قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

برندهای برتر فلش مموری در ایران

تبلت و صفحات نوری

 تجهیزات و ابزارها دوربین

 خدمات

برندهای برتر فلش مموری در ایران

7,342 بازدید / 1395/04/08

واقعا سرعت پیشرفت فناوری بخصوص در دسته فناوری های دیجیتال انقدر تند است که وقتی به ما یاد آوری میشود از عمر ورود پیامک در سیستم تلفن به اتفاق در کشورمان کمتر از 15 سال گذشته به فکر فرو می رویم! انقدر تند وارد زندگی ما میشنوند و جای خویش را به خوبی پیدا میکنند که گاهی فکر میکنیم از موعد زایش در کناره ما بوده اند.


 

واقعا سرعت ترقی تکنولوژی بخصوص در تقسیم فناوری های دیجیتال انقدر سریع است که وقتی به ما یاد آوری میشود ازعمر ورود پیامک در سیستم تلفن به اتفاق  در کشورمان  کمتر از 15  سال گذشته به فکر فرو می رویم! انقدر سریع وارد زندگی ما میشنوند و جای خویش را به نکویی پیدا میکنند که گاهی اندیشه میکنیم از موعد زایش در کناره ما بوده اند.   در مورد اندوخته ی اطلاعات با اینکه سن بنده به عنوان مؤلف ی این نوشتار بسیار نیست، اما یک زمانی برای انتقال اطلاعات از یک کامپیوتر به سیستم شخصی خودمان، باید از فلاپی استفاده می کردیم. فلاپی ها حافظه بسیار محدودی داشته و نهایتا به درد انتقال فایل های متنی می خوردند. کسانی که یادشان می آید این موضوع را هم به خاطر دارند که چقدر باید از این وسیله نگهداری میشد که مبادا با وسیله ای مغناطیسی تماس پیدا کند و اطلاعات هرچند کم اما احتمالا مهم ما از بین برود!  مدتی پس لوح فشرده وارد بازار شد. در یک Cd حدود 700 مگابایت اطلاعات اندوخته می شود. از فایل های متنی گرفته الی عکس و فیلم. سپس dvd متولد شد. که فرقش با cd در حجم اطلاعاتی بود که در خود ذخیره می کند. با توان اندوخته ای اغلب از 4 گیگابایت.  البته مدل های 9 گیگابایتی هم برای مصارف ویژه وارد بازار شد و همینگونه مینی سی دی ها! که میتوان  مینی سی دی ها را یک سعی تاب پسین دانست!

هزینه ای که برای خرید cd و dvd پرداخت می شود بسیار نیست و به همین دلیل تا مدت‌ها گزینش عدد یک عموم ملت برای انتقال اطلاعات بود. ولی این وسیله نیز دشواری ها خاص خودش را دارد :

اول:

 این که هم cd و هم dvd یک بار مصرف هستند یعنی شما فقط یک بار امکان ذخیره اطلاعات بر روی آنها را دارید. بگذریم از این سوژه که در شرایط خاص میتوان روی سی دی دوبار رایت کرد!

دوم:

مراحل انتقال اطلاعات است که حتما باید بدست نرم افزارهای ویژه اتمام شود. یعنی در چهره نبود این نرم ادوات بر روی رایانه، عملا تبادل اطلاعات غیر ممکن می شود. ضمن این که اصطلاحا امکان برآفروختن آنها، در زمان کپی اطلاعات نیز هستی دارد.

سوم:

حساسیت cd و dvd نسبت به ضربه و لمس که پس از مدتی پر از خط وخش شده و غیر قابل بهره‌گیری می شود.

 

اما با روی پیشه آمدن ابزاری به اسم flash، کم و بیش دشواری ها انتقال اطلاعات  بر طرف شد. مهمترین مزیت فلش ها نسبت به cd یا dvd، امکان تبادل همیشگی اطلاعات است، یعنی بدون محدودیت در شمار دفعات نقل و انتقال.

 

نکته مهم دیگر، ابعاد حقیر این دست موزه است. یک پیکان معمولی به اندازه انگشت انسان بوده و فضای زیاد کمی را اشغال می کند. ضمن این که امنیت انتقال اطلاعات در پیکان مموری زیاد بالاتر از cd وdvd بوده و سایر از خط وخش هم خبری نیست.

