قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

افشای اسناد لابی فیسبوک برای مقابله با قوانین حفظ حریم خصوصی

اطلاعات داخلی و محرمانه‌ی جدیدی از غول شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که حقایق نگران‌کننده‌ای را برملا می‌کند. طبق آن اطلاعات، فیسبوک سیاست‌مداران متعددی را در سرتاسر جهان برای برنامه‌های جدید خود هدف قرار داده است. از این میان می‌توان به جرج آزبرن از سیاست‌مداران بزرگ بریتانیایی اشاره کرد. فیسبوک با فشار بر آن افراد، قول سرمایه‌گذاری و مزایای دیگری به آن‌ها می‌دهد و در مقابل، درخواست می‌کند تا به‌جای آن شرکت، برای مقابله با تصویب قوانین بیشتر حفظ حریم خصوصی تلاش کنند. 

اسناد درزکرده از فیسبوک، توسط رسانه‌هایی همچون Observer و Computer Weekly مطالعه و بررسی شده‌اند. طبق آن اسناد، یک لابی جهانی محرمانه درجریان است که صدها قانون‌گذار را در کشورهای متعدد هدف قرار می‌دهد. هدف از آن لابی و همکاری مخفیانه، افزایش تأثیرگذاری بر سیاست‌مداران کشورهایی همچون انگلستان، آمریکا، کانادا، هند، ویتنام، آرژانتین، برزیل، مالزی و تمامی کشورهای اروپایی است. اسناد منتشرشده اطلاعات زیر را درباره‌ی فیسبوک مشخص می‌کند:

  • لابی استراتژیک با سیاست‌مداران در سرتاسر اروپا با هدف ایجاد تغییر در قانون «بیش‌ازحد سخت‌گیرانه‌» GDPR. لابی‌های فیسبوک شامل ادعاهای سنگین نخست‌وزیر ایرلند هم می‌شود که اعلام کرد کشورش می‌تواند به‌عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه‌ی اروپا، تأثیرات مهمی ایجاد کند. آن تأثیرها شامل تلاش‌هایی در جهت منافع فیسبوک خواهد بود. البته تلاش می‌شود تا فعالیت‌های ایرلندی‌ها، بی‌طرفانه انگاشته شود.
  • استفاده از کتاب فمینیستی «Lean In» مدیر عملیات فیسبوک یعنی شریل سندبرگ برای ارتباط نزدیک‌تر با قانو‌ن‌گذاران زن در اروپا. افراد مورد نظر از نظر فیسبوک، مشکلاتی را با سیاست‌های آن شرکت داشته‌اند.
  • تهدید کشورهای متعدد به حذف یا مسدود کردن سرمایه‌گذاری‌ها. فیسبوک این تهدید را تنها در صورتی بر می‌دارد که قوانین به نفع آن شرکت تصویب و اجرا شوند.

به‌نظر می‌رسد اسناد اخیر از دل دادگاهی علیه فیسبوک بیرون آمده باشند. دادگاهی که با تلاش‌های یک توسعه‌‌دهنده‌ی اپلیکیشن با نام Six4Three علیه غول شبکه‌های اجتماعی به جریان افتاد. طبق آن اسناد، شریل سندبرگ قانون‌گذاری‌های حفظ داده‌های خصوصی در اروپا را تهدیدی جدی برای شرکت می‌داند.

پس از اجلاس اقتصادی داووس در سال ۲۰۱۳، یادداشت‌هایی منتشر شد که نشان از نظرات خاص شریل سندبرگ درباره‌ی قوانین اروپا داشت. او تلاش‌های شرکتش را در اورپا با اصطلاح «نبرد دشوار» بیان می‌کند که در «جبهه‌های داده و حریم خصوصی» در جریان خواهند بود. به‌علاوه، سندبرگ از اصطلاح «حیاتی» برای تلاش‌های شرکتش در مسیر «مقابله با قوانین شدیدا دستوری جدید» در اورپا استفاده می‌کند.

اندا کنی

اندا کنی، نخست‌وزیر سابق ایرلند

روشن‌ترین نکته‌‌ی اسناد منتشرشده، رابطه‌ی عالی فیسبوک با اندا کنی، نخست‌وزیر وقت ایرلند است. در آن اسناد، کنی به‌عنوان یکی از «دوستان فیسبوک» معرفی می‌شود. ایرلند به‌خاطر مسئولیت‌هایش در اتحادیه‌ی اروپا و خصوصا بخش قوانین حریم خصوصی و داده، تأثیر بالایی بر قانون‌گذاری شرکت‌های فناوری دارد. یادداشت منتشرشده، حامیان متعدد حفظ حریم خصوصی و داده را عصبانی کرد. آن‌ها از مدت‌ها پیش رابطه‌ی گرم فیسبوک با دولت ایرلند را نقد می‌کردند.

رئیس وقت اتحادیه‌ی اروپا قول حمایت از برنامه‌های فیسبوک را به آن‌ها داده بود

یادداشت‌های منتشرشده نشان می‌دهند که کنی از تصمیم فیسبوک برای تأسیس مرکز مدیریت در دوبلین تشکر کرده است و همچنین، قوانین جدید حفظ داده را «تهدیدی برای اشتغال، نوآوری و رشد اقتصادی در اروپا» می‌داند. درادامه به این نکته اشاره می‌شود که ایرلند برای ریاست دوره‌ای بعدی در اتحادیه‌ی اروپا آماده می‌شود و در نتیجه، «شانس تأثیرگذاری بر تصمیم‌های مرتبط با حفظ داده» در آن منطقه دارد.

در اسناد مذکور، ادعایی بسیار مهم به چشم می‌خورد. طبق آن ادعا، نخست‌وزیر ایرلند پیشنهاد داده است تا از «تأثیر قابل‌توجه» خود به‌عنوان رئیس اتحادیه‌ی اروپا استفاده کند و دیگر اعضای اتحادیه را به اتخاذ تصمیم‌هایی تشویق کند. شایان ذکر است که ایرلند باید در چنین مواردی نقش بی‌طرف را داشته باشد. در آن بخش از سند می‌خوانیم:

نخست وزیر قول داده که از موقعیت ریاست اتحادیه‌ی اروپا، برای تأثیرگذاری مثبت روی قوانین استفاده کند.

