قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ترفندهایی برای استفاده حرفه‌ای از بوکمارک مرورگرها

بوکمارک

بخش بوکمارک موجود در مرورگرها از جمله بخش‌های بسیار مفیدی محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از چند ترفند ساده، می‌توان بیش از پیش از امکانات آن بهره برد. در این مطلب، به ترفندهایی برای بخش بوکمارک مرورگرهای کروم، فایرفاکس، سافاری و مایکروسافت اج نگاهی می‌اندازیم ولی روی‌هم‌رفته بسیاری از این قابلیت‌ها برای انواع و اقسام مرورگرها یکسان است.

به دلیل جذابیت بوکمارک ها، گاهی اوقات ما تعداد زیادی از آدرس سایت‌ها را بدون نظم خاصی در پوشه‌های خاصی قرار می‌دهیم که این موضوع باعث می‌شود آن‌ها را فراموش کنیم. یکی از مهم‌ترین نکته‌های بهره‌گیری از بوکمارک های مرورگرها، نظم و ترتیب آن‌ها است.

مزایای بوکمارک

بوکمارک

کاملاً واضح است که بوکمارک ها به کاربران کمک می‌کنند راحت‌تر پیگیر موارد موجود در وب باشند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به سایت‌هایی اشاره کنیم که مرتباً به آن‌ها سر می‌زنید یا مثلاً از این قابلیت می‌توان برای مقالاتی استفاده کرد که احتمالاً می‌خواهید در زمانی دیگر به آن‌ها مراجعه کنید. روی هم رفته موارد مربوط به گذشته یا آینده را می‌توانید در این بخش قرار دهید.

اگر در نوار آدرس مرورگر URL سایت موردنظر خود را تایپ کنید، موارد مربوط به تاریخچه مرورگر نمایش داده می‌شود و در این فهرست، بوکمارک های ثبت شده در بالای این فهرست قرار می‌گیرند. همچنین حالا تمام مرورگرهای مدرن، از قابلیت سینک بوکمارک بهره می‌برند. به لطف این قابلیت، تا زمانی که برای مرورگر موجود در گجت‌های مختلف خود از یک اکانت استفاده می‌کنید، به‌راحتی و بدون دردسر از طریق پلتفرم‌ها و گجت‌های مختلف می‌توانید به بوکمارک‌های مرورگر موردنظر دسترسی داشته باشید.

وارد و خارج کردن بوکمارک ها هم معمولاً بسیار آسان است و عموماً می‌توانید این بوکمارک‌های ثبت شده را بین مرورگرها و اپلیکیشن‌ها منتقل کنید. این یعنی اگر به هر دلیلی می‌خواهید مرورگر خود را تعویض کنید، به آسانی می‌توانید بوکمارک‌های ثبت شده هم به مرورگر جدید انتقال دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ افزونه برتر برای افزایش سرعت وب‌گردی

ابزارهای داخلی

بوکمارک

مرورگرهای مشهور برای نظم و ترتیب دادن به بوکمارک، از ابزارهای داخلی بهره می‌برند. در مرورگر کروم، برای بوکمارک کردن یک سایت، کافی است بر آیکون ستاره در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید و از همانجا، پوشه مربوط به بوکمارک موردنظر را تعیین کنید. برای دسترسی کامل به بوک‌مارک‌های این مرورگر، ابتدا بر آیکون منو و سپس Bookmarks و در نهایت Bookmark Manager کلیک کنید.

در این بخش، می‌توانید با تایپ کردن عبارات موردنظر، در بین بوکمارک‌های ثبت شده جستجو کنید و با کلیک بر آیکون منو در سمت راست بخش فوقانی، مواردی مانند افزودن بوکمارک‌های جدید، ایجاد پوشه و وارد و خارج کردن بوکمارک‌ها امکان‌پذیر است. همچنین در سمت راست هر کدام از بوکمارک‌ها هم آیکون منو دیده می‌شود و با کلیک بر آن، می‌توانید آن‌ها را حذف یا ویرایش کنید.

علاوه بر این در بخش منو، می‌توانید گزینه Show bookmarks bar را فعال یا غیرفعال کنید که با فعال کردن آن، بوکمارک‌ها در یک نوار در پایین نوار آدرس نمایش داده می‌شود و با این کار می‌توانید به مهم‌ترین بوکمارک‌های خود دسترسی بالایی داشته باشید.