در این مقاله هدف داریم به چند مدل از  پیکان های موجود در بازار بپردازیم ،عموما تمام فلش مموری تبلیغاتی  با ظرفیت های مختلف از 4 لغایت 32 گیگابایت عرضه میشوند. به جز ظرفیت و نوع پورت پیکان USB 2 و USB3 که مشخص کننده ی سرعت پیکان مموری هاست ما به چهره کلی به برندهای موجود در بازار که کیفیت آن ها به نسبت خرج ای که میکنید مناسب است، می پردازیم! 

 

 

 transcend 

یکی از اسامی در مورد پیکان مموری ها که حتما برای یک بار هم که شده اسمش به گوشتان خورده. قدمت پیکان های ترنسند از سایر برند ها خیلی اغلب است. زمانی که اخیر پیکان های 128 و 256 مگابایتی آمده بودند، تنها این برند در بازار پیدا می شد. طراحی بیشتر پیکان های ترنسند ساده و بدون طرح های دلفریب است، ولی به نسبت کیفیت، قمیت مناسبی دارند.

 

flash

Hp 

جالب ترین طرح های فلش مختص کمپانی اچ پی است. این برند برخلاف یگانه دیگر از برندهای همین فهرست طرح و مدل های زیادی دارد، ولی بی خیال کیفیت نشده. معمولا پیکان های با کیفیت و با دوامی به بازار وارد می کند. ساختار پیکان ها بیشتر از جنس پلاستیک فشرده بوده که همین امر گزند پذیری این فلش ها را در اثر ضربه زیاد کاهش میدهد. اچ پی درتولید فلش های بند انگشتی نیز به نوعی حرف اول را میزند. معمولا فلش های این شرکت از بقیه برنده ها کوچک تر است.

flash

Apacer

اگر این برند را با سایر برندهای این لیست در مقام سنجش قرار دهیم، میتوان گفت چیزی از برند های سایر ناچیز ندارد، یا به زبان ساده تر، کشمکش چندانی ندارد، اما به علت مدل های عجیب و غریبی که به بازار میفرستد به درد آن هایی میخورد که از جاسوس بازی خوششان می آید. Apacer از لحاظ قیمتی فرقی با بقیه برند ها ندارد ولی طراحی ظریف و جالبی دارد ودر صورتی که پس از رفع مشکل خرج علت دیگری برای انتخاب بخواهید، طراحی های این برند میتواند مسیر گشا باشد!

 

flash

Silcon power

برندی که خیلی ها آن را قبول دارند، بحث هم درباره خوب و بد بودن آن زیاد به گوش میرسد! در کل فروشگاه ها پیدا می شودو به راحتی مدل های مخلتف در ظرفیت ها و طراحی های مختلف را میتوانید پیدا کنید لغایت دلتان بخواهد مدل و طرح دارد. به لطف چینی بودن آن هر روز یک سیلکون پاور با قالبی جدید وارد بازار می شود. البته شکل و شمایل این برند ربطی به کیفیت ندارد. سیلکون پاور زیاد با کیفیت نیست اما نسبت به قیمتش می ارزد. تقریبا  ارزان ترین فلشی است که در بازار گیرتان می آید. 

flash

 

Adata

فلش های ای دیتا کمی بزرگ و جا گیر هستند؛ ما سرعت نکویی در انتقال اطلاعات دارد. البته مثال های به درد نخور این برند هم به تعداد زیاد در بازار پیدا می شود که درصورتی که یکی از آن ها نصیبتان شود سرعتشان از فلاپی هم زیر تر است. مهم ترین حسن این برند، کناره آمدنش با ضبط اتومبیل هاست. معمولا بیشتر پیکان ها بر روی ضبط خوردو به احسان عمل نکرده و فایلها را با تاخیر پخش می کنند. اما ای دیتا زود با ضبط ماشین شما هماهنگ می شود و اگر منظور خرید فلشی فقط با این انگیزه را دارید گزینش شما این برند خواهد بود.