به‌هرحال، کنی در سال ۲۰۱۷ از سمت خود استعفا داده و درباره‌ی اتهامات مطرح‌شده نیز پاسخی به رسانه‌ی Observer نداد.

Sheryl Sandberg

جان ناتون، از دانشجویان کمبریج و نویسنده‌ی آبزرور، درحال مطالعه پیرامون پیامدهای دموکراتیک فناوری‌های دیجیتال است. او اسناد منتشرشده را انفجاری لقب می‌دهد که به‌نوعی اثبات‌کننده‌ی «بندگی» دولت ایرلند دربرابر شرکت‌های بزرگ فناوری تفسیر می‌شوند. ایرلند، از آن شرکت‌ها استقبال کرده بود، اما در دوراهی خطرناکی نیز قرار داشت. سیاست‌مداران بزرگ آن کشور، به‌نوعی خود را لابی‌گرهایی برای غول‌های دنیای داده می‌دیدند.

سخنگوی فیسبوک در پاسخ برای اظهارنظر درباره‌ی اسناد منتشرشده اعلام کرد که آن اسناد هنوز در حفاظت دادگاه کالیفرنیا قرار دارند و نمی‌توان اظهارنظری روشن درباره‌ی آن‌ها داشت. او در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

مانند اسناد دیگری که سال گذشته از یک حکم دادگاه گلچین شده و علیه فیسبوک استفاده شدند، در داستان اخیر نیز تنها یک روی ماجرا تعریف شده و بخش‌های اصلی حذف شده است.

یادداشت منتشرشده از سال ۲۰۱۳، توسط مارن لوین نوشته شده بود که اکنون یکی از مدیران ارشد فیسبوک است. آن یادداشت به الیوت شریج، مدیر وقت سیاست‌گذاری و ارتباطات بین‌المللی شرکت نیز ارسال شده بود. در آن اسناد، علاوه‌بر کنی، به سیاست‌مداران متعدد دیگری نیز اشاره می‌شود. درآن‌میان، اسامی چندین سیاست‌مدار اروپایی و سناتورهای آمریکایی دیده می‌شود. همچنین رئیس‌جمهور وقت هند یعنی پراناب موکرجی و مذاکره‌کننده‌ی کنونی اتحادیه‌ی اروپا در بحث Brexit یعنی مایکل بارنیر نیز در میان اسامی دیده می‌شوند. سیاست‌مدار دیگری که در ابتدا به او اشاره کردیم، آزبرن است.

آزبرن در آن سال‌ها یکی از وزرای ارشد انگلستان بود که در ملاقات با سندبرگ از فیسبوک درخواست کرد تا در شرکت دولتی Tech City سرمایه‌گذاری کند. سند منتشرشده ادعا می‌کند که سندبرگ به آزبرن، قول بررسی پیشنهاد را داده است. درمقابل، او از سیاست‌مدار انگلیسی درخواست کرد که در بحث‌های اتحادیه‌ی اروپا پیرامون قوانین حفظ داده فعالیت جدی‌تری داشته باشد و به‌نوعی پیشنهادها را جهت‌دهی کند. آزبرن از سندبرگ می‌خواهد که درخواست خود را شفاف‌تر مطرح کرده تا او بتواند روشی برای بیشتر درگیر شدن پیدا کند. به‌علاوه، آزبرن پیشنهاد یک مراسم رونمایی از کتاب سندبرگ را در خیابان داونینگ می‌دهد که در بهار ۲۰۱۳ انجام شد.

GDPR

آزبرن در پاسخ به آبزرور گفت:

من تصور نمی‌کنم که دیدار یک وزیر بریتانیایی با مدیر عملیات یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان، مسئله‌ی تعجب‌آوری باشد. فیسبوک و دیگر شرکت‌های فناوری آمریکایی، هم به‌صورت خصوصی و هم عمومی، نگرانی‌های خودرا از طرح پیشنهادی اروپا با نام Data Directive بیان کرده‌اند. درباره‌ی سؤال شما، من با آن نگرانی‌ها موافق نبودم و هیچ‌گونه لابی یا مذاکره‌ای با اتحادیه‌ی اروپا انجام ندادم.

آزبرن در ادامه گفت که حمایت او از برگزاری رویداد رونمایی کتاب سندبرگ نیز محرمانه نبوده است. او در‌این‌باره می‌گوید:

پیام کتاب درباره‌ی قدرت‌دهی به زنان کاملا قابل احترام بود. حتی رسانه‌هایی همچون آبزرور و گاردین نیز به تحسین آن پیام پرداختند.

اسناد منتشرشده ادعا می‌کنند که نکات فمینیستی ارائه‌شده توسط سندبرگ، درواقع ابزاری برای لابی‌گری سیاسی فیسبوک بوده‌اند. فیسبوک از آن کتاب استفاده می‌کرد تا نظر زنان قانون‌گذار را به‌سمت خود جلب کند.

اتحادیه اروپا

ویویان ردینگ، یکی از سیاست‌مداران تأثیرگذار در حوزه‌های عدالت، آزادی‌های بنیادی و حقوق شهروندی در اروپا محسوب می‌شود. یادداشت منتشرشده با اشاره به دیداری با او، می‌گوید که ردینگ معمار قانون Data Directive است و ارتباط شرکت را با او، دشوار توصیف می‌کند. در آن یادداشت، ردینگ سیاست‌مداری تعریف می‌شود که علاقه‌ای به شرکت‌های آمریکایی ندارد.

تأسیس دیتاسنتر و ایجاد شغل، در ازای آزادی‌های قانونی و قضایی

در یادداشت محرمانه گفته شده است که ردینگ در میهمانی رونمایی از کتاب سندبرگ حضور داشته است و مأموران فیسبوک، پس از آن با او دیدار کرده‌اند. طبق آن سند، ردینگ بحث‌های مطرح‌شده را «بیش‌ازحد آمریکایی» می‌خواند. تیم مذاکره‌کننده‌ی فیسبوک، نظر ردینگ را نوعی شکست تفسیر می‌کند، چرا که «افزودن زنان بیشتر به شغل‌های رده‌بالا و عضویت در هیئت‌های مدیره، باید در جهت اتحاد بیشتر پیش‌ می‌رفت، اما گویی نتایج معکوسی به همراه داشته است».

