قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ترفندهایی برای استفاده حرفه‌ای از بوکمارک مرورگرها

بوکمارک

بخش بوکمارک موجود در مرورگرها از جمله بخش‌های بسیار مفیدی محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از چند ترفند ساده، می‌توان بیش از پیش از امکانات آن بهره برد. در این مطلب، به ترفندهایی برای بخش بوکمارک مرورگرهای کروم، فایرفاکس، سافاری و مایکروسافت اج نگاهی می‌اندازیم ولی روی‌هم‌رفته بسیاری از این قابلیت‌ها برای انواع و اقسام مرورگرها یکسان است.

به دلیل جذابیت بوکمارک ها، گاهی اوقات ما تعداد زیادی از آدرس سایت‌ها را بدون نظم خاصی در پوشه‌های خاصی قرار می‌دهیم که این موضوع باعث می‌شود آن‌ها را فراموش کنیم. یکی از مهم‌ترین نکته‌های بهره‌گیری از بوکمارک های مرورگرها، نظم و ترتیب آن‌ها است.

مزایای بوکمارک

بوکمارک

کاملاً واضح است که بوکمارک ها به کاربران کمک می‌کنند راحت‌تر پیگیر موارد موجود در وب باشند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به سایت‌هایی اشاره کنیم که مرتباً به آن‌ها سر می‌زنید یا مثلاً از این قابلیت می‌توان برای مقالاتی استفاده کرد که احتمالاً می‌خواهید در زمانی دیگر به آن‌ها مراجعه کنید. روی هم رفته موارد مربوط به گذشته یا آینده را می‌توانید در این بخش قرار دهید.

اگر در نوار آدرس مرورگر URL سایت موردنظر خود را تایپ کنید، موارد مربوط به تاریخچه مرورگر نمایش داده می‌شود و در این فهرست، بوکمارک های ثبت شده در بالای این فهرست قرار می‌گیرند. همچنین حالا تمام مرورگرهای مدرن، از قابلیت سینک بوکمارک بهره می‌برند. به لطف این قابلیت، تا زمانی که برای مرورگر موجود در گجت‌های مختلف خود از یک اکانت استفاده می‌کنید، به‌راحتی و بدون دردسر از طریق پلتفرم‌ها و گجت‌های مختلف می‌توانید به بوکمارک‌های مرورگر موردنظر دسترسی داشته باشید.

وارد و خارج کردن بوکمارک ها هم معمولاً بسیار آسان است و عموماً می‌توانید این بوکمارک‌های ثبت شده را بین مرورگرها و اپلیکیشن‌ها منتقل کنید. این یعنی اگر به هر دلیلی می‌خواهید مرورگر خود را تعویض کنید، به آسانی می‌توانید بوکمارک‌های ثبت شده هم به مرورگر جدید انتقال دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ افزونه برتر برای افزایش سرعت وب‌گردی

ابزارهای داخلی

بوکمارک

مرورگرهای مشهور برای نظم و ترتیب دادن به بوکمارک، از ابزارهای داخلی بهره می‌برند. در مرورگر کروم، برای بوکمارک کردن یک سایت، کافی است بر آیکون ستاره در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید و از همانجا، پوشه مربوط به بوکمارک موردنظر را تعیین کنید. برای دسترسی کامل به بوک‌مارک‌های این مرورگر، ابتدا بر آیکون منو و سپس Bookmarks و در نهایت Bookmark Manager کلیک کنید.

در این بخش، می‌توانید با تایپ کردن عبارات موردنظر، در بین بوکمارک‌های ثبت شده جستجو کنید و با کلیک بر آیکون منو در سمت راست بخش فوقانی، مواردی مانند افزودن بوکمارک‌های جدید، ایجاد پوشه و وارد و خارج کردن بوکمارک‌ها امکان‌پذیر است. همچنین در سمت راست هر کدام از بوکمارک‌ها هم آیکون منو دیده می‌شود و با کلیک بر آن، می‌توانید آن‌ها را حذف یا ویرایش کنید.

علاوه بر این در بخش منو، می‌توانید گزینه Show bookmarks bar را فعال یا غیرفعال کنید که با فعال کردن آن، بوکمارک‌ها در یک نوار در پایین نوار آدرس نمایش داده می‌شود و با این کار می‌توانید به مهم‌ترین بوکمارک‌های خود دسترسی بالایی داشته باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.