انتشار فهرست کامل محصولاتی که اپل در فصل پاییز رونمایی می‌کند

باز هم مینگ‌چی کو به عنوان تحلیلگر سرشناس محصولات اپل که هم‌اکنون در شرکت TF International Securities فعالیت دارد، در جدیدترین یادداشت خود فهرست محصولات جدیدی را آورده است که پیش‌بینی می‌شود کوپرتینونشین‌ها در رویداد فصل پاییز خود معرفی کنند. مینگ‌چی کو علاوه‌بر گزارش قبلی که در مورد مدل‌های جدید آیفون ۲۰۱۸ اپل بود، در گزارش جدید خود جزئیات و مشخصات سخت‌افزاری جدیدی درباره‌ی به‌روزرسانی خط تولید تبلت آیپد پرو، به‌روزرسانی رایانه‌های مک از جمله مک مینی، اندازه‌ی صفحه نمایش مورد انتظار اپل واچ و موارد دیگر به اشتراک گذاشته است. زومیت را همراهی کنید.

در فهرست زیر می‌توانید جمع‌بندی محصولاتی را مشاهده کنید که احتمالا اپل در فصل پاییز رونمایی خواهد کرد:

  • سه دستگاه آیفون جدید شامل، مدل به‌روزرسانی شده‌ی ۵.۸ اینچی OLED، مدل جدید ۶.۵ اینچی OLED و مدل جدید ۶.۱ اینچی LCD
  • مدل‌های به‌روز شده‌ی آیپد پرو مجهز به فیس آیدی و فاقد دکمه‌ی هوم، آیپد ۱۲.۹ اینچی به‌روز شده و از قرار معلوم یک مدل جدید ۱۱ اینچی
  • چندین به‌روزرسانی مهم سخت‌افزاری برای خط تولید مک شامل، به‌روزرسانی پردازنده برای مک‌بوک، مک‌بوک پرو و یک آیمک با ارتقاء قابل توجه ویژگی‌های نمایشگر و در نهایت مدل جدیدی از مک مینی
  • نوت‌بوک جدید ارزان قیمت که به اعتقاد مینگ‌چی کو نامی غیر از مک‌بوک ایر دارد
  • به‌روزرسانی اپل واچ با صفحه نمایش بزرگ‌تر ۱.۵۷ اینچ و ۱.۷۸ اینچی به ترتیب برای مدل زنانه و مردانه همراه با ضربان سنج قلبی بهبود یافته
  • تولید انبوه شارژر بی‌سیم ایرپاور و هدفون بی‌سیم ایرپاد

اپل واچ سری ۴ و سری ۳اپل‌‌واچ سری ۴ در برابر اپل‌واچ سری ۳

در تصویر گرافیکی ذیل می‌توانید خلاصه‌ای از پیش‌بینی‌های مینگ‌چی کو را مشاهده کنید.

آیفون، آیپد، اپل واچ، مکبوک پرو،، آیمک، مک مینی، ایرپاور، ایرپاد

طبق شایعه‌ها و به گفته‌ی مینگ‌چی کو، به نظر می‌رسد مدل ۱۱ اینچی آیپد جایگزینی برای آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی موجود باشد؛ بنابراین از این به بعد خط تولید آیپدهای اپل شامل مدل ۷.۹ اینچ، ۹.۷ اینچ، ۱۱ اینچ و ۱۲.۹ اینچ خواهد بود. مینگ‌چی کو به‌طور ویژه‌ای به مدلی‌هایی با اندازه‌ی نمایشگر ۱۱ اینچ (نه ۱۰.۵ اینچ گرد شده به ۱۱) و ۱۲.۹ اینچ (نه ۱۳ اینچ) اشاره می‌کند که گویای خاص بودن آن‌ها است. این موضوع نشان‌دهنده‌ی اندازه‌ی کوچک‌تر کلی بدنه‌ در مقابل آیپدی با بدنه‌ی سنگین همراه با صفحه نمایش بزرگ‌تر است. در ادامه می‌توانید مقایسه‌ای تصویری از آیپد پرو ۱۰.۵ اینچ و آیپد ۱۱ اینچ مفهومی آینده‌ی اپل را مشاهده کنید.

آیپد پرو 10.5 اینچ و آیپد پرو 11 اینچ

آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی در برابر آیپد پرو ۱۱ اینچی

در مورد ساعت هوشمند اپل، تعجب‌آور نیست که بدون تغییر اندازه‌ی کلی بدنه، شاهد بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش آن باشیم. در واقع باید در مراسم ویژه‌ی فصل پاییز با اپل واچ بدون حاشیه مواجه شویم. به گفته‌ی مینگ‌چی کو، اندازه‌ی صفحه نمایش ۱.۵۷ اینچ و ۱.۷۸ اینچی به‌طور خاص برای مدل‌های جدید اپل واچ در نظر گرفته شده است. اندازه‌ی قطر صفحه نمایش دو مدل کنونی اپل واچ برابر ۱.۳۲ اینچ و ۱.۵ اینچ است؛ بنابراین کوچک‌ترین مدل اپل واچ آینده، بزرگ‌تر از بزرگ‌ترین مدل اپل واچ کنونی خواهد بود. به احتمال زیاد اپل همان اندازه‌ی قاب ۳۸ میلی‌متری و ۴۲ میلی‌متری را برای مدل‌های جدید خود حفظ خواهد کرد.

