قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چگونگی صرفه جویی درجوهر و چاپ بهتر وبگاه ها

صفحه های وبی که می خواهید بر روی کاغذ (hard copy) چاپ شوند شاید گاهی خوب و گاهی بد از آب درآیند. برخلاف اسناد دیگر، آسان نیست که بگوییم به طور دقیق چند تکه کاغذ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، و آیا بریده های نامناسبی خواهیم داشت یا خیر. مشکل اتلاف و هدر رفتن جوهر به دلیل چاپ تصاویر و آگهی های ناخواسته را نیز به آن اضافه کنید، و کمی هم عجیب است که بسیاری از مردم به رونوشت و جایگذاری (Cope & Paste) آنها در ویرایشگر واژه روی می آورند. اما با استفاده از افزونه های مرورگر و علاقه مندی ها (bookmarklet)، می توانید به کنترل و نظارتی بر آنچه که در حال چاپ آن هستید دست یابید.

چیزی نمی تواند شما را از بکار بردن گزینه پیش نمایش چاپ (Print Preview) مرورگر تان بازدارد، اما چنانچه این کار را نکنید شاید به دلیل وجود یک بنر تبلیغاتی به چاپ یک صفحه اضافی با جوهر بیشتر منتهی شود، و دیگر نمی توانید کاری انجام دهید. با مراجعه به یکی از ابزارهای زیر، شما به توانایی و امکانی برای ویرایش صفحه ها پیش از چاپ شان دست می یابید.

این امر تنها بدین معنا نیست که شما بدون وجود هیچ گونه مزاحمت و مشکلی فقط آنچه را که مایلید چاپ می کنید، بلکه می توانید در این فرایند در جوهر، کاغذ و پول صرفه جویی کنید. مهم نیست که کدام مرورگر سلاح انتخابی شما باشد، در اینجا راهکاری برای شما وجود دارد.

چنانچه کروم مرورگر برگزیده شماست، شاید Print Friendly (مورد پسند برای چاپ) افزونه مناسبی برایتان باشد. به لطف این افزونه یک دکمه نوار ابزار افزوده می شود که عملکرد چاپ را آسان تر می سازد، بنابراین دیگر نیازی به حرکت در سراسر فهرست کروم نیست.

افزونه های مرورگر, چاپ صفحه وب

چند راه برای بهبود بخشیدن به چاپ صفحه وب وجود دارد. یک راه سریع و آسان برای صرفه جویی در صفحه و جوهر این است که دکمه حذف تصویر را تیک بزنید، اما همچنین می توانید از فهرست کشویی پایین رو اندازه متن (Text Size) برای پرکردن هر چه بیشتر هر صفحه استفاده نمایید.

افزونه های مرورگر, چاپ صفحه وب

در پنجره پیش نمایش چاپ، می توانید روی هر عنصر صفحه برای حذف آن کلیک کنید؛ بنابراین می توانید به آسانی آگهی ها و کادرهایی که نمی خواهید را برش بزنید. به محض آنکه روی دکمه چاپ می زنید پنجره معمول محاوره چاپ به راه خواهد افتاد پس شما می توانید انتخاب کنید که چاپ با کیفیت پایین تری صورت گیرد تا به مراتب، جوهر بیشتری ذخیره شود.

فایرفاکس – Print Edit 

Print Edit (ویرایش چاپ) افزونه دیگری است که می تواند از طریق یک دکمه نوار ابزار در دسترس قرار گیرد؛ هرچند، عجیب اینکه، این یک دکمه چند منظوره است که به طور پیش فرض برای چاپ منظم و معمول تعیین شده است. برای شروع به کار بر روی پیکان در سمت راست دکمه کلیک کرده و Print Edit را انتخاب کنید.

افزونه های مرورگر, چاپ صفحه وب

شما در می یابید که این افزونه کار بزرگی انجام داده و محتوای غیر ضروری را بدون نیاز به انجام کاری از سوی شما، بیرون می آورد. یک شیوه محاسباتی (الگوریتم) برای تشخیص میله های هدایت و ناوبری (navigation bars)، آگهی ها و تبلیغات که می بایست حذف شوند مورد استفاده قرار می گیرد، اما پس از شما آزادید تا شروع به ویرایش محتوای باقیمانده نمایید.

