قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آموزش بهینه سازی متای توضیحات سایت

حالا که عنوان ها را تنظیم کردیم نوبت  به سئو و بهینه سازی متای توضیحات صفحات تارنما می رسد. متای توضیحات بدست موتورهای جستجو بهره‌گیری می شود تا توضیحاتی درباره نوشتار یا نوشته در پایین عنوان در صفحه نتایج نمایش دیتا شود.

برخی از پلاگین ها مانند all in one seo (یکی سایر از بهترین افزونه های سئو وردپرس) به چهره خودکار توضیحات را برای شما تکمیل می کنند و معمولا به چهره پیش فرض چند خط نخست نوشته شما را به عنوان توضیحات درنظر می گیرند. اما این خیلی طریق هوشمندانه ای نیست. چون خیلی مشکل است که دائم اولین جمله را طوری بنویسیم که مفهوم کلی را برساند.

بنابراین تقدیر سخت شغل نوشتن متای توضیحات بصورت کم و سودمند است, اگر شما به صورت خودکار آن را گزینش کنید به راستی به موتورهای جستجو این حق را می دهید که هر چیزی را خودشان انتخاب کنند و طبیعتا شما هم این را نمی خواهید.

بنابراین، با استفاده از افزونه yoast seo می توانید تگ توضیحات مورد نظرتان را تکمیل کنید. فقط مطمئن شوید که از کلمات کلیدی تان در آن کاربرد می کنید و توصیف آن را طوری می نویسید که حائز دعوت به اقدام باشد تا خواننده ترغیب شود و آن کلیک کند.

اگر تعقیب این هستید که به صورت ریزبین تر اطلاعات درباره متای توضیحات کاربرد کنید می توانید از ۵ نکته کلیدی نگارش متای توضیحات کارساز کاربرد کنید.



۵ . ۴ . بهینه سازی تصاویر سایت

یکی از سرنوشت هایی که اغلب نادیده گرفته می شود سئوی عکس ها وردپرس است. شما با تکمیل کردن تگ جایگزین یا alt برای تصاویر سایتتان میتوانید ترافیک بیشتری از راه موتورهای جستجو به سایت خود هدایت کنید .

ضمن اینکه تصاویر کمک می کند کاربران اغلب با محتوای شما درگیر شوند تارنما کاربرپسند تری خواهید داشت.

تکمیل کردن تگ alt توسط افزونه yoast seo مهار می شود و شما با توجه به هشدارهای این افزونه می توانید کمک کنید چگونه سئو کنیم و سایت وردپرس تان تکمیل گردد.



۵ . ۵ . نقشه سایت XML

برای اینکه به گوگل و بقیه موتورهای جستجو بگویید که سایت شما به روز شده است, باید نقشه سایت xml برای سایت وردپرس خود ایجاد کنید.. پلاگین Yoast  این پیشه را برای شما انجام می دهد کافی است به سرنوشت تنظیمات نقشه سایت افزونه سئو بروید و گزینه فعال سازی نقشه سایت را بزنید.


تنظیم نقشه سایت سئو و بهینه سازی


به محض این که شما تنظیمات را اندوخته کنید نقشه سایت شما ساخته می شود، شما می توانید به سفارشی سازی بقیه گزینه ها بپردازید. نقشه سایت شما برای نوشته ها, صفحات ,دسته ها و برچسب ها برپایی می شود.

هنگامی که شما یک پست جدید و یا صفحه منتشر می کنید، نقشه سایت XML به طور اتوماتیک به گوگل و بینگ آگاهی می دهد و پروانه می دهد مطالب شما سریعتر  شناسایی شود در نتیجه قدمی سایر برای سئو سایت موتور های جستجو برداشته اید.