آیفون 10، آیپد پرو و اپل واچ

طبق گزارش بلومبرگ که در اوایل سال جاری میلادی منتشر شد، ایرپادهای جدید اپل از قابلیت فعال شدن صوتی با عبارت «Hey Siri» پشتیبانی خواهند کرد. به علاوه، طبق گزارش بلومبرگ و معرفی پیش از موعد اپل در رویداد مربوط به آیفون ۱۰، شارژر بی‌سیم ایرپاور به‌طور قطعی قرار است در رویداد فصل پاییز امسال اپل (روزهای پایانی ماه سپتامبر) رونمایی شده و عرضه شود.

اپل واچ 3

با تمام این اوصاف، پیش‌بینی مینگ‌چی کو از خطرهای بالقوه برای سرمایه‌گذارها شامل تقاضای کم‌تر از حد انتظار برای محصولات جدید و تاخیر در روند تولید و فروش است. با این حال، خط تولید فصل پاییز کوپرتینویی‌ها بدون شک شامل به‌روزرسانی کلانی در تمامی بخش‌های سخت‌افزاری برای مشتریان اپل خواهد بود. شما محصولات سخت‌افزاری آینده‌ی اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا اپل می‌تواند با ارائه‌ی محصولات جدید، دوباره شگفتی‌آفرین باشد؟ محصول سخت‌افزاری مورد علاقه‌ی شما کدام است؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌های زومیت به اشتراک بگذارید.

عرضه جهانی کامپیوتر برای نخستین بار در ۶ سال گذشته، ۲.۷ درصد افزایش یافت

براساس جدیدترین پژوهش موسسه‌ی گارتنر، دوران افول کامپیوترهای شخصی ظاهرا به پایان رسیده و بازار آن‌ها نخستین رشد را در ۶ سال گذشته تجربه کرده است. بنا به گفته‌ی گارتنر، عرضه‌ی جهانی کامپیوتر شخصی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که نخستین رشد از سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۲ تاکنون محسوب می‌شود.

گارتنر برآورد می‌کند که عرضه‌ی جهانی کامپیوتر شخصی در سه‌ماهه‌ی دوم امسال ۲.۷ درصد افزایش یافته و به ۶۲.۳ میلیون دستگاه رسیده است. همچنین پنج سازنده‌ی برتر کامپیوتر در این بازه‌ی زمانی به ترتیب اچ‌پی، لنوو، دل، اپل و ایسر هستند. لنوو به‌طور ویژه شاهد رشد بزرگی بوده و بالاترین نرخ رشد را از سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۵ تجربه کرده است. البته این موفقیت تا حد زیادی به‌دلیل ادغام فوجیستو با لنوو و جمع عرضه‌ی دو شرکت با یکدیگر است. با این حال، پس از مدت‌ها اچ‌پی موفق شده است با عرضه‌ی بیشتر در سه‌ماهه‌ی اخیر به جایگاه اول صعود کند.

همان‌طور که در جدول پایین مشاهده می‌کنید، گارتنر دریافته است که تمام پنج شرکت برتر رشد عرضه‌ی کامپیوتر را تجربه کرده‌اند. با این حال، عرضه‌ی دیگر شرکت‌ها به میزان ۱۲.۹ درصد کاهش یافته است.