خلاصه‌ای که از دیدار داوس منتشر شد، تنها قله‌ی کوه یخ تلاش‌های فیسبوک برای تلاش جهانی در جهت به‌دست آوردن قدرت و تأثیرگذاری است. اسناد منتشرشده نشان می‌دهند که شرکت چگونه در کانادا و مالزی، با قول‌هایی مبنی بر تأسیس دیتاسنتر و ایجاد شغل، تضمین‌های قانونی دریافت کرد. درباره‌ی کانادا، ابتدای سیاست‌مداران آن کشور از اعطای مجوزهای سیاسی به فیسبوک خودداری کردند. در مقابل، سندبرگ اقدامی جدی داشت و پاسخی کوبنده به آن‌ها داد.

شریل سندبرگ در مصاحبه با قانون‌گذاران کانادایی کفته بود که اگر آن‌ها در بحث‌های قضایی در کانادا احساس راحتی نداشته بشند، انتخاب‌های دیگری نیز پیش رو دارند. نخست‌وزیر کانادا در همان روز اظهارنظر سندبرگ، با درخوایت‌های فیسبوک موافقت کرد!

کشف باگ امنیتی خطرناک در گوگل کروم؛ مرورگر خود را سریعا به‌روزرسانی کنید

گوگل کروم (Google Chrome) به‌طور معمول بدون آن‌که شما را خبردار کند، با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید، خودش را به‌روز می‌‌کند؛ اما شاید بهتر باشد همین حالا به بخش تنظیمات این مرورگر مراجعه و از به‌روزرسانی‌بودن آن اطمینان حاصل کنید؛ چرا که گوگل اخیرا از بروز نوعیآسیب‌پذیری صفرروزه (Zero-Day) در گوگل کروم خبر داده است.

طبق ادعای گوگل، شمار درخورتوجهی از هکرها هم‌اکنون به‌شکلی فعالانه درحال بهره‌برداری از اینآسیب‌پذیری خطرناک هستند. آن‌طور که جاستین شو، از مهندسان بخش امنیت مرور کروم، در یک رشته‌توییت گفته است، این آسیب‌پذیری با آسیب‌پذیری‌های پیشین تفاوت دارد.

گوگل کروم / Google Chrome

این آسیب‌پذیری به‌طور مستقیم کدهای گوگل کروم را هدف قرار داده است

درواقع تفاوت اصلی، به این موضوع بر می‌گردد که باگ جدید کروم برخلاف آسیب‌پذیری‌های پیشینی که به‌طور معمول فلش را هدف قرار می‌دادند، برای رفع‌شدن نیازمند این است که مرورگر را ریستارت کنید.

درواقع شاید همین حالا نیز این به‌روزرسانی را دریافت کرده باشید، اما عملیات نصب آن تا زمان ریستارت کردن مرورگر، انجام نخواهد شد. با این‌اوصاف بهتر است همین حالا از به‌روز‌بودن مرورگر کروم خود مطمئن شوید. جدیدترین نسخه‌ی این مرورگر (یعنی نسخه‌ی ۷۲.۰.۳۶۲۶.۱۲۱) هم‌اکنون قابل‌دریافت است. درضمن، برخلاف باگ‌های پیشین، آسیب‌پذیری فعلی به‌طور مستقیم کدهای کروم را موردهدف قرار داده است.

گوگل همچنین گفته است این باگ همزمان با باگ دیگری که سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت را هدف قرار داده، بروز پیدا کرده است. طبق ادعاهای مطرح‌شده در وبلاگ گوگل، باگ موردبحث احتمالا فقط کاربرانی را تحت‌تأثیر قرار دهد که از ویندوز ۷ معماری ۳۲ بیتی استفاده می‌کنند. اگر هنوز هم جزو کاربران این نسخه‌ از ویندوز هستید، بهتر است سریعا به جدیدترین نسخه یعنی ویندوز ۱۰ مهاجرت کنید. مایکروسافت احتمالا به‌زودی به‌روزرسانی امنیتی جدیدی را برای ویندوز ۷ به‌منظور رفع این باگ، منتشر خواهد کرد.

هک

آسیب‌پذیری دوم در ویندوز پیدا شده است

گوگل در وبلاگ رسمی‌اش در توضیحات مربوط‌به این آسیب‌پذیری نوشته است که «ما روز چهارشنبه مورخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۹ (۸ اسفند ۱۳۹۷) از بروز دو آسیب‌پذیری صفرروزه خبر دادیم که تا قبل از آن تاریخ، به‌صورت عمومی وجود آن‌ها اعلام نشده بود. یکی از این آسیب‌پذیری‌ها، مرور کروم و دیگری سیستم‌عامل ویندوز را هدف قرار داده بودند. این دو آسیب‌پذیری به‌صورت همزمان توسط مهاجمین مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفتند.»

این شرکت در ادامه از انتشار به‌روزرسانی جدید کروم در تاریخ یکم مارس ۲۰۱۹ (۱۰ اسفند ۱۳۹۷) برای رفع باگ مربوط‌به کروم که با نام CVE-2019-5786 شناخته می‌شود، خبر می‌دهد. ظاهرا این باگ ازطریق به‌روزرسانی خودکار کروم، مرتفع شده است. گوگل همچنین می‌گوید به کاربرانش پیشنهاد می‌کند که با مراجعه به بخش تنظیمات مرورگرشان از به‌روز بودن آن به نسخه‌ی ۷۲.۰.۳۶۲۶.۱۲۱ اطمینان حاصل کنند. 

ظاهرا این باگ امنیتی، تنها در نسخه‌ی دسکتاپ مرور کروم پیدا شده و به بخشی از این مرورگر با نام FileReader مربوط می‌شود. این بخش از گوگل کروم به نرم‌افزار داخلی وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد که به داده‌های ذخیره‌شده روی کامپیوتر کاربر، دسترسی پیدا کند. فراموش نکنید که گوگل نتوانست سریعا این باگ را پیدا و آن را رفع کند؛ این یعنی احتمالا در بازه‌ی بین بروز این باگ و پیدا شدن آن توسط گوگل، کاربرانی موردهجوم قرار گرفته‌اند. 