انواع مختلف سوئیچ در شبکه

بطور کلی شبکه‌ی کامپیوتری از اتصال چند کامپیوتر و سایر لوازم مانند  پرینتر ، اسکنر و … توسط سوئیچ ، روتر ، اکسس پوینت و سایر تجهیزات می باشد. وجود هرکدام از این تجهیزات در شبکه الزامی و ضروری می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم که سوئیچ و انواع آن را خدمتتان  معرفی کنیم.

سوئیچ شبکه چیست؟

سوئیچ در واقع یک دستگاه شبکه رایانه ایست که کاربران را به یکدیگر و یا به اینترنت متصل می‌نماید. از پرینتر ها به رایانه ها ، کنسول های بازی و دی وی دی درایوها در واقع این دستگاه ارتباطی مطمئن و پایدار را بین سایر تجهیزات برقرار می سازند.

سوئیچ‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به تعداد دستگاه‌ها و کاربرانی که از شبکه استفاده می‌نمایند متفاوت است و می‌توان برطبق آن مدل مناسب را انتخاب نمود. البته عواملی همچون ارتقاء شبکه و تغییر تجهیزات نیز از جمله عواملی هستند که می بایست حتماً هنگام انتخاب سوئیچ مناسب توجه کرد.

در این مقاله سعی بر آن است تا انواع مختلف سوئیچ را مورد بررسی قرار دهد. زیرا درک نوع آن به شما برای یافتن مدلی مناسب و کارآمد برای شبکه‌ی شما  در آینده کمک خواهد کرد.

انواع مختلف سوئیچ در شبکه :

1ـ LAN Switch or Active Hub :

سوئیچ‌های LAN به عنوان شبکه‌های محلی یا سوئیچ اترنت نیز شناخته شده هستند. این سوئیچ ها برای اتصال نقاط مختلف در شبکه های داخلی استفاده می‌شوند. همچنین دیتاهایی که به صورت سرگردان در شبکه وجود دارند را که موجب افزایش پهنای باند خواهند شد شناسایی و محدود می‌کنند.

هنگامی که صحبت از پهنای باند می‌شود منظور دیتاهایی هستند که در یک دوره معین از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می شوند. استفاده از سوئیچ های LAN موجب کاهش ترافیک شبکه می‌شود. دیتاهای مهم قبل از هر دیتای دیگر و با سرعت بالا منتقل می‌شوند.

2ـ Unmanaged Network Switches :

این دستگاه به طور عمده در شبکه‌های کوچکی نظیر شبکه‌های خانگی ، شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک استفاده می‌شود. این سوئیچ به سایر دستگاه‌های موجود در شبکه امکان ارتباط با یکدیگر فراهم می‌آورد این ارتباط می‌تواند میان دو کامپیوتر و یا یک کامپیوتر با دستگاه‌هایی مانند پرینتر باشد. به طور مثال زمانی که شما نیاز به چند پورت اضافی در  منزل ، آزمایشگاه و یا اتاق کنفرانس دارید این سوئیچ ها می‌توانند انتخاب بسیار خوبی باشند. این دستگاه همانطور که از نامش پیداست نیازی به مانیتورینگ مداوم ندارد و همچنین نیازی به هیچگونه راه اندازی اولیه را ندارد. در واقع مقرون به صرفه ترین سوئیچ محسوب می شوند.

سوئیچ های سری 110 سیسکو نمونه های خوبی از این دسته هستند.

3ـ Managed Switches :

برخلاف سوئیچ های Unmanaged این سوئیچ ها قابل تنظیم هستند؛ به همین دلیل می توانند عملکرد یک شبکه را ارتقاء دهند. این سوئیچ ها دارای دو نوع Smart switches و Enterprise switches هستند.

  • Smart switches : این دسته از سوئیچ‌ها در حال تکامل هستند. قانون کلی این است که این دستگاه‌ها تعدادی از قابلیت‌های تنظیم ، امینت و QOS را ارائه می‌دهند اما در مقایسه با سایر سوئیچ های مدیریت شده مقیاس کم‌تری دارند. این سوئیچ ها برای شبکه‌هایی که از انتقال داده و تخصیص داده‌های گیگابیت پشتیبانی می‌کند مناسب هستند و همچنین یک رابط کاربری برای مدیریت هستند.