افزونه های مرورگر, چاپ صفحه وب

بر روی هر عنصر صفحه کلیک کنید – چه متن باشد یا تصویر – سپس می توانید از نوار ابزار بالا برای انجام آن کاری که باید انجام دهید استفاده کنید. روی حذف (Delete) کلیک کنید و عنصر انتخاب شده حذف خواهد شد و باقیمانده صفحه حرکت کرده تا فضای خالی را پر کند. شما همچنین می توانید از گزینه پنهان کردن (Hide) برای انتخاب اینکه یک موضوع یا شیء خاص چاپ نشود بلکه یک شیء نامرئی در جای خود باقی مانده تا قالب بندی حفظ شود، استفاده کنید.

دکمه قالب بندی (Format) را می توان برای حذف سبک (styling) از متن، تنظیم و تعیین اندازه قلم و غیره مورد استفاده قرار داد. چنانچه چندین قطعه یا بلوک از متن را در همان زمان انتخاب کنید، آنها می توانند به همان شیوه همزمان نیز طراحی شوند، اما شما از گزینه طراحی مناطق مختلف به صورت جداگانه نیز برخوردارید.

افزونه های مرورگر, چاپ صفحه وب

اینترنت اکسپلورر – Smart Print for Bing Bar
ممکن است تصمیم گرفته باشید که همچنان از اینترنت اکسپلورر برای وبگردی استفاده کنید، و چنانچه همین گونه باشد می توانید از مزایای Smart Print for Bing Bar بهره مند شوید. سری به صفحه ابزار بزنید و روی دکمه اکنون Smart Print را فعال کن برای شروع نصب کلیک کنید.

افزونه های مرورگر, چاپ صفحه وب

هنگامی که می خواهید صفحه ای را چاپ کنید، روی این دکمه در نوار ابزار بینگ (Bing Toolbar) که به اینترنت اکسپلورر افزوده شده است کلیک کنید. شما در می یابید که این افزونه کاری شایسته و معقول برای آنچه که شاید برای چاپ در نظر دارید انجام می دهد، اما شما می توانید به سادگی تنظیماتی را در صورت لزوم اعمال نمایید.

بر روی دکمه چهارم در نوار ابزار Smart Print برای تغییر به حالت دستی کلیک کنید، پس می توانید شروع به کشیدن کادرها در پیرامون بخش های مختلف صفحه کنید. نخستین باری که قسمتی از صفحه را انتخاب می کنید، به رنگ سبز مشخص خواهد شد که نمایانگر چاپ شدن آن خواهد بود، اما شما همچنین می توانید پیرامون عناصر دیگر درون این کادر سبز رنگ بکشید تا به طور کامل از نسخه چاپی حذف شوند.

افزونه های مرورگر, چاپ صفحه وب

تمام مرورگرها – Print What You Like
چنانچه از مرورگر وب متفاوتی استفاده می کنید، یا چندین مرورگر وب را بکار می برید و می خواهید قادر به استفاده از همان ابزار ویرایش چاپ در هر یک شوید، نیازی نیست تا به دورتر از Print What You Like بنگرید؛ در واقع نامش بیانگر همه چیز است.

این خدمات می تواند به چندین شیوه مورد استفاده قرار گیرد، شروع به بازدید از یک سایت کرده و URL صفحه هایی که مایل به چاپ آنها هستید را در آن جایگذاری کرده یا بچسبانید. شیوه دیگر – و چیزی که ثابت شده که برای استفاده طولانی مدت کارآمد تر است – اینکه علاقه مندی ها (bookmarklet) را به نوار ابزار مرورگرتان بکشید.

افزونه های مرورگر, چاپ صفحه وب

هر شیوه ای که برای دسترسی به Print What You Like بکار برید، این ابزار به همان شیوه عمل می کند، و به شما اجازه ویرایش صفحه وب کنونی در مرورگرتان را می دهد. تنظیمات سریع در سمت چپ را می توان برای درآوردن یک تصویر پس زمینه، تمامی تصاویر، یا حذف حاشیه ها مورد استفاده قرار داد.

افزونه های مرورگر, چاپ صفحه وب

بخش ویژگی های صفحه (Page Properties) از نوار کناری را می توان برای تنظیم اندازه قلم و سبک بکار برد. شما همچنین می توانید روی هر عنصر صفحه کلیک کرده و از نوار ابزار بالارو (popup) که برای حذف هر آنچه که نمی خواهید، یا تنظیم اندازه آن نمایان می شود، استفاده کنید.

افزونه های مرورگر, چاپ صفحه وب

بنابراین هر زمان که به اینترنت دسترسی داشته باشید، شماری از گزینه ها وجود دارند که به شما این اطمینان را می بخشند که تنها هر آنچه را که نیازمندید بتوانید چاپ کنید.

