قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چگونه کامپیوتر خود را به حمام ببریم؟

 مبلغ قبض تلفن همراهتان سر به فلک کشیده و وقتی با عصبانیت به این کابوس کاغذی نگاهی می‌اندازید، میزان مصرف اینترنت، برق از سرتان می‌پراند. ولی شما که این همه از اینترنت سیمکارت‌تان استفاده نکرده‌اید.

 

درست است! اما شما ارتباطات پشت‌پرده و پنهانی برنامه‌های مختلف تلفن همراهتان را در نظر نگرفته‌اید. بسیاری از برنامه‌های اندرویدی از قابلیت به‌روزرسانی خودکار پشتیبانی می‌کنند و برخی دیگر همچون ابزار مدیریت ایمیل یا برنامه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت برای بررسی رخدادهای جدید در سرویس کاربری شما اتصالات موقت و کوتاهی را به دفعات با سرورهای خود برقرار می‌کنند. این قبیل به‌روزرسانی‌ها و تکرار ارتباطات کوتاه مدت موجب می‌شود طی مدت یک ماه، پهنای باند محاسبه شده با پهنای باند مصرف شده اختلاف چشمگیری داشته باشد.

 

برای کنترل این ارتباطات و اعمال محدودیت در آنها یا غیرفعال‌کردن همه آنها، می‌توانید از این روش‌ها کمک بگیرید.

 

1‌ـ‌ به‌روزرسانی فقط با شبکه‌های بی‌سیم: بسیاری از برنامه‌های اندرویدی از قابلیت به‌روزرسانی خودکار پشتیبانی می‌کنند و این قابلیت یکی از مهم‌ترین دلایل مصرف پنهای باند در تلفن‌های همراه اندرویدی به‌شمار می‌رود.

 

شما می‌توانید با اعمال تغییراتی در تنظیمات دستگاه اندرویدی خود، عملیات به‌روزرسانی توسط ارتباط اینترنتی شبکه تلفن همراه را غیرفعال کرده و فقط در صورت موجود بودن ارتباط اینترنتی با شبکه‌های بی‌سیم اجرای این عملیات را فعال کنید.

 

برای انجام این کار باید طبق این مراحل عمل کنید:
‌ـ‌ از فهرست برنامه‌ها Play Store را اجرا کنید.

‌ـ‌ دکمه منو را از روی دستگاه تلفن همراه خود فشار داده و Settings را انتخاب کنید.
‌ـ‌ وضعیت گزینه Update over Wi-Fi only را به حالت On تغییر دهید.

2‌ـ‌ اعمال محدودیت و ممانعت از ارتباط: همان‌طور که اشاره کردیم گاهی اوقات نرم‌‌افزارهای مختلف با برقراری ارتباطات پنهانی و پشت‌پرده، به مصرف پهنای باند اینترنتی در تلفن همراه شما می‌پردازند.

 

برای جلوگیری از این ارتباطات پنهانی سه روش وجود دارد:

-ممنوعیت برای همه نرم‌افزارها

-ممنوعیت برای هریک از نرم‌افزارها به‌طور جداگانه 

-اعمال محدودیت و ممنوعیت باتوجه به تنظیمات هریک از نرم‌افزارها.

 

شرح کامل هریک از این روش‌ها عبارت است از:
‌ـ‌ ممنوعیت برای همه نرم‌افزارها: شما می‌توانید برقراری ارتباطات پنهان در همه نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل اندروید را ممنوع کنید. با انجام این کار ممکن است برخی ارتباطات که کارایی سودمندی برای شما دارند نیز از کار بیفتد، اما با طی مراحلی ساده و بدون دردسر می‌توانید مصرف پهنای باند تلفن همراه خود را بشدت کاهش دهید.

 

برای فعال‌کردن این قابلیت روی ابزار Settings کلیک کنید. Wireless & Networks را انتخاب کنید و در نهایت به بخش Data Usage وارد شوید. حالا کلید منو را از روی تلفن همراه خود فشار داده و علامت چک‌مارک کنار عبارت Restrict background data را فعال کنید.

‌ـ‌ ممنوعیت برای هریک از نرم‌افزارها به‌طور جداگانه: چنانچه قصد ندارید ارتباطات اینترنتی همه برنامه‌ها را غیرفعال کنید و فقط می‌خواهید در برخی برنامه‌ها این تغییرات اعمال شود ‌باید این‌گونه عمل کنید:

 

همچون روش فوق به بخش Data Usage وارد شده و در ادامه روی هریک از نرم‌افزارهای موجود فشار دهید تا اطلاعات کامل‌تری از پهنای باند مصرفی توسط آن نرم‌افزار در اختیار شما قرار بگیرد. در صفحه مربوط به اطلاعات هریک از نرم‌افزارها گزینه‌ای با عنوان Restrict background data قابل مشاهده است.

 

شما می‌توانید با فعال‌کردن علامت چک‌مارک کنار این گزینه، برقراری ارتباط پنهان با اینترنت را برای این برنامه ممنوع کنید. با‌به‌کارگیری این روش می‌توانید فقط برنامه‌هایی را که بیشترین مصرف اینترنت را به خود اختصاص می‌دهند در فهرست برنامه‌های ممنوع قرار دهید.

 

‌ـ‌ محدودیت و ممنوعیت باتوجه به تنظیمات هریک از نرم‌افزارها: گاهی اوقات برنامه‌هایی روی سیستم‌عامل اندروید شما نصب می‌شود که نیازی به غیرفعال‌کردن دائم آنها وجود ندارد. برخی نرم‌افزارها همچون فیس‌بوک به شما این امکان را می‌دهد تا بدون غیرفعال‌کردن قابلیت برقراری ارتباط با اینترنت، با کاهش تعداد ارتباطات برای بررسی تغییرات و رخدادهای جدید در سرویس کاربری فیس‌بوک شما (افزایش بازه زمانی اتصال به سرور)، مصرف پهنای باند را کاهش داده و ارتباط نرم‌افزار شما با اینترنت نیز برقرار باشد.

اگر فکر می‌کنید تمیز‌کردن صفحه‌نمایش‌ مانیتورهای LCD یا تلویزیون‌های HD به پاشیدن چند قطره از شیشه‌پاک‌کن روی یک دستمال و کشیدن آن روی صفحه ختم می‌شود سخت در اشتباهید، چرا که انجام این کار روی صفحه‌نمایش‌های مانیتورها و تلویزیون‌های امروزی همچون به آتش کشیدن آنهاست!!