Smart switch دارای ویژگی‌های محدود مدیریتی هستند که یک رابط وب را ارائه می‌دهند و قابلیت پیکربندی تنظیمات اولیه نظیر virtual LAN ، پهنای باند پورت و انتقال duplex را دارا می‌باشند.

این سوئیچ‌ها از سطوح امنیتی مانند سایر سوئیچ‌های از قابلیت مدیریت برخوردار نیستند با این حال از احراز هویت پایه 802.1x و تعداد محدودی از ACL ها استفاده می‌نمایند. علاوه بر این از کیفیت پایه QOS پشتیبانی کرده و برنامه‌های کاربردی را طبق 802.1q/TOS/DSCP تسهیل و تطبیق پذیری را افزایش می‌دهد.

سوئیچ های سری 250 و 220  سیسکو نمونه های خوبی از این دسته هستند.

  • Enterprise switches :

این دسته از سوئیچ ها دارای قابلیت‌های وسیعی از ویژگی‌های مدیریتی و قابلیت رفع ، کپی ، تبدیل و نمایش پیکربندی‌های شبکه می‎باشد و جزء سوئیچ های کاملا مدیریتی شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها بیشتر در شرکت‌های بزرگ که دارای تعداد زیادی اتصال ، نود ، سوئیچ و پورت هستند استفاده می‌شود. به دلیل همین ویژگی‌هایی که این دسته از سوئیچ ها دارند نسبت به سایرین متمایز کرده و همچنین قیمت آنها نیز گران‌تر می‌باشد.

سری 2960  در سوئیچ سیسکو نمونه های خوبی از این دسته هستند.

4ـ PoE Switch :

سوئیچ‌های POE در واقع سوئیچ‌هایی هستند که از قابلیت Power over Ethernet بهره می‌برند. قابلیت Power over Ethernet به این معنی است که داده و Power (برق) از طریق همان کابل شبکه قابل انتقال هستند. پس دستگاه نیازی به تامین برق از طریق آداپتور و یا صورت‌های دیگر ندارند. این ویژگی در شبکه‌های بزرگ که دستگاه‌های مانند IP Phone و Access Point  و دیگر دستگاه‌های POE Support را دارا می‌باشند بسیار مفید و کار آمد است از طرف دیگر هزینه‌های کابل کشی برق اضطراری را در بسیاری از دستگاه ها کاملا از بین خواهد برد که خود باعث صرفه جویی بسیاری در هزینه‌های اولیه شبکه می‌شود.

سوئیچ های WS-C2960X-24PS-L ، WS-C2960S-24PS-L ، WS-C2960S-48FPS-L ، WS-C2960S-48LPS-L ، WS-C2960X-48FPS-L WS-C2960X-24LPS-L ، WS-C2960-24PC-L سیسکو نمونه های خوبی از این دسته هستند.

5ـ Stackable Switch :

این سوئیچ ها راهی را برای ساده سازی و افزایش دسترسی به شبکه را فراهم می کنند. برای مثال شما می‌توانید به جای استفاده از 8 عدد سوئیچ 48 پورت به صورت جداگانه از یک عدد سوئیچ Stackable استفاده نمایید. با قابلیت Stackable این امکان به شما داده می شود که به جای تنظیم و پیکربندی 8 سوئیچ به صورت جداگانه ، شما این 8 سوئیچ را به یکدیگر استک نموده و به جای 8 سوئیچ یک سوئیچ را کانفیگ نمایید که دارای 384 پورت است و به صورت یکپارچه عمل می کند.