عملکرد چاپ صفحه های وب می بایست چیزی بیش از چند کلیک کردن و سرو کار داشتن با یک عالمه کاغذ باشد. با استفاده از یک ابزار اختصاصی برای مدیریت آنچه که چاپگر تان تولید می کند، می توانید سهم خود را  نه تنها در قبال محیط زیست، بلکه کیف پول تان نیز ادا کنید.

سئو سایت فروشگاهی

بخش عظیمی از محیط مجازی را فروشگاه های اینترنتی در بر گرفته اند و به همین دلیل سئو سایت فروشگاهی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. تعدادی قبل چه بسا شمار فروشگاههای اینترنتی آنقدر بسیار نبود که برای هر قلم کالایی که میخواهیم بفروش برسانیم نیاز باشد بر روی سئو فروشگاه پیشه کنیم اما اکنون که و در سنه 2018 تعدد فروشگاههای اینترنتی مایه شده که همه این فروشگاهها به گویه سئو دیدن ویژه ای داشته باشند. ما در این مقاله به بررسی زوایای سئو سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت. شما با مطالعه این نوشتار قادر به فهم چگونگی سپریدن سئو فروشگاه اینترنتی خود خواهید بود. پس با ما به اتفاق باشید.


چرا سئو سایت فروشگاهی الزامی است؟

اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید احتمالا خودتان هم فهمیده اید که بهترین راه جذب مشتری، سئو فروشگاه اینترنتی است. چرا و چگونه آن چیست؟


برای داشتن مشتری، باید شناخته شوید. برای شناخته شدن هم باید تبلیغات کنید. بزرگترین فروشگاههای اینترنتی ایران و گیتی نیز بدون تبلیغات از راه پیشرفت بعید می شوند. تبلیغات راههای گوناگونی دارد که هر کدام از آنها با پروا به گونه کار و جنبش شما و کالایی که می فروشید بازخورد متفاوتی دارد. در زیر چند نمونه تبلیغات را برای شما معرفی خواهیم نمود


تبلیغات در وب سایت های دیگر

به این چهره است که شما تبلیغات خویش را درون تارنما های با بازدید بالا قرار می دهید، این نوع تبلیغ با پروا به هزینه نسبتا بالا و بازخورد کم برای کسانی توصیه می شود که بودجه تبلیغاتی ابهت در برگزیدن دارند.


تبلیغات در شبکه های اجتماعی

این نوع تبلیغ با پروا به کالای شما ممکن است بازخورد پسندیده داشته باشد و یا نداشته باشد. برای مشخص شدن این موضوع، تبلیغات خویش را محیط یک محیط حقیر و تبلیغات ارزان قیمت آزمایش کنید. داشتن تبلیغات در شبکه های اجتماعی به نوعی می تواند به سئو سایت نیز کمک کند.


تبلیغات در گوگل

یکی از راههای خوب کسب درآمد و پیدا کردن مشتری تبلیغات در گوگل است. تبلیغات در گوگل در واقع همان سئو سایت است که شما هزینه های خویش را مستقیم به گوگل می پردازید. این جستار دو جنبه منفی دارد؛ باره نخست اینکه در طویل مدت شما خرج بسیار هنگفتی نسبت به سئو پرداخت خواهید نمود. باره دیگر جنبه انسانی آن است که اگر سئو را گزینش کنید کمک کرده اید یک هموطن مشغول به کار شود. راه های بهینه سازی فروشگاه اینترنتی جنبه مثبت این موضوع نیز تسریع در جذب مخاطب است.


نکته: پیشنهاد ما این است که از تبلیغ گوگل الی زمانی که سایت شما در سئو ترقی نکرده است، استفاده نمایید تا بتوانید درآمد مختصری کسب نمایید.

تبلیغات با سئو سایت فروشگاهی 

این روش که منجر به نمایش سایت شما در نتایج گوگل می گردد، بهترین طریق برای افزایش فروش است. علت این موضوع نیز، ورود مخاطبانی به سایت شما است که غربال شده هستند و به کالای شما احتیاج دارند. در واقع کاربرانی به سایت شما مراجعه می کنند که از پیش مشتری هستند و دربایستن نیست شما آنها را به مشتری تبدیل کنید! تنها کافیست با خدمات پسندیده آنها را خوشنود به خرید کنید.