وب‌سایت دیلی‌میل در گزارش خود به‌نقل از متخصصان حوزه‌ی امنیت می‌گوید که احتمالا این باگ، توانایی ربودن اطلاعات کامپیوترها را از راه دور برای هکرها امکان‌پذیر کرده است.

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، آسیب‌پذیری دوم به سیستم‌عامل مایکروسافت مربوط می‌شود. گوگل مدعی است که آسیب‌پذیری موردبحث، درواقع نوعی ترفیع امتیازی در درایور کرنل Windows win32k.sys بوده است و به‌احتمال بسیار قوی تنها به نسخه‌ی ۳۲ بیتی ویندوز ۷ مربوط می‌شود. 

مرورگر کروم

چگونه گوگل کروم را به‌روزرسانی کنیم؟

به‌روزرسانی کردن مرور کروم کار بسیار ساده‌ای است. ابتدا روی سه‌نقطه‌ی عمودی موجود در بخش بالایی سمت راست مرورگر کلیک کنید و پس از انتخاب گزینه‌ی Settings وارد منوی تنظیمات شوید. در صفحه‌ی بازشده، روی سه‌خط افقی موجود در بخش بالایی سمت چپ مرورگر کلیک کنید. سپس در منوی بازشده، روی About Chrome کلیک کنید. صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود که در آن می‌توانید به‌روز بودن مرورگر خود را مشاهده کنید. در صورت دریافت نکردن به‌روزرسانی جدید، مرورگر کروم به‌صورت خودکار به‌روز خواهد شد.

نسخه تحت وب اسکایپ با ظاهر جدید به‌روزرسانی شد

مایکروسافت چند روز پیش به‌صورت رسمی نسخه‌ی تحت‌وب اپلیکیشن محبوب اسکایپ(Microsoft Skype) را به‌روزرسانی کرد. در این به‌روزرسانی جدید، کاربران مرورگرهای اج و گوگل کروم می‌توانند بدون نیاز به اپلیکیشن مستقل، از قابلیت‌هایی نظیر برقراری تماس ویدیویی با کیفیت HD و ضبط تماس‌ها - که تا پیش از این ازطریق نسخه‌ی تحت‌وب در دسترس نبودند - بهره بگیرند.

درضمن، نسخه‌ی جدید تحت‌وب بیشتر به نسخه‌ی ۸ از اپلیکیشن مستقل اسکایپ شباهت پیدا کرده و دیگر از طراحی قدیمی بهره نمی‌برد و رابط کاربری آن به‌روز شده است. ویژگی‌های اضافی دیگری نیز برای نسخه‌ی تحت‌وب در دسترس قرار گرفته‌اند که هر کدام در نوع خود کاربردی هستند. 

اسکایپ تحت وب / Skype for Web

نسخه‌ی جدید اسکایپ تحت‌وب تنها روی کروم و اج کار می‌کند

یکی از بخش‌های جدید اضافه‌شده، پنل نوتیفیکیشن است که اگر کسی شما را منشن کند یا گفته‌ی شما را نقل کند، به‌شما خبر می‌دهد؛ درضمن قابلیت جدیدی که در نسخه‌های اخیر اسکایپ اضافه شده،‌ امکان عکس‌العمل نشان دادن به پیام‌ها ازطریق اموجی‌ها است. حتی اگر فردی به پیامی از شما ازطریق ایموجی عکس‌العمل نشان دهد نیز ازطریق پنل نوتیفیکیشن به‌شما اطلاع داده می‌شود. سایر تغییرات لحاظ‌شده در رابط کاربری اسکایپ تحت‌وب را می‌توانید خودتان مشاهده کنید.

نکته‌ی جالب‌توجه اینجا است که نسخه‌ی جدید Skype for Web تنها روی مرورگرهای مایکروسافت اج و گوگل کروم به‌همراه مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم (نظیر برِیو و ویوالدی) کار می‌کند و کاربرانفایرفاکس، سافاری و حتی اپرا فعلا توانایی استفاده از آن را ندارند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی دوست داشتنی کشورمان نیز از دیگر گذرگاه های افزایش آمار سایت محسوب می شود. اما اینجا هدف از فعالیت این نیست که هر چه در سایت خویش منتشر می کنید را در شبکه های اجتماعی خود نیز منتشر کنید. این پیشه برای شفا سئو عالی است اما ما منظور داریم در تلگرام و اینستاگرام تکاپو نماییم که هیچ ربطی به سئو ندارند.


قصد ندارم چیزهای کلیشه ای در باره کار و جنبش در این دو شبکه اجتماعی محبوب بگویم. چکیده سخن این است که اگر می خواهید شدامد بالایی را از اینستاگرام و تلگرام جذب کنید باید محتوای بی همتا و اختصاصی در آن ها تولید کنید که در تارنما تان پیمان ندارد تا مخاطبان پسین ای را با کسب و کار خود آشنا کنید.


مثلا در تلگرام که یک پلتفرم پیام رسانی است اغلب باید روی متن و صوت متمرکز شوید. کوشش کنید در تلگرام اغلب نکات متنی و فایل های صوتی در حوزه کاری خویش منتشر کنید.


یا در اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی تصویر محور است باید بیشتر روی تصویر و ویدیو متمرکز شوید. ویدیو های کوتاه در اینستاگرام بی اندازه پیرو دارند. سعی کنید همیشه از عکس ها جذاب با کپشن های درگیر کننده و ویدیو هایی که نکته های مهم و ضروری در آن ها گفته می شود استفاده کنید.


پیشنهاد های اخص همیار وب :


همه چیز در باره کسب درآمد از اینستاگرام


20 ایده خلاقانه برای انتشار پست های اینستاگرامی


 


ساخت اپلیکیشن موبایلی

همانطور که می دانید تعداد کاربران موبایلی روز به روز در حال افزایش است. شما می توانید بدست ساخت یک اپلیکیشن موبایلی کاربران موبایلی زیادی را به سایت خویش جذب کنید. فرقی نمی کند که در چه حوزه ای تکاپو می کنید. ساخت اپلیکشن های موبایلی بسیار ساده تر از قبل شده است. شما می توانید  به راحتی بدست چند کلیک یک اپلیکیشن موبایلی برای خویش داشته باشید.