منبع:

موزیلا اولین نسخه از Firefox Reality را برای هدست‌های VR عرضه کرد

همان‌طور که می‌دانید موزیلا یکی برترین و باسابقه‌ترین توسعه‌دهندگان مرورگر در جهان است. این شرکت به‌تازگی اولین نسخه از مرورگر اختصاصی خود را برای هدست‌های واقعیت مجازی منتشر کرد. گفتنی است این نسخه هم‌اکنون به‌صورت رایگان در فروشگاه‌های Oculus ،Viveportو Daydream در دسترس کاربران قرار دارد.

هدف Mozilla از توسعه این نسخه از مرورگر فایرفاکس، دسترسی آسان و همه‌جانبه کاربران به محتوای دو بعدی وب در هدست‌های VR بوده است. همچنین Firefox Reality قادر است تا با دریافت دستورات از طریق میکروفن، کاربران را از تایپ کردن در این مرورگر معاف کند. شایان ذکر است که کاربران می‌توانند از این مرورگر برای انجام بازی‌های آنلاین سه‌بعدی و تماشای محتوایی از این دست استفاده کنند.

ناگفته نماند نسخه‌ی فعلی مرورگر فایرفاکس، کمی با انتظارات کاربر و حتی استاندارهای امروزی فاصله دارد. دلیل اصلی این موضوع، استفاده موزیلا از استاندارد WebVR است که در سال ۲۰۱۴ تعیین شده و امروزه با بهبودها و تغییرات حال حاضر هدست‌های VR هماهنگی چندانی ندارد. این در حالی است که گوگل WebXR را برای ارائه صحیح محتوا بر بستر هدست‌های واقعیت مجازی لازم می‌داند.

مرورگر واقعیت مجازی موزیلا

امروزه سخت‌افزار‌های واقعیت مجازی به‌طور پیوسته در حال تغییر و بهبود هستند و باقی ماندن در این بازار، نیازمند پیشرفت روزافزون شرکت‌ها و محصولات آنان است. بی‌شک در آینده نزدیک شرکت‌های دیگر برای رقابت با موزیلا، مرورگرهای خود را روانه بازار خواهند کرد و موزیلا برای خارج نشدن از گردونه‌ی رقابت باید اکوسیستم خود را به بلوغ برساند.

در همین راستا موزیلا قصد دارد تا به‌زودی ویژگی‌های زیادی را به مرورگر Firefox Reality خود اضافه کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به اضافه شدن بوک‌‌مارک‌ها، پشتیبانی از ویدیوهای ۳۶۰ درجه و امکان استفاده از چند حساب کاربری اشاره کرد. همان‌طور که اشاره کردیم، هم‌اکنون مرورگر Firefox Reality در فروشگاه‌های Oculus ،Viveport و Daydream در دسترس شما قرار دارند و برای دریافت آن تنها کافی است که نام آن را جست‌وجو کنید.

32 اصطلاح کاربردی اینترنت که باید بدانید؛ از اینترنت اشیا تا سئو

اینترنت مانند هر فرهنگ و زبانی، اصطلاحات جدیدی برای تازه‌واردان به این عرصه دارد. در این مقاله به بررسی ۳۲ اصطلاح در دنیای اینترنت می‌پردازیم که می‌تواند دانش شما را در مورد این پدیده‌ی شگفت‌انگیز  افزایش دهد.

۱- خطای 404 (404 Error)

یکی از رایج ترین خطاها در فضای اینترنت، خطای 404 است. هرگاه آدرس یک صفحه را اشتباه وارد کنید یا صفحه‌ی مد‌نظر شما حذف شده یا وجود نداشته باشد، این اخطار نمایش داده می‌شود.

۲- افزونه‌ها (Extensions, Add-ones)

افزونه‌ها که در مرورگر کروم با واژه‌ی Extension و در مرورگر فایرفاکس با واژه‌ی Add-onesمشخص می‌شوند، برنامه‌های کوچکی هستند که قابلیت‌های جدیدی به مرورگر اضافه می‌کنند. افزونه‌ها فواید بسیاری دارند اما ممکن است خطرات امنیتی نیز در پی داشته باشند. باید توجه داشت که افزونه با پلاگین تفاوت دارد. پلاگین‌هایی مانند جاوا و فلش‌پلیر، برنامه‌هایی برای اجرای نوع خاصی از محتوا در مرورگر شما می‌باشند.