تمرکز اپل بر بخش نرم‌افزار رو به افزایش است

اپل

مشکلات اپل در زمینه‌ی فروش آیفون‌ها موضوع پنهانی محسوب نمی‌شود. همچنین طبق شواهد و گفته‌ها، ظاهرا این شرکت قصد دارد عینک واقعیت افزوده خود را در آینده‌ی نه‌چندان دور روانه‌ی بازار کند. با این حال، ظاهرا کمپانی اپل فعلا تصمیم گرفته تمرکز خود را برای سرویس‌های نرم‌افزاری افزایش دهد. همانطور که تیم کوک در ملاقات با سهام‌داران این شرکت اعلام کرد، آن‌ها می‌خواهند تا سال ۲۰۲۰ از این بخش به درآمد ۵۰ میلیارد دلاری دست پیدا کنند که دو برابر درآمد ۲۵ میلیارد دلاری به دست آمده در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.

به گزارش Thinknum، از ۲۰۱۶ تا سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸، بیشترین حجم فرصت‌های شغلی این شرکت مربوط به بخش سخت‌افزاری بوده است. اما طبق جدیدترین آمار منتشر شده، بار دیگر تعداد فرصت‌های شغلی مربوط به مهندسی نرم‌افزار از بخش سخت‌افزاری پیشی گرفته است.

اپل

با توجه به اینکه در سرتاسر جهان حدود ۹۰۰ میلیون آیفون فعال وجود دارد، پس کسب درآمد بیشتر از این کاربران کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. از بین مشهورترین سرویس‌های نرم‌افزاری اپل هم می‌توانیم به نمونه‌هایی مانند اپ استور، Apple Pay، AppleCare، اپل موزیک، آیتونز و دیگر موارد اشاره کنیم.

اپل قصد دارد با افزودن سرویس‌های اشتراک‌محور، درآمد دریافتی خود را از بخش نرم‌افزاری افزایش دهد. به‌عنوان مثال می‌توانیم به سرویس جدید اشتراکی برای اخبار اشاره کنیم که مدتی قبل خبر آن منتشر شد که ظاهرا طی یک مراسم در تاریخ ۲۵ مارس معرفی خواهد شد. چند ماه دیگر هم، اپل قرار است سرویس استریمینگ ویدیو خود را راه‌اندازی کند که با این کار به یکی از رقبای نتفلیکس بدل می‌شود.

تا زمانی که اپل یک محصول سخت‌افزاری پر سروصدای جدید را روانه‌ی بازار نکند، بخش‌های نرم‌افزاری باید بار سنگینی به دوش بکشند. در حال حاضر بخش نرم‌افزار اپل، در مقام دوم کسب درآمد قرار دارد و سودآورترین بخش این کمپانی محسوب می‌شود.

منبع: Phone Arena

بنچمارک‌ها از آنچه فکر می‌کنید مهم‌تر هستند

بنچمارک

حتی اگر تا حد کمی پیگیر اخبار مربوط به گوشی‌های هوشمند بوده باشید، احتمالاً بارها و بارها به امتیازات مربوط به اپلیکیشن‌های مختلف بنچمارک برخورده‌اید که کلیت عملکرد گوشی‌ها را نشان می‌دهند. در این مطلب، ما قصد نداریم چگونگی کارکرد این بنچمارک ها را توضیح دهیم بلکه می‌خواهیم به اهمیت زیاد آن‌ها بپردازیم.

امتیاز بنچمارک در حقیقت عملکرد کلی گوشی را به‌صورت یک عدد نهایی نشان می‌دهد و به افراد کمک می‌کند که به‌صورت بی‌طرفانه در مورد توانایی گوشی موردنظر خود اظهارنظر کنند. از آنجایی که بسیاری از مدل‌ها و برندها طرفداران پروپاقرص زیادی دارند، گاهی اوقات با گفتن عباراتی مانند «بنچمارک ها عملکرد گوشی‌ها را در دنیای واقعی نشان نمی‌دهند» سعی می‌کنند امتیاز پایین‌تر گوشی موردنظر نسبت به مدل‌های رقیب را توجیه کنند. اگرچه این موضوع تا حدی صحت دارد، ولی باید خاطرنشان کنیم که بنچمارک‌هایی مانند AnTuTu تلاش می‌کنند که آزمایش‌های خود را تا حد ممکن مانند شرایط واقعی شبیه‌سازی کنند و در نهایت باید اذعان کنیم که علی‌رغم تمام انتقادهای مربوط به این آزمایش‌ها، همچنان نمی‌توانیم اهمیت آن‌ها را کتمان کنیم.