 

همان‌طور که می‌دانید نمایشگرهای امروزی بسیار پیشرفته شده‌اند. تصاویر به مراتب شفافی را در اختیار شما قرار می‌دهند، زمان پاسخگویی در آنها بسیار سریع است و از وضوح کیفیت بسیار بالایی نیز پشتیبانی می‌کنند. این نمایشگرها که گویی جادو می‌کنند، بسیار ظریف هستند و ظرافت بیش از حد آنها موجب شده‌است تا حساسیت‌شان نسبت به روش‌های نگه‌داری نیز افزایش یابد.

 

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در نگه‌داری از این نمایشگرها، روش تمیز‌کردن آنهاست، چرا که هنگام تمیز‌کردن نمایشگرهای LCD مستقیما با صفحه‌نمایش سر‌و‌کار دارید و کوچک‌ترین اشتباه شما می‌تواند اولین و آخرین دلیل برای تباه‌کردن کیفیت، وضوح و روشنایی تصویر در آنها باشد.

 

از این کارها پرهیز کنید
همان‌طور که گفتیم انجام برخی کارها هنگام تمیز‌کردن صفحه‌نمایشگرهای LCD همچون به آتش کشیدن آنهاست. پس پیش از هرچیز بهتر است شما را با این موارد آشنا کنیم.

 

همچنین بهتر است پیش از شروع مطلب، تکلیفمان را با جنگ و جدل‌های بعدی برخی خوانندگان مشخص کنیم! متاسفانه در موارد بسیار زیادی مشاهده شده است که با انتشار چنین مطالبی برخی خوانندگان اصرار می‌کنند که فعالیت‌های ذکر شده را ماه‌ها و سال‌هاست انجام می‌دهند و با هیچ مشکلی نیز مواجه نشده‌اند!

 وشتن متن پسندیده توضیحات

تولید محتوا یگانه از اصلی پیشه ها در سئو فروشگاه اینترنتی می باشد ، انجام تغییرات روی فروشگاه آنلاین شما باید توضیحات کل محصولات خود را بصورت کامل با ذکر کامل جزئیات اتمام دهید، با یک رسیدگی جزئی از نخستین سایت های ایران همانند دیجی کالا و بامیلو و زنبیل متوجه خواهید شد که برای حقیر ترین محصولات سایت خویش نیز، توضیحات و شرح بسیار زیادی را پیمان داده اند که این مورد هم برای بازدیدکننده سایت مناسب می باشد، هم برای گوگل یک معیار جهت رتبه دادن به سایت ها است.


تولید محتوا یک پیشه تخصصی و پیاپی می باشد که دارای بیش از 30 تکنیک مختلف دارد و اگر این تکنیک ها را رعایت کنید می توانید رتبه و جایگاه بسیار احسان را در نتایج جستجو ها گرفتن بکنید و نوشتار ها و محصولات شما همیشه در لینک های اول نتایج جستجو ها قرار بگیرد.


9. بررسی لینک های شکسته

لینک های شکسته ، موجب میشود که موتور های جستجوگر یک امتیاز منفی در سایت شما در نظر بگیرند بخاطر همین باید با دقت آدرس های URL خویش را تولید کنید و سعی کنید که در آینده این آدرس ها را تغییر ندهید/ مطمئن باشید که با برپایی صفحات 404 علاوه بر اینکه آن واژه کلیدی شما رتبه و جایگاه راستین خویش را از دست خواهد داد، بلکه گوگل نیز اگر شمار لینک ها زیاد باشد با سایت شما و کل کلمات کلیدی شما چشم وهمچشمی میکند.


10. فعالیت بر روی برند (برند سازی)

یکی از پیشه هایی که وظایف هر سئوکار میباشد فعالیت بر روی برند و برندسازی می باشد/ نباید فقط به اندیشه خرید یکباره مشتری باشید بلکه باید شرایطی را ایجاد کنید که مشتریان شما، علاوه بر اینکه خودشان تبدیل به مشتری همیشگی سایت شما شوند، سایت شما را نیز به دوستان آشنایان خود نیز شناسایی بکنند و در خرید های بعدی خود به جای جستجو کردن واژه ها کلیدی در گوگل، اسم برند شما را جستجو کنند و از راه سایت شما فرآورده خویش را پیدا کنند.


برند


در سئو برند سازی از طریق و شیوه های مختلفی قابل اتمام می باشد.


نتیجه گیری درباره سئو سایت فروشگاهی :


سئو سایت فروشگاهی شدنی است پیشه زیاد ساده ای باشد و در یک موعد بسیار مختصر و با خرج ای پسندیده سپریدن شود ولی در عین حال میتواند یک کار زیاد پیچیده و زمانبر باشد.راحتی یا مشکل بودن سایت ها توسط رقبای شما مشخص میشود. اما با سپریدن اقدامات بالا مطمئن باشید که میتوانید براحتی با استاندارد های خویش گوگل رتبه و جایگاه مناسبی را برای خویش کسب کنید.

در پاسخ به این عزیزان باید یادآور شویم ممکن است شما خوش‌شانس بوده باشید و تابه‌حال این آتش دامن شما را نگرفته باشد، اما این خوش شانسی دلیل نمی‌شود تا کار اشتباه را به دیگران نیز توصیه کنیم یا آنها را از انجام آن منع نکنیم!

 

به‌عبارت دیگر شاید راننده‌ای طی چهار یا پنج سال روغن ماشین خود را پس از طی 50 هزار کیلومتر تعویض کند و تابه‌حال نیز به مشکلی برنخورده باشد، اما این خوش‌شانسی دلیلی نمی‌شود تا کارشناسان این زمینه نیز بهترین زمان تعویض روغن ماشین را طی 50 هزار کیلومتر مسافت عنوان کنند!

 

1‌ـ‌ هرگز مایع تمیزکننده را مستقیما به صفحه اسپری نکنید: پاشیدن مستقیم مایع تمیز‌کننده روی صفحه‌نمایش دستور بسیار خوبی برای پیدایش یک فاجعه است! اگر کمی دقت کنید در بروشور تمامی محلول‌های تمیزکننده نیز اسپری روی دستمال پاشیده می‌شود و هیچ‌گاه این محلول‌ها را نباید مستقیما روی صفحه‌نمایش اسپری کرد.