Internet

۳- انیمه (Anime)

در کشور ژاپن، انیمه به‌طور‌ کلی به معنای انیمیشن است؛ اما در خارج از ژاپن، از واژه‌ی انیمه برای اشاره به انیمیشن‌های ژاپنی استفاده می‌شود. این انیمیشن‌ها رنگ‌های درخشان و شخصیت‌های نمادین دارند. این واژه را با مانگا، که اصطلاحی برای کمیک‌های ژاپنی است، اشتباه نگیرید!

۴- آرشیو (Archive)

آرشیو کردن یعنی حذف اطلاعات از محیط کاری و ذخیره آن‌ها در یک محیط ثانویه. برای مثال، شما ممکن است عکس‌های قدیمی‌تان را روی هارد اکسترنال آرشیو کنید. توجه کنید که آرشیو کردن با پشتیبان‌گیری (Back up) متفاوت است. در آرشیو، فایل مد‌نظر را از جایی به جای دیگر انتقال می‌دهید؛ اما در بک‌آپ گرفتن، یک کپی از فایل در جای دیگر ذخیره می‌شود تا در صورت از دست رفتن اطلاعات اصلی از آن استفاده شود.

۵- پهنای باند (Bandwidth)

پهنای باند، معمولاً حداکثر توان پردازش در یک شبکه را بیان می‌کند. هرچه پهنای باند بیشتری موجود باشد، می‌توان اطلاعات بیشتری را هم‌زمان پردازش کرد.

برای مثال، اگر در شبکه خانگی خود، هم‌زمان مشغول دانلود فایل‌های حجیم روی رایانه شخصی و تماشای آنلاین ویدیو باشید، احتمالاً برای بازی آنلاین در موبایل با مشکل مواجه خواهید بود؛ زیرا، مقدار زیادی از پهنای باند صرف دانلود فایل‌ها و مشاهده ویدیو می‌شود. اگر این فعالیت‌ها متوقف شوند، پهنای باند شما نیز آزاد می‌شود.

۶- بلاگ (Blog)

بلاگ‌ها، وب‌سایت‌هایی هستند که به‌طور مداوم محتوا را برای بازدیدکنندگان بارگذاری می‌کنند. بلاگ‌ها می‌توانند فردی، و منعکس‌کننده‌ی افکار و نوشته‌های یک شخص باشند یا وب‌سایت‌های گسترده‌، با نویسندگان متعدد برای انتشار مطالب خاص؛ مانند وب‌سایت زومیت. همه‌ی بلاگ‌ها وب‌سایت هستند، اما همه‌ی وب‌سایت‌ها بلاگ نیستند.

میکروبلاگینگ در دنیای اینترنت به وب‌سایت‌هایی گفته می‌شود که قابلیت ارسال سریع پیام را همراه با ویژگی‌های بلاگ فراهم‌ نموده‌اند؛ مانند توئیتر.

۷- کلیک‌بیت (Clickbait)

به جمله‌ها و محتوایی که مخاطب را برای کلیک کردن روی آن‌ها ترغیب می‌کند، کلیک‌بیت گفته می‌شود. کلیک‌بیت‌ها معمولاً با وعده‌ی محتوایی جذاب، مخاطب را جذب می‌کنند. برای مثال: « ۱۰ دلیلی که رایانه شما را بیمار می‌کنند!».

مقاله‌های مرتبط:

۸- ابر (Cloud)

ابرها، سرورهایی خارج از دسترس فیزیکی شما هستند که به سرویس‌های اینترنتی اختصاص یافته‌اند. دراپ‌باکس، Gmail و آفیس‌آنلاین، همگی سرویس‌های ابری هستند؛ زیرا، به‌جای آنکه رایانه‌ی شخصی شما کار پردازش و ذخیره‌سازی را انجام دهد، سرورهای خارجی این کار را انجام می‌دهند.