از آنجایی که برای شبیه‌سازی شرایط واقعی نمی‌توان به نظر شخصی افراد اعتماد کرد، به ناچار باید نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی شده مورد استفاده قرار بگیرند. اما این موضوع لزوماً چیز بدی نیست. بدون آزمایش‌هایی که نهایت قابلیت‌های تراشه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، ما چطور می‌توانیم دست به مقایسه دقیق بزنیم؟

نبرد بر سر کسب امتیاز بالاتر

آزمایش‌های مربوط به عملکرد گجت‌ها همواره برای مشتاقان این حوزه و فهمیدن حد قابلیت‌ها بوده است. یک کاربر عادی هنگام خریدن گوشی از یک مغازه، وقتی که بین گوشی ال‌جی و سامسونگ مردد مانده، از فروشنده در مورد تفاوت امتیاز بنچمارک AnTuTu آن‌ها سؤال نمی‌پرسد.

اما افراد علاقه‌ی زیادی به ایجاد رقابت بین موارد مختلف دارند و گوشی‌های هوشمند هم از این قاعده مستثنا نیستند. زمانی که کمپانی‌ها متوجه شدند کاربران علاقه‌ی زیادی به این بنچمارک‌ها پیدا کرده‌اند، نبرد بین آن‌ها آغاز شد. نتایج بنچمارک های AnTuTu و گیک‌بنچ را به‌نوعی می‌توان معادل موبایلی زمان موردنیاز خودروها برای دور زدن پیست‌های اتومبیل‌رانی به حساب آورد.

بنچمارک

آیا این موضوع که اتومبیل موردنظر در عرض چند دقیقه می‌تواند پیست خاصی را دور بزند، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی عملکرد کلی آن در رفت‌وآمد روزانه باشد؟ مطمئناً نه. فقط چنین آماری می‌تواند به ما نشان دهد که اتومبیل موردنظر از سرعت زیادی بهره می‌برد. در رابطه با گوشی‌های هوشمند هم چنین موضوعی صدق می‌کند.

البته مانند هر مسابقه‌ی دیگری، برخی از کمپانی‌ها بیش از حد زیاده‌روی می‌کنند. در سال‌های گذشته، برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند برای دستیابی به امتیاز بالاتر دست به تقلب زده‌اند. آن‌ها برای دستیابی به این هدف، کاری کرده بودند که هنگام فعالیت اپلیکیشن‌های بنچمارک، سرعت گوشی از حد طبیعی بالاتر می‌رفت. همین موضوع نگرانی‌هایی را در مورد صحت و سقم این امتیازها ایجاد کرد ولی توسعه‌دهندگان بنچمارک‌ها معمولاً دیر یا زود متوجه چنین اقداماتی می‌شوند و نتایج به دست آمده از گوشی‌های موردنظر را از فهرست نهایی حذف می‌کنند.

بنچمارک ها چه چیزهایی را نمایش می‌دهند؟

اگر دوباره بخواهیم از اتومبیل‌ها مثالی مطرح کنیم، می‌توانیم به زمان لازم برای رسیدن از سرعت ۰ تا ۱۰۰ خودروها اشاره کنیم. در دنیای واقعی چنین زمانی اهمیت خیلی زیادی ندارد زیرا افراد عادی به‌ندرت چنین کاری را انجام می‌دهند اما همین آزمایش، معیار مناسبی برای بررسی شتاب اتومبیل‌های مختلف محسوب می‌شود. همچنین وقتی که اپلیکیشن بنچمارک صحنه‌های سه‌بعدی پیچیده را در گوشی نمایش می‌دهد، با این کار می‌خواهد میزان توانایی گوشی مذکور در زمینه‌ی اجرای بازی‌های سه‌بعدی سنگین را بررسی کند.

