قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

گوگل اینترنت پرسرعت را به ایستگاه‌های قطار هند می‌آورد

«ساندار پیچای» (Sundar Pichai)، مدیر عامل گوگل، در جریان مراسمی اعلام کرد که بزرگ‌ترین خط راه آهن هند به کمک گوگل به اینترنت پر سرعت مجهز خواهد شد.

با این سرویس پرسرعت اینترنت می‌توان ویدیوی HD را به راحتی استریم کرد.

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خط راه آهن در هند «خط زندگی کشور» نام دارد. این راه آهن روزانه بیش از ۱۳ میلیون مسافر را به بیش از ۷۰۰۰ ایستگاه در مسیری ۱۰۸ هزار کیلومتری منتقل می‌کند. حالا گوگل می‌خواهد با ارایه‌ی سرویس پرسرعت اینترنت Wi-Fi این خط زندگی را از نوع دیجیتالی ارتقا دهد.

گوگل اعلام کرده است که تا سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۰۰ ایستگاه بسیار شلوغ این کشور را به اینترنت پر سرعت مجهز خواهد کرد. همچنین این شرکت ابراز امیدواری کرده که درنهایت اینترنت را به ۴۰۰ ایستگاه بیاورد. در این مرحله، همین ۱۰۰ ایستگاه روزانه به ۱۰ میلیون مسافر خدمات می‌دهند.

این پروژه در جریان مراسمی در پردیس گوگل در Mountain View با حضور نخست وزیر هند اعلام شد؛ و قرار است با همکاری میان این شرکت آمریکایی و شرکت راه آهن هند تکمیل یابد. نخست وزیر هند طی چند روز گذشته از شرکت‌های بزرگ در «سیلیکون ولی» (Silicon Valley) مثل فیس‌بوک دیدن کرده است.

اینترنت

هند یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است و از همین رو میلیون‌ها و میلیون‌ها نفر به گوشی‌های هوشمند راه می‌آورند؛ گوشی‌های هوشمندی که خوراک‌شان اینترنت است. این باعث می‌شود که پهنای باند محدود و سرعت اینترنت کم شود. به همین دلیل منطقی است که گوگل، بازار به این بزرگی را که پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد انتخاب کرده است. این شرکت قول داده که سرویس Wi-Fi سرعت بسیار بالایی داشته باشد و بتوان ویدیو‌های HD را به راحتی استریم کرد. این سرویس برای مدتی محدود رایگان خواهد بود، اما طبیعتا در آینده اندکی هزینه خواهد داشت.

تبادل لینک و لوگو کنید

تبادل لینک هیچ وقت باره پروا و علاقه ما در سئوموز نبوده زیرا اینکار تنها در ظاهر نتایج مثبت دارد و در عمل تنها نتایج منفی برای شما خواهد داشت.اما هنوز هم تبادل لینک یک گذرگاه برای سرشناس شدن و به دست اوردن بازدید از سایت ها می باشد.اما تبادل لوگو کاری که اخیرا در میان وبسایت های فارسی زیاد رواج پیدا کرده بسیار مفید می باشد.قاطعانه میتوان گفت که تبادل لوگو چندین مساوی تبادل لینک برای شما بازدید خواهد اورد زیرا کاربران برادر دارند به جای احضار متن به عکس ها نگاه کنند.این یک علاقه ی کهنه و ذاتی در انسان است که توجه زیادی به تصاویر دارد.


 


20. شبکه های اجتماعی


بحث شبکه های اجتماعی به میزانی مهم و پیچیده میباشد که تصمیم گرفتیم ان را در پستی جداگانه باره بررسی پیمان دهیم.اگر از نخست ما را همراهی کرده باشید متوجه میشوید که ما دائم بر اهمیت شبکه های اجتماعی پافشاری کرده ایم و سئو را بدون شبکه های اجتماعی بدون کارایی میدانستیم.


 


 شیوه افزایش بازدید سایت,اموزش افزایش بازدید سایت


روش های مدرن افزایش بازدید سایت و تارنگار 


 


در این بخش به شما طریق هایی را اموزش خواهیم عدل که چگونه از راه شبکه های اجتماعی ( Social Medias ) افزایش بازدید گوگل سایت  داشته باشید.


قبل از هر گونه توضیحی لازم است اولین و مهم ترین قانون کار و جنبش در شبکه های اجتماعی را بدانید.