ابر یا کلود

۹- کوکی (Cookie)

کوکی‌ها، بسته‌های اطلاعاتی کوچکی روی رایانه‌ی شما هستند که سرویس‌های مختلف برای ردیابی شما استفاده می‌کنند؛ مثلا Gmail برای به یادآوردن شما، کوکی‌ها را به‌کار می‌برد و بنابراین، نیازی نیست که هر بار اطلاعات خود را برای ورود به حساب‌تان وارد کنید.

۱۰- کراودفاندینگ (Crowdfunding)

کراودفاندینگ، روشی برای جذب سرمایه از طریق کمک‌های مالی عمومی است. در این روش از هر فرد مبلغ اندکی دریافت می‌شود. از Kickstarter و GoFundMe می‌توان به‌عنوان دو نمونه‌ی شناخته‌شده از این سایت‌ها یاد کرد.

۱۱- وب تاریک (Dark Web)

وب‌های تاریک، آن دسته از وب‌سایت‌هایی هستند که برای دسترسی به آن‌ها نیاز به نرم‌افزار‌های خاص داریم. این وب‌سایت‌ها در جستجوی گوگل نمایش داده نمی‌شوند و معمولاً وب‌سایت‌های خطرناکی محسوب می‌شوند.

تفاوت میان سوئیچ ها

علاوه بر دسته بندی سوئیچ ها که به طور کامل در مقاله انواع مختلف سوئیچ در شبکه مطرح شد حال این سوال پیش می آید که علت این دسته بندی های مختلف چیست و چه عواملی سبب ایجاد تفاوت میان سوئیچ ها می گردد.

برای پاسخ به این سوال باید گفت عواملی همچون سرعت انتقال سوئیچ ، تعداد پورت ، قابلیتPOE  ، قابلیت Stackable از عوامل اصلی ایجاد گروه های مختلف سوئیچ در شبکه می شوند:

1ـ سرعت انتقال دیتا در سوئیچ :

سرعت انتقال دیتا در سوئیچ‌های مختلف متفاوت است. شما می‌توانید سوئیچ‌ها با پیکربندی ثابت را در سرعت‌های اترنت سریع (10/100 Mbps) ، گیگابیت اترنت (10/100/1000 Mbps) و 10 گیگابیت 40/100 Gbps بیابید. البته لازم به ذکر است که تکنولوژی Multigigabit نیز در برخی از سوئیچ‌ها موجود است که دارای سرعتی بیش از 1 گیگابیت بوده و بر روی کابل های 6/5e ارائه می‌شود.

سوئیچ ها دارای تعداد پورت های uplink و downlink هستند. پورت های downlink به کاربران نهایی متصل می شوند و پورت های uplink به سایر سوئیچ ها و زیر ساخت ها متصل می شوند.

2ـ تعداد پورت : 

تعداد پورت در سوئیچ‌های مختلف متفاوت است. به طور معمول سوئیچ ها در تعداد پورت 5 ، 8 ، 10 ، 16، 24 ، 28، 48 و 52 عرضه می شوند. این پورت ها می توانند ترکیبی از اسلات های SFTP/SFP+  برای اتصال فیبر باشند. اما در بیشتر موارد از نوع پورت های مسی با اتصال RJ45 که در قسمت جلو قرار گرفته و تا فاصله صد متری را پشتیبانی می کنند. اما هنگامی که از ماژول های SFP استفاده می کنید می تواند تا فاصله 400 کیلومتر را طی کند.