منظور از اپلیکیشن موبایلی اپ های پیشرفته نیست. شما به راحتی می توانید توسط کتاب های موبایلی که الان توی کافه بازار و MyKet به فراوانی یافت می شوند سایت خویش را به کسان زیادی شناسایی کنید. شما می توانید همان ای بوک هایی که قبلا به آن ها اشاره کردم را  تبدیل به کتاب های اندرویدی کنید.


مارکت های اپلیکیشن موبایلی مشابه کافه بازار هم به راحتی با گرفتن هزینه ای اندک برنامه شما را قبول و در سایتشان درج می کنند.


شما بدست یک کتاب اندرویدی به راحتی می توانید کسان زیادی را به سایت خود جذب کنید. نکته مهم این است که اگر می خواهید افرادی زیادی اپلیکیشن شما را دانلود کنند باید عنوان جذابی برای آن انتخاب کنید.


البته این را هم بدانید با تولید اپلیکیشن های کاربردی در حوزه کاری خود هم می توانید بازدید سایت تان را افزایش دهید و کسان زیادی را با کسب و کارتان آشنا کنید. چند روز قبل اپلیکیشنی را در کافه بازار دیدم که مربوط به چک کردن رتبه سایت در واژه ها و عبارات کلیدی پیشنهادی بود. این اپلیکیشن کاربردی مربوط به یک سایت سرشناس در مقوله آموزش سئو سایت بود.

نکاتی برای جذب دنبال کنندگان در شبکه‌های اجتماعی از نگاه علم

از دید بسیاری از افراد، توجه بیش از اندازه به تعداد دنبال‌کنندگان‌ در شبکه‌های اجتماعی نشانه‌ی پوچی و بیهوده‌گرایی افراد است. هرچند ممکن است تا حدی با ادعا موافق باشیم؛ اما احتمالا هرکدام از ما در برهه‌ای از زمان، بیش از اندازه به تعداد دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر،فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین توجه داشته‌ایم. برخی از ما، گاهی این سؤال را از خود می‌پرسیم: آیا تعداد دنبال‌کنندگان‌ من در شبکه‌های اجتماعی خیلی کم نیست؟

اما هرچه توجه بیش از حد به تعداد دنبال‌کنندگان را بیهوده بدانیم، حقیقت این است که این عدد تأثیر به‌سزایی بر انتشار پیام‌های ما دارد؛ به هر میزان که دنبال‌کننده‌ی بیشتری داشته باشیم، پیام ما به گوش مخاطبان بیشتری خواهد رسید. شاید بهترین توصیه برای جذب مخاطب، همین جمله‌ی کوتاه از لئو ویدریچ (یکی از مؤسسان پلتفرم بافر) باشد.

کیفیت یک نکته‌ی کلیدی است. کمیت را می‌توان فراموش کرد.

هیچ کلید طلایی برای افزایش دنبال‌کنندگان وجود ندارد

وقتی شرکت‌ها به بررسی گزارش‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند؛ یکی از ارقامی که به آن توجه می‌شود، تعداد دنبال‌کنندگان است. در این مطلب، به بررسی نکته‌ها و راهکارهای مفید برای افزایش دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم. برخلاف مطالبی که در بیشر وب‌سایت‌ها پیدا می‌کنید، نکته‌هایی که در این مطلب ذکر شده‌اند، نه بر اساس تجربیات؛ بلکه بر اساس یافته‌های علمی تدوین شده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی / Social Networks

۱۰ توصیه‌ی رایج برای جذب دنبال‌کننده

پیش از بررسی نکته‌های علمی جهت افزایش دنبال‌کنندگان، به بررسی نکته‌ها و راهکارهای عمومی می‌پردازیم که توسط اکثر وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها ارائه می‌شوند. این راهکارها الزاما برپایه‌ی یافته‌های علمی نیستند؛ اما شکی وجود ندارد که می‌توانند مفید واقع شوند.

۱. ارسال محتوی مناسب

۲. نوشتن پیشینه‌ی شخصی (Bio) حرفه‌ای

۳. استفاده از هشتگ‌

۴. قرار دادن لوگوی شبکه‌های اجتماعی در وبلاگ‌

۵. تعامل با دیگران در شبکه‌های اجتماعی

۶. حصول اطمینان از قابل بازنشر بودن مطالب

۷. اشتراک‌گذاری مجدد مطالب دیگران

۸. ارتباط با افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی

۹. فعال ماندن در شبکه‌های اجتماعی

۱۰. دنبال کردن دیگر کاربران

حقیقت این است که این استراتژی‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و بسیار مفید هستند. اکثر توصیه‌هایی که در دیگر وب‌سایت‌ها پیدا می‌کنید، در عمل اَشکالی از ۱۰ توصیه‌ی فوق‌ هستند. اما حقیقت این است هیچ‌یک از این توصیه‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند موجب افزایش قابل توجه دنبال‌کنندگان شما شود؛ هیچ کلید طلایی برای افزایش دنبال‌کنندگان وجود ندارد. استراتژی‌های فوق تنها زمانی کارگر خواهند بود که صبور و مصمم و در کارتان باثبات باشید.

در عین حال، تحقیقات زیادی نیز انجام شده‌اند که می‌توانند مسیر موففیت در شبکه‌های اجتماعی را به شما نشان دهند و موجب شوند تلاش‌های شما بیهوده نباشد. پس اگر به دنبال راهکارهای علمی و قطعی برای افزایش دنبال‌کنندگان هستید، در ادامه با زومیت همراه باشید.

