دارد جای خود را در کنار سایر لوازم خانگی باز می‏کند و در لیست جهیزیه عروس خانم‏ها هم وارد میشود، برای نظافت و تمیزی اغلب سطوح صاف و صیقلی فلزی، سرامیکی، چوبی، سنگی، شیشه‏ای استفاده میشود.

 

برخی از مردم از آن برای تمیز کردن پارچه ‏ها، پرده‏ها، فرش و موکت، لباس و کفش استفاده میکنند که البته کارایی خوبی ندارد و استفاده از بخارشوی برای این موارد توصیه نمیشود. بخارشوی اگر دارای کیفیت و استاندارد خوبی باشد معمولا نتیجه کارش لذتبخش است.

 

 

بخارشوی؛ انواع و اقسام

 

دستگاه‏های بخارشوی معمولا در سه مدل (دستی، تِی بخار و چندمنظوره) تولید می‏شوند. قبل از خرید باید به نیاز خود توجه کنید. باید ببینید میخواهید چه سطوحی را تمیز کنید. آیا کف اتاق پذیرایی یا آشپزخانهتان زود به زود کثیف میشود و هر چند روز نیاز به نظافت و تمیز شدن دارد؟ آیا سطح گاز، سینک ظرفشویی و سطوح فلزی برایتان اهمیت بیشتری دارد؟ و نکته مهم‏تر اینکه چهقدر می‏خواهید هزینه کنید؟

 

 

تِی بخارشوی

 

این مدل از بخار شوی‏ها صرفا جهت تمیز کاری سنگ، سرامیک و پارکت طراحی شده و از آنها نمی‏توان برای تمیز نمودن اجاق گاز و شیشه و پنجره استفاده نمود. این بخار شوی‏ها شبیه به جاروبرقیهای دارای دسته بلند هستند. در صورتی که کف منزل بیشتر از سنگ و سرامیک تشکیل شده اولین اولویت خرید، مدل‏های کف شوی یا در اصطلاح تی بخارشو است. استفاده از این سری دستگاه‏ها با توجه به طراحی خاص جهت کفشویی بسیار آسان و با نتیجه مطلوب است. اگر کف منزل شما سنگ، سرامیک یا پارکت است و می‏خواهید از بخارشوی در تمیزی پنجره و دیوارها نیز استفاده کنید پیشنهاد ما خرید یک تی بخارشوی به علاوه یک دستگاه بخارشوی دستی است. معمولا در این حالت هزینه خرید دو دستگاه کمتر از خرید یک دستگاه بزرگ و چندمنظوره است.

 

منبع

چگونه یک خریدار حرفه ای باشید ؟!



 

راهنمای خرید,خرید

 

این قانون به این معنی نیست که ارزانترینها را انتخاب کنید بلکه شما باید چیزهایی که دوست دارید را به ارزانترین قیمت ممکن بخرید.

 

قانون طلایی آدمهای شیک پوش و خریداران باهوش این است که تعداد خریدهایشان را به حداکثر می رسانند. این قانون به این معنی نیست که ارزانترینها را انتخاب کنید بلکه شما باید چیزهایی که دوست دارید را به ارزانترین قیمت ممکن بخرید.

 

 

در اینجا به چند راز مهم خریداران موفق اشاره می کنیم :

 

خارج از فصل خرید کنید :

 

خریداران موفق بخوبی می دانند که ماه نوامبر باید لباسهای آستین کوتاه بخرند ، در ماه آوریل باید پیراهنهای پشمی بخرند و در ماه سپتامبر باید لباس شنا بخرند. یعنی در فصل زمستان لباس تابستان و در فصل تابستان لباس زمستان را بخرید .

اگرچه ممکن است با استفاده از این روش تعداد انتخابهایتان محدودتر شود اما در عوض از تخفیفهای بسیار بالا که گاهی ممکن است به 75 تا 90 درصد هم برسد برخوردار خواهید شد.

 

 

زبان مخصوص فروشنده ها را یاد بگیرید :

 

خریداران موفق بخوبی تشخیص می دهند که وقتی یک فروشگاه اجناسش را حراج می کند ، این حراجی واقعی است یا فقط جنبه تبلیغاتی دارد .آنهاخیلی خوب می دانند که گاهی اوقات خرید کردن از حراجیهایی که تخفیفهای ۵۰ درصدی دارند و یا با خرید یک کالا یک کالای رایگان هم هدیه می دهند واقعا" به صرفه است و یا گاهی اوقات هدر دادن پول است .

منبع