شرکتمیزان عرضه Q2-2018سهم بازار Q2-2018میزان عرضه Q2-2017سهم بازار Q2/207میزان رشد 2017-2018
اچ پی۱۴٬۸۶۴۲۳.۹ درصد۱۳٬۸۱۲۲۲.۸ درصد۷.۶ درصد
لنوو۱۳٬۷۵۵۲۲.۱ درصد۱۲٬۳۶۲۲۰.۴ درصد۱۱.۳ درصد
دل۱۱٬۲۵۵۱۸.۱ درصد۱۰٬۳۲۹۱۷ درصد۹ درصد
اپل۴٬۳۰۸۶.۹ درصد۴٬۳۰۳ ۷.۱ درصد۰.۱ درصد
ایسر۴٬۱۹۷۶.۷ درصد۴٬۱۴۴۶.۸ درصد۱.۳ درصد
سایر۱۳٬۸۹۰ ۲۲.۳ درصد۱۴٬۹۹۱۲۴.۷ درصد۷.۳- درصد
کلی۶۲٬۲۶۹۱۰۰ درصد۶۰٬۶۲۴۱۰۰ درصد۲.۷ درصد

این نتایج نشان می‌دهد که لنوو و اچ‌پی همچنان شانه به شانه‌ی یکدیگر حرکت می‌کنند و دل نیز با اختلاف اندکی در جایگاه سوم قرار دارد. اما این ارقام بازگوکننده‌ی تمام تغییرات رخ‌داده در سه‌ماهه‌های اخیر نیستند. در واقع اچ‌پی روند صعودی بزرگی را تجربه کرده، لنوو شاهد لغزش اندکی بوده (تا پیش از معامله‌ی فوجیستو) و دل پرسرعت‌ترین رشد را به‌دست آورده و درصدد پایین کشیدن دو رقیب دیگر است. به‌نظر می‌رسد هر شرکتی که بتواند به بهترین نحو بازار را تامین کند، قادر به بهبود وضعیت خود در سه‌ماهه‌های آتی خواهد بود.

میکاکو کیتاگاوا، تحلیلگر ارشد گارتنر در بیانیه‌ای می‌گوید:

رشد عرضه‌ی کامپیوتر شخصی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ ناشی از وجود تقاضا در بازار این کسب‌وکار بوده که با کاهش عرضه در بخش مصرف‌کننده جبران شده است. در عرصه‌ی مصرف‌کنندگان، ساختار بنیادین بازار به‌دلیل تغییرات در رفتار کاربران کامپیوتر همچنان پابرجا است و به تاثیر بر رشد بازار ادامه می‌دهد. مصرف‌کنندگان‌ در حال حاضر از گوشی‌های هوشمند خود برای انجام وظایف روزانه‌ی بیشتری همچون مراجعه به شبکه‌های اجتماعی، گاه‌شماری، بانک‌داری و خرید استفاده می‌کنند که این مسئله نیاز آن‌ها را به کامپیوتر شخصی کاهش می‌دهد.

هرچند ارقام یادشده نتایج مثبتی به‌شمار می‌روند؛ به‌خصوص آنکه نخستین رشد در بازار کامپیوترهای شخصی پس از بیش از نیم‌دهه به وقوع پیوسته است؛ اما در بلندمدت نمی‌توان چندان به رونق مجدد این بازار خوش‌بین بود. در واقع وابستگی رشد فعلی به کسب‌وکارها (و نه مصرف‌کنندگان) بدین معنی است که به محض آنکه شرکت‌ها به‌طور گسترده به‌روزرسانی به ویندوز ۱۰ را به اتمام برسانند (که به باور گارتنر تا دو سال آینده اتفاق خواهد افتاد)، رشد کامپیوترهای شخصی مجددا با کاهش روبه‌رو خواهد شد.

تراشه T2 اپل برای آی مک پرو و مک بوک پرو 2018 مشکل‌ساز می‌شود

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که بسیاری از کاربران آی‌مک پرو از زمان آغاز عرضه‌ی آن در سال ۲۰۱۷ به‌‌دفعات با صفحه‌ی Kernel Panic مواجه شده‌اند؛ صفحه‌ای که مشابه‌ صفحه‌ی آبی مرگ در ویندوز به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید چندین گزارش را در فروم‌های اپل مشاهده کنید که در آن‌ها، کاربران آی‌مک پرو مشکلات خود با این دستگاه گران‌قیمت را با تیم پشتیبانی اپل در میان گذاشته‌اند. ظاهرا مشکلات یادشده در مک‌بوک پرو‌های جدید نیز پابرجا هستند.

به‌نظر می‌رسد که Bridge OS در بین تمام گزارش‌های موجود در فروم Apple مشترک است، سیستم‌عاملی که توسط تراشه‌ی امنیتی T2 اپل استفاده می‌شود؛ این تراشه مواردی مانند بوت امن، حافظه‌ی رمزگذاری‌شده و دستور صوتی Hey Siri را برای iMac Pro به ارمغان می‌آورد. کوپرتینونشین‌ها تراشه‌ی T2 را در مدل ۲۰۱۸ مک‌بوک‌ پرو‌‌های ۱۵ و ۱۳ اینچی (با تاچ‌بار) نیز به‌کار گرفته‌اند.