چرا سئو سایت فروشگاهی مقرون به صرفه است

اگر دیدن کلی نسبت به موضوع سئو داشته باشید و آینده را نیز در نظر بگیرید سئو سایت برای شما زیاد ارزان تمام می شود. چرا که سئو اثناء آغاز به طاقت زیادی دربایستن دارد لغایت بتوانید سایت های رقیب را احد بعد از دیگری جا بگذارید و هنگامی که به نتیجه دلخواه رسیدید دیگر نیازی به این حجم پیشه و هزینه هستی ندارد و این نقطه صریح پیشه است. با سئو، اکنون که شما با هزینه ناچیز، در نتایج آغاز گوگل پیمان دارید و این سوژه منجر به افزایش فایده شما می گردد.


در این قسمت یکی از ویژگی های یاهو مسنجر را بررسی خواهیم کرد که با استفاده از آن براحتی خواهید توانست از محیط صفحه دسکتاپ ویندوز خود عکس بگیرید و در کامپیوتر ذخیره کرده و یا برای دوستانتان در چت یاهو ارسال نمائید...

آموزش گرفتن عکس از محیط دسکتاپ با استفاده از یاهو مسنجر :

بمنظور این کار کافیست تا از پنجره مربوط به ارسال پیام در یاهو مسنجر بر روی آیکن نشان داده شده در تصویر زیر کلیک نمائید ، با انجام این کار پنجره ارسال پیام ناپدید شده و لایه ای خاکستری رنگ بر روی کل محیط دسکتاپ را خواهد پوشاند

 عکس گرفتن از صفحه دسکتاپ, ابزار چت آنلاین

بمنظور گرفتن عکس در نقطه مورد نظر کلیک چپ کرده و آن را تا منطقه موردنظر خود کشیده و سپس رها نمائید ؛ سه آیکن کوچک درگوشه ی پایین سمت راست نمایان شده که بمنظور ذخیره و ارسال تصویر مورد نظر برای دوستان خود میتوانید از آنها استفاده نمائید...

 عکس گرفتن از صفحه دسکتاپ, ابزار چت آنلاین

به همین راحتی با استفاده از یاهو مسنجر خواهید توانست از محیط ویندوز خود اسکرین شات تهیه نمائید...


استفاده از اینترنت موبایل بر روی کامپیوتر و لپ‌تاپ(گوشی‌های سونی‌اریکسون)
در این مقاله قرار با هم یاد بگیریم که چطوری گوشی‌های سونی‌اریکسون خودمون رو وصل کنیم به کامپیوتر و از اینترنت موبایل یا همون GPRS در کامپیوتر استفاده کنیم تا با کم‌ترین هزینه یه اینترنت همراه داشته باشیم.

این بار اول با کانکتور بیسیم بلوتوث (Bluetooth) شروع می‌کنم و بعد هم اتصال از طریق کابل رو باهم آزمایش می‌کنیم و در آخر هم اپلیکیشنی برای موبایل‌های سیمبیان معرفی می‌کنم تا بتونید از موبایل به عنوان مودم وایرلس استفاده کنید.

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

حالت اول: از طریق اتصال بدون سیم ِ بلوتوث
استفاده در کامپیوتر رومیزی (PC): برای اتصال گوشی سونی‌اریکسون از طریق بلوتوث به پی‌سی اول از همه نیاز به قطعه سخت‌افزاری بلوتوث داریم، ممکن ِ شما این سخت‌افزار بلوتوث (Bluetooth Dongle) رو از قبل داشته باشید و یا قرار باشه با قیمت ناچیزی از یکی از فروشگاه‌ها تهیه کنید.

۱- دانگل بلوتوثی را که تهیه کردید به درگاه USB کامپیوتر خودتون وصل کنید و منتظر بشید تا آیکون دندان‌آبی در کنار ساعت ویندوز به نمایش در بیاد.

۲- و بعد بلوتوث گوشی موبایل خودتون رو روشن کنید و روی آیکون بلوتوث که کنار ساعت ویندوز ظاهر شده کلیک راست کنید و Add a Device (اولین گزینه) را انتخاب کنید.

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

۳- در پنجره‌ی جدید که باز می‌شه بلوتوث PC شما شروع به جست و جو می‌کنه، شما هم منتظر بشید که موبایل شما رو پیدا کنه و در لیست نمایش بده.

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

اسم بلوتوث گوشی موبایل خودتون رو انتخاب کنید روی Next کلیک کنید.