توییتر

۱. از خودتان می‌گویید یا از جهان اطراف؟

اگر در شبکه‌های اجتماعی کمتر از خودتان می‌گویید، شانس شما برای جذب دنبال‌کننده دو برابر می‌شود. پژوهش‌گران دانشگاه راتگرز دریافته‌اند که تنها ۲۰ درصد از افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی به گسترش اطلاعاتِ مفید می‌پردازند و ۸۰ درصد باقی‌مانده، بیشتر از خودشان حرف می‌زنند. پژوهش‌گران برای افرادی که در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از خودشان می‌گویند، از عبارت Meformer استفاده می‌کنند و گروه دیگر، Informer نامیده می‌شوند. این محققان، با تحلیل الگوی استفاده از توییتر و داده‌های مربوط به دنبال‌کنندگان، به این نتیجه رسیده‌اند که میان افرادی که به انتشار مطالب شخصی می‌پردازند و آن‌هایی که اطلاعات مفید را به اشتراک می‌گذارند، تفاوت فاحشی وجود دارد؛ تعداد دنبال‌کنندگان‌ گروه دوم دو برابر بیشتر از گروه اول است.

اما اگر علاقه‌مند هستید بدانید در کدام دسته قرار می‌گیرید، باید ببینید پیام‌های ارسالی شما در شبکه‌های اجتماعی در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد. پژوهش‌گران، پیام‌های ارسال‌شده توسط کاربران را به ۹ دسته‌ی اصلی تقسیم می‌کنند. در جدول زیر این دسته‌ها را با مثال‌های مربوطه مشاهده می‌کنیم.

ردیفنوع مطلب ارسالیمثال
۱اشتراک‌گذاری اطلاعاتساخت بزرگ‌ترین تلسکوپ زمینی دنیا
۲تبلیغات شخصیاز شما دعوت می‌کنم مقاله‌ی جدید من را در زومیت مطالعه کنید.
۳اظهار نظر و شکایتای‌کاش سال آینده خبری از ناچ در گوشی‌ها نباشد!
۴صحبت‌ها و افکار متفرقهدلم برای تهران تنگ شده است؛ اما بودن در شیراز را هم خیلی دوست دارم.
۵من همین‌ حالاهمین حالا با دوستان در پیست اسکی
۶سؤال از دنبال‌کنندگانبه نظر شما ویدئوی بعدی من باید در رابطه با چه موضوعی باشد؟
۷نشان دادن حضوربرگشتممممممم!
۸روایت‌های شخصیدر قرعه‌کشی سالانه‌ی دستمال‌کاغذی «سمباده»، برنده‌ی یک دستگاه موتورگازی شدم.
۹روایت‌هایی مربوط به دیگراندر جریان حادثه‌ی رانندگی، پای دوست عزیزم علی‌رضا شکست.

بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، ۵۳ درصد از پیام‌های به اشتراک گذاشته‌شده توسط informer-ها در گروه «اشتراک اطلاعات» قرار می‌گیرد؛ در عین حال، ۴۸ درصد از پیام‌های ارسال‌شده توسط meformer-ها در دسته‌ی «من همین حالا» قرار می‌گیرند. در نمودار زیر، می‌توانید میانگین پیام‌های ارسالی از هر گونه را برای دو گروه کاربران (meformer-ها و informer-ها) مشاهده کنید.

پیام ها در شبکه‌های اجتماعی / Social Media Updates

میانگین چهار گونه از پیام‌های ارسالی در میان دو گروه مختلف کاربران

نتیجه‌گیری: بیشتر به اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید بپردازید تا در گروه informer-ها قرار بگیرید.

۲. از خود به‌عنوان یک منبع مؤثق یاد کنید

افرادی که از خود با عناوینی همچون «مدرس»، «نویسنده» و «متخصص» یاد می‌کنند، دنبال‌کنندگان‌ بیشتری دارند. روی پوارچیک ایده‌ی جالبی درباره‌ی رشد دنبال‌کنندگان دارد. پوارچیک از ایده‌ی خود با عنوان «عظمت توییتری» یاد می‌کند؛ ایده‌ی کلی پوارچیک به این شکل است: سریع‌ترین راه برای جذب دنبال‌کنندگان‌ این است که دونالد ترامپ، سلنا گومز یا ایلان ماسک باشید.

اما این سه نفر چه نقطه‌ی مشترکی دارند؟ شهرت. علاوه بر شهرت، به انجام رساندن امور، خلق آثار و رهبری نیز از جمله ویژگی‌های این افراد هستند؛ «خلق کردن» اصلی‌ترین ویژگی است که چنین افرادی را از دیگران جدا می‌کند. پوارچیک هرمی طراحی کرده است که آن را «هرم عظمت توییتری» می‌نامد؛ هرچند با تغییراتی، این هرم برای دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز قابل استفاده است.

هرم عظمت توییتری / Pyramid of Twitter Greatness

هرم عظمت توییتری

 اما ایده‌ی پوارچیک صرفا یک ادعای پوچ نیست و داده‌هایی وجود دارد که این ایده را مورد تأیید قرار می‌دهد. دن زارلا از شرکت توسعه و بازاریابی نرم‌افزار Hubspot به تحقیق در مورد این سؤال پرداختهاست که آیا نام بردن از خود با عنوان یک منبع مؤثق، موجب افزایش دنبال‌کنندگان در توییتر خواهد شد یا خیر؟ بر اساس یافته‌های وی، متخصصانِ خودساخته به‌طور متوسط ۱۰۰ دنبال‌کننده بیش از دیگر افراد دارند. عبارت‌های مختلفی وجود دارند که نشان می‌دهند شما یک منبع مؤثق هستید؛ در نمودار زیر برخی از این عبارت‌ها و میزان اثرگذاری آن‌ها بر تعداد دنبال‌کنندگان را مشاهده می‌کنید.

عبارات موثر در شبکه‌های اجتماعی / Authoritative Terms in Social Media

عبارات مؤثر بر جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی

نتیجه‌گیری: یک سازنده و یک رهبر فوق‌العاده در حوزه‌ی کاری خود باشید. در عین حال، این مسئله را در بخش اطلاعات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی ذکر کنید؛ عبارت‌هایی مانند نویسنده، متخصص، مؤسس و مقام رسمی می‌توانند ابزاری مفید برای افزایش دنبال‌کنندگان شما باشند.