 

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگرهای امروزی برخوردار نبودن از قاب یا صفحات محافظ است. به‌عبارت دیگر هرچه این دستگاه‌ها پیشرفته‌تر می‌شوند قسمت‌های اضافه در آنها کمتر شده و ظرافت آنها افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی اسپری‌شدن محلول‌های مایع روی صفحه‌نمایش موجب می‌شود تا محلول براحتی از قاب باریک کنار صفحه به لایه‌های داخلی نمایشگر نفوذ کرده و مایع به سرعت در کل سطح زیرین صفحه‌نمایش پخش شود.

 

یکی از نمونه‌های بارز نفوذ مایع به لایه‌های تصویر در نمایشگر‌های LCD، پیدایش لکه‌های سیاه وحشتناک در گوشه‌های تصویر است. اگرچه این لکه‌ها ممکن است خیلی کوچک باشند، اما شانس تبخیرشدن آنها بدون برجای گذاشتن اثر معیوب روی نمایشگر تقریبا صفر است!

 

2‌ـ‌ هرگز از الکل یا محلول‌های آمونیاکی استفاده نکنید: همان‌طور که گفتیم نباید محلول تمیزکننده را مستقیما به صفحه اسپری کنید، اما این به‌آن معنا نیست که شما مجاز به اسپری‌کردن هر محلولی روی دستمال هستید! بسیاری از کاربران شیشه‌شورهای معمولی را برای تمیزکردن انواع شیشه و دیگر موضوعات شبیه به شیشه مورد استفاده قرار می‌دهند!

 

توجه داشته باشید که صفحه‌نمایشگرهای LCD و تلویزیون‌های HD با شیشه پنجره تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. این صفحات در برابر مواد شیمیایی مقاوم نیستند و ممکن است با یک‌بار تماس با مواد شیمیایی به‌طور کامل صدمه ببینند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات هیچ‌گاه از محلول شیشه‌پاک کن، محلول‌های دارای الکل و دیگر محلول‌های آمونیاکی استفاده نکنید.

 

3‌ـ‌ هرگز از حوله‌های کاغذی آشپزخانه و دستمال‌های چندمنظوره استفاده نکنید:حوله‌های کاغذی که در آشپزخانه استفاده می‌شوند برای خشک‌کردن دستان شما و پاک‌کردن چربی از روی آن بسیار مفیدند، اما این حوله‌ها به‌هیچ وجه برای پاک‌کردن سطوح ظریف طراحی نشده‌اند و مشکل از همین‌جا شروع می‌شود، چرا که نمایشگرهای امروزی فوق‌العاده ظریف و حساس هستند.

 

سطح حوله‌های کاغذی در تصاویر میکروسکوپی همچون سنباده حالت سایندگی دارد و می‌تواند براحتی روی صفحه‌نمایش مانیتور یا تلویزیون شما خش بیندازد و به آن صدمه بزند.

 

نمونه مشابه دیگری که صدمات مشابهی همچون حوله‌های کاغذی را به‌دنبال دارد نیز دستمال‌های چندمنظوره هستند. دستمال‌های چندمنظوره برای نظافت هر چیزی ممکن است استفاده شوند. ممکن است براده‌های فلزی، خرده‌های چوب و بسیاری از موارد بسیار ریز دیگر در بافت‌های این دستمال‌ها گیر کرده باشند و هنگام کشیدن روی صفحه‌نمایش، براحتی آن را ساییده و صدمات جبران‌ناپذیری را به آن وارد کنند.

 

این کارها را انجام دهید
حالا که با خطرات احتمالی که مانیتور و تلویزیون شما را تهدید می‌کند آشنا شدید نوبت به روش‌های تمیز‌کردن صحیح این نمایشگرهای حساس می‌رسد.

پیش از هرچیز به شما توصیه می‌کنیم برای افزایش عمر نمایشگرهای خود شرایطی را به‌وجود آورید تا کمتر نیازمند تمیز‌کردن آنها باشید. به‌عبارت دیگر شما ‌باید کارهایی را انجام دهید که موجب می‌شوند نمایشگرهای شما تمیز بمانند. برخی از این کارها عبارتند از قراردادن نمایشگر در مکان‌های دور از گرد و غبار، آموزش به فرزندانتان درخصوص تماس نداشتن دست‌ها روی صفحه تلویزیون، درخواست از همسر یا سایر دوستانتان درخصوص نبود تماس مستقیم نوک انگشتان با صفحه‌نمایش برای نشان دادن بخشی از تصویر به شما و... .

در ادامه شما را با روش‌های مختلف تمیز‌کردن نمایشگرهای LCD و تلویزیون‌های HD آشنا می‌کنیم. توجه داشته باشید که این مراحل را باید به ترتیب انجام دهید. همچنین در صورتی که یک مرحله به اتمام می‌رسد ‌باید دست نگه‌دارید و چنانچه نمایشگر تمیز شده بود کار را به اتمام برسانید. در غیر این‌صورت اگر همچنان آثاری از کثیفی روی نمایشگر به چشم می‌خورد به مرحله بعد رفته و از روش بعدی کمک بگیرید.

 

‌ـ‌ آماده‌سازی نمایشگر: کمترین کاری که ‌باید برای آماده‌سازی دستگاه انجام دهید خاموش‌کردن آن است، اما توصیه ما به شما جدا‌کردن کابل برق دستگاه از پریز برق است. (هرگز صفحه‌نمایش را تا زمانی که خنک نشده است تمیز نکنید)

‌ـ‌ گردگیری صفحه‌نمایش: یکی دیگر از کارهایی که پیش از تمیز‌کردن کامل ‌باید انجام دهید گردگیری است. گردگیری به معنای زدودن گرد و غبار از صفحه‌نمایش بدون لمس‌کردن آن است. به عبارت دیگر استفاده از روش‌هایی همچون به‌کارگیری هوای فشرده برای زدودن گرد و غبار بهترین کار برای گردگیری بدون لمس صفحه‌نمایش است.

 

مرحله اول؛ پاک‌کردن آرام صفحه‌نمایش با دستمال میکروفیبر خشک و تمیز: دستمال کاغذی، حوله کاغذی آشپزخانه، دستمال‌های چندمنظوره و به‌طور کلی هیچ چیزی غیر از دستمال میکروفیبر نباید صفحه‌نمایش‌ها را لمس کند! دستمال‌های میکروفیبر را براحتی می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری کنید و در اولین مرحله استفاده از یک دستمال خشک و تمیز را به شما توصیه می‌کنیم.