قانونی نانوشته هستی داره که اگر میخواهید در شبکه های اجتماعی پیروز باشید شما باید خودتان و سایتتان را فراموش کنید اگر شما فرد مشهوری هستید اگر بهترین سایت دانشمند را دارید اگر ایده ای دارید که در هیچ سایت دیگری پیدا نمیشود اینها هیچ کدام در ملاک های اولیه نیستند شما باید یاد بگیرید که از مردم و میان مردم باشید و برای انها کار و جنبش کتید.شما باید یاد بگیرید که در شبکه های اجتماعی بزرگ یا حقیر بودن مهم نیست ان چیزی که مهم است روش ی تکاپو شما است.بسته به نوع کار و جنبش شما میتوانید سایت کوچک خود را به یک سایت کبیر در شبکه های اجتماعی تبدیل کنید و بالعکس.


 


21. فیس بوک


بزرگترین شبکه اجتماعی دانشمند فیسبوک میباشد.که از افراد عادی الی کسان کبیر سیاسی و اجتماعی در ان فعالیت دارند.نمونه حقیقی اهمیت فیسبوک را میتوان در گزیدمان آمریکا نگریستن کرد جایی که باراک اوباما توانست با فعالیت در فیسبوک تعداد بسیار زیادی پیرو پیدا کند همچنین او توانست خود را به جوانان شناسایی کند و اهداف خود را در مکانی که بیشتر فعالان ان جوانان هستند بیان کند.


 


اگر شما شرکت کبیر یا کوچکی دارید و یا حتی یک سایت شخصی دارید باید در فیسبوک تکاپو کنید.زیرا شبکه های اجتماعی دسته لاینفک سئو میباشند و در سئوی امروزین سئو بدون شبکه های اجتماعی بی معنی میباشد.


 


22. توییتر


استفاده از این شبکه اجتماعی بسیار میانی همه ی ایرانیان رایج نیست.اما به جرات میتوان در صورت کاربرد حرفه ای از این شبکه تاثیر ان بیشتر از فیسبوک است.


یکی از بهترین نکات توییتر این میباشد که شما به راحتی میتوانید مخاطب خویش را گزینش کنید یعنی شما اگر فرد خاصی را مد نظر دارید میتوانید او را Follow کنید و در ضمن اگر فرد خاصی هم به موضوع کار و جنبش شما علاقه مند باشد شما را Follow خواهد کرد.همچنین افرادی که در توییتر حاضر هستند در میان پارسی زبانان به یک گروه خاص خلاصه میشوند.


 


یعنی گروه خاصی از افراد که اکثر انها وبمسترها و فعالان وب هستند در توییتر کار و جنبش متمرکز دارند این خویش اثر میدهد که هر کلیک بر روی یک لینک شما در توییتر چندین مساوی فیسبوک ارزش دارد.همچنین نکته ی جالب اینجاست که توییتر هرچند که از فیسبوک اعضای کمتری دارد و در رقابت با فیسبوک عقب تر هست ولی گوگل به ان پیج رنک ۱۰ دیتا است که نشان میدهد که یک لینک از این سایت با این که Nofollow هم میباشد ولی دارای Authority زیاد بالایی میباشد.


 


23. گوگل پلاس


همه ما میدانیم که قوانین سئو را گوگل تعیین میکند خیلی مختصر قبل میاید که یاهو و بینگ و یا دیگر موتورهای جستجو قوانین جدیدی را اضافه کنند.اما از دسته قوانینی که بینگ اضافه کرد شبکه های اجتماعی بود.زمانی که بینگ به سمت فیسبوک رفت و تعداد لایک ها را در نتایج خود دخالت عدل با کمی دیرکرد گوگل هم به سمت شبکه اجتماعی دیگری رفت که اختصاصی خویش بود یعنی گوگل پلاس.

۴ مرورگر جایگزین برای کروم و فایرفاکس

مرورگر کروم برای بسیاری از افراد، اولین و بهترین ابزار برای مرور وب در لپ‌تاپ و موبایل است. اما برخی کاربران ممکن است به دلایل مختلف بخواهند از مرورگری دیگر به جای آن استفاده کنند. اگر شما هم در این دسته‌اید، در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید.