۳. از انتشار انفجاری پیام‌ها پرهیز کنید

حال بیایید به مسئله‌ی جذب کاربران از زاویه‌ی دیگری نگاه کنیم؛ حقیقت این است که یکی از نکات کلیدی برای داشتن تعداد زیادی دنبال‌کننده، حفظ دنبال‌کنندگان فعلی است. پژوهش‌گران کره‌ای مطالعه‌ی جالبی برای پاسخ به این سؤال انجام داده‌اند که «چرا دنبال‌کنندگان خود را در شبکه‌های اجتماعی از دست می‌دهیم؟». این محققان، یک میلیون و دویست حساب کاربری توییتر و پیام‌ها و نظرات ارسال‌شده توسط این حساب‌ها را به مدت ۵۱ روز مورد بررسی قرار داده‌اند. به کمک تحلیل‌های عددی و مصاحبه‌های انجام‌شده با کاربران، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که سه عامل زیر نقش اساسی در از دست دادن دنبال‌کنندگان بازی می‌کنند.

  • ارسال پست‌های متعدد در بازه‌های زمانی کوتاه
  • ارسال مطالبی که جذاب نیستند
  • اشتراک‌گذاری جزئیات بی‌ارزش از زندگی شخصی

مصاحبه‌های انجام‌شده با کاربران، منجر به شکل‌گیری عبارت‌ «انتشار انفجاری پیام‌ها» شد؛ ارسال مطالب متعدد در زمانی بسیار کوتاه. بیش از نیمی از افراد شرکت‌کننده در مصاحبه‌ها به این مسئله اشاره کرده‌اند که به واسطه‌ی انتشار انفجاری پیام‌ها، دنبال کردن اشخاص در شبکه‌های اجتماعی را خاتمه داده‌اند.

اما عوامل دیگری نیز منجر به از دست دادن دنبال‌کنندگان می‌شوند. در جدول زیر، انواع مطالب غیرجذاب و دلیل دنبال نکردن افراد بر اساس هرنوع مطلب ارسالی مشخص شده‌ است. در کنار هر دلیل، عددی ذکر شده که نشان می‌دهد چه تعداد از کاربران به آن دلیل دست از دنبال کردن افراد کشیده‌اند. این داده‌ها از ۷۳ شرکت‌کننده در مصاحبه‌های انجام‌شده توسط پژوهش‌گران کره‌ای جمع‌آوری شده است.

نوع مطلب یا مشکلدلیل دنبال نکردن / تعداد کاربران
مطالب خسته‌کننده

انتشار انفجاری / ۱۰

جذاب نبودن / ۴

جزئیات خسته‌کننده‌ی زندگی شخصی

انتشار انفجاری / ۶

خسته کننده بودن / ۵

مطالب سیاسی

دیدگاه‌های مخالف / ۳

انتشار انفجاری / ۲

نظرات تندروانه / ۲

سیاسی بودن مطلب / ۱

مطالب فاقد شخصیت

فاقد شخصیت بودن مطلب / ۴

تبلیغات

بی‌علاقه‌گی نسبت به تبلیغات / ۴

مطالبی که به‌طور خودکار تولید شده‌اند

انتشار انفجاری / ۴

دیدگاه‌های مخالف

سیاسی بودن دیدگاه‌ها / ۲

متفاوت بودن دیدگاه‌ها / ۱

انتشار انفجاری / ۱

مکالمه‌های شخصی

بی‌علاقه‌گی به مکالمه‌های شخصی دیگران / ۱

انتشار انفجاری / ۱

گله و شکایت

بی‌علاقه‌گی به شکایات / ۱

انتشار انفجاری / ۱

مطالبی با زبان عامیانه

استفاده از زبان عامیانه / ۱

اکانت‌های غیر فعال

عدم فعالیت مالک اکانت / ۱

تبلیغ شخصی

بی‌علاقه‌گی به تبلیغ شخصی دیگران / ۱

عدم تسلط به زبان

عدم تسلط به زبان استفاده شده / ۱

اگر اعداد مربوط به انتشار انفجاری را با هم جمع کنید، به عدد ۳۹ می‌رسید؛ به‌عبارت دیگر، از میان ۷۳ شرکت‌کننده‌ی تحقیق، ۳۹ نفر از آن‌ها انتشار انفجاری پیام‌ها را به‌عنوان دلیل اصلی دنبال نکردن دیگران مطرح کرده‌اند. از این اعداد و ارقام می‌توان نتیجه‌ گرفت که حتی اگر بدترین مطالب را در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید، با انتشار انفجاری آن‌ها، شانس از دست دادن دنبال‌کنندگان‌ بیشتر خواهد شد.

نتیجه‌گیری: برای داشتن دنبال‌کنندگان بیشتر، پیش از هرچیز تلاش کنید دنبال‌کنندگان فعلی خود را از دست ندهید. برای انتشار پست‌های خود از ابزارهایی استفاده کنید که مطالب را به‌صورت زمان‌بندی‌شده ارسال می‌کنند. از انتشار محتوای سیاسی، موضوعات بیهوده و مطالبی که فاقد شخصیت هستند، خودداری کنید.

social media

۴. به مخاطبان خود چیزی بدهید که انتظار دارند

یکی از حقایق جالب در مورد مخاطبان شبکه‌های اجتماعی این است که ۵۲ درصد آن‌ها خواستار پیشنهادهای ویژه هستند. پس اگر برندی دارید که نیازمند افزایش مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی است، بد نیست دست به ارائه‌ی پیشنهادهای ویژه بزنید. مؤسسه‌ی تحقیقاتی Nielsen مطالعه‌ای روی کاربران توییتر در بریتانیا به انجام رسانده است؛ موضوع این پژوهش، کشف ‍۱۰ دلیل برتر برای دنبال کردن برندها در شبکه‌های اجتماعی بود. سه یافته‌ی جالب این تحقیق بدین شرح است:

  • ۵۵ درصد کاربران صرفا به دلیل علاقه به برندها، آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.
  • ۵۲ درصد کاربران به دنبال پیشنهادات ویژه‌ی ارائه‌شده توسط برندها در شبکه‌های اجتماعی هستند.
  • ۵۱ درصد کاربران می‌خواهند از اخبار مربوط به برندها مطلع شوند.
کاربران توییتر عاشق تخفیف و هدایای مجانی هستند

در میان ۱۰ دلیل اصلی برای دنبال کردن برندها در شبکه‌های اجتماعی، یکی از دلائل اصلی دریافت تخفیف بود. مواردی همچون پیشنهادات ویژه، آگهی‌های اختصاصی، هدایای مجانی و محتوای اختصاصی نیز از جمله دیگر موارد ذکرشده بودند. جالب‌تر این‌که در میان ۱۰ دلیل ذکرشده توسط کاربران، ارسال محتوای جذاب و مفید در رتبه‌ی هفتم قرار داشت. این مسئله نشان می‌دهد که ارسال محتوای جذاب تنها رمز موفقیت در بازاریابی محتوا نیست.