 

بسیاری از گرد و غبارهای باقی‌مانده و لکه‌های برجای مانده در اثر تماس نوک انگشتان با صفحه‌نمایش با همین دستمال خشک، تمیز می‌شود. فراموش نکنید که هنگام تمیز‌کردن صفحه‌نمایش به‌هیچ وجه نباید روی صفحه فشار آورید و این عملیات را کاملا به آرامی انجام دهید. به هیچ وجه حرکت دایره‌ای روی صفحه نداشته باشید و دستمال را از بالا به پایین یا از چپ به راست روی صفحه حرکت دهید.

 

مرحله دوم؛ پاک‌کردن آرام صفحه‌نمایش با دستمال میکروفیبر مرطوب شده با آب مقطر: در بسیاری از موارد یک دستمال میکروفیبر به‌تنهایی می‌تواند لکه‌ها را از روی صفحه‌نمایش پاک کند. اما اگر لکه‌ها پاک نشد و نیازمند افزایش قدرت پاک‌سازی این دستمال‌ها بودید می‌توانید آنها را با آب مقطر مرطوب کنید (استفاده از آب شیر توصیه نمی‌شود، چرا که مواد معدنی محلول در آب شیر می‌تواند به صفحه‌نمایش صدمه بزند).

 

دستمال باید به حدی مرطوب باشد که خیسی را در آن کاملا مشاهده کنید، اما میزان خیسی نیز به حدی باشد که آب به هیچ وجه از آن چکه نکند. (توجه داشته باشید که شما به‌هیچ وجه قصد ندارید یک قطره آب نیز از دستمال چکه کرده و به لایه‌های درونی صفحه‌نمایش نفوذ کند)

 

مرحله سوم؛ پاک‌کردن آرام صفحه‌نمایش با دستمال میکروفیبر مرطوب شده با مخلوطی از آب مقطر و سرکه سفید: در 99درصد از موارد یک دستمال میکروفیبر به تنهایی برای تمیز‌کردن صفحه‌نمایش کافی است. اما شاید کودک شما هنگام مشاهده پرنده‌ای بزرگ در تلویزیون قصد داشته باشد به آن غذا بدهد و صبحانه خود را که روی آن کره بادام زمینی مالیده شده است را با کشیدن روی صفحه تلویزیون به پرنده تعارف کند!

 

در چنین شرایطی نباید انتظار داشت دستمال به‌تنهایی لکه‌های به‌وجود آمده را پاک کند. در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم دستمال خود را با مخلوطی از آب مقطر و سرکه سفید مرطوب کنید. نسبت هریک از این موارد ‌باید 50درصد باشد و حرکت آرام دستمال روی صفحه‌نمایش و میزان رطوبت آن نیز همچون موارد فوق است.

امنیت همیشه مهمترین اصل اینترنت است. اگر امنیت نداشته باشید، هیچ چیز ندارید. برای تامین امنیت چکار می کنید؟ آنتی ویروس نصب کرده و آن را بروز رسانی می کنید؟ سیستم عامل تان را بروز رسانی می کنید؟ حتما روی لینک های ناشناس هم کلیک نمی کنید؟ یا شاید هم در زمینه های امنیتی مهارت بیشتری دارید و راهکاری های ابتکاری را هم استفاده می کنید؟

 

همه اینها کاملا درست و خوب هستند و تا حدود بسیار زیادی امنیت شما را تامین می کنند. اما باید بدانید که کافی نیستند. چون هکرها هر روز روش های بهتری را برای نفوذ و آلوده سازی ابداع می کنند و این نقطه تاریک دنیای مجازی است. روش هایی که معمولا بر پایه آسیب پذیری های Zero-Day یا همان “روز صفر” هستند. آسیب پذیری های Zero-Day به آسیب پذیری هایی گفته می شود که هنوز توسط شرکت سازنده نرم افزار آسیب پذیر اصلاح نشده اند. بنابراین هر چقدر هم که نکات امنیتی را رعایت کند، با کمال تاسف باید گفت که هنوز هم آسیب پذیر خواهید بود. فقط کافیست هکری آسیب پذیری Zero Day را پیدا کند.

 

اگر از طریق آسیب پذیری های ناشناخته آلوده شدید، ممکن است از طریق علائمی که سیستم از خود نشان می دهد متوجه این مورد بشوید و سعی پیدا کردن راهکاری کنید. در ادامه ۱۰ علامتی که سیستم های آلوده از خود بروز می دهند را به شما نشان خواهیم داد. البته داشتن هر کدام از این علامت ها نمی تواند قطعا نشانه‌ آلودگی سیستم شما باشد ولی می توانید به عنوان هشدار آنها را زیر نظر بگیرید.

 

۱- کرش های ناگهانی
کرش یا از کار افتادن سیستم یا نرم افزارها را قطعا تجربه کرده اید. در حال کار با برنامه ای هستید که ناگهان برنامه کرش می کند و یا کل سیستم از کار می افتد. بدترین حالت هم مشاهده “صفحه آبی مرگ” یا همان Blue Screen Of Death می باشد. کرش های ناگهان ممکن است به دلیل آلوده بودن سیستم رخ دهند. در این مواقع بهتر آنتی ویروس خود را بروز رسانی کرده و سیستم را به صورت کامل اسکن کنید.

 

۲- افت سرعت سیستم
اگر از برنامه های سنگین که نیاز گسترده به منابع سیستمی دارند ( مثل بازی ها، نرم افزارها شبیه ساز سیستم عامل یا تولید انیمیشن ) استفاده نمی کنید ولی سرعت سیستم تان به افت کرده است، باید مراقب باشید. چون ممکن است به بدافزار آلوده شده باشید.

 

۳- فعالیت بیش از حد هارد دیسک
فعالیت بیش از حد هارد دیسک نیز می تواند نشانه از آلوده شدن به بدافزارها باشد. چون در حالتی که سیستم بیکار است، نباید فعالیت هارد دیسک زیاد باشد.

 

۴- فعالیت های ناآشنا در ویندوز
اگر در طول شروع به کار سیستم پیغام های مختلف و عجیبی را مشاهده کردید که مثلا به شما می گویند به چند عدد از درایوهای تان دسترسی ندارید، باید بدانید که احتمال آلودگی تان بسیار بالاست. این پیغام ها معمولا از طرف بدافزارهای گروگان گیر ظاهر می شوند و با رمزنگاری اطلاعات تان سعی می کنند از شما باج بگیرند.

 

۵- پیغام های عجیب و غریب
همچنین ممکن است که با پیغام های دیگری روبرو شوید که مثلا می گویند بعضی برنامه ها یا فایل های نمی توانند باز شوند. این پیغام ها هم می توانند به نحوی بیانگر آلوده شدن به بدافزارها باشند.