۴- در این پنجره یک کد به شما نمایش داده می‌شه و همزمان در گوشی شما یک پیغام نمایش می‌ده، پیغام نمایش داده شده در گوشی موبایلتون رو تایید کنید و کد رو در گوشی موبایل خودتون وارد کنید و منتظر بشید کامپیوتر و موبایلتون به هم وصل بشن و درایورهای (Driver) مورد نیاز موبایل شما به صورت خودکار بر روی کامپیوتر شما نصب بشه (این امکان هم وجود داره که تعدادی یا همه‌ی درایورها توسط ویندوز شناخته نشن، در این صورت شما باید توسط سی‌دی گوشی موبایلتون که در جعبه گوشیتون هست این درایورها رو نصب کنید، البته بعضی دانگل‌های بلوتوث هم همراه خودشون سی‌دی دارن که در صورت نیاز باید سی‌دی دانگل بلوتوث رو هم نصب کنید.).

۵- حالا پنجره‌ای که در ویندوزتون هستش رو Close کنید.

۶- اگه همه چیز مرتب باشه، الان کامپیوتر و موبایل شما باید به هم دیگه وصل شده باشن. این مورد رو می‌تونید با کلیک بر روی آیکون بلوتوث کنار ساعت ویندوز و بعد انتخاب گزینه Show Bluetooth Device برسی کنید، وقتی روی این گزینه کلیک کنید پنجره‌ای باز می‌شه و لیست تمام گوشی‌هایی که به کامپیوتر وصل شدن رو نمایش می‌ده. از همین پنجره هم می‌تونید گوشی مورد نظر رو از لیست حذف کنید.

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

۷- در این مرحله، گوشی موبایلی که می‌خواهید توسط اون به اینترنت وصل بشید رو انتخاب کنید، روش کلیک راست کنید و مثل تصویر زیر عمل کنید:

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

۸- و حالا در پنجره‌ی جدید که باز شد مودم مورد نظرتون که درواقع اسم مودم گوشی شما هستش و احتمالاً هم با اسم و مدل گوشی شروع می‌شه رو انتخاب کنید، البته در بعضی از مدل‌ها اسم مودم گوشی رو نمی‌نویسه و بجاش یک گزینه دیگه به اسم Standard Modem over Bluetooth Link هستش که باید اون رو انتخاب کنید.

۹- پنجره‌ی جدید رو که باز می‌شه مثل تصویر زیر تنظیم کنید:

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون


حالا روی Connect کلیک کنید، اگه همه چیز درست باشه، باید کامپیوتر شما از گوشی شما به عنوان مودم استفاده کنه و به اینترنت وصل بشه. به همین راحتی، حالا شما می‌تونید از اینترنت سیّار استفاده کنید!

فکر نمی‌کنم نیاز به گفتن هم باشه که این کانکشنی که شما ساختید در کامپیوتر شما ذخیره می‌شه و برای دفعات بعدی می‌تونید از قسمت کانکشن‌ها بهش دسترسی داشته باشید.

این آموزشی بود که بر روی ویندوز ۷ قابل انجام هستش، اجرای این مراحل در ویندوز XP در باطن تفاوت زیادی با ویندوز ۷ نداره :) فقط یک مقدار شکل و شمایلش تغییر کرده!

-اگر از ویندوز XP استفاده می‌کنید بیشترین تغییر مربوط به مرحله‌ی ساختن کانکشن می‌شه (مرحله ۷، ۸ و ۹) که باید در موقع ساخت کانکشن مودم گوشی و یا مودم بلوتوث را انتخاب کنید و با شماره‌ی *۹۹# با خالی گذاشتن یوزرنیم و پسورد کانکت بشید.

استفاده در لپ‌تاپ (Lap Top): و اما اگه از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، دردسر خیلی کمتری دارید. اول از همه بلوتوث لپ‌تاپ رو روشن کنید و مراحل ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ بالا رو عیناً تکرار کنید (البته اگه لپ‌تاپ شما بلوتوث نداشته باشه باید از همون روش کامپیوتر رومیزی (PC) که در بالا گفته شد استفاده کنید.).

۷- روی اسم گوشی مورد نظرتون که می‌خواهید باهاش به اینترنت وصل بشید دابل کلیک کنید، پنجره‌ای مثل عکس زیر برای شما نمایش داده می‌شه، برای وصل شدن به اینترنت تنها کاری که باید انجام بدید اینه که روی اولین دکمه‌ی سمت راست -Connect- کلیک کنید.

