قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ویژگی‌های وردپرس

شاید برایتان سؤال پیش بیاید که چرا از وردپرس کاربرد کنیم؟
مهم‌ترین واصلی‌ترین خاصیت قطعاً تعداد بالای توسعه‌دهندگان این سیستم مدیریت درونمایه هست که این موجب انعطاف‌پذیری بالای وردپرس شده است به‌طوری‌که می‌توان گفت کمتر امکاناتی هست که نشود به‌صورت افزونه (پلاگین) به این سیستم اضافه نکرد.(در پیوسته درموردافزونه صحبت خواهیم کرد)
 

تعدادبالای توسعه دهنده های وردپرس ازدلایل محبوبیت آن است.
توسعه دهنده وردپرس

هزینه بسیار مختصر این سیستم خود از ویژگی‌هایی است که نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد.اگراین‌که شما خیلی آسان و بدون پرداخت هزینه‌ای همه این سیستم را دانلود می‌کنید و مورداستفاده پیمان می‌دهید را با پرداخت مبالغ زیاد به شرکت‌های طراحی سایت باره سنجش قرار دهید،کاملاً این ویژگی را حس خواهید کرد.
وجود هزاران پوسته یا قالب(تم) که امکان جذاب‌تر شدن و کاربردپذیرتر شدن را به مامیدهد،ویژگی سایر این سیستم است.(در باره پوسته وردپرس در ادامه صحبت خواهیم کرد)
ویژگی بعدی امنیت دلخواه این سیستم مدیریت درونمایه است که نکته قابل‌توجه بروز نگه‌داشتن این سیستم و قالب و افزونه‌های مورداستفاده آن است.
دوبخشی مهم وردپرس
سیستم مدیریت محتوای وردپرس از بخش‌های مختلفی تشکیل‌شده است که مهم‌ترین آن‌ها پوسته یاقالب یا تم (که همگی یک‌چیز هستند) و افزونه یاپلاگین است.

قالب وردپرس
طراحی کلی سایت،به عبارت ساده‌تر آن بخش از سایت که توسط کاربر دیده می‌شود را پوسته،قالب و یا تم وردپرس میگویند که البته پوسته‌های مختلف با پروا به شخص یا شرکت سازنده آن می‌توانند امکانات متفاوتی داشته باشند.

قالب‌های طراحی سایت فروشگاهی وردپرس هم به‌صورت رایگان وهم به‌صورت پولی در سطح وب وجود دارد.از سایت‌های ایرانی که خدمات جانبی وردپرس را ارائه می‌دهد و می‌توانید قالب تعبیه کنید ژاکت است.یک سری بزنید و تم‌های وردپرس متفاوت را نگاه کنید.

افزونه وردپرس
افزونه یا پلاگین وردپرس درواقع یک نرم‌افزار جانبی برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس هست که امکان زیادی را به سایت شما می‌تواند اضافه کند که این فرمایش یگانه از دلایل اصلی محبوبیت وردپرس در ساحل زیاد بودن توسعه‌دهندگان آن است.

افزونه‌های وردپرس به‌راحتی و تنها باچندکلیک بر روی سایت شما نصب میشوندومورد استفاده قرارمیگیرند.لازم به ذکر هست که افزونه‌ها مثل قالب هابه صورت رایگان و پولی در سطح اینترنت هستی دارند و قابل‌استفاده هستند.

نکته قابل‌توجه در استفاده از وردپرس جاسازی قالب و پلاگین های موردنیاز از سایت‌های معتبر که نسخه بروز شده را در اختیار ما پیمان می‌دهند هست که به حفظ امنیت سایت کمک زیاد زیادی می‌کند.

پس متوجه شدیم که وردپرس یک سیسم بزرگ برای ساخت سایت هست که قالب و پلاگین امکانات جانبی این سیستم هستند و به شفا و تاثیر و لذت به کارگیری آن اضافه می‌کنند.

پارلمان اروپا به رفع اتهامات اسنودن رای داد

ادوارد اسنودن

پارلمان اروپا، از ۲۸ کشور عضو اتحادیه خواسته که از اسنودن محافظت کنند.

پارلمان اروپا از کشورهای عضو اتحادیه درخواست کرده که اسنودن را به عنوان پناهنده بپذیرند.

دولت ایالات متحده‌ی آمریکا، همچنان می‌خواهد که ادوارد اسنودن، به جرم جاسوسی در اطلاعات محرمانه‌ی سازمان امنیت ملی، در دادگاه حضور یابد. اما پارلمان اروپا به تبرئه‌ی او از اتهامات وارد شده رای صادر کرده است. رای دادگاه شامل ارایه پناهگاه به اسنودن و محافظت از او در برابر استرداد مجرم هم می‌شود.