 

۶- فعالیت برنامه های مشکوک
اگر مشاهده کردید که برخی برنامه های شما به درستی باز نمی شوند و یا خراب شده اند و یا همچنین به صورت خودسرانه باز می شوند، باید مراقب باشید. همچنین اگر یک فایروال داشته باشید کارتان برای شناسایی منبع آلودگی بسیار آسان تر خواهد شد.

 

چون همه بدافزارها برای ارسال اطلاعات به سازندگان شان از اینترنت استفاده می کنند. فایروال ها نیز شبکه را زیر نظر دارند. اکنون اگر بدافزاری بخواهد به اینترنت متصل شود، فایروال به شما هشدار می دهد و از شما می خواهد که در مورد آن تصمیم گیری کنید. اگر مشاهده کردید که برنامه مشکوک است، می توانید دسترسی آن را به اینترنت مسدود کنید.

 

گام های مفید دیگری نیز می توانید در جهت امنیت بیشتر خود و سایر کاربران اینترنت بردارید. مثلا فایل مشکوک را برای شرکت های امنیتی ارسال کنید تا بررسی شده و در صورت آلوده بودن، نام آن به بانک اطلاعاتی بدافزارها افزوده شود. باور کنید کار مشکلی نیست و معمولا از طریق وبسایت شرکت های امنیت و از طریق بخشی موسوم به Submit for Analysis امکان پذیر خواهد بود.

 

البته استفاده از وبسایت Virus Total که فایل های مورد نظر شما را به صورت همزمان و سریع با بیش از ۴۰ آنتی ویروس تست می کند هم گزینه خوبی است.

 

۷- فعالیت زیاد شبکه
معمولا مودم ها دارای چند چراغ هستند که یکی از آنها میزان فعالیت شبکه را نشان می دهد. هر چقدر این چراغ سریع تر چشمک بزند، نمایانگر فعالیت زیاد در شبکه است. اگر بدون اینکه در حال وبگردی، دانلود، بروز رسانی آنتی ویروس یا سیستم عامل و یا هر فعالیت شبکه ای دیگر باشید، این چراغ مدام چشمک بزند، می تواند نشانگر آلوده بودن سیستم باشد و در این میان یک بدافزار در حال ارسال و دریافت اطلاعات از طریق اینترنت می باشد.

 

داشتن ابزارهایی که شبکه و میزان ارسال و دریافت اطلاعات را بررسی می کنند، می تواند بسیار کمک کننده باشد. مثلا فایروال ها که علاوه بر نمایش ارسال و دریافت اطلاعات در شبکه، سهم هر برنامه از این تبادل اطلاعات را نیز نشان می دهند. در صورت مشاهده برنامه ای مشکوک در لیست از روش های ارایه شده در بخش شماره شش استفاده کنید.

 

۸- دریافت ایمیل های نامربوط
اگر ایمیل های شما از طریق برنامه ایمیل کلاینت ارسال نمی شوند و یا اینکه از مخاطبان لیست ایمیل تان شنیده اید که از طرف شما ایمیل های عجیب و غریب یا نامربوط دریافت می کنند، باید بسیار مراقب باشید. چون احتمالا سیستم تان به بدافزار آلوده شده است.

 

البته این احتمال هم می رود که کلمه عبور ایمیل شما دزدیده شده باشد. پس در اولین فرصت سیستم خود را اسکن کرده و کلمه عبور ایمیل تان را تغییر دهید. همچنین استفاده از روش تایید دو مرحله ای که توسط سرویس های ایمیل شرکت های گوگل و مایکروسافت ارایه می شوند نیز بسیار موثر خواهد بود.

 

۹-قرار گرفتن آی.پی آدرس شما در لیست سیاه وبسایت ها
اگر پیغامی دریافت کردید که به شما می گوید آی.پی آدرس تان در لیست سیاه قرار گرفته است، باید این احتمال قوی را بدهید که کامپیوتر شما به دست هکرها افتاده است. اکنون هکرها می توانند هر کاری خلافی با آن انجام دهند. مثلا ارسال درخواست های پیاپی به سرورهای مورد نظرشان و در نتیجه ترتیب دادن یک حمله DOS بزرگ و استفاده به عنوان ابزاری برای ارسال هرزنامه ها. حتی می توانند شما را بین همکاران زیر زمینی شان معامله کنند. آن هم به قیمت های کلان!

 

۱۰- غیر فعال شدن ناگهانی و بی دلیل آنتی ویروس
مهمترین بخش حافظتی کامپیوتر شما، نرم افزاری امنیتی یا همان آنتی ویروس است. پس چیز عجیب نیست که بدافزارها تلاش می کنند تا به هر شکلی که شده در روند کار آن اخلال ایجاد کنند. بدافزارها سعی می کنند که آنتی ویروس را غیر فعال کرده و سپس آن را از بین ببرند. حتی بدافزارهای قدرتمندتر مثل روتکیت ها حتی آنتی ویروس شما را غیر فعال هم نمی کنند. بلکه در میانه راه درخواست های آنتی ویروس که برای سیستم عامل ارسال می شوند را منحرف می کنند.

 

اما در هر صورت اگر دیدید که آنتی ویروس تان به شکلی ناگهانی غیر فعال شده است و تلاش تان برای فعال کردن آن نتیجه ای در بر نداشت، به احتمال زیاد به بدافزار دچار شده اید و باید اقدامات بعدی را انجام دهید.

 

در این مطلب سعی شده است تا علائم هشدار دهنده به شما نشان داده شوند تا بتواند تشخیص دهید که سیستم تان آلوده شده است یا خیر. هر چند باز هم می گوییم ممکن است دلایل بروز این علائم چیزی به غیر از آلودگی باشند.

ویروس ها، تروجان ها، کرم ها، جاسوس افزارها و غیره همه بدافزارهایی هستند که کامپیوتر ما را تهدید می کنند. همه ما می دانیک که باید از کامپیوتر خود محافظت کنیم، اما با تعداد زیادی از آنتی ویروس ها و نرم افزارهای امنیتی موجود در بازار کدام یک را باید انتخاب و بر روی کامپیوتر خود نصب و استفاده کنیم؟

 

در این درس خواهید آموخت که چه نوع آنتی ویروسی برای کارهای روزمره و کامپیوتر شما نیاز است، و چه نوع محافظتی برای شما ضروری است. در ادامه خواهید آموخت چگونه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و اطلاعات بیشتری از نرم افزارهای امنیتی دریافت خواهید نمود.