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

و حالا از پنجره‌ای که باز شده روی دکمه Connect کلیک کنید، اگه هیچ مورد خاصی وجود نداشته باشه لپ‌تاپ شما بدون هیچ پیغام خطایی به اینترنت وصل می‌شه!

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

اگه به گوشه‌ی سمت راست پایین عکس بالا نگاه بندازید میبینید که اتصال با اینترنت برقرار شده و می‌تونید به راحتی از این اینترنت هر جایی که موبایلتون آنتن می‌ده و لپ‌تاپتون دم دستتون هستش استفاده کنید.

حالت دوم: از طریق کابل USB
1- در این حالت شما نیاز دارید نرم‌افزار مخصوص سونی‌اریکسون (Sony Ericsson PC Suite) رو روی کامپیوتر نصب کنید. برای نصب این نرم‌افزار اول از همه اون رو از سایت سونی‌اریکسون دریافت کنید و مثل بقییه نرم‌افزارها نصب کنید روی سیستم‌تون.

۲- بعد از نصب برنامه، گوشی سونی‌اریکسون رو توسط کابل USB -که احتمالاً که جعبه گوشی شما هست.- به کامپیوتر وصل کنید و منتظر بشید تا کامپیوتر شما به طور کامل گوشی موبایل رو بشناسه. حالا برنامه PC Suite سونی اریکسون رو اجرا کنید، باید با صفحه‌ای شبیه تصویر زیر مواجه بشید؛

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

۳- و حالا از منوی سمت راست بر روی Tools > Internet Conection کلیک کنید. اگر همه چیز درست باشه و موبایل شما به طور کامل توسط برنامه شناخته شده باشه با کلیک بر روی Connect باید بتونید از طریق موبایلتون به اینترنت متصل بشید.

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

اگر با خطایی مواجه نشیده باشید کار شما تمام هستش، الان اینترنت موبایل -GPRS- به کامپیوتر شما منتقل شده و به راحتی می‌تونید به اینترنت وصل بشید و لذت ببرید :)

۴- و اما اگه با پیغام خطایی مواجهه شدید، بر روی Manage Your connections که یکم پایین‌تر از دکمه‌ی Connect هستش کلیک کنید و از صفحه‌ی باز شده روی Add New Connection کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد برید.

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

۵- در پنجره‌ی باز شده روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.
در پنجره‌ی Connectin ID؛
-در قسمت Name the Connection یک نام دلخواه برای کانکشن اینترنت خودتون انتخاب کنید.
-در قسمت Country/region ایران رو انتخاب کنید.
-در قسمت Service provider هم اسم اپراتور تلفن همراه خودتون رو انتخاب کنید، که من در این‌جا MTN Irancell رو انتخاب کردم.
بعد از انجام این مراحل با کلیک بر روی Next به مرحله‌ی بعدی برید.

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

۶- در این مرحله‌ی باید نوع اتصال اینترنتی موبایلمون رو انتخاب کنیم، من برای خط ایرانسل قسمت UMTS رو انتخاب کردم، اما شاید لازم بشه برای بعضی اپراتورهای دیگه از GPRS و یا GSM-Data استفاده کنید.

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

۷- در پنجره‌ی بعدی، کادرهای User name و Password رو خالی بگذارید، در کادر APN هم برای اپراتور ایرانسل mtnirancell و برای همراه اول MCCI Internet رو وارد کنید.
من در این‌جا چون از ایرانسل استفاده می‌کردم mtnirancell رو وارد کردم.

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

۸- با انتخاب IP از لیست PDP Type و کلیک بر روی Next به مرحله‌ی بعدی برید.

اینترنت موبایل روی کامپیوتر, گوشی‌ سونی‌ اریکسون

۹- در پنجره‌ی Fall-back connection creating قسمت Yes رو انتخاب کنید و با کلیک بر روی Next به مرحله‌ی بعد برید.

۱۰- در این مرحله هم می‌تونید یک نام دلخواه برای کانکشن اینترنتی که ساختید انتخاب کنید.
مراحل نسبتاً طولانی اتصال از طریق کابل به اینترنت به همین راحتی تمام شد.

اگه همه چیز درست انجام شده باشه، شما از الان می‌تونید با وصل کردن موبایلتون به کامپیوتر با کابل USB و به وسیله‌ی کانکشن اینترنتی که ساختید به اینترنت متصل بشید.

