قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چگونه یک مادربورد جدید نصب کنیم؟


راستش اولین باری که می خواستم یک سیستم را مونتاژ کنم چیزی در مورد اسمبل قطعات کامپیوتری نمی دونستم، اصلا قطعات را لمس هم نکرده بودم. رفتم داخل یک شرکتی برای کارآموزی و روز اول قطعات و کیس را گذاشتن جلوی من و یک توضیح مختصری دادن گفتن شروع کن. اولش ترسیدم که قطعات را اشتباه جا بزنم ولی بعدش همه را سر جاشون گذاشتم و خدا را شکر اتفاقی هم نیفتاد. حالا برای شما توضیح می دهم که چطوری این کار را انجام دهید و ببینید که چقدر راحت انجام می شود.

 نصب مادربورد, پردازنده ی مرکزی

بهترین بخش درباره ی سخت افزار کامپیوتر این است که آن ها سر جای خودشون نصب شده باشند، آنها جاهای مشخصی دارند که نصب بشوند؛ مگر اینکه شما بخواهید آزمایش کنید که جاهایشان را تغییر دهید. من در این مقاله، سعی می کنم به شما بگویم که چگونه مهم ترین قطعه ی سخت افزاری یعنی مادربورد را نصب کنید و به شما توصیه می کنم که هر قطعه را حتما سر جای خودش نصب کنید.
حالا می بینیم که چه چیزهایی لازم داریم. روشن است که ما برای شروع یک مادربورد نیاز داریم. نیازهای بعدی ما یک جعبه (کیس) و یک پردازنده ی مرکزی (CPU) است.
برای این که شما خودتان بتوانید کامپیوترتان را مونتاژ کنید، باید یک مجموعه ی کامل از پیچ گوشتی هایی را که لازم دارید داشته باشید. برای اینکه از مادربوردتان قبل از شروع نصب مراقبت کنید 2 مورد مهم را باید رعایت کنید که عبارتند از:

  • باید چک کنید که آیا CPU شما با مادربوردتان سازگار است.
  • باید چک کنید که آیا اندازه ی کیس تان برای مادربورد مناسب است.

یکبار دیگر مواردی را که در بالا نامبرده شد را بررسی کنید، حالا شما آماده هستید که مونتاژ را شروع کنید.

پنل محافظ اصلی ورودی/خروجی
اجازه دهید که با پَنِل محافظ اصلی ورودی/خروجی شروع کنم. اول، ما نیاز داریم که پَنِل اصلی محافظ ورودی/خروجی را که فقط در جعبه ی مادربورد وجود دارد را بررسی کنیم، باید ببینیم که آیا سوکت های پورت ورودی/خروجی با مادربورد سازگار است یا نه.
مادربوردهایی که توی بازار مشتری بیشتری دارند، معمولا مثل یک بازی کامپیوتری کامل یا پورت های صدای کامل ویژگی های جدیدی دارند. پس، احتمال دارد که پَنِل محافظ ورودی/خروجی که توی جعبه ی مادربوردتان است با سوکت های پورت ورودی/خروجی یکی نباشد. فقط پَنِل محافظ ورودی/خروجی که در جعبه ی مادربوردتان است می تواند مادربورد را در کیس ثابت نگه دارد. مطمئن باشید وقتی که مادربورد و پَنِل محافظ ورودی/خروجی در جعبه ی مادربورد قرار دارند هیچ فشاری به آن ها وارد نمی شود. فقط در صورتی فشار به آن ها وارد می شود که یا در بیرون از جعبه باشند و یا به طور صحیح در جعبه قرار نگرفته باشند.

 نصب مادربورد, پردازنده ی مرکزی

پردازنده (CPU)
مرحله ی بعدی که بسیار مهم هم هست نصب پردازنده (CPU) روی مادربورد است. این کار بسیار ساده ای است، در موقع نصب پردازنده دقت بیش تری داشته باشید چون پردازنده یک شیء خیلی حساس است. سوکت پردازنده را در مادربورد به راحتی می توانیم تشخیص بدهیم. معمولا در کنارش یک گیره ی پلاستیکی دارد. به راحتی بازوی پلاستیکی را بلند کنید و گیره ی سوکت را باز کنید، این تمام کاری است که شما باید برای نصب پردازنده انجام دهید. حالا، باید پردازنده تان را چک کنید. پردازنده ی خوب پین هایی دارد که در زیر آن قرار دارد، ولی یک گوشه از آن معمولا پین ندارد که با یک نشانه ی مثلثی شکل نشان داده شده است. پردازنده را با سوکتش جفت کنید و آن را روی سوکت قرار دهید. باید درست روی سوکت قرار بگیرد، حالا گیره ی پلاستیکی را برای قفل کردن CPU پایین آورید. این نکته را یادتان باشد که قبل از این که مادربرد را روی کیس نصب کنید حتما پردازنده را جا بزنید بعد مادربرد را روی کیس نصب کنید.