 

چه نوع حفاظتی برای سیستم شما نیاز است؟
بهترین دفاع در برابر تهدیدات اینترنتی یک آنتی ویروس خوب است. نرم افزار آنتی ویروس می تواند شما را از فایل های آلوده پیوست شده به ایمیل ها، وب سایت های ویروسی، کرم های اینترنتی، نرم افزار های جاسوسی و غیره محافظت کند. صدها نرم افزار ضدویروس در اینترنت و بازار وجود دارد که می تواند انتخاب یک محصول خوب و مناسب با کار خودمان را دشوار کند. بنابراین ما اطلاعاتی را که شما برای انتخاب آنتی ویروس و نرم افزارهای مرتبط نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهیم تا تمرکز بهتری برای دانستن نیاز و انتخاب یک برنامه خوب داشته باشید.

 

حفاظت چندگانه
حفاظتی که برای کامپیوتر خود درنظر می گیرید باید شامل سه مولفه زیر باشد:

 

آنتی ویروس - محافظت در برابر ویروس ها
• آنتی اسپای ویر - محافظت در برابر نرم افزارهای مخرب که ممکن است بدون اجازه و بطور پنهانی به جمع آوری اطلاعات و داده ها از کامپیوتر ما اقدام نمایند.
• فایروال - دیواری در برابر تهدیداتی که می خواهند از طریق اینترنت به کامپیوتر شما دسترسی پیداکنند.

 

برخی از برنامه های امنیتی موارد مختلف دیگری را برای محافظت از شما ارائه می دهند، اما این سه مولفه جزء موارد اصلی است که حتما باید به آنها توجه داشته باشید.

 

بسته های امنیتی
بسیاری از کمپانی های عرضه کننده آنتی ویروس هردو شکل از نرم افزارهای امنیتی یعنی، آنتی ویروس های تک و بسته های امنیتی شامل آنتی ویروس و چند برنامه امنیتی دیگر را ارائه می دهند.

 

• بسته های امنیتی : بسته های امنیتی معمولا برای مدیریت آسان تر بوده و روش ها و زیربرنامه های امنیتی مختلفی را برای محافظت از کامپیوتر ارائه می دهند. همچنین این نرم افزارها برای افراد مبتدی بسیار مناسب هستند. با این حال همیشه داشتن امکانات اضافه به معنی بهتر بودن آن برنامه نیست. چه بسا امکانات اضافه بدون کاربرد یا استفاده های بسیار کم تنها به کند شدن زمان پردازش و پایین آمدن کارایی کامپیوتر شما بیانجامد.

 

• نرم افزار های مستقل : معمولا کاربران حرفه ای تر ترجیح می دهند از نرم افزارهای تک کاره استفاده کنند تا جزء جزء برنامه های مورد نیازشان را از بهترین ها انتخاب و استفاده نمایند. البته این کار نیاز به نسب چندین نرم افزار و تنظیمات بسیاری است.

 

مواردی که قبل از انتخاب نرم افزار امنیتی باید به آنها توجه کنید
بررسی کامپیوتر
اگر به تازگی کامپیوتر خریده باشید، حتما نرم افزارهای نسب شده بر روی کامپیوترتان را چک کرده و یا از فروشنده درباره آنها سوال کنید. برخی قطعات سخت افزاری ممکن است با نرم افزارهای امنیتی ارائه گردند و فروشنده این نرم افزارها را برروی سیستم عامل شما نصب کرده باشد. این نرم افزارها ممکن است کاملا رایگان یا دارای طول دوره استفاده محدود باشند. سیستم عامل های ۷ و Mac OS X دارای دیواره های آتش داخلی هستند، با این حال آنها کاری نمی کنند مگر اینکه روشن باشند!

 

به علاوه مرورگرهای شما نیز تنظیمات امنیتی دارند که می توانید آنها را مرور کنید. برای انتخاب آنتی ویروس جدید خوب است که برنامه های خود را کنترل کرده و نیازمندی خودتان را از برنامه های امنیتی مشخص کنید و ببینید به چه برنامه های امنیتی نیاز دارید.

 

جدیدترین انتی ویروس, آنتی ویروس, هک

 

برنامه های رایگان در مقابل نرم افزارهای غیررایگان
برنامه های امنیتی رایگان مختلفی در دسترس قرار دارند که می توانند موارد مختلفی از جنبه های امنیتی کامپیوتر شما را محافظت نمایند. بسیاری از این نرم افزارهای رایگان نسخه های محدود شده برنامه های غیررایگان هستند که کمپانی ها با امید اینکه شما آنها را به نسخه های بالاتر بروزرسانی کرده و نسخه های بالاتر را خریداری کنید آنها را ارائه می دهند. از جنبه های منفی این آنتی ویروس ها نداشتن پشتیبانی های تلفنی و آنلاین است که معمولا توسط ما ایرانی ها کمتر استفاده می گردد، همچنین برخی محدودیت ها در برنامه، برای مثال غیرفعال شدن اسکن ایمیل ها و غیره.

 

کاربران سیستم عامل های مکینتاش
بسیاری از کاربران سیستم عامل های مک بر این باورند که مکینتاش ها ویروس نداشته و یا ویروسی نمی شوند، دلیل آن تعداد کم ویروس های نوشته شده برای مک است اما این بدان معنی نیست که برای این سیستم عامل ها ویروسی وجود ندارد. بر طبق این باور بسیاری از کاربران این سیستم عامل ها از آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیتی استفاده نمی کنند. با این حال امروزه ویروس های مک بیشتر و رایج تر شده اند. بسیاری از کاربران حرفه ای استفاده کننده از مک توصیه به استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس و همچنین روشن کردن دیواره آتش این سیستم عامل می کنند.

 

لینک های مخرب نمایش دهنده هشدارهای مختلف امنیتی به یکی از محبوب ترین تاکتیک های مجرمان اینترنتی تبدیل شده اند. این هشدارها شما را از ویروس های کامپیوتری که به ادعای آنها در کامپیوتر شما وجود دارند می ترسانند و شما را تشویق به کلیک بر روی لینک مورد نظرشان و دانلود نرم افزار ارائه شده خودشان می کنند. آنها شما را از وجود ویروس های موجود بر روی کامپیوترتان می ترسانند اما درواقع این ویروس ها وجود خارجی نداشته و شما بر روی لینک برنامه های مخرب کلیک کرده و آنها را دانلود خواهید کرد.