حالت سوم: اتصال بدون سیم وایرلس (Wireless)

اگه از گوشی‌هایی سونی‌اریکسونی با سیستم عامل سیمبین استفاده می‌کنید و گوشی شما وایرلس هم داره، می‌تونید از اپلیکیشن JoikuSpot Premium برای به اشتراک گذاری اینترنت موبایلتون -GPRS- از طریق وایرلس گوشیتون استفاده کنید. برای این کار کافیه فقط این اپلیکیشن رو که با ورژن ۳ و ۵ سیستم عامل سیمبیان سازگار هستش رو از اینجا دانلود کنید (نسخه ساین شده و کامل) و بعد از نصب بر روی گوشی موبایلتون اینترنت رو به اشتراک بگذارید و بدون دردسر ازش استفاده و لذت ببرید.

اینترنت؛از موبایل به لپ‌تاپ

با گسترش استفاده از اینترنت، دسترسی نداشتن به این شبکه بزرگ جهانی برای بسیاری از کاربران به مشکلی بسیار بزرگ تبدیل شده است و این مشکل زمانی خود را نشان می‌دهد که این قبیل کاربران که زندگی بدون اینترنت برایشان هیچ معنایی ندارد، آن‌طور که می‌خواهند نتوانند از اینترنت استفاده کنند! فرض کنید قصد دارید با استفاده از خدمات اینترنت بانک خود به انتقال وجه از حسابی به حساب دیگر بپردازید.
لپ‌تاپ در اختیار دارید اما اینترنت ندارید! در عوض گوشی تلفن همراهتان از قابلیت دسترسی به اینترنت برخوردار است، اما مرورگر نصب شده روی آن سازگاری کاملی با سایت خدمات اینترنت بانک شما ندارد! یا فرض کنید از سرویس‌های دیتای شبکه همراه خود استفاده می‌کنید و قصد دارید در مدت زمان استراحت در دانشگاه، اینترنت تلفن همراه خود را در اختیار دیگر دوستانتان نیز قرار دهید.

در چنین شرایطی اگر گوشی تلفن همراه شما مجهز به سیستم‌عامل ویندوز فون 8 باشد براحتی می‌توانید تلفن خود را به یک نقطه دسترسی بی‌سیم برای استفاده از اینترنت تبدیل کنید و اینترنت فعال روی تلفن همراهتان را با دیگر دستگاه‌های مجهز به کارت شبکه بی‌سیم به اشتراک بگذارید.

برای انجام این کار باید چند مرحله را دنبال کنید:
1ـ از فـــهرست برنامه‌ها در تلفن خود به بخش Settings مراجعه کنید.

2- صفـــــــحه را به پاییـن اسکرول کــرده و گـــزینه internet sharing را پیدا کنید. پس از مشاهده این گزینه روی آن فشار دهید.

3- در این صفحه گزینه‌ای با عنوان Sharing قابل مشاهده است. این گزینه در حالت پیش‌فرض در حالت Off قرار دارد. شما می‌توانید برای فعال‌سازی آن، کلید مقابل آن را به سمت راست کشیده و آن را به On تغییر دهید.

4- پس از فعال‌سازی قابلیت اشتراک‌گذاری اینترنت، شما می‌توانید برای اعمال تنظیمات بیشتر روی گزینه setup فشار دهید. با انتخاب این گزینه می‌توانید نام شبکه و رمز دلخواهی را برای دسترسی به آن مشخص کنید و همچنین در بخش Guests connected نیز می‌توانید تعداد کاربران متصل به شبکه خود را مشاهده کنید.

5- برای غیرفعال‌کردن این قابلیت نیز باید دوباره پس از طی مراحل فوق، گزینه Sharing را به Off تغییر دهید.

بررسی وضعیت باتری لپ‌تاپ در OS X

همه باتری‌ها به مرور زمان ضعیف شده و در پایان می‌میرند. اما دقت در استفاده از دستگاه‌ و مراقبت از آن باعث می‌شود، عمر باتری بیشتر شود. لپ‌تاپ‌های اپل که میزبان سیستم‌عامل OS X هستند، به این مسأله توجه نموده و به کاربران کمک می‌کنند تا وضعیت باتری دستگاه‌ خود را بهتر و دقیق‌تر کنترل کنند.
اگر کاربر لپ‌تاپ هستید، اطلاع از وضعیت باتری به شما کمک می‌کند تا از عملکرد صحیح و سالم بودن باتری دستگاه‌ خود مطمئن شوید. چرا که به مرور زمان، با هر بار استفاده از سیستم، ظرفیت ذخیره‌سازی باتری کم و کمتر می‌شود و لذا دانستن این اطلاعات به کاربر کمک می‌کند تا مطمئن شود که وضعیت شارژ دستگاه به درستی گزارش می‌شود. البته به یاد داشته باشید که صحت این اطلاعات به معنی سلامت عمومی‌ باتری دستگاه شما نخواهد بود.