 نصب مادربورد, پردازنده ی مرکزی

کیس (Case)
مرحله ی بعدی جاسازی مادربرد روی کیستان است. کیس ها توسط شرکت های گوناگونی ساخته شده اند که معمولا پیچ هایی دارند که با مادربورد جور است. پایه ی مادربورد در کیس، به درستی با پَنِل ورودی/خروجی تنظیم شده است. یکبار دیگر بعد از اینکه به درستی مادربورد را تنظیم کردید مادربورد را نصب کنید. باید بدانید که کیس یک کلید پاور دارد که برق را به تمام اجزاء گوناگون کامپیوتر می رساند. مادربوردهای قدیمی شبیه ATX، معمولا یک کانکتور (بست) 20 پین ATX دارند، در حالی که مادربوردهای جدید از کابل های هادی و برق 12 ولت استفاده می کنند و از اتصالات مخصوص ساخته شده اند که به مادربوردتان اجازه می دهد که از منبع تغذیه به درستی استفاده کند.

 نصب مادربورد, پردازنده ی مرکزی

هم چنین شما به یک کلید برای منبع تغذیه نیاز دارید که کانکتور اختصاصی آن معمولا با PW-SW نشان داده می شود و روی مادربورد قرار دارد. در نهایت پاور را به مادربورد متصل کنید و وقتی که از درست کار کردن آن مطمئن شدید، پیچ های روی مادربورد را محکم ببندید تا در جای خودش ثابت شود. توجه داشته باشید که قبل از اینکه مادربورد را روی کیس محکم کنید از درست کار کردن آن مطمئن باشید.

مونتاژ کردن همه ی قطعات سخت افزاری روی کیس کار سختی نیست، فقط باید با دقت زیاد انجام دهید. حواستان باشد که کابل های پاور و داده (DATA) را در جاهای خودشان نصب کنید.
خوب ، ملاحظه کردید که چقدر راحت می توانید یک مادربورد یا هر قطعه ی سخت افزاری دیگر را روی کیس نصب کنید و کار مونتاژ یا ارتقاء کامپیوترتان را خودتان انجام دهید.

شاید کمتر کسی که به نحوی با رایانه ارتباط دارد با PDF آشنایی نداشته باشد؛ فرمتی که امروزه دیگر یکی از فرمت‌های استاندارد به منظورمشاهده کتاب‌ها بوده و تقریبا تمام دستگاه‌ها آن را اجرا میکند و نمایش می‌دهد.

این فرمت که خلاصه شده عبارت Portable Document Format است، به فرمتی اطلاق می‌شود که به کمک آن می‌توانیم متون، اسناد و تصاویر خود را با ویژگی‌های بسیار خاص در محیط وب و بین رایانه‌های مختلف به اشتراک بگذاریم. این فرمت سال 1993 توسط شرکت ادوب معرفی و برای نمایش و اجرای آن نرم‌افزار Adobe Acrobat ارائه شد. این فرمت که با گذشت سال‌های متمادی تغییرات بسیاری در آن ایجاد شده، امروزه یکی از پرطرفدارترین فرمت‌های به اشتراک‌گذاری اطلاعات در دنیای مجازی به شمار می‌رود؛ زیرا در صورت ذخیره کردن فایل خود با این فرمت می‌توان بدون وابستگی فایل به محیط نرم‌افزاری که توسط آن ایجاد شده، آن را برای استفاده دیگران به اشتراک گذاشت.

از ویژگی‌های جذابی که باعث گسترش استفاده از این نوع فرمت در جهت انتشار کتاب‌ها و مطالب می‌شود، علاوه بر امکان ارائه هر نوع محتوا اعم از متون، تصاویر، فایل‌های سه بعدی و... در قالب آن، امکانات امنیتی بسیار بالای موجود در آن در جهت رمزنگاری محتوا و جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز است. امروزه نیز به علت گسترش استفاده از تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های همراه و محدودیت استفاده از روش‌های سنتی ارائه محتوا، ارائه محتوای دلخواه با این فرمت ـ که در بیشتر رسانه‌ها قابل اجرا و مشاهده باشد ـ بسیار مهم و ضروری است. با این که تقریبا بهترین گزینه برای اجرای فایل‌های PDF نرم‌افزار Acrobat شرکت ادوب است، اما برای تولید فایل‌های PDF روش‌های متفاوت و نرم‌افزارهای مختلفی معرفی شده که می‌توانیم با توجه به اهداف مورد نظر از آنها استفاده کنیم.