واژه ای که برای این نوع از تهدیدات استفاده می شود Scareware یا ترس افزار است. Scareware ها همچنین برای معرفی خود از تبلیغات گوناگون در سایت های مختلف استفاده می کنند. پس برای انتخاب و دانلود برنامه ها حتما در سایت های معتبر به تحقیق بپردازید و برنامه های خودتان را از سایت های معتبر دانلود و استفاده کنید. همچنین همیشه به یاد داشته باشید که هر اخطاری از طرف مرورگر یا ایمیل شما مبنی بر وجود ویروس برروی کامپیوتر شما ساختگی و جعلی است.

 

چگونه به انتخاب بهترین آنتی ویروس بپردازیم
اکنون که شما نیاز های خودتان را شناخته و ارزیابی کرده اید، و می دانید برنامه های مستقل امنیتی مورد نیازتان است و یا بسته های امنیتی، می توانید به تحقیق در باره بهترین نرم افزار مورد نیازتان بپردازید. در زیر به برخی مسائل اساسی برای راهنمایی انتخاب بهتر نرم افزارها اشاره کرده ایم.

جست و جو و مطالعه مقالات مختلف مقایسه ای
در اینترنت به جست و جوی مقاله های مقایسه ای بین آنتی ویروس ها بپردازید. هزاران مقایسه میان آنتی ویروس ها انجام شده است که شما را در انتخاب بهترین نرم افزار راهنمایی خواهند نمود اما قبل از شروع به مطالعه به یاد داشته باشید که مقالات سال جاری را مطالعه کنید. همچنین مقالات سایت های معتبری مانند CNET و toptenreviews و غیره را بخوانید. اگر آشنایی با زبان انگلیسی ندارید سایت های فارسی زبان مختلفی وجود دارد که مقالات این سایت ها را ترجمه و ارائه می دهند.

 

جدیدترین انتی ویروس, آنتی ویروس, هک

 

کنترل امکانات و مزایا
یک آنتی ویروس خوب باید از امکانات زیر برخوردار باشد، پس در انتخاب خود حتما به این موارد دقت نمایید:
• محافظت زنده یا محافظت آنی : به این معنی که آنتی ویروس همیشه روشن و درحال مانیتورینگ و بررسی فعالیت ها و پردازش هاست.

 

• بروزرسانی خودکار : آپدیت خودکار آنتی ویروس برای محافظت در برابر ویروس های جدید.

 

• آنالیز اکتشافی :بررسی فایل ها برای یافتن ویروس های ناشناخته طبق الگوریتم های کشف ویروس های ناشناخته

 

راحتی کار با نرم افزار
مشخص کنید کار با نرم افزار انتخابی شما از لحاظ راحتی نصب، کار، مدیریت و تنظیمات و بروزرسانی در چه حدی است. برخی از نرم افزارها برای استفاده نیاز به دانش بیشتری دارند. اگر کاربر مبتدی هستید حتما به این مسئله توجه نشان دهید. آنتی ویروس هایی که کار با آنها ساده تر است در سایت خود برای نصب و استفاده با استفاده از اسکرین شات های مختلف به آموزش کلیه مراحل پرداخته و این مراحل نیز به سادگی در نرم افزار گنجانده شده اند.

 

پشتیبانی نرم افزار
اگر تصمیم به خرید آنتی ویروسی گرفته اید بهتر است از شرکتی خریداری کنید که پشتیبانی های مختلف تلفنی و آنلاین را برای نرم افزارهایش ارائه دهد. متاسفانه برای ارتباط مستقیم با شرکت های اصلی معمولا دچار مشکل هستیم برای همین از نمایندگانی خرید کنید که پشتیبانی خوبی برای نرم افزارهای خود ارائه می دهند.

 

یکی از نسخه های رایگان نرم افزار انتخابی را تست کنید
یک نسخه رایگان از نرم افزاری که مورد علاقه شما واقع شده و دوست دارید از آن استفاده نمایید را دانلود و نصب و امتحان کنید. کلیه امکانات آن را چک کنید، راحتی کار و تنظیمات را مرور کنید، خواسته های خودتان از یک نرم افزار خوب امنیتی را مرور کنید، اگر نیازهای شما را تحت پوشش قرار داده و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد برای تهیه نسخه اصلی اقدام کنید.

 

استراتژی استفاده از آنتی ویروس ها
مهمترین مسئله در استفاده از آنتی ویروس جدید این است  که آنتی ویروس شما تنها زمانی خوب است که با آخرین بروزرسانی ها، آپدیت شده باشد. موارد زیر را برای استفاده صحیح و بهتر از آنتی ویروستان مورد نظر داشته باشید:

 

مطمئن شوید که بروزرسانی خودکار در نرم افزار امنیتی شما روشن باشد.

 

اخطارهای مختلف برنامه را نادیده نگیرید. اگر زمان استفاده از برنامه شما به اتمام برسد دیگر بروزرسانی های جدید به دست شما نخواهد رسید.

 

ممکن است در زمان هایی نیاز به غیرفعال کردن آنتی ویروس باشد، همیشه بعد از انجام کارها یادتان باشد که آنتی ویروس خود را دوباره فعال کنید.

 

اگر بخواهید آنتی ویروس جدیدی را نصب و استفاده کنید حتما یادتان باشد که آنتی ویروس قبل را بطور کامل حذف کنید.

 

درس های بیشتر برای حفظ امنیت کامپیوتر
در زیر نکات بیشتری برای حفظ امنیت و سلامت کامپیوتر ذکر شده که رعایت آنها باعث فعالیت بهتر کامپیوتر خواهد بود:

 

ری استارت کردن کامپیوتر در زمان های مختلف : برخی از ما ممکن است از کامپیوتر خود بطور مداوم استفاده نماییم اما بهتر است حداقل در هر هفته یک بار کامپیوتر را روشن و خاموش نماییم تا اگر بروزرسانی نیاز به ریست سیستم عامل داشته باشد برروی کامپیوتر اعمال گردد.

 

نصب بروزرسانی های نرم افزارهای دیگر سیستم عامل : زمانی که سیستم عامل شما را از وجود بروزرسانی جدید در نرم افزارها مطلع می کند آن را دانلود و نصب کنید. بروزرسانی های نرم افزارهای برای رفع باگ ها و نواقص امنیتی نرم افزار و سیستم عامل نوشته می شوند که باعث محافظت شما از تهدیدات جدید می گردد.

 

استفاده از سیستم ریستور : اگر از بروزرسانی استفاده کرده که سیستم عامل شما را دچار مشکل کرده است از سیستم ریستور استفاده نمایید. سیستم ریستور به شما اجازه می دهد تا کامپیوتر را به زمانی ببرید که این مشکلات وجود نداشته است.