آی مک پرو اپل

چه بروز Kernel Panic طی مدت اخیر به‌دلیل خطا در عملکرد تراشه‌ی T2 و سیستم‌عامل اختصاصی آن باشد، چه این تراشه ارتباطی با مشکلات اخیر آی‌مک پرو نداشته باشد، به‌نظر می‌رسد که نشانه‌ها و راهکارهای مشکل برای هر کاربر متفاوت است؛ زیرا برخی در شرایط اتصال یک حافظه‌ به‌صورت Daisy-Chain با این مشکل مواجه می‌شوند و برخی دیگر حتی بدون اتصال هیچ دستگاهی، صفحه‌ی کرنل پنیک را مشاهده می‌کنند. در هر صورت، اپل از مسأله آگاه است و ظاهرا به‌دنبال راهکاری برای آن می‌گردد.

در یکی از پست‌های فروم اپل چنین آمده است:

با نگاهی به جزئیات صفحه‌ی Kernel Panic، می‌توان دریافت که کسی در حال کار روی آن است؛ چرا که روز گذشته نسخه‌ی کرنل از ۱۷.۳.۰ در ماه ژانویه به ۱۷.۴.۰ تغییر کرد و حس می‌کنم کمتر از گذشته با صفحه‌ی کرنل پنیک مواجه می‌شوم، در حالی که کرنل پنیک در گذشته روزی یک یا دو بار رخ می‌داد، اکنون این مشکل یک یا دو بار در هفته بروز می‌کند.

کوپرتینونشین‌ها در پاره‌ای از موارد، دستگاه معیوب را تعویض کرده‌اند؛ اما کاربر در سخت‌افزار جدید هم با مشکلاتی از این دست مواجه شده است. ظاهرا یکی از کاربران با غیرفعال‌سازی تراشه‌ی امنیتی T2، اکنون هیچ‌گونه مشکل مرتبط با Bridge OS را تجربه نمی‌کند، در حالی که کاربر دیگری با ایجاد یک بکاپ Time Machine، وارد شدن به حالت ریکاوری، پاک‌کردن دیسک سیستمی، فرمت آن و بازیابی از Time Machine، مشکل کرنل پنیک را رفع کرده است.

مک بوک پرو اپل / Apple MacBook

اپل توصیه می‌کند که کاربران iMac Pro سیستم‌عامل macOS را وایپ و مجددا بارگذاری کنند، FileVault را غیرفعال کنند و Power Nap غیرفعال کنند و به‌نظر می‌رسد که مورد آخر برای برخی از کاربران کارساز واقع شده است. براساس گزارش‌های موجود در فروم اپل، استفاده نکردن از فرم اتصال Daisy-Chain برای دستگاه‌ها می‌تواند دفعات بروز خطا را کاهش دهد. استفاده نکردن از تبدیل تاندربولت ۳ به تاندربولت ۲، خاموش کردن Power Nap، خاموش کردن Secure Boot، آنلاک نکردن دستگاه با اپل واچ، حذف افزونه‌های متفرقه‌ی کرنل و خاموش کردن تمام گزینه‌های مدیریت انرژی از جمله‌ی راهکارهای کاربران است.

بسیاری از کاربران آی‌مک پرو مدعی هستند که کرنل پنیک تنها شب‌ها و حین Idle بودن دستگاه رخ می‌دهد؛ بنابراین ممکن است وجود مشکلی در حالت Storage / Hibernation یا قابلیت Wake-over-Ethernet زمینه‌ساز این مسأله باشد. برخی دیگر از کاربران نیز تنها در شرایطی با صفحه‌ی کرنل پنیک مواجه می‌شوند که کابل اترنت متصل باشد.


اینتل از نسل جدید کامپیوتر کوچک خود با پردازنده کافی لیک رونمایی کرد

پیش از این اخبار مختلفی از (NUC (Next Unit of Computingهای جدید اینتل با نام بین کنیون (Bean Canyon) فاش شده بود که به عرضه‌ی آن‌ها در آینده‌ی نزدیک اشاره می‌کرد. حال اینتل به‌تازگی نسل جدید این کامپیوتر‌های شخصی کامپکت و کوچک خود را با پردازنده‌های توانمند‌تر به‌روز کرده است. با این حال در بخش پورت‌های ورودی و خروجی شاهد تغییرات گسترده‌ای بین کامپیوتر‌های NUC اینتل بین نسل بیبی کنیون (نسل پیشین) و بین کنیون مشاهده نمی‌شود.