اما نکته جالب توجه امکان تولید فایل‌های PFD توسط نرم‌افزار Bridge‌ شرکت ادوب است، با این نرم‌افزار که به عنوان نرم‌افزار مدیریت و مرتب‌سازی تصاویر شرکت ادوب همراه فتوشاپ و بیشتر نرم‌افزار‌های مجموعه CS ادوب نصب می‌شود، قبلا آشنا شدیم و درباره روش‌های تولید گالری تصاویر توسط آن صحبت کردیم. در این مقاله درباره تولید فایل‌های PDF توسط این نرم‌افزار مطالبی را خواهیم‌آموخت.

برای ایجاد فایل‌های PDF توسط این نرم‌افزار باید پس از اجرای نرم‌افزار با فشار دکمه‌های Ctrl+F4 یا کلیک روی گزینه OutPut در قسمت بالای محیط نرم‌افزار، پانل OutPut را فعال کنیم. در پانل OutPut در صورتی که گزینه PDF انتخاب شده باشد با کلیک روی آن، آن را فعال کرده و با توجه به نیاز خود تنظیمات دلخواه خود را روی آن انجام می‌دهیم.

پانل OutPut در بخش PDF علاوه بر قسمت اصلی که امکان انتخاب قالب تولید فایل PDF را فراهم می‌آورد، از طریق هفت قسمت دیگر امکانات بسیار جالبی برای مدیریت فایل PDF را به این شرح ارائه می‌کند:

1. Document: به کمک این بخش می‌توانیم تنظیماتی از قبیل اندازه و ابعاد خروجی، کیفیت آن Quality، رنگ پس‌زمینه Background و موارد امنیتی فایل مثل تعریف رمز ورود Open Password و رمز ویرایش و دسترسی Permission و حتی غیرفعال کردن حالت چاپ Disable Printing را انجام دهیم.

2. Layout: در این بخش علاوه بر امکان تنظیم موقعیت قرارگیری تصاویر، فواصل در لبه‌ها، تعداد سطرها و ستون‌ها، می‌توانیم مواردی چون تنظیم فواصل به صورت خودکار، Rotate for Best Fit چرخش تصویر برای بهترین حالت نمایش و تکرار یک تصویر در همه صفحات Repeat one photo per page را نیز انتخاب کنیم.

3. Overlay: در این بخش می‌توانیم تنظیمات توضیح نمایش داده شده همراه تصویر را که معمولا نام تصویر و پسوند آن است، مثل تنظیم فونت، اندازه متن و رنگ آن را انجام داده و صفحات خود را شماره‌گذاری کنیم و تنظیمات آن را انجام دهیم.

4. Header: به کمک این بخش امکان تعریف سربرگ با ویژگی تکرار در همه صفحات فایل خروجی فراهم می‌شود. با فعال کردن حالت سربرگ add Header‌ می‌توانیم متن مورد نظر (Text)، فونت، اندازه و رنگ آن را تنظیم و فاصله دلخواه برای نمایش آن را (Distance) نیز مشخص کنیم. به کمک قسمت Divide می‌توان جداکننده‌ای برای بخش سربرگ از بقیه بخش‌ها تعریف کرده و رنگ دلخواهی به آن نسبت دهیم.

5. Footer: این بخش نیز برای اضافه‌کردن پابرگ روی صفحات استفاده می‌شود که تنظیمات آن مشابه تنظیمات Header است.

6. Play Back: یکی از امکانات بسیار جالبی که هنگام تولید فایل PDF در این نرم‌افزار می‌توانیم روی آن اعمال کنیم، امکان پخش خودکار صفحات با قابلیت اعمال جلوه‌های ویژه و تنظیم زمان نمایش هر صفحه است. به کمک این بخش می‌توانیم حالت تمام صفحه هنگام اجرای فایل (Open in FullScreen Mode)، رفتن خودکار به صفحه بعد پس از زمان دلخواه (Automatic advance to the next page)، زمان مکث برای هر صفحه (Duration)، قابلیت تکرار پس از اتمام اجـــــــرای فایل (Loop)، اعمال جلوه‌های ویژه برای زمان تعویض یک صفحه با صفحه دیگر (Transition) با 14 جلوه مختلف و تنظیم جهت (Direction) و سرعت (Speed) تعویض صفحات را انتخاب کنیم.