البته این رای، خروج اسنودن از روسیه را تضمین نمی‌کند، اما اقدام مهمی از سوی اروپا در مخالفت با استرداد او به آمریکا محسوب می‌شود. پارلمان اروپا از کشورهای عضو اتحادیه درخواست کرده که اسنودن را به عنوان پناهنده بپذیرند؛ اما هر کشوری این اختیار را دارد که این درخواست را رد کند.

تاکنون هیچ کشور اروپایی پا پیش نگذاشته است. قبلا گزارش‌هایی حاکی از پیشنهاد آلمان و فرانسه برای ارایه‌ی پناهگاه مطرح شده بود، اما هر دو دولت بلافاصله این پیشنهاد را لغو کردند. حالا با موافقت پارلمان اروپا، شاید گزینه‌‌های بیشتری پیش روی اسنودن گذاشته شود.

البته، همه‌ی کشورهای اروپایی از اسنودن حمایت نمی‌کنند. به عنوان مثال بریتانیا، «دیوید میراندا»، دستیار «گلن گرینوالد»، یکی از روزنامه‌نگاران سابق گاردین را به جرم تروریسم بازداشت کرد. پلیس این کشور تمام دستگاه‌های الکترونیکی میراندا را برای نابود کردن اسناد و مدارک لو رفته‌ی اسنودن توقیف کرد.

ادوارد اسنودن در پاسخ به این رای در توییتر اظهار نظر کرد و گفت این رای تاثیر زیادی در زندگی‌اش خواهد گذاشت و “شانس‌اش برای ادامه‌ی مسیرش” بیشتر می‌شود. براساس اخباری که تاکنون منتشر شده، او از زندگی‌اش در مسکو، به‌خصوص به علت افزایش نظارت در این کشور، رضایت ندارد.


راه‌حل گوگل برای تبلیغ اندروید خالص

گوگل در دنیای تکنولوژی، راه و رسم خودش را دارد و همیشه‌ به شیوه‌ی منحصربه‌فرد خود عمل می‌کند. این شرکت برای گسترش استفاده از اندروید خالص، سیاست جالبی را برگزیده. گوگل سعی دارد تکه‌های مختلف تجربه‌‌ی کاربری جدیدترین نسخه‌‌‌ی اندروید را در قالب اپلیکیشن‌های مختلف در اختیار کاربران قرار بدهد. گوگل با این کار، ضعف سیستم به‌روزرسانی اندروید را هم می‌پوشاند.

‌‌‌

گوگل پس از خرید «شرکت اندروید» در سال ۲۰۰۵، به‌تدریج اکوسیستم موبایل خود را گسترش داد و بر روی سیستم عامل اندروید به‌عنوان مرکز ثقل این اکوسیستم سرمایه‌گذاری کرد. تولیدکنندگان دستگاه‌های موبایل سعی می‌کنند با اعمال رابط کاربری اختصاصی خود، حال و هوای متفاوتی به این سیستم عامل بدهند. به‌جز دستگاه‌های سری نکسوس، اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی با تغییرات ظاهری چشم‌گیری روانه‌ی بازار می‌شوند؛ به‌طوری‌که گوگل کمترین دخالتی در مورد این تغییرات دارد؛ در چنین شرایطی، سیاست گوگل چیست؟ گویا این شرکت راه‌حل ساده‌ اما تاثیرگذاری را پیش گرفته است.

 

در ماه‌های اخیر شاهد هستیم که گوگل برخی ویژگی‌های کلیدی دستگاه‌های نکسوس را در قالب اپلیکیشن‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌طور مثال گوگل چندی پیش اپلیکیشن ساعت خود را بر روی «پلی استور» (Play Store) قرار داد. پیش از آن هم با اپلیکیشن دوربین گوگل با نام «کمرا» (Camera) و همچنین اپلیکیشن‌هایی مثل «جی‌میل» (Gmail)، «مپس» (Maps)، «مسنجر» (Messenger)، «اینباکس» (Inbox)، «کیپ» (Keep)، «کلندر» (Calendar) ملاقات کرده بودیم. تمامی موارد نام‌برده توسط خود گوگل طراحی و تولید شده‌اند و کاملا عطر و بویی از جنس اندروید خالص دارند. گوگل در حالی این اپلیکیشن‌ها را بر روی «پلی استور» قرار داده که تولیدکنندگان مطرح گوشی و تبلت مانند سامسونگ و ال‌جی، هر کدام برنامه‌هایی اختصاصی را برای این کارها در گوشی‌ها و تبلت‌ها‌ی‌شان تعبیه می‌کنند.