به احتمال فراوان شما که هم‌اکنون در حال خواندن این مطلب هستید، یک کامپیوتر شخصی از نوع دسکتاپ در منزل دارید که تا حالا حتی فکرش را هم نکرده بودید که می‌شود این محرم اسرار خودتان را به حمام ببرید.

خب، راستش را بخواهید آخرین تحقیقات دانشمندان و پژوهشگران نشان می‌دهد نمی‌توان کامپیوترها را برد زیر دوش حمام، اما همه ایمان دارند اگر کمی به نظافت این دوست صمیمی خودمان رسیدگی کنیم، عمر خودمان و کامپیوترمان افزایش پیدا خواهد کرد. حتما شنیده‌اید کیبورد یک کامپیوتر از خیلی جاهای دیگر منزل شما کثیف‌تر است!

 

کامپیوتر هم مثل هر موجود دیگری به نظافت نیاز دارد، چراکه اگر نظافت درخصوص آن انجام نگیرد، می‌تواند پیامدهای ناگواری به همراه داشته باشد.

 

بگذارید با مثالی کوتاه این مطلب را بیشتر برای شما روشن کنم. فرض می‌کنیم حدود یک سال است شما به نظافت داخلی کیس خود توجه نکرده‌اید. در این صورت گرد و غبار می‌تواند در بین خنک‌کننده پردازنده مرکزی شما نفوذ کرده و باعث شود پردازنده آن‌طور که باید خنک نشود و از عمر مفید آن کاسته شود.

 

چه باید کرد؟
ابتدا باید ابزارهایی مثل دمنده باد هوای فشرده (اسپری یا سشوار برقی)، مکنده هوا (شارژی یا جاروبرقی‌های با امکان مکش هوا)، مایع شست‌وشوی با حداقل میزان الکل، دستمال نرم و بدون پرز (مانند دستمال عینک) و یک عدد مسواک (یا شبیه آن) را آماده کنید تا دست به کار شویم.

 

اما قبل از آغاز به کار حتما باید یک ماسک ضدگرد و غبار به دهان ببندید. برای جلوگیری از ورود غبار به داخل چشم یک عینک ساده هم به چشم بزنید.

 

حال بیاییم سری به کیس خود بزنیم. می‌دانیم کیس در واقع استخوان‌بندی کامپیوتر ما به حساب می‌آید و تمامی قطعات سخت‌افزاری مانند مادربورد، پردازنده مرکزی، کارت گرافیک و... روی آن سوار می‌شود.

 

قبل از هر کاری در قاب کامپیوتر (کیس) را باز کنید و... بله حتما تعجب می‌کنید که چقدر غبار و آشغال آنجا جمع شده است. حالا با استفاده از سشواری که روی حالت باد سرد تنظیم شده است، گرد و غبار تجمع یافته در گوشه و کنار کیس و قطعات سخت‌افزاری کیس خود را تمیز کنید.

 

در این حالت گرد و غبار فراوانی به هوا بر خواهد خاست. مراقب باشید! اگر دیدید گرد و غبار به صورت گلوله‌مانند به گوشه و کنار چسبیده‌اند، پیشنهاد می‌شود از طریق مکنده از دست آنها خلاص شوید!

 

در مرحله بعد و با استفاده از دستمال نرم و بدون‌پرز (دستمال مرطوب هم قبول است) به سراغ فن‌های (FAN) خنک‌کننده کیس و پردازنده خود بروید. با استفاده از آن می‌توانید گرد و غبار چسبیده به پره‌ها را پاک کنید. البته گاهی پیش می‌آید که نمی‌توانید گوشه‌های این فن‌ها را با دستمال تمیز کنید، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک یا چند گوش‌پاک‌کن برای این مهم استفاده کنید.

خب حالا کیس ما تمیز شده است و می‌توانید در آن را ببندید، اما آیا وسیله دیگری هم مانده است؟ بلی!

 

مانیتور یا همان صفحه نمایش که وظیفه نشان دادن تصاویر را به عهده دارد هم باید تمیز شود، چرا که فکر نمی‌کنم شما دوست داشته باشید جای اثرات انگشت خود یا دیگران را روی صفحه نگاه کنید.

 

تمیز کردن صفحه نمایش با کیس کاملا متفاوت است و در اینجا ما از مایع‌های شست و شوی مخصوص همین کار که در مراکز خرید دستگاه‌های دیجیتال به فروش می‌رسند می‌توانیم استفاده کنیم یا می‌توانیم از مایع شیشه‌شویی که دارای کمترین میزان الکل است بهره بگیریم (که البته گزینه اول پیشنهاد بهتری است!) هنگامی که صفحه نمایش خاموش است از طریق یک دستمال نرم و بدون پرز و با بهره‌گیری از مایع تمیز‌کننده، صفحه نمایش خود را بدون آن‌که فشار زیادی به آن وارد شود پاک کنید.

 

دقت داشته باشید اگر فشاری بیش از اندازه وارد کنید احتمال دارد پیکسل‌های سوخته در صفحه نمایش شما ایجاد شود. البته این موضوع تنها در صفحه نمایش‌های LCD مطرح است. درخصوص صفحه نمایش‌های CRT یا همان‌هایی که دارای لامپ تصویر بوده و اندازه بزرگ و وزن بالایی نیز دارند می‌توانید از همین ابزارها بهره بگیرید (بدون ترس از پیکسل‌های سوخته).

 

اما در کنار موارد ذکر شده ماوس و صفحه کلید را فراموش نمی‌کنیم. برای تمیز کردن صفحه کلید می‌توانید از یک مسواک نرم یا ابزاری شبیه آن استفاده کنید و بین کلیدهای آن بکشید تا گرد و غبار رسوخ کرده به آن خارج شود. می‌توانید از دستمالی آغشته به مواد شوینده نیز برای تمیز کردن روی دکمه‌های صفحه کلید استفاده کنید. ماوس را نیز به همین طریق تمیز کنید.

 

در مورد صفحه کلید و ماوس فراموش نکنید که امکان دارد غبار هوا بر اثر برخورد مداوم با رطوبت و چربی نوک انگشتان در حاشیه کلیدها حالت زننده‌ای را به‌وجود آورده باشد و به قول معروف کبره بسته باشد. در این حالت شاید لازم باشد مثل وقتی که در حمام کیسه می‌کشید، کمی خشن‌تر برخورد کنید تا همه آن کثیفی‌هـــا بخوبی زدوده شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.