7. Water Mark: به کمک این بخش می‌توانیم واترمارک دلخواه خود را برای جلوگیری از استفاده‌های غیرمجاز یا به منظور نمایش متون دلخواه روی کل صفحات اعمال کنیم. پس از فعالسازی این بخش از قسمت Add Water Mark و انتخاب نحوه نمایش آن (Foreground روی تصویر و Background پشت آن) می‌توانیم از بخش Insert text متن دلخواه و از بخش Insert Image تصویر دلخواهی برای آن در نظر بگیریم که در بخش متن می‌توانیم نوع فونت، اندازه و رنگ آن را تنظیم و در بخش تصویر دلخواه خود را از قسمت Path فراخوانی کرده و تنظیمات مورد نظر را روی آن انجام دهیم.

در نهایت پس از اعمال تنظیمات مورد نظر به کمک دکمه Refresh Preview در قسمت بالای پانل OutPut پیش‌نمایشی از فایل خود را مشاهده می‌کنیم و با فشار دکمه Save‌ در پایین پانل OutPut فایل ذخیره می‌شود. دقت کنید قبـــلا باید در پنجره Content تصاویر مورد نظر را جهت تولید فایل PDF انتخاب کنیم. با فعال کردن گزینه View PDF after save پس از ذخیره‌سازی فایل PDF فایل ذخیره شده را اجرا کرده و نمایش می‌دهد.

در تهیه و تولید فایل‌های PDF توسط این نرم‌افزار توجه به چند نکته ضروری است:
1. برای مشاهده جلوه‌های ویژه اعمال شده روی صفحات و تعویض خودکار صفحات باید نسخه جدیدAdobe Acrobat روی سیستم نصب شده باشد و در صورتی که فایل مورد نظر توسط سایر نرم‌افزارهای PDF مثل PDF Reader یا نسخه‌های پایین آکروبات گشوده شود، ممکن است این جلوه‌ها بدرستی نمایش داده نشود.

2. در بخش‌هایی که امکان اضافه‌کردن متن فراهم بود مثل سربرگ، پابرگ و واتر مارک، در صورتی که بخواهیم متون فارسی اضافه کنیم باید از فارسی‌نویس مناسب و فونت‌های مربوط به آن استفاده کنیم؛ در غیر این صورت، متون به صورت جدا از هم و معکوس درج خواهد شد.

استراتژی سوشیال مدیا برای سئو سایت فروشگاهی

در استراتژی سوشیال مدیا ها برای سایت های فروشگاهی دو قصد را پیگیری می کنیم:


ایجاد سیگنال های شبکه های اجتماعی

گرفتن بازدید از سوشیال مدیاها برای صفحات و مطالب سایت

منظور از سیگنال های شبکه های اجتماعی چیست؟

گوگل و دیگر موتورهای جستجو یک الگوریتم جالب برای دادن جایگاه پسندیده به یک سری صفحات دارند! اون هم میزان انتشار یک مطلب در شبکه های اجتماعی هست. هر چقدر یک مطلب درمیان کاربرهای شبکه های اجتماعی بیشتر اشتراک گذاری شود، بعد آن مطلب یک نوشته ای است که کاربران بدان علاقه بیشتری دارند، گوگل هم که بدنبال نمایش مطالبی است که کاربران بیشتر به آنها علاقه دارند، بعد این کار مایه می شود مطالب ما اغلب دیده شوند. هر چقدر می توانید مطالب خویش را در پروفایل ها و صفحات مختلف شبکه های اجتماعی با لینک صفحه انتشار دهید تا سیگنال های شبکه های اجتماعی شما تقویت شوند.


گرفتن بازدید از سوشیال مدیاها

یکی از مهمترین عوامل کارساز در سئو شدن یک سایت، میزان بازدید آن است. شما اگر بازدید اکثریت داشته باشید بیشتر از رقیبان خویش در نتایج جستجو دیده می شوید. احد از بهترین روشها جهت افزایش بازدید سایت، انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی است که در پروفایلهای آنها فالورهای متعددی حضور داشته باشند و با انتشار مطالب آنها به مطلب علاقه نشان داده و بر روی لینک مطلب کلیک کنند و مطب را از سایت نگاه کنند.


استراتژی انتخاب صحیح کلمات کلیدی

شما می توانید با گزینش درست واژه ها کلیدی بازدید بیشتری برای مطالب خود جفت و جور کنید! خب سوال مهم اینجاست که چطور تشخیص دهیم از چه کلماتی برای عنوان مطلب بهره‌گیری کنیم: من تنها یک پاسخ می دهم! از خود گوگل!!!