علاوه بر این، از آنجایی که بنچمارک‌ها نهایت توانایی گوشی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، معیار مناسبی برای آزمایش ادعاهای شرکت‌های سازنده در زمینه‌ی بهبودهای انجام شده نسبت به نسل‌های قبلی محسوب می‌شوند. اگر آن‌ها می‌گویند پردازنده گرافیکی نسبت نسل قبلی ۲۵ درصد عملکرد بهتری دارد، پس این بنچمارک‌ها باید عددی در حدود این تخمین را نمایش دهند. اگر بنچمارک‌های مختلف همواره بهبود حدوداً ۱۵ درصدی را نمایش دهند، پس متوجه می‌شویم که شرکت سازنده به‌طور کامل صادق نبوده است.

بنچمارک

با توجه به اینکه گوشی‌های رده‌بالا به حدی رسیده‌اند که تفاوت آن‌ها با نسل قبلی تقریباً غیرقابل تشخیص شده، بدون بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های بنچمارک، در واقع نمی‌توانیم تفاوت سرعت و عملکرد تراشه‌ها را تشخیص بدهیم. شاید این سؤال ایجاد شود که «چرا وقتی این تفاوت‌ها برای کاربران غیرقابل تشخیص شده، شرکت‌ها کماکان به ساخت تراشه‌های قدرتمندتر ادامه می‌دهند؟» که در جواب باید بگوییم توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها در نهایت می‌توانند از این قدرت بیشتر استفاده کنند. به این ترتیب، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها برای دستیابی به قابلیت‌ها و توانایی‌های بیشتر در حال فشار آوردن بر یکدیگر هستند.

در ضمن باید خاطرنشان کنیم تمام بنچمارک ها صرفاً اعداد انتزاعی که در بستر مقایسه با نتایج به دست آمده از بررسی دیگر گوشی‌ها معنا پیدا می‌کنند، ارائه نمی‌دهند. برخی از آن‌ها مثلاً عملکرد باتری را هم مورد بررسی قرار می‌دهند و کاربران خیلی سریع می‌توانند از عملکرد کلی باتری گوشی خود خبردار شوند. البته به‌خوبی می‌دانیم که تنظیمات روشنایی نمایشگر و دیگر تنظیمات تأثیر بسزایی در عمر باتری دارند، ولی وقتی که تمام گوشی‌ها در شرایط یکسان مورد بررسی قرار می‌گیرند، پس گجتی که در آزمایش مذکور بهترین عملکرد باتری را دارد معمولاً همان موردی است که در دنیای واقعی هم از عمر باتری بیشتری بهره می‌برد.

بنچمارک

بنچمارک‌ها تفاوت عملکرد پرچم‌داران سامسونگ مبتنی بر تراشه‌های اسنپ‌دراگون و اگزینوس را نشان می‌دهند

در واقع، امیدواریم که اپلیکیشن‌های بنچمارک در این زمینه آزمایش‌های پیچیده‌تری را معرفی کنند. به‌عنوان مثال، اخیراً بیشتر شرکت‌های سازنده در تبلیغات گوشی‌های خود به قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی آن‌ها اشاره می‌کنند و به همین خاطر، بنچمارک‌ها هم بهتر است این قابلیت را به‌طور گسترده مورد بررسی قرار دهند. با چنین آزمایشی، کاربران می‌توانند بفهمند که آیا گوشی آن‌ها در این زمینه حرفی برای گفتن دارد یا اینکه فقط برای خالی نبودن عریضه چنین قابلیتی ارائه شده است.البته باید خاطرنشان کنیم که برخی از اپلیکیشن‌های بنچمارک ارائه‌ی آزمایش‌های مربوط به این موضوع را آغاز کرده‌اند.

روی هم رفته، بنچمارک‌ها نه‌تنها ماندگار هستند، بلکه در آینده نقش مهم‌تری ایفا خواهند کرد و با توجه به پیشرفت‌های روزافزون در حوزه‌های مختلف، نیاز به ارائه‌ی آزمایش‌های جدید برای بررسی تکنولوژی‌های نوین احساس می‌شود. و شاید هم در آینده‌ی نه‌چندان دور، ربات‌های انسان‌نما که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، بتوانند تجربه کاربری گوشی‌های مختلف را برای ما محک بزنند.

منبع: Phone Arena