درحالی که بسیاری از NUCهای نسل پیشین از پردازنده‌های دو هسته‌ای ۱۵ واتی با فناوری هایپرترد بهره می‌بردند، اینتل نسل جدید این کامپیوتر‌ها را به پردازنده‌های چهارهسته‌ای ۲۸ واتی کافی‌لیک در کنار دو نسخه‌ی ضعیف‌تر با پردازنده‌ی دو هسته‌ای Core i3، مجهز کرده است که از سرعت کاری بالاتری نسبت به انواع به‌کاررفته در لپ‌تاپ‌ها بهره می‌برند. یکی از نقاط قوت این پردازنده‌ها تجهیز به واحد گرافیکی توانمند آیریس ۶۵۵ با ۱۲۸ مگابایت حافظه‌ی eDRAM است که توان پردازشی به مراتب بیشتری نسبت به نمونه‌های اینتل HD دارد.

مینی پی سی NUC اینتل

به‌لطف استفاده از پردازنده‌های سری U نسل هشتم، اینتل امکان تجهیز NUC جدید خود به درگاه‌های نسل دوم USB 3.1 را یافته است؛ چهار پورت نوع A در کنار یک درگاه نوع C در بخش جلویی و پشتی دستگاه تعبیه شده است. در بخش اتصالات بی‌سیم نیز بلوتوث (نسل پنجم) و وای‌فای هم‌چنان در دسترس است. البته نباید از فناوری Wireless AC9560 اینتل غافل ماند که نسبت به AC 8265 به‌کاررفته در پردازنده‌های کبی‌لیک با پشتیبانی از MU-MIMO و پهنای باند ۱.۷۳ گیگابیت بر ثانیه، بهبود قابل‌توجهی داشته است.

مشخصات فنیNUC8i3BEKNUC8i3BEHNUC8i5BEKNUC8i5BEHNUC8i7BEH
پردازندهCore i3-8109U
دو هسته- چهار ترد
فرکانس کاری ۳ تا ۳.۶ گیگاهرتز 
۲۸ وات

Core i5-8259U
چهار هسته- هشت ترد
فرکانس کاری ۲.۳ تا ۳.۸ گیگاهرتز 
۲۸ وات
Core i7-8559U
چهار هسته- هشت ترد
فرکانس کاری ۲.۷ تا ۴.۵ گیگاهرتز
۲۸ وات
واحد گرافیکیاینتل آیریس پلاس ۶۵۵
حافظهدو درگاه DIMM- تا ۳۲ گیگابایت DDR4-2400
خروجی تصویردیسپلی پورت ۱.۲ از طریق USB-C
HDMI 2.0
درگاه USB-C و تاندربولتیک درگاه USB نوع C با پشتیبانی از تاندبولت ۳ و USB3.1 نسل دوم (۴۰ گیگابیت بر ثانیه)
درگاه USBچهار درگاه USB نوع A با پشتیبانی از USB 3.1 نسل دوم (۱۰ گیگابیت بر ثانیه)
سایر اتصالاتدرگاه کارت‌خوان پشتیبان از UHS-I
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن
PSUمنبع تغذیه اکسترنال ۶۵ وات

اینتل به‌لطف استفاده از LSPCon، امکان استفاده از دیسپلی‌پورت ۱.۲ از طریق درگاه USB-C را ممکن کرده است. همین درگاه با پشتیبانی از تاندربولت ۳ نیز قابلیت پخش محتوای 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را خواهد داشت. تمام نسخه‌های بین کنیون NUC به تاندربولت ۳ مجهز شده‌اند؛ درحالی که نسخه‌‌های Core i3 نسل پیشین از این فناوری بهره نمی‌بردند.

مینی پی سی NUC اینتل

اینتل NUC های جدید خود را در نسخه‌ی کیت و بورد به فروش می‌رساند. انتظار می‌رود اینتل این کامپیوتر‌ها را از ماه‌ آینده‌ی میلادی به بازار عرضه کند. هنوز قیمت رسمی این محصولات اعلام نشده است.