شما برای انتخاب عنوان مطلب یا فرآورده خود می توانید آغاز چیزی که به ذهنتان می رسد را در گوگل جستجو کنید.آموزش سئو وردپرس سایت فروشگاهی بعد ببینید رقبا چه عناوینی برای خویش گزینش کردند و چه توضیحاتی برای عناوین خویش دیتا اند. از آنها برای نوشتن عناوین و توضیحات اولیه مطلب خود بهره‌گیری کنید! البته حواستان باشد دقیقا آنها را کپی کنید!!


برای فهم بهتر گزینش واژه کلیدی می توانید آموزش سئو واژه کلیدی را مطالعه فرمایید.


امیدوارم با خواندن این نوشتار توانسته باشید درک بهتری از سئو کردن سایتهای فروشگاهی بدست بیارید. البته باید در عقیده داشته باشید  سایتهای فروشگاهی سایتهایی هستند که برای فروش اغلب به جز سئو به برندینگ و تبلیغات نیازمند هستیم. بعد سئو سایت فروشگاهی گرد از عوامل موثر در فروش اغلب است اما تنها کار لازم نیست. شما باید برای فروش اغلب در فروشگاه اینترنتی خویش تقسیم های مختلفی اعم از مارکتینگ، بازاریابی، فروش، حمایت از مشتریان، فرآوری درونمایه و … انجام دهید.

PDF چیست؟
PDF فرمتی است که برای کتاب های الکترونیکی استفاده می شود و نسبت به فرمت های دیگر مثل Doc برتری دارد چون وقتی از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر انتقال می یابد نظم نوشته های آن به هم نمی ریزد.
به هر حال، در بسیاری از مواقع کسانی که فایلی را می گیرند ترجیح می دهند که فایل را به صورت PDF بگیرند، چون ممکن است در کامپیوتری که می خواهند از آن فایل استفاده کنند نرم افزار سازنده ی فایل وجود نداشته باشد.

 چگونه PDF بخوانیم؟
برای این که بتوانیم یک فایل PDF را بخوانیم باید از نرم افزار Adobe Acrobat Reader استفاده کنیم. این نرم افزار را می توانیم از سایت www.Adobe.com/acrobat به راحتی download کنیم.
برای download کردن یک فایل PDF به جای آن که روی لینک آن کلیک کنیم، بهتر است ابتدا کلیک راست کنیم و بعد Save target as را انتخاب کنیم تا فایل بر روی کامپیوترمان ذخیره شود تا به راحتی بتوانیم آن فایل را باز کنیم و اطلاعات درونی اش را ببینیم.

 pdf چیست؟, ساخت فایل pdf

چگونه فایل PDF بسازیم؟
چند راه برای ساختن فایل PDF داریم. هر فایلی که بتوانیم چاپ کنیم را می توان به PDF تبدیل کرد. بنابراین می توانیم فایل های مختلف را به PDF تبدیل کنیم تا دیگران برای دیدن فایل های ما نیازی نداشته باشند که نرم افزارهای مختلف را نصب کنند. یکی از راه های ساختن PDF استفاده از نرم افزار  Adobe Acrobat است. توجه کنید که این نرم افزار با Adobe Acrobat Reader تفاوت دارد. Reader فقط می تواند فایل PDF را بخواند ولی Adobe Acrobat که بعضی اوقات Adobe Acrobat Writer هم نامیده می شود، هم می تواند فایل های PDF را بخواند، هم می تواند ویرایش کند و هم فایل های PDF ایجاد کند.

اگر فایل های PDF را با نرم افزار Adobe Acrobat باز کنیم می توانیم آن ها را تغییر بدهیم. برای ساختن فایل PDF و تبدیل فایل های دیگر به PDF از Adobe Distiller که به همراه Adobe Acrobat نصب می شود هم می توانیم استفاده کنیم.
البته نرم افزار Adobe Distiller بدون Adobe Acrobat هم نصب می شود و می توانیم فقط از آن استفاده کنیم در این صورت برای خواندن فایل های PDF باید Adobe Acrobat Reader را هم نصب کنیم.

اگر نرم افزار Adobe Distiller را نصب کنیم چاپگری با همین نام بر روی کامپیوتر نصب می شود که هر فایلی را که می خواهیم به PDF تبدیل کنیم باید اول با نرم افزار مربوط به خودش باز کنیم و بعد فایل را چاپ کنیم. چاپگر Adobe Distiller را به جای چاپگر پیش فرض خودمان انتخاب کنیم تا مسیر ذخیره ی فایل را از ما بپرسد و فایل PDF ذخیره شود. این روش اگرچه بسیار راحت و ساده است ولی بعضی از وقت ها با مشکل مواجه می شود و ممکن است فایل PDF مان درست کار نکند. مثلا بعضی وقت ها این روش نمی تواند با فونتی که ما توی فایلمان استفاده کردیم کار کند و پیغام Error می دهد.

 pdf چیست؟, ساخت فایل pdf

راه دیگر استفاده از نرم افزار PDF995 است. این نرم افزار را می توانیم از سایت www.pdf995.com دانلود کنیم. حجم این نرم افزار بسیار کم است و وقتی روی سیستم مان نصب می شود یک چاپگر با همین نام بر روی ویندوزمان نصب می شود که می توانیم با انتخاب این چاپگر به عنوان چاپگر پیش فرض در هنگام چاپ، فایل PDF بسازیم.