 ‌‌‌‌         ‌

گوگل ‌کروم مرورگری کاربردی با تعداد زیادی افزونه و اپلیکیشن مفید است و امکان همگام‌سازی آن روی چند ابزار، امکان دسترسی به اطلاعات را روی چندین ابزار مختلف، برای کاربران مهیا می‌کند. اما در کنار این نکات مثبت، کروم مرورگری است که بخش اعظمی از منابع سخت‌افزاری سیستم را اشغال می‌کند. به‌علاوه بسیاری از افراد ممکن است به‌خاطر حفاظت از حریم شخصی‌شان در برابر گوگل، بخواهند از مرورگری به جز کروم استفاده کنند. واقعیت این است که کروم، برنده‌ی جنگ مرورگرها است. بنا به آمار منتشر شده از سوی StatCounter، در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد کاربران کامپیوترهای شخصی از کروم استفاده می‌کنند .در رده‌های بعدی اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس قرار دارند که هر کدام ۱۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارند. ۴ درصد هم از مرورگر سافاری استفاده می‌کنند.

با وجود مرورگرهایی مثل Vivaldi یا Opera ،Brave و Edge با امکاناتی جالب توجه و حتی تعاریف تازه‌شان از آنچه یک مرورگر باید داشته باشد، سهم این مرورگرها در این حوزه، بسیار ناچیز است. اما منظور از امکانات جالب توجه و تعاریف تازه از قابلیت‌های یک مرورگر، چیست؟

‌‌‌     ‌‌

ویوالدی

Vivaldi

مرورگر «ویوالدی» (Vivaldi) تنها چند ماه سن دارد و به‌وسیله‌ی تیمی که پیش‌ازاین روی مرورگر اپرا کار می‌کردند، ساخته شده. خصوصیت کلیدی این مرورگر، شخصی‌سازی آن است. اولین بار که ویوالدی را باز می‌کنید، امکان انتخاب یک ترکیب‌بندی از میان شش نمونه‌ی متفاوت را خواهید داشت. پس از انتخاب ترکیب‌بندی مورد نظر‌تان می‌توانید مرور وب را آغاز کنید.

چیزی که در ویوالدی عاشقش می‌شوید:

امکان مدیریت و سفارشی‌سازی تقریبا همه‌چیز در ویوالدی وجود دارد؛ از تغییر کلیدهای میانبر کیبورد گرفته تا امکان گروه‌بندی و بازخوانی آن‌ها با یک میانبر خاص. بد نیست بدانید ویوالدی در واقع از موتور رندر پروژه‌ی کرومیوم، یعنی «بلینک» (Blink) استفاده می‌کند. بنابراین صفحات به همان شکل که در کروم برای شما لود می‌شدند، در ویوالدی بارگذاری می‌شوند.

آنچه در ویوالدی دلتنگش می‌شوید:

بسیاری از افزونه‌های کروم در ویوالدی هم کار می‌کنند؛ اما نه همه‌شان. Bing موتور جستجوی پیش‌فرض ویوالدی است؛ گرچه تغییر آن نسبتا ساده خواهد بود. در ضمن هنوز نسخه‌ی موبایلی این مرورگر ارایه نشده.

چه کسانی باید به ویوالدی مهاجرت کنند:

اگر امکان دستکاری و سفارشی‌سازی هر چه از یک مرورگر انتظار دارید برای شما در اولویت است، ویوالدی گزینه‌ی خوبی برای مهاجرت از کروم به حساب می‌آید.

‌‌‌      ‌

اپرا

Opera

مرورگر «اپرا» (Opera) از قدیمی‌ترین‌های این عرصه است. ساخت این مرورگر اصیل تقریبا همزمان با تعیین استانداردهای وب شروع شد. پس اینجا در مورد چند دهه صحبت می‌کنیم.

‌‌‌

آنچه در اپرا عاشقش خواهید شد:

قابلیت Speed Dial اپرا از کاربردی‌ترین امکانات آن است که اجازه‌ی نمایش سایت‌های پربازدیدتان و دسترسی فوری به آن‌ها‌ را می‌دهد. به‌علاوه، Turbo Mode هم برای فشرده‌سازی صفحات و لود سریع آن‌ها در زمان‌هایی که از اینترنت پرسرعت استفاده نمی‌کنید، قابلیتی یکتا به حساب می‌آید. اخیرا در نسخه‌های مخصوص توسعه‌دهندگان این مرورگر امکان جدیدی تحت عنوان VPN ارایه شده که قرار است برای افزایش امنیت حریم شخصی کاربران به نسخه‌ی اصلی نیز اضافه شود.