2

اپلیکیشن اینباکس با زبان طراحی «متریال دیزاین» حال‌وهوای جدیدترین نسخه‌‌ی اندروید را القا می‌کند.

حالا گوگل برای این‌که کاربران این دستگاه‌ها، تجربه‌ی کاربری اندروید دست‌نخورده را از دست ندهند، تکه‌های کلیدی اندروید خالص خود را بر روی «پلی استور» قرار می‌دهد. برنامه‌ی لانچر (Launcher) این شرکت هم بخشی از همین سیاست است. گوگل نام Google Now Launcher را برای این برنامه انتخاب کرده. با نصب این لانچر با ظاهری شبیه به رابط کاربری دستگاه‌های نکسوس روبه‌رو خواهید شد. این لانچر بسیار ساده و مینیمال است و در آن از پیچیدگی‌ها و انیمیشن‌های عجیب‌وغریب خبری نیست؛ حتی چیدمان آیکون‌ها و ظاهر منوها هم با سلیقه‌ی گوگل طراحی شده است. با این لانچر، قابلیت Google Now همیشه در دسترس است و با دستور صوتی OK Google و بیان درخواست‌تان‌، شما به‌راحتی نتایج جستجوهای گوگل را با کم‌ترین وقفه‌ای پیش روی خود می‌بینید. یکی دیگر از مزایای این لانچر این است که حتی اگر نسخه‌ی اندروید دستگاه‌تان کمی قدیمی باشد، می‌توانید حال و هوای جدیدترین نسخه‌های اندروید را به رابط کاربری گوشی یا تبلت‌تان اضافه کنید. به‌عبارت‌دیگر، گوگل تلاش می‌کند ضعف سیستم به‌روزرسانی سیستم عامل‌اش را به‌گونه‌ای جبران کند. با این خط مشی، کاربران می‌توانند پیش از انتشار نسخه‌های جدید اندروید برای دستگاه‌شان، آخرین تغییرات در زبان طراحی گوگل را در اپلیکیشن‌های مجزای این شرکت تجربه کنند.

البته گوگل برای گسترش اکوسیستم خود، تنها به انتشار اپلیکیشن‌های اختصاصی‌اش بسنده نکرده. در واقع، یکپارچگی گسترده‌ای بین سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های این شرکت دیده می‌شود. برای نمونه، سرویس ذخیره‌سازی ابری این شرکت موسوم به «درایو» (Drive) کاملا با اپلیکیش‌های Docs، Sheets و Slides همسو و هماهنگ است. اپلیکیشن «فوتوز» (Photos) هم که اخیرا از سرویس گوگل‌ پلاس جدا شده، یکپارچگی گسترده‌ای با سرویس‌های تحت وب این شرکت دارد.


شبکه‌ی اجتماعی؛ بهترین جایی‌که در آن می‌شود خبر خواند

خیلی‌ها دوست دارند ساعت‌ها روی کاناپه لم بدهند و روزنامه و مجله بخوانند؛ آن‌ها خواندن از روی کاغذ را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کنند. بعضی‌ها هم برای خبردارشدن، هنوز هم به تلویزیون و رادیو وابسته‌اند. عده‌ای هم به‌‌روزترند و از وب‌سایت‌ها و فیدهای خبری مرسوم استفاده کنند. اما خوب است بدانید که شبکه‌های اجتماعی در حال تبدیل‌شدن به اصلی‌ترین رسانه‌ی خبری در دنیا هستند.

‌‌‌‌    ‌‌

شاید تعریف من از مطالعه با شما فرق کند؛ احتمالا خیلی از شما خواندن مقاله‌‌های آنلاین را اساسا مطالعه به‌حساب نمی‌آورید. جدا از این‌که تعریف ما از مطالعه چیست، یک واقعیت ساده وجود دارد: این‌‎روزها، افراد زمان زیادی را محیط‌های آنلاین سپری می‌کنند و شدیدا به خواندن کوتاه‌نوشته‌های بی‌بنیان و مقاله‌های نیمه‌و‌نصفه علاقه نشان می‌دهند. این ‌درحالی است که در یک‌قدمی آن‌ها ابزاری وجود دارد که سخت از آن غافل‌اند. ابزاری که باهوش‌ترین و آگاه‌ترین مردم دنیا برای یافتن خبر و مقاله از آن استفاده می‌کنند؛ در مورد شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک صحبت می‌کنیم.