راه مطمئن تر برای ساخت فایل PDF استفاده از چاپگر Postscript است که دردسر بیشتری دارد. برای نصب چنین چاپگری در Control Panel، Printers را باز می کنیم بر روی Add Printer دو بار کلیک می کنیم و در مرحله ی بعد Local Printer را انتخاب می کنیم در قسمت Select the Printer Port از بین فهرست نمایش داده شده، آخرین گزینه یعنی File: Print to file را انتخاب می کنیم. در مرحله ی بعد یک چاپگر Postscript را به عنوان چاپگر انتخاب می کنیم. اگر می خواهیم این چاپگر پیش فرض باشد Yes و اگر نه No را انتخاب می کنیم و Next را می زنیم تا نصب ما کامل شود.
حالا برای ساختن PDF باید در نرم افزار مورد نظرمان فایل را با استفاده از چاپگر که نصب کردیم چاپ کنیم، اول باید مسیر و نام فایل دخیره شده را مشخص کنیم تا یک فایل PRN بر روی هارد کامپیوترمان ذخیره شود و  بعد این فایل را با نرم افزار Acrobat Distiller باز می کنیم و سپس با استفاده از Drag کردن، فایل PRN را بر روی نرم افزار قرار دهیم.
Distiller، یک فایل PDF در کنار فایل PRN ما می سازد که می توانیم آن را باز کنیم و ببینیم. سایت هایی هم مثل www.pdfconverter.com وجود دارند که به صورت online بعضی از فایل هایمان مثل Word و html را به PDF تبدیل می کنند. البته این سایت ها معمولا با فایل های فارسی سازگار نیستند. در آخر بعضی از نرم افزار ها امکانات خاصی را برای ساختن فایل های PDF دارند که در قسمت Save As و یا Export آن ها می توانیم فایل PDF بسازیم.


یک رایانه درابعاد کوچک است حدود  W) x 135(D) x 25(H)mm ,~ 450g) که تمامی قابلیتهای یک رایانه را درخود جای می دهد و به عنوان رقیب اصلی رایانه های رومیزی معمولی می باشد.علت نامگذاری این رایانه به این نام این است که NetTop از دو کلمه نت (Internet) و تاپ (Desktop) به معنای میزکار تشکیل شده است.

نت تاپ چیست ؟, رایانه های رومیزی

درمقایسه با رایانه های معمولی نت تاپ ها نه تنها کوچکتر ارزانتر و سبکترند بلکه مصرف برق به مراتب کمتری هم دارند. یک نت تاپ در حدود 23 وات برق مصرف می کند.

نت تاپ را میتوان در پشت مانیتورهایتان نصب کنید که به نسبت کیس های بزرگ امروزی فضای کمتری را اشغال می کند البته میتوان آنها را با استفاده از پایه روی میز قرارداد.

NetTop ها از لحاظ سیستم خنک کننده به دو بخش عمده دسته بندی می شوند. دسته اول در قسمت تهویه خود دارای فن و دسته دوم که فاقد فن هستند ازفناوری هوای خنک استفاده می کنند ، این قابلیت باعث شده که NetTop به عنوان یکی از کم صداترین تجهیزات فن آوری اطلاعات در منازل و دفاتر کار و شرکت ها مطرح شوند.

نت تاپ چیست ؟, رایانه های رومیزی

البته لازم به ذکر است که طراحی نت تاپ ها به گونه ای است که بیشتر بر روی دستیابی های مبتنی بر وب تمرکز دارند تا انجام فعالیت های محاسباتی پیشرفته،بنابراین معمولا نسبت به کامپیوترهای شخصی همتای خود دارای قدرت پردازش و حافظه کمتری می باشند که این باعث اجرانشدن سریع و دقیق می شود.

همچنین با وجود اینکه کامپیوترهای امروزی کمتر بر روی رسانه های نوری مانند سی دی و دی وی دی جهت ذخیره سازی تمرکز دارند اما به طور کامل نمی توان آنها را نادیده گرفت و این در حالیست که بیشتر نت تاپ ها فاقد سی دی /دی وی دی رام می باشند.