ایوان اشپیگل؛ موسس Snapchat، بچه‌پولدار دره‌ی سیلیکون

در ۲۶ سالگی با ۲٬۱ میلیارد دلار به عنوان مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران «اسنپ‌چت» (Snapchat)، جوان‌ترین میلیاردر دنیا به‌حساب می‌آید. در ادامه با زندگی‌نامه‌ی «ایوان اشپیگل» (Evan Spiegel)، همراه دیجی‌کالا مگ باشید.

‌‌‌‌‌‌‌‌     ‌             ‌‌‌

 

«ایوان توماس اشپیگل» یک لس‌انجلسی است که در ۴ام ژوئن ۱۹۹۰ به دنیا آمده. والدینش هردو وکیل بودند و وضع مالی خوبی داشتند؛ ایوان هم مانند مارک زاکربرگ موسس فیسبوک، زندگی مرفهی داشت و انواع فناوری‌ها و تجهیزات در دسترس‌اش بود. اولین رایانه را وقتی کلاس ششم بود برایش خریدند. علاقه‌ی خاصی به فوتوشاپ داشت. وقت زیادی را در کارگاه هنر دبیرستان‌شان می‌گذراند. در همه‌جا سرک می‌کشید، حتی از شرکت ردبول پول می‌گرفت و این ور آن ور تبلیغش را می‌کرد.

Evan-Spiegel-girlfriend-picture

فقط خانه‌ای که در آن زندگی می‌کردند ۲ میلیون دلار می‌ارزید. ۵ خودروی لوکس در منزل داشتند، از لکسوس تا موستانگ آن هم از نوع عتیقه. در گشت‌وگذار و سفر هم رویه همین بود؛ مناطق خوش‌آب‌وهوای جهان همیشه هدف خانواده‌ی آن‌ها قرار داشت. بعضی وقت‌ها به همراه پدرش با بالگرد به کانادا می‌رفت تا اسنوبورد بازی کند.

9

جایزه‌ی ایوان برای یاد گرفتن رانندگی یک دستگاه کادیلاک اسکالاد (Cadillac Escalade) مدل سال بود. اما ایوان جوان بود و عشق سرعت برای همین از طلاق والدینش نهایت بهره را برد و از مادر یک BMW مدل ۵۵۰i خواست، آن هم به مبلغ ۷۵ هزار دلار. پدرش، هم آدم متمولی بود و هم به واسطه‌ی شغل وکالت روابط گسترده‌ای داشت؛ این شد که ایوان خیلی راحت و بدون آزمون‌های ورودی سخت وارد دانشگاه استنفورد شد تا در آن‌جا «طراحی محصول» بخواند.

2

«ایوان اشپیگل» در کنار «بابی مورفی»

در استنفورد با «بابی مورفی» (Bobby Murphy) آشنا شد که بعدها با هم اپلیکیشن پیام‌رسان اسنپ‌چت را راه انداختند. اما پیش از خلق اسنپ‌چت، آن‌ها روی چند پروژه‌ی مشترک کار کردند. مورفی، اشپیگل را برای کار طراحی یک شبکه‌ی اجتماعی به کار گرفت. این شبکه‌ی اجتماعی از ایده‌ی Circles گوگل الهام گرفته بود و نهایتا به نتیجه نرسید. اما برای ایوان این فایده را داشت که شناخته شود و برای کار در txtWeb پیشنهاد کار دریافت کند. هدف پروژه‌ی txtWeb انتشار اطلاعات از وب به‌وسیله‌ی پیام‌های متنی بود.

کمی بعد اشپیگل و مورفی که حسابی با هم جور بودند اولین پروژه‌شان را به نام Future Freshman توسعه دادند. Future Freshman یک نرم‌افزار آنلاین بود که به هدف کمک در مدیریت اداری آموزشگاه به‌وسیله‌ی مشاوران، والدین و دبیرستانی‌ها شکل گرفته بود. اگرچه این پروژه ابتدا با استقبال مواجه شد باز هم خیلی دوام نیاورد و آخر سر به در بسته خورد. اما هر کدام این شکست‌ها باعث خلق موقعیت‌های جدید شد. یکی از هم‌دانشگاهی‌ها به نام «رگی براون» (Reggie Brown) با ایوان تماس گرفت و از او کمک خواست. رگی می‌خواست تصویری را که قبلا به اشتراک گذاشته بود، به‌طور کامل از وب پاک کند ولی موفق نمی‌شد.