در جدول زیر می‌توانید ۱۰ دلیل اصلی را برای دنبال کردن برندها در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کنید؛ اعداد ذکرشده در کنار هر مورد، نشان‌دهنده‌ی درصدِ انتخاب آن گزینه توسط کاربران به‌عنوان دلیلی برای دنبال کردن برندها در شبکه‌های اجتماعی هستند.

رتبهگزینهدرصد انتخاب
۱علاقه به برند۵۵
۲اطلاع از پیشنهادات ویژه و آگهی‌های اختصاصی۵۲
۳دنبال کردن اخبار مربوط به برند۵۱
۴آشنایی با محصولات و خدمات جدید۴۴
۵مشتری برند بودن۳۸
۶شرکت در رقابت‌ها۳۸
۷ارسال محتوای جذاب و سرگرم کننده۳۴
۸دریافت هدایای مجانی۳۳
۹دسترسی به محتوای اختصاصی۳۰
۱۰ارائه‌ی بازخورد به برندها۲۷

نتیجه‌گیری: کاربران توییتر عاشق تخفیف و هدایای مجانی هستند و چنین پیشنهاداتی شانس برندها را برای جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌دهند. اگر در کنار استراتژی تولید محتوا و برندسازی، با ارائه‌ی پیشنهادات ویژه نیز بتوانید ارزش برند خود را افزایش دهید، احتمالا شاهد افزایش شمار دنبال‌کنندگان‌ در شبکه‌های اجتماعی خواهید بود.

followers

۵. فعالیت مداوم داشته باشید

اگر مطالب بیشتری ارسال کنید، دنبال‌کنندگان بیشتری خواهید داشت. این استراتژی برای اکثر ما به‌عنوان یک «دلیل منطقی» قلمداد می‌شود؛ اما جالب‌تر این است که یافته‌های عملی نیز آن را تأیید می‌کنند. مؤسسه‌ی تحقیقاتی Beevolve که به انجام‌ تحلیل‌هایی در رابطه با شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد، ۳۶ میلیون حساب توییتر و ۲۸ میلیارد توییت را مورد بررسی قرار داده و رابطه‌ای مستقیم میان بسامد توییت‌ها و تعداد دنبال‌کنندگان پیدا کرده است. سه نکته‌ی اصلی در میان یافته‌های این مطالعه به شرح ذیل است:

  • کاربرانی که بین ۱ تا ۱۰۰۰ توییت ارسال کرده‌اند به‌طور میانگین دارای ۵۱ تا ۱۰۰ دنبال‌کننده هستند.
  • کاربرانی که بیش از ۱۰ هزار توییت ارسال کرده‌اند به‌طور میانگین دارای ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دنبال‌کننده هستند.
  • تخمین زده می‌شود افرادی که بیش از ‍۱۵ هزار توییت ارسال کنند می‌توانند بین ۱۰۰۰۰۱ تا ۱ میلیون دنبال‌کننده داشته باشند.

نمودار زیر نشان‌دهنده‌ی رابطه‌ی بین تعداد توییت‌ها و تعداد دنبال‌کنندگان است.

تعداد توییت و دنبال‌کننده / Tweet and Follower Countرابطه‌ی بین تعداد توییت‌ها و تعداد دنبال‌کنندگان

اما یکی از سؤال‌های مطرح‌شده در ارتباط با اکثر مطالعاتی که به بررسی روابط می‌پردازند این است: آیا رابطه‌ی عددی یافت‌شده نشان‌دهنده‌ی وجود یک رابطه‌ی علت و معلول است؟ به عبارت دیگر، آیا تضمینی وجود دارد که با ارسال ۱۰ هزار توییت، ۵ هزار دنبال‌کننده‌ی جدید پیدا کنید؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است نگاهی به سه مورد زیر داشته باشیم.

توییت‌های بیشتر به معنی فعالیت بیشتر است: به هر میزان که در شبکه‌های اجتماعی فعال‌تر باشید، احتمال جذب دنبال‌کنندگان‌، شناختن افراد بیشتر و برقراری رابطه با آن‌ها بالاتر است.

توییت‌های بیشتر مترادف با تجربه‌ی بیشتر است: هرچقدر توییت‌های بیشتری ارسال کنید، تجربه‌ی شما بیشتر می‌شود و می‌توانید توییت‌های بهتری ارسال کنید. تجربه‌ی بیشتر در ارسال توییت به شما کمک می‌کند از قدرت آگاه کردنِ کاربران برخوردار شوید؛ به زبان ساده‌تر، فرمول موفقیت در توییت کردن را خواهید آموخت.

توییت‌های بیشتر به منزله‌ی مداومت بیشتر است: هرچقدر مدت بیشتری در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید، موقعیت‌های بیشتری برای رشد تعداد دنبال‌کنندگان خود خواهید داشت. ارسال ۱۰ هزار توییت در بازه‌ای یک‌ساله، به معنی ارسال ۲۷ توییت در هر روز است؛ کسی که در ارسال توییت‌هایش پایستگی نشان می‌دهد، شایستگی جذب دنبال‌کنندگان بیشتر را دارد.

نتیجه‌گیری: ارسال مداوم مطالب در شبکه‌های اجتماعی یک استراتژی قابل اعتماد است. هرچقدر توییت‌های بیشتری ارسال کنید تجربه و مهارت شما در این کار بیشتر خواهد شد؛ کاربران نیز متوجه این مسئله خواهند شد و قدردان حضور مداوم شما در شبکه‌های اجتماعی خواهند بود.