اجزا و ویژگی های یک نت تاپ:
- قابلیت نصب سیستم عامل های ویندوزو لینوکس را دارا می باشند.
- کارت شبکه مینیاتوری GB LAN و Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
- درگاه های USB 3.0 , HDMI
- کارت خوان داخلی SD/SDHC/MS/MS Pro/MMC
- درگاه های USB 2.0, DVI ،صدا و میکروفون
- استفاده از از هاردهای 5.2 اینچی یا  SSD و حافظه DDR3

نمای پشت نت تاپ

نت تاپ چیست ؟, رایانه های رومیزی

نمای جلوی نت تاپ

نت تاپ چیست ؟, رایانه های رومیزی

Nettop ها را می توان بر اساس توان آنها در ادارات ، بانک ها ، مدارس ، شرکت های خصوصی ، کارخانجات و در خانه مورد استفاده قرار داد.

به منظور آشنایی بیشتر با مدل های ارائه شده نت تاپ ها در زیر چندین نمونه از آنها را معرفی خواهیم کرد.

- نت تاپ سولمیت آمیس (Solmate AMIS Nettop)
* پشتیبانی از DOS - XP - VISTA - SEVEN – LINUX
* پردازنده Intel Atom D525 1.8 Dual Core با تکنولوژی CUDA چهار هسته پردازشی
* گرافیک NVidia ION2 Geforce 9400 M 512 DDR3
* 4/2 گیگ رم  DDR3 ، هارد 320 گیگ پشتیبانی تا 500 گیگ
* 4 عدد پورت USB ، شبکه 1 گیگ و شبکه وایرلس سری N ، خروجی گرافیک VGA و HDMI ، ورودی و خروجی صدا

- نت تاپ سولمیت جنریک (Solmate Generic Nettop)
* پشتیبانی از DOS - XP - LINUX
* پردازنده Intel Atom D510 1.66 Doul Core
* گرافیک Intel GMA 3150 256
* 2 گیگ رم ||DDR ، هارد 250 گیگ پشتیبانی تا 500 گیگ
* 6 عدد پورت USB ، شبکه 1 گیگ ، خروجی گرافیک VGA ، ورودی و خروجی صدا
* کاملا بی صدا ، 0.5 لیتر حجم ، 650 گرم وزن ، 18 وات میانگین مصرف برق ، قابلیت اتصال پشت مانیتور

- نت تاپ مکس دیتا
*پشتیبانی از DOS - XP - VISTA - SEVEN - LINUX
*پردازنده Intel Atom 330 1.6 Dual Core با تکنولوژی CUDA چهار هسته پردازشی
* گرافیک NVidia ION Geforce 9400 M 512
* 2 گیگ  DDR|| ، هارد 250 گیگ پشتیبانی تا 500 گیگ
* 4  عدد پورت USB ، شبکه 1 گیگ ، خروجی همزمان گرافیک DVI و HDMI ، ورودی و خروجی صدا
* Card Reader ،WLan 802 .11 b/g/n
* کاملا بی صدا ، 0.5 لیتر حجم ، 550 گرم وزن ، 18 وات میانگین مصرف برق ، قابلیت اتصال پشت مانیتور

- نت تاپ سولمیت مدیا (Solmate Media Nettop)
* پشتیبانی از DOS - XP - VISTA - SEVEN - LINUX
* پردازنده Intel Atom 330 1.6 Dual Core با تکنولوژی CUDA چهار هسته پردازشی
* گرافیک NVidia ION Geforce 9400 M 512
* 2 گیگ / 4 گیگ رم DDR|| ، هارد 250 گیگ پشتیبانی تا 500 گیگ
* 5 عدد پورت USB ، شبکه 1 گیگ ، خروجی گرافیک DVI ، ورودی و خروجی صدا
* Card Reader ،e-sata ،Infra Red ،WLan 802 .11 b/g
* کاملا بی صدا ، 0.7 لیتر حجم ، 850 گرم وزن ، 18 وات میانگین مصرف برق ، قابلیت اتصال پشت مانیتور

- نت تاپ سولمیت تاور


* پشتیبانی از DOS - XP - VISTA - SEVEN - LINUX
* پردازنده Intel Atom 330 1.6 Dual Core با تکنولوژی CUDA چهار هسته پردازشی
* گرافیک NVidia ION Geforce 9400 M 512
* 3 گیگ رم DDR|| ، هارد 250 گیگ پشتیبانی تا 500 گیگ
* 6 عدد پورت  USB ، شبکه 1 گیگ ، خروجی گرافیک DVI ، ورودی و خروجی صدا
* کاملا بی صدا ، 0.5 لیتر حجم ، 650 گرم وزن ، 18 وات میانگین مصرف برق ، قابلیت اتصال پشت مانیتور

چگونه اطلاعات را هارد به هارد کنیم؟

بعضی اوقات می خواهیم برای محکم کاری اطلاعات مهم و ضروری را روی یک هارد دیگر هم ذخیره کنیم یا این که از اطلاعاتی که روی یک هارد دیگر است خوشمان می آید و می خواهیم آن ها را داشته باشیم ولی با CD یا DVD و یا فلش و چیزهای دیگر به خاطر حجم محدودی که دارد نمی شود .