در سال‌های اخیر یک جمله‌ی معروف در بین صاحبان رسانه جا افتاده: «به آن‌جایی بروید که مخاطبتان آن‌جاست». چند ماه پیش استارتاپی به نام NowThis به افراطی‌ترین شکل ممکن این شعار را سرلوحه‌‌ی کار خود قرار داد. این شرکت نوپا با تعطیل کردن وب‌سایتش، به‌طور کامل به شبکه‌های اجتماعی مهاجرت کرد. شرکت NowThis از یک تاریخ به بعد، محتوای تولیدی‌اش را تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی‌ منتشر کرد. در زیر می‌توانید تصویری از صفحه‌ی اصلی وب‌سایت این شرکت را ببینید. این رسانه حتی صفحه‌ی Homepage خود را هم به سخره می‌گیرد.

23

شرکت NowThis در صفحه‌ی اصلی وب‌سایتش نوشته: «هوم‌پیج. این کلمه هم دیگر قدیمی به‌نظر می‌رسد. این‌روزها خبرهای ما جاییست که شما هستید.»

تا همین چند سال پیش، اکثر رسانه‌های آنلاین سعی می‌کردند تمام محتوای تولیدی خود را بر روی وب‌سایتشان قرار دهند و از شبکه‌های اجتماعی، تنها برای اظهار وجود استفاده کنند. اما به‌تدریج و با تغییراتی که در موتورهای جستجو صورت گرفت، آن‌ها متوجه شدند که باید حضور بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. با اوج‌گیری استفاده از دستگاه‌های موبایل، این قضیه جدی‌تر هم شد؛ به‌طوری‌که امروزه رسانه‌های معروف دنیا تقریبا تمامی خبرها و مقاله‌های خوب‌شان را روی شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک می‌گذارند. این کار، هم وضعیت‌شان را در موتورهای جستجو بهتر می‌کند و هم شانس دست‌به‌دست شدن مطالب را به حداکثر می‌رساند.

همان‌طور که می‌دانید پست‌های اشتراک‌گذاشته‌شده روی شبکه‌های اجتماعی، فقط بخش محدودی از محتوا را برای کاربر نمایش می‌دهند. کاربر از طریق یک لینک می‌تواند کل مطلب را در مرورگر وب مشاهده کند. مدتی است که فیسبوک و توییتر برای این‌که کاربر از اپلیکیشن‌شان بیرون نرود، راه هوشمندانه‌ای را انتخاب کرده‌اند. آن‌ها به‌جای هدایت کاربران به مرورگرهایی مثل کروم یا فایرفاکس، صفحه‌ی درخواست‌‌شده‌ی کاربر را در مرورگرهای داخلی خود نشان می‌دهند. اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. فیسبوک و توییتر به‌دنبال راه‌های بهتری هستند.

آیا می‌دانستید اولین کامپیوتر الکترونیکی جهان در چه سالی اختراع شد؟

ENIAC بیش از ۱۵ متر طول و نزدیک به ۳۰ تن وزن داشت.

در زمان جنگ جهانی دوم، پروژه‌ای سری با نام ENIAC (که مخفف Electronic Numerical Integrator and Computer به معنای کامپیوتر عددی الکترونیکی) آغاز به کار کرد. این پروژه توسط یک پروفسور ۳۲ ساله از دانشکده‌ی مهندسی برق «پنز مور» (Penn’s Moore) دانشگاه پنسیلوانیا و یک مخترع ۲۴ ساله انجام شد. هدف این پروژه، افزایش سرعت محاسبات ریاضی برای عملیات توپخانه‌ی ارتش بود. ENIAC در سال ۱۹۴۶ به طور رسمی آغاز به کار کرد و می‌توانست محاسبات ریاضی را با سرعت بالایی انجام دهد.

این کامپیوتر واقعا عظیم‌الجثه بود. ENIAC شامل ۱۷۵۰۰ «تیوب مکشی» (Vacuum Tube) بود که در ۵۰۰ هزار نقطه‌، به هم لحیم شده بودند. این کامپیوتر بیش از ۱۵ متر طول و نزدیک به ۳۰ تن وزن داشت.

کامپیوتر ENIAC

با اینکه امروزه ENIAC دیگر فعالیت نمی‌کند، ولی با هماهنگی با واحد مهندسی برق دانشگاه پنسیلوانیا، می‌توان از این کامپیوتر عظیم‌الجثه بازدید کرد.