آشنایی با اصطلاحات رایج سئو برای هر سئوکاری بایسته است. به عبارتی میتوان گفت زمانی نام شما سئوکار یا متخصص سئو است که آشنایی کامل با این اصطلاحات بنیادین و مهم داشته باشید.
اصطلاحات رایج سئو:
1 . الگوریتمهای مهم گوگل:
الگوریتم های گوگل
. الگوریتم گوگل پاندا:
وظیفهی این الگوریتم حذف سایتهایی است که از محتوای کپی یا محتواهای کم ارزش استفاده کردهاند و در ضمن سایتهایی که از سئوی کلاه سیاه برای بالا بردن رتبهی سایت خویش کاربرد کردهاند.
. الگوریتم گوگل پنگوئن:
این الگوریتم وظیفهی معرفی لینکها اسپم و همچنین سایتهای اسپمر را دارد. اگر شمار لینکهای موجود در یک سایت بیش از حد باشد و همچنین محتوای این لینکها با محتوای سایت پیوسته نباشد الگوریتم پنگوئن سایتهای لینک دهنده و لینک گذارنده را جریمه میکند.
. الگوریتم مرغ مگسخوار:
با به کارگیری این الگوریتم در نتایج جستجو گوگل صفحاتی برای کاربران لیست میشوند که با عبارت جستجو شده کاملا مرتبط هستند و کاربران با بیشترین سرعت و دقت به نتایج باره نظر خود دست پیدا میکنند.
. الگوریتم گوگل دنس:
این الگوریتم مایه دگرگونی ها شدید رتبهی سایت میشود.
سئو وردپرس میموس به راستی میتوان گفت این الگوریتم سایتها را میآزماید. به این چهره که صفحاتی نمایه شده از سایت را از پایگاه دادهی گوگل حذف میکند تا شمار کاربران همیشگی این سایت را مشخص نماید و بعد از مدتی دوباره صفحات نمایه را به سایت برمیگرداند. حتی ممکن است برای مدتی سایت را از نتایج جستجو حذف نماید. این اقدامات برای رتبه بندی جدید سایتها است.
2. اصلاحات رایج سئو داخلی( On Page SEO)
سئوی داخلی به تمامی اعمالی گفته میشود که در داخل سایت سپریدن میشود لغایت رتبهی آن در موتورهای جستجو بهبود یابد.
. تگ عنوان(Title tag):
این تگ همان لینکی است که در صفحهی نتایج جستجو (SERP) به صورت پر رنگ به کاربران نمایش دیتا میشود و مایه هدایت کاربران به صفحه یا محتوای مربوطه میشود.
. متا تگها:
متا تگها اطلاعاتی دربارهی صفحات سایت هستند. متا تگها موجب میشوند که موتورهای جستجو فهم صحیحی از صفحات سایت داشته باشند و به واقعیت آنها را ایندکس بکنند. یکتا از مهمترین متا تگها، متای توضیحات است.
. متای توضیحات(Meta description):
یک توضیح ناچیز دربارهی محتوای صفحه، در یک پاراگراف که شمار کاراکترهای آن نهایتا 160 است در این متا تگ نوشته میشود.
. لینک متنی یا همان انکر تکست(Anchor text):
با استفاده از لینک متنی میتوان به صفحات مختلف سایت خویش یا سایتهای سایر لینک ایجاد کرد. که با به کارگیری تگ a این امکان فراهم میشود.
. خاصیت alt در عکس ها سایت:
متنی است که جایگزین عکس ها موجو در سایت میشود و ظاهر و عملکرد تصویر موجود در صفحه را توصیف میکند.
. تگهای هدینگ H1تا H6:
عنوانهای درون صفحات سایت با استفاده از این عناوین مشخص میشود. که به کارگیری واژه ها کلیدی در این عناوین موجب کسب رتبهی بهتر و شفا سئوی سایت میشود. اهمیت تگ H1 نسبت به بقیهی تگهای عنوانبندی بالاتر است.
. محتوای سایت:
محتوا، سلطان سایت است. محتوای با کیفیت و غیر کپی، دسته مهمی از سئوی داخلی را برپایی میدهد.
. URL سایت و صفحات آن:
آدرس اینترنتی سایت و صفحات آن که موقعیت یا محیط سایت و صفحات آن را در اینترنت مشخص میکند.