3ـ قابلیت POE :

این قابلیت به این معنی است که دستگاه هایی که از آن بهره می برند جهت عملکرد نیازی به کابل کشی برق نداشته و برق آن از طریق همان کابل شبکه تامین می شود. به همین دلیل دیگر نیازی به کابل کشی برق و یا استفاده از آداپتور ندارد. حال این ویژگی خود را در سطح وسیعی برای مثال در شبکه‌های بزرگ نشان می دهد زیرا هزینه کابل کشی برق را از میان برداشته که خود سبب صرفه جویی در راه اندازی اولیه بستر شبکه خواهد شد. از دیگر مزایای وجود آن این است که امکان ایجاد کابل کشی برق در برخی نقاط میسر نمی باشد که با استفاده از این قابلیت به راحتی می توان آن مشکل را برطرف کرد. که با حذف کابل برق از شبکه ، شما می‌توانید با کابل شبکه انتقال برق داشته باشید.

شاید بهترین مثال قرار دادن یک Wireless Access Point در درون دیوار یا سقف باشد.سوئیچ ها جریان برق را با توجه به استاندارهای مختلف عرضه می کنند از جمله :  ـ استاندارد IEEE 802.3af : جریان برق را تا 15.4  وات در یک پورت انتقال می دهد.

استاندارد IEEE 802.3at : جریان برق را تا 30 وات در یک پورت انتقال می دهد.در بیشتر مواد استاندارد 802.3af  کافی می باشد اما دستگاه هایی مانند Video phones  و Access Point ها با رادیو چندگانه نیاز به قدرت برق بیشتری دارند.برخی از سوئیچ های سیسکو از  Universal Power over Ethernet )UPoE)یا 60W PoE پشتیبانی کرده و تا 60 وات در هر پورت برق انتقال می دهند. استاندارد جدید 802.3bt حتی قدرت بالاتری از برق را برای برنامه های آینده تامین خواهد کرد.

در آخر می توان گفت انتخاب سوئیچ دارای POE یا بدون آن به نیاز شما بستگی دارد. پس بهتر است نیاز خود را سنجیده و دستگاه هایی که در اختیار دارید را مورد بررسی قرار دهید زیرا زمانی که شما نیازی به آن ندارید و یک شبکه بسیار ساده ای در اختیار دارید سوئیچ های بدون قابلیت POE می تواند گزینه مناسب و اقتصادی تری باشند.

4ـ قابلیت Stackable :

با رشد و پیشرفت شبکه و ارتقای آن ، نیاز به استفاده از تعداد زیادی سوئیچ شبکه می‌شود. هنگام استفاده از سوئیچ‌های مختلف هر کدام از آنها نیاز به مدیریت دارند که این امر در شرایطی که شبکه شما بزرگ باشد بسیار سخت و غیر ممکن است. سوئیچ‌های Stackable راهی برای ساده سازی و افزایش دسترسی به شبکه فراهم می کنند . شما می‌توانید به جای پیکربندی ، مدیریت و رفع اشکال 8 سوئیچ به طور جداگانه،   تمامی هشت سوئیچ را توسط یک سوئیچ مدیریت کنید.

به طور کلی می توان گفت که این قابلیت دارای مزایایی از جمله مدیریت از راه دور سوئیچ ها (که در واقع شما یک IP برای مدیریت و یک فایل تنظیمات (Configuration file) خواهید داشت) ، عدم نیاز به کابل کشی شبکه یا فیبر نوری ، انعطاف پذیری در توسعه شبکه ، قابلیت Stackwise Plus که این قابلیت امکان استفاده حداکثری از پهنای باند بین سوئیچ ها را می دهد و … می باشد.

البته دارای معایبی نیز هست از جمله  هزینه بر بودن و اشغال نمودن فضای زیاد درون رک به همین دلیل اگر دارای شبکه کوچکی هستید، پس استفاده از Stackable Switch  اصلا به صرفه نخواهد بود.  البته باید مراقب باشید سوئیچ هایی که در بازار به عنوان Stackable به فروش می رسند ممکن است به طور واقعی دارای این قابلیت نباشند.

منبع: