قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 8

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

32 اصطلاح کاربردی اینترنت که باید بدانید؛ از اینترنت اشیا تا سئو

اینترنت مانند هر فرهنگ و زبانی، اصطلاحات جدیدی برای تازه‌واردان به این عرصه دارد. در این مقاله به بررسی ۳۲ اصطلاح در دنیای اینترنت می‌پردازیم که می‌تواند دانش شما را در مورد این پدیده‌ی شگفت‌انگیز  افزایش دهد.

۱- خطای 404 (404 Error)

یکی از رایج ترین خطاها در فضای اینترنت، خطای 404 است. هرگاه آدرس یک صفحه را اشتباه وارد کنید یا صفحه‌ی مد‌نظر شما حذف شده یا وجود نداشته باشد، این اخطار نمایش داده می‌شود.

۲- افزونه‌ها (Extensions, Add-ones)

افزونه‌ها که در مرورگر کروم با واژه‌ی Extension و در مرورگر فایرفاکس با واژه‌ی Add-onesمشخص می‌شوند، برنامه‌های کوچکی هستند که قابلیت‌های جدیدی به مرورگر اضافه می‌کنند. افزونه‌ها فواید بسیاری دارند اما ممکن است خطرات امنیتی نیز در پی داشته باشند. باید توجه داشت که افزونه با پلاگین تفاوت دارد. پلاگین‌هایی مانند جاوا و فلش‌پلیر، برنامه‌هایی برای اجرای نوع خاصی از محتوا در مرورگر شما می‌باشند.

Internet

۳- انیمه (Anime)

در کشور ژاپن، انیمه به‌طور‌ کلی به معنای انیمیشن است؛ اما در خارج از ژاپن، از واژه‌ی انیمه برای اشاره به انیمیشن‌های ژاپنی استفاده می‌شود. این انیمیشن‌ها رنگ‌های درخشان و شخصیت‌های نمادین دارند. این واژه را با مانگا، که اصطلاحی برای کمیک‌های ژاپنی است، اشتباه نگیرید!

۴- آرشیو (Archive)

آرشیو کردن یعنی حذف اطلاعات از محیط کاری و ذخیره آن‌ها در یک محیط ثانویه. برای مثال، شما ممکن است عکس‌های قدیمی‌تان را روی هارد اکسترنال آرشیو کنید. توجه کنید که آرشیو کردن با پشتیبان‌گیری (Back up) متفاوت است. در آرشیو، فایل مد‌نظر را از جایی به جای دیگر انتقال می‌دهید؛ اما در بک‌آپ گرفتن، یک کپی از فایل در جای دیگر ذخیره می‌شود تا در صورت از دست رفتن اطلاعات اصلی از آن استفاده شود.

۵- پهنای باند (Bandwidth)

پهنای باند، معمولاً حداکثر توان پردازش در یک شبکه را بیان می‌کند. هرچه پهنای باند بیشتری موجود باشد، می‌توان اطلاعات بیشتری را هم‌زمان پردازش کرد.

برای مثال، اگر در شبکه خانگی خود، هم‌زمان مشغول دانلود فایل‌های حجیم روی رایانه شخصی و تماشای آنلاین ویدیو باشید، احتمالاً برای بازی آنلاین در موبایل با مشکل مواجه خواهید بود؛ زیرا، مقدار زیادی از پهنای باند صرف دانلود فایل‌ها و مشاهده ویدیو می‌شود. اگر این فعالیت‌ها متوقف شوند، پهنای باند شما نیز آزاد می‌شود.

۶- بلاگ (Blog)

بلاگ‌ها، وب‌سایت‌هایی هستند که به‌طور مداوم محتوا را برای بازدیدکنندگان بارگذاری می‌کنند. بلاگ‌ها می‌توانند فردی، و منعکس‌کننده‌ی افکار و نوشته‌های یک شخص باشند یا وب‌سایت‌های گسترده‌، با نویسندگان متعدد برای انتشار مطالب خاص؛ مانند وب‌سایت زومیت. همه‌ی بلاگ‌ها وب‌سایت هستند، اما همه‌ی وب‌سایت‌ها بلاگ نیستند.

میکروبلاگینگ در دنیای اینترنت به وب‌سایت‌هایی گفته می‌شود که قابلیت ارسال سریع پیام را همراه با ویژگی‌های بلاگ فراهم‌ نموده‌اند؛ مانند توئیتر.

۷- کلیک‌بیت (Clickbait)

به جمله‌ها و محتوایی که مخاطب را برای کلیک کردن روی آن‌ها ترغیب می‌کند، کلیک‌بیت گفته می‌شود. کلیک‌بیت‌ها معمولاً با وعده‌ی محتوایی جذاب، مخاطب را جذب می‌کنند. برای مثال: « ۱۰ دلیلی که رایانه شما را بیمار می‌کنند!».

مقاله‌های مرتبط:

۸- ابر (Cloud)

ابرها، سرورهایی خارج از دسترس فیزیکی شما هستند که به سرویس‌های اینترنتی اختصاص یافته‌اند. دراپ‌باکس، Gmail و آفیس‌آنلاین، همگی سرویس‌های ابری هستند؛ زیرا، به‌جای آنکه رایانه‌ی شخصی شما کار پردازش و ذخیره‌سازی را انجام دهد، سرورهای خارجی این کار را انجام می‌دهند.

ابر یا کلود

۹- کوکی (Cookie)

کوکی‌ها، بسته‌های اطلاعاتی کوچکی روی رایانه‌ی شما هستند که سرویس‌های مختلف برای ردیابی شما استفاده می‌کنند؛ مثلا Gmail برای به یادآوردن شما، کوکی‌ها را به‌کار می‌برد و بنابراین، نیازی نیست که هر بار اطلاعات خود را برای ورود به حساب‌تان وارد کنید.

۱۰- کراودفاندینگ (Crowdfunding)

کراودفاندینگ، روشی برای جذب سرمایه از طریق کمک‌های مالی عمومی است. در این روش از هر فرد مبلغ اندکی دریافت می‌شود. از Kickstarter و GoFundMe می‌توان به‌عنوان دو نمونه‌ی شناخته‌شده از این سایت‌ها یاد کرد.

۱۱- وب تاریک (Dark Web)

وب‌های تاریک، آن دسته از وب‌سایت‌هایی هستند که برای دسترسی به آن‌ها نیاز به نرم‌افزار‌های خاص داریم. این وب‌سایت‌ها در جستجوی گوگل نمایش داده نمی‌شوند و معمولاً وب‌سایت‌های خطرناکی محسوب می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.