برای بررسی وضعیت باتری دستگاه، قبل از هر چیز در بخش تنظیمات (System Preferences) به قسمت Energy Saver بروید و گزینه Show Battery Status in menu bar را انتخاب کنید (که در اغلب دستگاه‌ها به صورت پیش‌فرض فعال است)، تا وضعیت باتری در منو بار نمایش داده شود.
با انجام این کار، آیکون باتری در منوبار نمایش داده می‌شود که به کمک آن می‌توانید زمان تقریبی باقیمانده از شارژ باتری و لینک دسترسی به بخش تنظیمات سیستم را مشاهده نمایید. اگر پیش از کلیک بر روی آیکون باتری، کلید Option را نگه‌ دارید، در منوی باز شده، می‌توانید وضعیت باتری (Condition) را مشاهده کنید که وضعیت سلامت عمومی‌ باتری را به کاربر اطلاع می‌دهد. وضعیت سلامت باتری در OS X، چهار مختلف حالت دارد:

شارژ باتری, وضعیت باتری دستگاه

Normal: عملکرد باتری به صورت طبیعی دنبال می‌شود.
Replace Soon: باتری شارژ کافی را در خود نگه می‌دارد، حتی اگر این‌گونه به نظر نرسد.
Replace Now: باتری شارژ کافی، برای سرویس‌دهی مناسب به کاربر، نگه نمی‌دارد.
Service Battery: عملکرد باتری (بدون توجه به اینکه باتری جدید است یا قدیمی) با خطا مواجه شده‌ که می‌تواند نتیجه ظرفیت ناپایدار باتری باشد. در حالیکه در این صورت باتری درست کار می‌کند، اما توصیه می‌شود، باتری بررسی و سرویس شود.

اگر شارژ باتری، ماندگاری کمتری نسبت به قبل داشته باشد و یا پس از تعمیر، به طور کامل شارژ نمی‌شود، به کمک این ویژگی از صحت عملکرد و سلامت مطمئن شوید.
اگر با وجود سلامت باتری، همچنان مصرف شارژ بالا بود، احتمالاً باید در اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های در حال اجرا به دنبال علت تخلیه شارژ باتری دستگاه خود بگردید. اما اگر سیستم، ضعف باتری را گزارش داد، در این صورت می‌بایست باتری دستگاه خود را تعویض کنید.

شارژ باتری, وضعیت باتری دستگاه

اطلاعات مفصل‌تر باتری، در قسمت System information utility قابل مشاهده است. برای دسترسی به این بخش بر روی لوگوی اپل کلیک و گزینه About this Mac را انتخاب کنید. حالا بر روی گزینه ...More Info کلیک نموده و سپس گزینه ...System Report را انتخاب کنید. با انجام این‌کار به بخشی وارد می‌شوید، که گزارش کاملی از عملکرد لپ‌تاپ شما در آن وجود دارد. حالا در پنجره باز شده، گزینه Power را انتخاب کنید تا اطلاعات متنوعی درباره باتری نمایش داده شود. اطلاعاتی مانند سلامت عمومی‌باتری، وضعیت شارژ، تعداد چرخه‌های شارژ انجام شده و همچنین اطلاعاتی از وضعیت چرخه شارژ فعلی.

چرخه‌های شارژ انجام شده به معنی تخلیه‌ کامل باتری و شارژ مجدد آن است که سیستم با جمع‌ تعداد استفاده‌ها و شارژ مجدد باتری، آن‌ را محاسبه می‌کند. برای مثال اگر شارژ باتری دستگاه شما تخلیه شده و مجدداً آن را شارژ کنید، با شارژ شدن کامل باتری، چرخه شارژ، برابر با یک خواهد بود.
حداکثر تعداد چرخه‌های شارژ باتری دستگاه شما در محدوده‌ای بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ خواهد بود که در اغلب مواقع به معنی حداقل چندین‌ سال کارآیی باتری خواهد بود. اما این عدد برای دستگاه‌های مختلف، متفاوت است و به نوع دستگاه و استفاده‌ای که از آن می‌شود بستگی دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.