5

این مساله باعث جرقه زدن ایده‌ی یک رسانه‌ی اجتماعی جدید شد. ایوان و مورفی روی ایده‌ی اولیه خود که بعدا اسنپ‌چت (Snapchat) نام گرفت کار کردند و برای توسعه‌‌اش به سراغ براون رفتند. ابتدا اسم پروژه به پیشنهاد براون، «پیکابو» (Picaboo) گذاشته شد ولی نتوانست حمایت سرمایه‌گذاران را جلب کند.

همین موضوع و هم درگیری داخلی سر این‌که اصولا چرا باید کسی بخواهد تصویری را به اشتراک بگذارد که فوری از بین می‌رود، در تیم آن‌ها اختلاف ایجاد کرد. اما ایوان نظر دیگری داشت؛ او می‌گفت: «این خیلی باارزش است که لحظاتی را با دیگران به اشتراک بگذاری که می‌دانی همیشه ادامه ندارد.»

براون تصمیم گرفت از تیم خارج شود و ۳۰ درصد سهم به‌علاوه‌ی حق مشارکت‌اش را دریافت کند. همان وقت‌ها هم متوجه شدند شرکت دیگری قبلا با این نام (پیکابو) وجود داشته و از آن‌ها به این خاطر شکایت کرده. این شد که مورفی و اشپیگل تصمیم به جدایی از براون گرفتند و سهم او را پرداختند. آن‌ها بلافاصله هم‌زمان نام پروژه را به اسنپ‌چت تغییر دادند و با اضافه کردن چند قابلیت جدید دوباره به توسعه‌ی آن مشغول شدند. این بار شبکه اجتماعی‌شان از کاربران جوانِ وب بازخورد مثبت دریافت کرد و با ادامه‌ی پیشرفت‌ها به‌سرعت به شرکتی چند میلیون دلاری تبدیل شد.

7

در توضیح اسنپ‌چت باید بگوییم که یک اپلیکیشن موبایل برای دریافت/ارسال تصاویر است. به این صورت که می‌توان یک عکس یا ویدیو تهیه و آن را برای کاربران مورد نظر ارسال کرد؛ در این نرم‌افزار به این تصاویر «اسنپ» (Snap) گفته می‌شود. اما ویژگی خاص اسنپ‌چت این است که به کاربر امکان می‌دهد تا محدوده‌ی زمانی برای نشان دادن تصویر تعیین کند. بعد از گذشت زمان معین (از یک تا ده ثانیه) تصویر از دید دریافت‌کننده و از سرورهای این اپلیکیشن پیام‌رسان حذف می‌شود.

اشپیگل که شرکت را درحال گسترش می‌دید لازم دید تمام وقت به کار روی اسنپ‌چت بپردازد؛ به این خاطر علی‌رغم این‌که فقط سه درس دیگر تا پایان دوره کارشناسی‌اش مانده بود دانشگاه را رها کرد تا به جمع کارآفرینان بی‌مدرک آمریکایی بپیوندد.

بیوگرافی اسنپ چت

موفقیت‌های آن‌ها از آن وقت همین‌طور ادامه داشت تا این‌که مجله‌ی تایم، اشپیگل و مورفی را در فهرست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان قرار داد. مجموعه‌ی آن‌ها توانست چندین میلیون دلار سرمایه جذب کند و برای بزرگ‌تر شدن آماده شود. همه‌ی این‌ها باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و امید به آینده در مجموعه شد تا جایی که وقتی مارک زاکربرگ، خالق فیسبوک، ۳ میلیارد دلار برای خرید اسنپ‌چت روی میز گذاشت نتوانست موافقت اشپیگل و مورفی را جلب کند. آن‌ها اعتقاد داشتند فیسبوک رویه‌ای کاملا خلاف اصول اسنپ‌چت دارد و نمی‌تواند این رسانه‌ی اجتماعی را به هدف‌اش برساند.

6

ایوان اشپیگل در سال ۲۰۱۳ در حضور مریسا مایر، برای اسنپ‌چت جایزه‌ی بهترین اپلیکشن را دریافت کرد.