به همین علت مجبوریم هارد به هارد کنیم. اگر می خواهید این کار را به درستی انجام دهید باید خیلی حواستان را جمع کنید و دقت داشته باشید.

اول برای پارتیشن های موجود در هارد دیسکتان اسم مخصوص بگذارید. برای انجام این کار My Computer را باز کنید و روی پارتیشن کلیک راست کنید.

گزینه ی Properties را انتخاب کنید. حالا در پنجره ای که باز شد، نام پارتیشن را عوض کنید.

حالا با همین روش اسم همه ی پارتیشن ها را عوض کنید و آن ها را به یاد داشته باشید.

حالا کامپیوترتان را خاموش کنید. هارد دیسکی را که می خواهید اطلاعات را از آن کپی کنید بردارید. آن را به دقت بررسی کنید. هارد دیسک ها معمولا با یک کابل به مادربرد وصل می شوند. در کنار محل اتصال کابل به هارد دیسک محلی برای وصل کردن فیش برق یا همان Power قرار دارد.

حالا وقتی کامپیوتر خاموش است درب کیس را باز کنید. در کیس هارد دیسک را پیدا کنید. هارد دیسک با کابلی به مادربردتان وصل است. این کابل معمولا دارای 2 جای اتصال است. ممکن است هم به هارد دیسکتان و هم به CD-Rom تان وصل باشد. شما می توانید به همین روش کابل هارد دیسک دوم را به مادربردتان وصل کنید. برای این کار می توانید جای اتصال دوم را از CD-Rom جدا کنید و به هارد دیسک دوم وصل کنید.

ممکن است CD-Rom یا DVD-Rom شما با یک کابل جداگانه به مادربوردتان وصل شده باشد، به هر حال کافی است این کابل را از سی دی رام یا دی وی دی رام جدا کرده و به هارد مورد نظرتان وصل کنید. حالا شما 2 تا هارد دیسک را به مادربردتان وصل کرده اید.

حالا باید برقی را که هارد دیسک دوم نیاز دارد تأمین کنید برای این امر به نوع فیش برقی که به هارد دیسک متصل است دقت کنید. احتمالا یکی از این نوع فیش های مثل آن در کامپیوترتان هست که به هیچ جایی و هیچ چیزی وصل نشده است. این کابل ها همگی به سیستم اصلی برق کامپیوتر وصل شده اند. یکی از این فیش های آزاد را به هارد دیسک مهمان وصل کنید. یا اگر هیچ فیش برق آزادی وجود نداشت از همان فیش برق متصل به درایو سی دی یا دی وی دی استفاده کنید.
 حالا کامپیوترتان را روشن کنید.

به محض این که روشن شد کلید Delete را فشار دهید تا وارد تنظیمات مادربرد شوید. این منو برای هر نوع مادربردی فرق می کند اما در این منو تنظیمات مربوط به هارد دیسک وجود دارد. به منوی standard Cmos Features بروید. معمولا تنظیماتی در مادربرد های جدید به صورت پیش فرض وجود دارد که هارد دیسک ها را در حالت اتوماتیک شناسایی می کند. اگر به این صورت هارد دیسک را نشناخت شما تنظیم این قسمت را در حالت auto بگذارید تا مادربردتان به صورت خودکار هارد دیسک را شناسایی کند. حالا از منو بیرون بیایید و گزینه ی Save an Exit را بزنید.

اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید کامپیوترتان مثل حالت اولش کار می کند. ویندوز بالا می آید. اما وقتی My Computer را باز کنید متوجه می شوید که پارتیشن های جدید اضافه شده است که همان پارتیشن های هارد دیسک مهمان است. حالا اطلاعاتی را که لازم دارید در بین دو هارد دیسک کپی کنید. این کپی هم دقیقا مثل زمانی است که در هارد دیسک خودتان اطلاعات را از جایی در جای دیگر کپی می کنید. بعد از این که کارتان تمام شد، کامپیوترتان را خاموش کنید و همه چیز را به حالت اولش برگردانید. هارد دیسک مهمان را جدا کنید و کابل برق و کابل مادربرد را به حالت اول برگردانید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.