اما همه‌ی این اتفاقات نه‌تنها تغییری در شیوه‌ی زندگی همیشگی ایوان باعث نشد که حتی به آن کمک هم کرد؛ او بالاخره بعد از سال‌ها توانست برای خودش یک خودروی فراری بخرد، با یک مدل مشهور آشنا شود و زندگی تجملی‌اش را بهتر از قبل ادامه دهد.

شرمندگی در انظار عموم

در مه ۲۰۱۴ یک وبگاه که به ایمیل‌های دوران تحصیل ایوان دسترسی پیدا کرده بود آن‌ها را منتشر کرد. ایمیل‌هایی که مملو از مسائل غیر اخلاقی بودند و حسابی باعث شرمندگی او شدند. هرچند به‌هرحال حریم خصوصی او مورد تعرض قرار گرفته بود اما ادبیات فوق‌العاده نامناسب او در خطاب قرار دادن خانم‌ها در نهایت باعث شد اشپیگل مجبور به عذرخواهی شود و از بابت نگاه ناسالمی که داشته ابراز پشیمانی کرد.

8

‌       ‌

به نظر شما چه عاملی باعث انگیزش یک جوان ثروتمند می‌شود که علی‌رغم بی‌نیازی به دنبال کارآفرینی و ارزش‌آفرینی برود؟ چرا بسیاری از فرزندان خانواده‌های متمول هرگز انگیزه‌ای برای چنین کارهایی پیدا نمی‌کنند؟ این موضوع در کشور ما چگونه است؟ آیا ثروتمندان به دنبال ارزش‌آفرینی هستند یا تلاش‌شان فقط نمایشی است برای طبقات فرو دست؟

هواپیمای خورشیدی فیسبوک به مناطق دوردست جهان اینترنت می‌دهد


پهپادی که فیسبوک برای ارسال سیگنال اینترنت به مناطق دوردست جهان و محروم از اینترنت طراحی کرده، اولین پرواز آزمایشی‌اش را انجام داد.

نمونه‌ی اولیه‌ی این هواپیما به نام «آکیلا» پس از ۹۰ دقیقه پرواز در آسمان آریزونا در امنیت کامل فرود آمد. این شبکه‌ی اجتماعی اقدام جدیدش را به عنوان یک دستاورد بزرگ در هدفش برای اتصال جهان به اینترنت توصیف کرد.

آکیلا یک هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی است که برای حرکت دورانی در ناحیه‌ای به قطر ۶۰ مایل (۹۸ کیلومتر) طراحی شده. هدف اصلی فیسبوک این است که به ۴ میلیارد نفری که به شبکه‌ی جهانی وب متصل نیستند، اینترنت برساند. این هواپیما با استفاده از لیزر و سیستم امواج میلی‌متری از ارتفاع ۱۸ هزار متری سیگنال اینترنت می‌فرستد.

«جی پاریخ»، مدیر مهندسی و زیرساخت فیسبوک می‌گوید: «آکیلا با بازدهی بسیار بالایی طراحی شده تا بتواند سه ماه بدون توقف پرواز کند. طول بال این هواپیما به اندازه‌ی بال یک هواپیمای مسافربری است، اما تنها ۵۰۰۰ وات برق مصرف می‌کند. این یعنی معادل سه سشوار یا یک ماکروویو بالارده.»

مهندسان پروژه در آزمایش‌های بعدی آکیلا را با سرعت بیشتر و ارتفاع بالاتر از ۱۸ هزار متر به هوا می‌فرستند. بدنه‌ی این هواپیما با فیبر کربن ساخته شده و نام آن از عقابی گرفته شده که افسانه‌ی یونان صاعقه‌های ژوپیتر را حمل می‌کرد. طول بال آکیلا به اندازه‌ی بال یک بوئینگ ۷۳۷ است، اما فقط ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

مهندسانی که روی این پروژه کار می‌کنند، باید به چند چالش اصلی غلبه کنند: دریافت نور خورشید مورد نیاز برای تامین نیروی آن، ساخت باتری‌هایی که تراکم انرژی زیادی داشته و در عین حال سبک هستند، تضمین کنند که این هواپیماها از نظر اقتصادی به صرفه‌تر از زیرساخت‌های سنتی هستند.

این شبکه‌ی اجتماعی تنها شرکت نیست که می‌خواهد مرد بیشتری را آنلاین کند. گوگل هم روی پروژه‌ی مشابهی به نام Project Loon کار می‌کند و سعی دارد با بالون‌های بسیار بزرگ به مناطق روستایی آسیا اینترنت برساند.